Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 januari 2006, 11:07   #31
jolien
HaarWeb lid
 
jolien's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Locatie: Belgisch Limburg
Berichten: 180
Hey Janika en de rest

ik vind het fantastisch dat er weer een meeting komt. Ik zou wel graag komen, ik heb er wel het geld en de afstand ervoor over enzo, maar ik zou wel ook wat angstig zijn. Maar ik zit dan net in de examenperiode (want daarna begint mijn stage) , dus dan mis ik liever geen dag om te kunnen blokken. Hoop dat julie het begrijpen. Volgende keer!

Liefs
jolien is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2006, 11:45   #32
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Bolleke, daarom ben ik hier nu weer, ik zat n.l. te denken aan onze eerste ontmoetingen. Daar zijn de echte eerste emoties uitgesproken en getoond. Ik was toen ook echt blij, opgelucht, gespannen, volverwachting ......dat ik na zoveel lange eenzame jaren eindelijk eens kon delen, daarna is voor mij ook het proces helen gestart. Delen= helen was toch het motto van Monique?? En... het is waar, voor mij althans. Ik kan verder met de ttm en ik weet niet of ik dat zou kunnen zonder alles wat ik nu meer weet dan 5 jaar geleden.
Nu zag ik hier jou reactie en dat is fijn, want we hebben toen dus gewoon hetzelfde ervaren. Bedankt.

groetjes Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2006, 13:13   #33
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
tja ook hier moet ik echt heel ff op reageren, want als ik dit zo lees, moet ik ook aan mijn eerste meeting (bij Monique) denken en daarbij krijg ik echt een wee gevoel! wat is er toen vel in mij losgekomen. over ttm is al heel wat, maar ttmers zien en er mee praten is nog veel meer! ze bestaan echt en ze hebben ook een verhaal, een verhaal die vaak in grote lijnen op die van jou past. iemand die je gewoon inmiddelijk begrijpt! ja die ontmoeting was wel een ommekeer. het heeft me niet doen stoppen met trekken, maar het heeft me wel enorm opgelucht! delen = helen inderdaad!
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2006, 11:43   #34
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Hoi iedereen!!

Is er nu al bekend hoeveel mensen er zullen komen? Of in ieder geval tot nu toe??
En staat 19 maart al vast?
Want als 19 maart vast staat, is dat nog vrij kort om alles te regelen, of niet? Ik bedoel, dan moeten er knopen doorgehakt worden toch?

Hou ons op de hoogte, doeg,
Loïs
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2006, 11:52   #35
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
19 maart staat vast, dan doen we sowieso IETS. Voorlopig zijn we nog maar met een stuk of 7 personen, denk ik.
Als we iets 'groots' willen doen, zoals Madelief voorstelt, dan doen we dat waarschijnlijk wat later, want daar komt inderdaad wat meer organisatie bij kijken.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2006, 15:44   #36
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Als ik het begrijp is de datum dus wel vast, alleen de plaats nog niet?
Liefs Loïs
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2006, 15:50   #37
*katje*
Katje
 
*katje*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2006
Locatie: Strombeek-Bever/Heverlee (België)
Berichten: 34
Hey iedereen,

Ik ben vanaf vandaag ook actief in dit forum en het is voor mij dus nog allemaal wat nieuw. Ik heb het er ook nog met niet veel andere mensen uit mijn omgeving over gehad dat ik eigenlijk aan een ziekte lijd. Ergens voel ik me wel aangetrokken om ook op 19 maart aanwezig te zijn (ik woon alleszins in België) maar het is voor mij nu eerst nog even wennen en ik zou er graag ook nog eerst wat zelf voor willen uitkomen ten opzichte van andere mensen vooralleer ik de beslissing ga nemen om naar de meeting te komen of niet, ik zal de datum alleszins onthouden en er rekening mee houden bij het plannen van feestjes en dergelijke!

Groetjes,

Katrien
-xxx-
*katje* is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2006, 15:52   #38
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Zoiets ja. Maar zolang ik het mee organiseer, zal die plaats wel in de provincie Antwerpen gesitueerd zijn. Bij mij of iemand anders thuis, of in een klein zaaltje.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2006, 15:52   #39
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Dat was dus mijn antwoord naar Loïs.
Katrien, uiteraard welkom, ik snap dat jij nog even moet wennen en nadenken.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2006, 21:18   #40
ilse47
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 48
Hallo,

ik ben nieuw hier, maar ik ben wel eens benieuwd om met andere mensen met TTM kennis te maken, alleen word ik al misselijk als ik eraan denk om er met andere mensen over te praten. Ik weet ook nog niet hoe ik het thuis moet uitleggen dat ik weg ga, want ik heb er nog nooit met iemand over gepraat.
Ik heb de datum wel al in mijn agenda geschreven, ik kan normaal komen, en ik ga proberen om dat ook te doen.
Ik voel me wel beter bij het idee dat ik niet de enige ben (wat ik tot kort geleden altijd dacht)

hopelijk tot 19 maart,
Ilse
ilse47 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2006, 23:00   #41
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Dag Ilse,

Ik kan me voorstellen dat het allemaal nog wat wennen is, die eerste keer op het forum...
Weet je, je mag gerust een eigen thread aanmaken om jezelf in voor te stellen. Zo kunnen we jou beter leren kennen. Want geloof me, zoveel mensen in zoveel anonimiteit... ik geraak er soms niet meer wijs uit.
Enne, 19 maart is nog een eindje weg hé. Je kan je rustig voorbereiden. Ik kan alleen maar zeggen, DOEN! Het is echt de moeite waard voor jezelf. Eindelijk die erkenning, neen, je bent niet alleen!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2006, 11:47   #42
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Hallo Ilse,

Het gaat wel even in een stroomversnelling zo, maar ik sluit me zeker bij Bolleke aan, Doen!
Als ik naar mezelf kijk, was het de ergste tijd dat ik er met niemand over sprak en dat was eenzaamheid, verdriet, angst..... Tot het moment, nu zo'n 17 jaar geleden, ik was toen 22 jaar dat ik het mijn ouders en mijn vriend verteld heb. Opluchting, opluchting,... maar ook veel emoties (verdriet) die ik 9 jaar voor mezelf (en dan ook echt voor mezelf) gehouden had.
Nu, door o.a. ook zeker het lotgenotencontact, ben ik pas echt verder gekomen, de herkenning, het begrip, het gezien hebben.... Het heeft voor mij zeker bijdragen tot waar ik nu ben. Ik kan de ttm een plek geven.
Denk er rustig over na en ik ben nlij dat je in ieder geval op deze manier lotgenoten gevonden hebt. Je bent zeker niet de enige!!!
Veel sterkte en succes!!

groetjes Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2006, 17:14   #43
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
hey iedereen

Utrecht is voor mij ook nog ok hoor, als we dan met twee auto's kunnen rijden ofzo... zolang het maar door gaat, ik zou het zo'n zonde vinden dat het zou afspringen. Als het in nederland doorgaat, moet er natuurlijk wel iemand zijn die de organisatie op zich neemt...

ik zie wel hoe het verder loopt...

Groetjes
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2006, 22:38   #44
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Wellicht voor een volgende ontmoeting?

Ik moest vandaag weer voor mijn behandelings onderzoek naar Nijmegen. Ik heb mijn behandelaar gevraagd wat hij ervan zou vinden om eens iets te vertellen voor een grote groep ttm-ers. Hij is een van de therapeuten die zich direct bezighoudt met het onderzoek ttm. (dus vanuit een andere invalshoek)Het leek hem leuk. Ik heb ook gezegd dat het zou gaan om ttm-ers uit Belgie en Nederland en dat we dan een centrale plek moeten vinden. We zijn er verder niet op door gegaan, maar willen we in de toekomst een dergelijk iets organiseren kunnen we hem vragen.....dacht ik?!
Hoe het er verder uit zou moeten/kunnen zien weet ik ook zo niet en heb daar nu ook even geen puf voor om me daar mee bezig te houden. Eerst maar de meeting voor jullie, die al in maart gepland staat, zien we dan wel eens weer, toch?
Wilde dit toch nog even laten weten

groetjes Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2006, 19:54   #45
miriam26@wanado
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2004
Locatie: Utrecht
Berichten: 68
Jippie, Utrecht! Geweldig, hoef ik niet te reizen. Maar even zonder dollen. Ergens in Brabant zou voor mij ook goed haalbaar zijn. Belgie wordt gelijk een stuk duurder, omdat ik daar geen korting op mijn treinkaart krijg. Voor een gewone meeting wordt dat wel wat bezwaarlijk. Ik houd in ieder geval wel de datum even vast tot er iets meer definitief is.
Ik heb eindelijk weer eens ingelogd en ga de TTM weer te lijf, dus een meeting zou voor mij weer een stok achter de deur zijn.

Succes ermee!

Miriam
miriam26@wanado is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Regionale dagen voorjaar van de AAPV AE3 Alopecia Vereniging 10 29 maart 2005 11:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.