Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 oktober 2008, 18:33   #16
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hallo daar!
Wat is het hier stilletjes op het forum... Is dat een goed teken?

Met mij gaat het nog steeds heel goed, althans wat ttm betreft. Heb het op dit moment een beetje zwaar op 'tanden-gebied': ontstekingen, abces, pijnstillers en antibiotica... Dit duurt nu al zo'n vier maanden en ik ben het kotsbeu. Het vraagt tè veel energie van een mens...
Nu maandag ga ik naar een mond- en kaakchirurg in een kliniek voor een volledig grondig onderzoek. Ben benieuwd...

Miejefke, hoe gaat het met het polske? Neem je een beetje rust voor jezelf? Doèn hé!

Sterkte aan iedereen!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2008, 19:35   #17
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Dag Bolleke,

Inderdaad toch maar stilletjes hé? en nu komt de herfst aandraven dus wees voorzichtig, zoek de zon waar ze te vinden is, soms in kleine dingen !
Helaas kan men de zon niet zoeken in een kliniek, alhoewel, eens een oplossing gevonden voor je "tand" probleem, zie je de zon alweer door de wolken piepen.
Ik hoop dat met een niet al te ingrijpende behandeling, een einde komt aan die ontstekingen. Waarom een mond en kaakchirurg en geen parodontoloog of stomatoloog?
Mijn pols? ook altijd maar terugkerende onstekingen, soms is hij dik en rood, en opeens is alles veel beter, dan plots kan ik weer mijn duim niet zonder pijn gebruiken, 's morgens kan ik mijn vingers niet buigen, enz.
Ik hoef geen ziekmakende antibiotica te nemen, maar kreeg wel terug ontstekingsremmers, maag en darmen krijgen het te verduren.
Hopen maar dat alle medische stress onze ttm niet te hoog doet oplaaien, want machteloosheid is toch een van de grote trigers, herkennen julie dat?
Bolleke véél sterkte, en neem maar voldoende rust ! ik beloof dat ik het ook zal doen.

Groetjes
Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2008, 20:32   #18
debs85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 79
Klopt helemaal! Deze topic. Het blijkt wel weer.. Wat zouden we toch tegen die herfst/winterdip kunnen doen..?

Laatst gewijzigd door debs85; 15 oktober 2008 om 20:35
debs85 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2008, 18:44   #19
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hoi Miejefke,
Het is wel een stomatologe hoor... En ik hoop dat ze me kan helpen want op dit moment helpen zelfs de antbiotica niet meer (integendeel, ze geven dan weer op andere plaatsen schimmelinfecties )... en het is weekend en ik heb de nacht en jeuk!!!
Bah vrouwen en al die rompslomp... het lijkt altijd wel ergens mis te gaan, maar de ttm gaat goed en dat is nu het belangrijkste, yes!

Debke, tja, die herfst- en winterdipjes... misschien een beetje de zon in onszelf zoeken of in kleine mooie dingen? Mij helpt in elk geval véél slapen en af en toe een goed warm oliebadje...
Succes meid!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2008, 14:32   #20
debs85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 79
Thanks voor de reactie Bolleke! Ik ben maar aan de vitaminepillekes begonnen en neem maar es een zonnebank kuurtje heb ik me vernomen :-)
debs85 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2008, 21:17   #21
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke,

Hoe was het vandaag? wat positief nieuws van de stomatoloog? en nu ook nog die vervelende jeuk kwijtgeraken,, en alles is dan weer in orde.
Het zonnetje was in ieder geval wel aanwezig vandaag. Ik ben nog aan de kust en daar is altijd wel wat meer wind, maar het was zalig op mijn grasveldje in de zon. Nu ben ik aan het babysitten en morgen dan weer naar Gent.
Kom je nog regelmatig in Gent of in Brugge?

Veel moed en sterkte,

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2008, 23:30   #22
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Dag Miejefke,

Ja hoor, heb het overleefd maandag. Maar het ergste moet nog komen, vrees ik. Nu zaterdag gaat ze een apex uitvoeren (dus een beetje snijden en prutsen, cyste uit een tandwortel weghalen... leuk, leuk ). Op 7 nov gaat ze dan een brug doorslijpen en een onderliggende gebroken tandwortel verwijderen, ook leuk! Verder stuurde ze (die stomatologe dus) me door naar een nko-arts wegens een gevulde sinusholte maar die zei dat enkel de slijmwanden ontstoken waren. Toch maar een afbouw-cortisonekuur gekregen...
Dus, je leest het goed, we zijn absoluut goe bezig !!

Weet je wat me een beetje angst bezorgt? Dat ik mijn sessies bij de therapeut moet uitstellen, net nu het zo goed loopt. En ook dat ik door de ingrepen en de daarbij horende ongemakken (pijn, slecht slapen enz), mijn krachten zal verliezen, de weerstand-en energielevels liggen dan wel laag hé...

Oh ja, en als alles netjes opgeruimd is in mijn 'eetkamer', dan is het tijd voor een gebitje! EN DAT VIND IK AFSCHUWELIJK! Heb 28 jaar een pruik op m'n kop gehad en ik haatte dat ding, wel ik ben zeker dat ik zo'n ding in mijn mond OOK zal haten! Ik wil zo graag 'puur' zijn, heb zo lang gevochten en gewerkt aan mezelf... en nu dit: een gebit! Grrrrr

Zo, heb eens goe kunnen klagen, tijd voor bed nu en morgen 'gezond' weer op...

En ja, ik rij nog zeer regelmatig naar Gent en Brugge (maar nu is 't dus geannuleerd voor een paar keren...)
Ik zie je later wel, zeker weten!
Dag Miejefke!

Debke, goed voor jezelf zorgen hé!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2008, 11:04   #23
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke,

Ik hoop van harte dat het hele "tandgedoe" je niet uit evenwicht brengt, en dat je ttm niet terug opflakkert! Wel spijtig dat je niet naar de therapeut kan.
Voor de stomatoloog hoef je toch helemaal geen schrik te hebben, de verdovingen zijn uitstekend, de ontstekingsremmers werken prima en in een mond geneest alles vlug!
Ik heb enkele maanden geleden ook een tandwortel van een afgebroken tand laten verwijderen, en dat was in een paar minuten geklaard, volkomen pijnloos.
En dan dat gebitje, dat hoeft ook niet, ik heb enkele maanden moeten wachten tot het kaakbeen helemaal terug in orde was en heb dan implantaten (vijsjes met opzetstukje voor kroon) laten plaatsen, ook practisch zonder pijn, en nu zitten er kroontjes op, het zit niet los, het zijn precies echte tanden. Alleen ook alweer héél duur, 65O euro voor één implantaat, en 75O euro voor één kroontje. En toch ben ik ervan overtuigd dat het de beste oplossing is.
Misschien een tip, ik heb voor zulke plus of min luxe maar noodzakelijke dingen (vooral omdat andere keuzes soms zo slecht zijn voor ttm'ers) , een speciaal spaarpotje, dat heeft dan het héérlijke gevoel, om zonder met mijn man daarover te moeten overleggen, soms duurdere maar voor mij betere keuzen te maken , en dat is nu precies wat ik nodig heb om in "evenwicht" te blijven en afstand te kunnen doen van TTM.
Ik wens je alvast héél veel moed, en overweeg de juiste keuze !

Sterkte en groetjes,

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2008, 17:07   #24
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hé Miejefke,
Als ik het zo lees, begrijp ik het dan juist dat 'onafhankelijkheid' voor jou heel belangrijk is? Niet afhangen van de beslissingen of meningen van iemand anders... zelf je eigen ding kunnen doen... whaw, mooi zo!
Is idd een belangrijk item in het ttm-gebeuren, of zoals ik al eerder schreef (maar wat door veel mensen zo moeilijk te begrijpen is): "In je eigen kracht gaan staan"... ZONDER schuldgevoelens!
Maar je hebt gelijk hoor, de ingreep is prima verlopen! Zit nu met vijf draadjes in mijn mond, maar pijn...? Neen, niets gevoeld. Allée, toch niet veel
Wat die implantaten betreft, klinkt aanlokkelijk. Ik ga me eens verder informeren.
En het goede nieuws? Ik laat me door het hele tandgedoe nièt van ttm-slag brengen. Maar mijn geheim is dan ook véél rust...
PS: op 6 november rijd ik richting Brugge (maar ik weet nog niet of dat met de auto of de trein zal zijn). Volgende afspraak in Gent is waarschijnlijk pas op 29 nov.
Groetjes en hou je taai hé!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2008, 20:21   #25
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke,

Fijn dat je nu kunt genieten van heerlijke rust, in de toekomst geen zeurende tandklachten meer, zalig toch?
Op 6 november heb ik momenteel nog een optie voor een bezoekje aan ex-campeervrienden, een wandeling in het mooie Brugge kan ik ook reeds als optie in mijn agenda zetten, we zien wel.
En alweer een rare sollicitatie ervaring ,terug afgewezen, een ware dip met ttm tot gevolg. Het was een mooie maar overdreven vacature : doktersassitente gevraagd in een sterk geinformatiseerde praktijk ,7 in netwerk verbonden computers.. voor één dokter, amaai die werkt op 7 computers tegelijk? toch vond ik het wel een geschikte job, in de onmiddelijke buurt enz.
Gisteren las ik in de krant "Gentse dokter opgepakt wegens onverantwoord voorschrift-gedrag" met de dood van een vrouw tot gevolg... wel dat is dezelfde dokter. Uit elk van de 7 computers kwam een voorschriftje...??
Ooit solliciteerde ik in een rusthuis, ook een mooie job dicht bij de deur, en in diezelfde week werd daar een verpleger opgepakt wegens moord op een
aantal bejaarden. Angstaanjagend.
Vooraleer ik een sollicitatiebrief schrijf wik en weeg ik of het haalbaar is, zit ik uren voor mijn computer te duppen waarbij vele haren sneuvelen, en waarom? of waarvoor?
Misschien kan ik het inderdaad beter vergeten en genieten van de vrije tijd en de mogelijkheid om die tijd zelf in te delen, maar het past niet helemaal in de huidige maatschappij, werken en geld verdienen (en hebben) is zó belangrijk.
Einde van het geklaag, morgen pluk ik de zon !

Groetjes ,

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2008, 19:31   #26
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Smile

Hallo allemaal,

Hoe zit het met de seizoensgebonden TTM? Heeft de storm ook de stress weggeblazen en kunnen wij nu allen genieten van het zonnetje?
Bolleke, ik hoop dat je tandproblemen ondertussen opgelost zijn en je weer kan genieten van je stralende lach ( met tandpijn gaat dat moeilijk hé?).
Ik kan TTM goed onder controle houden, laat ons hopen dat het zo blijft.

Het is hier zo stilletjes op het forum, is iedereen reeds aan de winterslaap begonnen? Heeft iemand nog tips om de herfst en winter door de komen?

Groetjes
Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2008, 11:04   #27
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Ai ai, toch een beetje minder goed nieuws... gisteren een ware ttm-crash meegemaakt. Tja, die dingen gebeuren dus nog steeds..
Ik had twee nachten achter de rug (de eerste twee had ik ziekverlof gevraagd omwille van die ingreep op 7 nov). Domme geit, had ineens vier nachten moeten vragen natuurlijk maar die stomatologe keek nu al raar op: "Na één dagje kan je gerust gaan werken hoor!" Weet zij veel dat ik ook nog ergens latent ttm heb en dat dat beestje zo maar kan opduiken als een mens niet genoeg rust!!! (Maar ik hoor mijn psychiater nog zeggen: "Ttm is geen indicatie voor ziekverlof". Awel, 't wordt tijd dat ze dat eens gaan herzien!)
Maar wat ook meespeelt is die verdomde aangezichtspijn! Deze morgen heb ik alweer een ct-scan moeten laten maken van de sinussen (na vier weken cortisone behandeling). Volgens mij is er niets veranderd, maar dat hoor ik maandag op consultatie wel. En nog erger, die twee tanden die behandeld zijn, ene eruit... wel, nu heb ik pijn aan de twee daarnaastliggende tanden. Het lijkt erop alsof ik met chronische tandwortelontstekingen zit... bestaat dat? Volgende week dinsdag naar de tandarts... wordt vervolgd.
Oh ja, wat ttm betreft, ik zal maar terug mijn boeltje bijeenpakken en met wat moed opnieuw beginnen zeker, was nu zo mooi... pfff
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2008, 10:57   #28
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke,

Oei oei, ik hoopte wel op goed nieuws, wat de ttm betreft, spijtig maar vandaag gaat het zeker beter, ik duim voor je!
En die chronische ontstekingen, ik weet daar van mee te spreken, niet alleen aan mijn tanden maar nu vooral ook aan mijn handen.
Soms denk ik dat ttm daar een rol in speelt, ik denk dat we massas vitaminen en mineralen uit ons lichaam trekken en weggooien , waardoor we tal van tekorten krijgen…..
Maar goed, daarmee zijn we niet van onze ontstekingen af, de oorzaak van ontstekingen zou ook bij allergie liggen, of bij slechte werking van de lever. Allergie? Verstopte neus, chronische sinusitis? Allergie tegen sommige voedingswaren? Met leverstoornissen als gevolg.. ik weet het niet maar ik heb dat in verband met mijn hand al een aantal keren horen vernoemen. Rust, weinig koffie, geen alcohol, veel water, gezonde voeding wordt mij telkens aangeraden, uw nachtwerk past niet in dat kadertje, je gooit telkens weer je regelmaat overhoop met de nodige gevolgen.
Zoek evenwicht in rust en voeding tijdens de weken dat je niet werkt.
Ik hoop dat de scan je kan geruststellen, zodat je weer ttm vrij kunt genieten.


Heel veel moet en sterkte,

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2008, 22:03   #29
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hé Miejefke!

Wat een schat van een vriendin ben jij toch, leuk als mensen elkaar begrijpen!
Met de ttm gaat het ondertussen idd al veel beter (we beginnen dat beestje te leren kennen hé). Met mezelf en al m'n kwalen helaas niet zo goed. Ik heb dit weekend alle leuke dingen afgebeld en me alleen verplaatst van zetel naar stoel (om plat voedsel binnen te slurpen) en omgekeerd. Elke inspanning (efkes een waske insteken) kost me een hoop energie en als ik de trappen op- of afloop voel ik mijn tanden kloppen.
Besluit: heb morgen een afspraak met de nko-arts (om de scan van de sinussen te beoordelen) en dan stap ik gelijk binnen op de afdeling kaakchirurgie in de hoop daar de stomatologe te treffen! Van mij mogen ze gans mijn eetkamer eruit halen! Neen serieus, ben 't beu, snap je?

Pff, altijd die ontstekingen, ik kan je perfect volgen in je gedachtengang en ja idd; rust, weinig koffie, geen alcohol, gezonde voeding, veel water... het is allemaal waar en ik probeer dat ook. Ik denk dat dat nachtwerk de grootste boosdoener is, maar vind maar eens iets anders... niet zo evident op onze leeftijd. Ik wil me zo graag weer lekker, gezond en fit in mijn vel voelen. Gelukkig heb ik nog mijn zin voor humor maar ik wil ook terug mijn lichaam mee...
Ach ja, gedaan met zeuren, misschien komt er morgen een oplossing.

Geniet van je dag en zorg ook goed voor jezelf en je polskes!
Groetjes en liefs! x
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2008, 18:54   #30
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke,

Ik ben geen vlotte schrijfster zoals jij, maar het is leuk dat mijn schrijfsels je toch een plezier doen.
Misschien heb je vandaag beter nieuws, of liever een "zicht" op een behandeling? laat toch maar niet te gauw uw tanden verwijderen, vooral dat na het verwijderen van de zogezegd veroorzakende tand uw probleem zeker niet beter is geworden.
Het doet deugd te lezen dat je terug met goede moed de ttm onder controle kunt houden, en dat je optimistisch blijft ! eens zal de zon weer schijnen...


Héél veel sterkte,

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
helaas weer terug.... susie AA - Algemeen 85 28 mei 2007 08:47
weer aan de medicijnen? *Liejvurd* AA - Behandelingen 10 9 februari 2007 13:26
daar gaan we weer! leentje AA - Algemeen 6 4 juni 2006 00:01
Weer mis...... Stepel TTM - Algemeen 6 7 maart 2005 09:12
Weer terug bij af :( sissey TTM - Algemeen 9 1 oktober 2004 22:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.