Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 februari 2016, 11:21   #1
Baardman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2015
Berichten: 22
Geslacht:
Minoxidil 5% & Toppik Hair Fibers

Ik ben 22 jaar en omdat ik al enige tijd last heb van haar dat uitdunt heb ik gisteren, vrij impuslief, Foligain Foam Minoxidil 5% aangeschaft. Op de bovenkant van mijn hoofd dunt mijn haar redelijk gelijkmatig uit. Kale plekken zijn nog niet aanwezig maar als ik mijn haar een beetje verschuif is de hoofdhuid goed te zien. . Nu heb ik nog een aantal vragen over minoxidil:

1. Moet je met het aanbrengen van minoxidil rekening houden met de gezonde haren die nog hebt?

2. Beïnvloed minoxidil gezonde haren? Worden deze haren ook afhankelijk?

3. Werkt minoxidil altijd en blijft minoxidil altijd werken?

4. Wat is de kans op een shedding?

5. Is het handig om een buzz cut te nemen zodat het aanbrengen van minoxidil een fluitje van een cent is? (Ik ben hier wel toe bereid)


Daarnaast heb ik ook een busje Toppik Hair Fibers besteld, mocht ik besluiten een buzz cut te nemen of last krijgen van een shedding dan kan ik m'n kapsel daarmee wat opvrolijken. Het spul lijkt wonderen te doen maar ja... dat lijkt op reclames natuurlijk altijd zo.
Baardman is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2016, 14:40   #2
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
1. Nee, daar hoef je geen rekening mee te houden.

2. Dat denk ik niet, maar als je door de minoxidil een vollere haardos krijgt en daarna ermee gaat stoppen, dan wordt het langzamerhand gewoon weer zoals voorheen (zoals in de fase van uitdunning waarin je nu verkeerd).

3. minoxidil is een middel dat je blijvend moet gebruiken om het effect van minoxidil te behouden. Ik denk dat het blijft werken zolang je het gebruikt.

4. Wanneer een haargroeimiddel aanslaat, vallen er meestal extra zwakkere haren uit die plaats gaan maken voor nieuwe sterkere haren en dat kunnen er best veel zijn (die dus gaan uitvallen). Een aantal bestaande haren gaan dan weer vollediger groeien. Zo'n shedding kan heel geleidelijk aankomen en weer weg gaan. Dat is bij elk persoon verschillend en ik ben persoonlijk van ervaring dat daar geen tijdstip aan vast te knopen is. Verwacht ook niet specifiek 1 shedding, die ervaring ligt bij iedereen verschillend.

5. Als je dat handig vind waarom niet Zelf zou ik me daar nooit aan wagen maar als het je staat dan lijkt me dat geen verkeerd plan, het is wel lekker makkelijk aanbrengen zo.

Ik hoop je wat goede info te hebben gegeven. Je kunt je op deze forum aardig informeren naar allerlei onderwerpen over erfelijke kaalheid en hoe deze te stoppen/ voorkomen of te minderen. En alle vragen staan vrij.

Laatst gewijzigd door 123hallo; 5 februari 2016 om 14:46
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2016, 16:31   #3
Baardman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2015
Berichten: 22
Geslacht:
Bedankt voor je reactie 123hallo, daar kan ik wat mee. Denk je dat ik ook de Regenepure shampoo kan blijven i.c.m. minox? Daar zit namelijk wel ketaconozol in en ik las dat je het niet mag combineren met andere 'medicijnen'.
En dan nog iets, als de Minoxidil is ingetrokken kan ik mijn haar daarna gewoon stylen met mousse en de föhn?

Laatst gewijzigd door Baardman; 6 februari 2016 om 16:41
Baardman is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2016, 17:52   #4
Baardman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2015
Berichten: 22
Geslacht:
Update

Inmiddels komt er bijna een eind aan mijn 5e week minoxidil. Ik moet zeggen dat de foam variant erg gemakkelijk is in gebruik. Het is goed aan te brengen en trekt snel in!
Ik heb het idee dat ik op dit moment iets meer haar verlies, ook dikke gezonde haren, wat normaal schijnt te zijn. (?) Toch ben ik niet blij als ik haartjes aan mijn handen of in de wasbak zie, maar wie is dat wel op dit forum Het is ontmoedigend maar ik zet door. Ik hoop na 8-12 weken minder last te hebben van haaruitval en na die periode misschien wat hergroei te zien.
Overigens heb ik ook last van minder jeuk, ik weet niet of dat een bekend effect is van Minoxidil maar het is wel prettig.

Wat Toppik betreft, dat is echt wonderspul. Ik lijk weer een volledige bos haar op mijn hoofd te hebben, het vult de dunnere plekken geweldig op!

Laatst gewijzigd door Baardman; 12 maart 2016 om 17:59
Baardman is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.