Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 3,00 gemiddeld. Weergave
Oud 22 juni 2012, 09:13   #46
sem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Locatie: Limburg, Belgium
Berichten: 145
Geslacht:
@Cloud:

Hallo Cloud,

Dus je neemt alleen Finasteride en geen Diane 35?
Ik dacht dat je Finasteride en de pil altijd moest samen nemen als vrouw?

Bedankt
grtjs
__________________
Sinds '94 Diane 35 (in het begin voor mijn acné, daarna AGA)
Sinds 2002 minoxidil 2%-Sinds 2007 minoxidil 3,75%-Sinds 2010 minoxidil 5% (Folligain)
In 2007 6 maanden Androcur, resultaat was nihil en veel bijwerkingen
In 2015 1 jaar spironolactone, resultaat was nihil, geen bijwerkingen.

sem is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2012, 10:10   #47
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Sem,
Inderdaad, als vrouw moet je wel de pil erbij nemen. Ik gebruik niet de Diane maar een "gewone" lichtere pil (Deso20).
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2012, 16:07   #48
Leah90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 december 2009
Locatie: https://t.me/pump_upp
Berichten: 45
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sem Bekijk bericht
@Cloud:

Hallo Cloud,

Dus je neemt alleen Finasteride en geen Diane 35?
Ik dacht dat je Finasteride en de pil altijd moest samen nemen als vrouw?

Bedankt
grtjs
Je moet de pil er niet bij nemen, maar als je seks hebt moet je wel zorgen dat je beschermd bent. Als je zwanger wordt terijl je finasteride slikt, dan kan de mannelijke foetus misvormt raken. Dus de pil wordt voorgeschreven als voorbehoedmiddel erbij. Ook is het zo dat de Diane en Yazmin pil antiandrogene werking hebben. Maar het is niet zo dat je het moet doen.
Leah90 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2012, 11:04   #49
Ernasikkes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2012
Berichten: 2
Dutasteride voor vrouwen

HELP!!!!
Ik,vrouw van 67 jaar gebruik al 3/4 jaar dutasteride en ben zeer enthousiast.
Kan nu al mijn haarstuk in de kast laten. Voor mijn zus van 62 jaar geldt hetzelfde.
Sinds begin juni mag dermatoloog in Nederland dit niet meer voorschrijven voor vrouwen. Wie weet hoe en evt. In welk land ik hier aan kan komen totdat Ned. bepaald heeft wat de regels voor vrouwen hiervoor worden.(op mijn leeftijd echt geen kans op zwangerschap meer)
Wie helpt mij?
Ernasikkes is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2012, 09:07   #50
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernasikkes Bekijk bericht
HELP!!!!
Ik,vrouw van 67 jaar gebruik al 3/4 jaar dutasteride en ben zeer enthousiast.
Kan nu al mijn haarstuk in de kast laten. Voor mijn zus van 62 jaar geldt hetzelfde.
Sinds begin juni mag dermatoloog in Nederland dit niet meer voorschrijven voor vrouwen. Wie weet hoe en evt. In welk land ik hier aan kan komen totdat Ned. bepaald heeft wat de regels voor vrouwen hiervoor worden.(op mijn leeftijd echt geen kans op zwangerschap meer)
Wie helpt mij?
Hoi ernasikkens
wat jammer he dat je dit medicijn nu niet meer kan krijgen,hielp het zo goed bij u?mag ik vragen welke vorm haaruitval u heeft?
Ik dacht dat fina en duta niet meer hielpen na de overgang,dit is wat ik begreep,maar zo te horen bij u dus wel!nu zult u het via internet kunnen bestellen
liefs millie
p.s
Misschien dat ze het herzien en dat het over een paar maanden wel weer te krijgen zal zijn in nederland!
millie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2012, 23:02   #51
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door millie Bekijk bericht
Misschien dat ze het herzien en dat het over een paar maanden wel weer te krijgen zal zijn in nederland!

Verwacht dat maar niet, ondanks dat er door veel vrouwelijke gebruikers positieve resulaten worden gemeld.

Zo zal een arts mij niet gauw vrouwelijke hormonen Oestrogeen of de Diane 35 pil voorschrijven of adviseren. Terwijl ik liever als vrouw door het leven wil gaan, neemt mijn arts mij niet serieus.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2012, 11:55   #52
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spider45 Bekijk bericht
Verwacht dat maar niet, ondanks dat er door veel vrouwelijke gebruikers positieve resulaten worden gemeld.

Zo zal een arts mij niet gauw vrouwelijke hormonen Oestrogeen of de Diane 35 pil voorschrijven of adviseren. Terwijl ik liever als vrouw door het leven wil gaan, neemt mijn arts mij niet serieus.
Die vergelijking gaat wat scheef, Spider. Je bent helaas in een mannenlichaam geboren en daarin gaan dingen serieus kapot als je lukraak met die hormonen stoeit. Er is een veel uitgebreider plan nodig dan alleen maar een pilletje.

Maar goed, ik ben erg benieuwd hoeveel vrouwelijke gebruikers hier zijn die nu in de problemen komen. Wellicht kan het een idee zijn om dat eens te inventariseren en om te zien of er vanuit een grotere groep een signaal kan worden uitgezonden. Misschien door een artikel in een vakblad, een noodkreet. Wellicht wil de Nederlandse Haarstichting, die soms ook actief is op Haarweb, hier een rol bij spelen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2012, 14:36   #53
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Die vergelijking gaat wat scheef, Spider. Je bent helaas in een mannenlichaam geboren en daarin gaan dingen serieus kapot als je lukraak met die hormonen stoeit. Er is een veel uitgebreider plan nodig dan alleen maar een pilletje.

Maar goed, ik ben erg benieuwd hoeveel vrouwelijke gebruikers hier zijn die nu in de problemen komen. Wellicht kan het een idee zijn om dat eens te inventariseren en om te zien of er vanuit een grotere groep een signaal kan worden uitgezonden. Misschien door een artikel in een vakblad, een noodkreet. Wellicht wil de Nederlandse Haarstichting, die soms ook actief is op Haarweb, hier een rol bij spelen.
Goed idee Anthonie!
millie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2012, 15:20   #54
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Voorzetje voor een artikel. Wie gaat actie ondernemen?

Op Haarweb, het grootste nederlandstalige lotgenotenforum voor mensen met haarproblemen, is met grote zorg het nieuws rond het verbod van het voorschrijven van finasteride en dutasteride aan vrouwen. De middelen mogen niet meer worden voorgeschreven omdat ze niet zouden werken bij vrouwen met de erfelijke vorm van kaalheid (alopecia androgenetica).

Veel lotgenoten merken echter wel degelijk een sterke positieve werking van dit medicijn. Een medicijn dat voor vrouwen bovendien weinig risicovolle bijwerkingen kent.

Een greep uit de noodkreten. Suzette: 'Bij mij werkt het heel goed en ik heb mijn oude haardos weer. Ik moet er niet aan denken dat ik kaal zou worden.' Yvierijs: 'Ik ben net anderhalve maand bezig en het is geweldig. Geen pijn meer op mijn hoofd, nagenoeg geen irritatie meer, en haaruitval (denk dan echt aan een bal haren zo groot als een tennisbal per dag) gestopt!. En nu???'. Leah90: 'Ook ik heb het nieuws met schrik gevolgd. Ik slik nu ongeveer 5 jaar 1.25 mg finasteride per dag en wat is mijn haar fantastisch geworden! Hiervoor was mijn haar zo ontzettend dun, pluizig en raar. Ik werd er echt doodongelukkig van. Ik ben nu 21 jaar en ben op mijn 16e begonnen. Ik ben er zo gelukkig mee. Graag wil ik het middel blijven gebruiken, maar ik zou niet weten hoe ik er nu aan moet komen.'. Ernasikkes: 'HELP!!!! Ik, vrouw van 67 jaar, gebruik al 3/4 jaar dutasteride en ik ben zeer enthousiast. Ik kan nu al mijn haarstuk in de kast laten. Voor mijn zus van 62 jaar geldt hetzelfde. Sinds begin juni mag dermatoloog in Nederland dit niet meer voorschrijven voor vrouwen. Wie weet hoe en evt. In welk land ik hier aan kan komen totdat Ned. bepaald heeft wat de regels voor vrouwen hiervoor worden.(op mijn leeftijd echt geen kans op zwangerschap meer). Wie helpt mij?'.

Velen overwegen nu de vervelende stap om illegaal in het buitenland medicatie te bestellen. Met alle risico's van dien. Ze laten zich hun teruggewonnen haren niet door in hun ogen onzinnige regelgeving en onnodige bemoeizucht afnemen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2012, 22:33   #55
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Denk niet dat de gezondsheidsraad naar aanleiding van dit bercht of de haarstichting hun besluit ongedaan gaan maken alleen maar dat op haarforums vrouwen zijn die graag Fina willen slikken.

Zelfs artsen en dokter Boersma die bekend staat dat hij Fina en Duta standaard voorschrijft aan vrouwen met haarproblemen lukt het al niet om dit beslut aan te vechten of ongedaan te maken.

Maargoed, niet geschoten is altijd mis!
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2012, 17:55   #56
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spider45 Bekijk bericht
Denk niet dat de gezondsheidsraad naar aanleiding van dit bercht of de haarstichting hun besluit ongedaan gaan maken alleen maar dat op haarforums vrouwen zijn die graag Fina willen slikken.

Zelfs artsen en dokter Boersma die bekend staat dat hij Fina en Duta standaard voorschrijft aan vrouwen met haarproblemen lukt het al niet om dit beslut aan te vechten of ongedaan te maken.

Maargoed, niet geschoten is altijd mis!
Dokter boersma is nog niet klaar, hij gaat bewijzen verzamelen van dames, waar het bij werkt en er moet ook een richtlijn komen voor dit middel, zie de site van dokt boersma,dus er is nog wel hoop!
millie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2012, 18:19   #57
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door millie Bekijk bericht
Dokter boersma is nog niet klaar, hij gaat bewijzen verzamelen van dames, waar het bij werkt en er moet ook een richtlijn komen voor dit middel, zie de site van dokt boersma,dus er is nog wel hoop!
Maar dat zal hij binnen een half jaar niet halen om de gezondsheidsraad te overtuigen. Dokter Boesrma zal toch met lange termijn studies moeten kunnen aantonen dat Fina en Duta ook op lange termijn ( 5-10 jaar) ook nog een veilig middel is voor vrouwen, alleen met voor en na foto's zal hij er niet in slagen.

Bij mannen zijn sinds kort wel officiele lange termijn studies vrijgegeven waarin Fina zelfs op lange termijn nog effectief werkt bij het grootste deel van de mannelijke gebruikers, alleen bij vrouwen niet. Hier is alleen een korte termijn studie bekend, en dan ook nog hoofdzakelijk bij jonge vrouwen.

En dat maakt het verschil. Maar ik wel respect dat Boersma stug doorzet om dat besluit weer ongedaan gemaakt probeert te krijgen.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2012, 00:28   #58
hair01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juli 2012
Berichten: 3
Hallo,


Millie, ik heb een vraag voor jou: hoe veel mg androcur gebruik jij per dag?

Ik gebruik nu 6 jaar androcur. Werkte super, had mn bos haar weer terug. Alleen heb ik afgelopen februari een terugval gekregen en dus veel haar verloren. Ben toen meteen finasteride (van Intermedica) gaan gebruiken en had wel weer goede hoop dat het goed zou komen. (dus finasteride en androcur)

Maar ben nu weer gestopt, aangezien de voorraad op is en ik niet weet hoe ik aan betrouwbare finasteride kom! Erg vervelend op zn zachtst uitgedrukt! Maar weet iemand een betrouwbare website waar je proscar 5mg of propecia 5 mg kan kopen?

En wat betreft actie ondernemen om finasteride weer voor te schrijven: Ik heb een brief naar inspectie van Gezondheidszorg gestuurd. Kreeg een nette brief terug dat het aan de "dermatologen groep" ligt. Wat kunnen we nog meer doen?


Ik heb gekeken op unitedpharmacies, maar je moet hen eerst contacten om te vragen of het beschikbaar is, daarnaast had ik gelezen dat veel mensen die daar hebben besteld hun creditcard moesten blokkeren vanwege fraude.

Er zijn zoveel online pharmacies, maar weet echt niet welke ik kan vertrouwen. Deze hele situatie maakt alles zo moeilijk! Dus ik hoop dat de ervaren mensen mij advies kunnen geven. Heeft iemand (vrouwen) ze toevallig nog via huisarts of apotheek kunnen krijgen?

Laatst gewijzigd door hair01; 21 juli 2012 om 00:32
hair01 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2012, 21:49   #59
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hair01 Bekijk bericht
Hallo,


Millie, ik heb een vraag voor jou: hoe veel mg androcur gebruik jij per dag?

Ik gebruik nu 6 jaar androcur. Werkte super, had mn bos haar weer terug. Alleen heb ik afgelopen februari een terugval gekregen en dus veel haar verloren. Ben toen meteen finasteride (van Intermedica) gaan gebruiken en had wel weer goede hoop dat het goed zou komen. (dus finasteride en androcur)

Maar ben nu weer gestopt, aangezien de voorraad op is en ik niet weet hoe ik aan betrouwbare finasteride kom! Erg vervelend op zn zachtst uitgedrukt! Maar weet iemand een betrouwbare website waar je proscar 5mg of propecia 5 mg kan kopen?

En wat betreft actie ondernemen om finasteride weer voor te schrijven: Ik heb een brief naar inspectie van Gezondheidszorg gestuurd. Kreeg een nette brief terug dat het aan de "dermatologen groep" ligt. Wat kunnen we nog meer doen?


Ik heb gekeken op unitedpharmacies, maar je moet hen eerst contacten om te vragen of het beschikbaar is, daarnaast had ik gelezen dat veel mensen die daar hebben besteld hun creditcard moesten blokkeren vanwege fraude.

Er zijn zoveel online pharmacies, maar weet echt niet welke ik kan vertrouwen. Deze hele situatie maakt alles zo moeilijk! Dus ik hoop dat de ervaren mensen mij advies kunnen geven. Heeft iemand (vrouwen) ze toevallig nog via huisarts of apotheek kunnen krijgen?
hoi ik slik 10 mg androcure de eerste 10 dagen van de maand samen met de diana 35,en jij?misschien moet de dosis verhoogd?ik ben trouwens 38 jaar en jij?gr millie
millie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 20:32   #60
Suzette
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Berichten: 26
Goed nieuws! Ik heb contact gehad met Intermedica en
zij verwachten binnen een jaar, wetenschappelijk te kunnen bewijzen
dat finasteride wel degelijk werkt, bij vrouwen.
Suzette is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.