Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 maart 2015, 14:01   #1
Brook
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2010
Berichten: 86
Ik slik Finasteride en heb last van enge bijwerkingen

Hoi ik heb al een paar jaar alopecia androgenetica en mijn haar is bovenop vooral veel dunner geworden het lijkt steeds meer op van dat zachte babyhaar. Gebruik minox maar dat helpt niet echt. Andocuur geprobeerd maar daar werd ik depressief van. Nu via de huisarts finasteride aan het slikken. Slik het nu twee maanden en heb last van hartkloppingen maar erger nog ik heb ook een kwadaardige moedervlek op mijn been gekregen. Zo maar ineens zat dit er en nu moet het dus weggehaald worden. Ik schrok me rot. Kan dit te maken hebben met het nemen van finasteride?
Heb gezocht op internet maar kan er niet erg veel over vinden. Als er een oorzakelijk verband is dan stop ik natuurlijk meteen. Die hartkloppingen kan ik overigens wel iets over terugvinden. Hoop dat iemand een antwoord heeft op mijn vraag?
Brook is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2015, 18:50   #2
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
Hoi Brook,jeetje wat zal je geschrokken zijn!Ik betwijfel of het door de finasteride komt,aangezien je het pas 2 maanden slikt.Wat zegt de dermatoloog?sterkte!Xxx
__________________
Sinds september 2013 gestopt met androcure 10
Sinds Maart 2015 gestopt met de diane35
Sinds november 2013 een gedeeltelijk haarwerk van Europees haar,waar ik erg blij mee ben!
millie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2015, 03:21   #3
stop haaruitval
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2009
Berichten: 14
Geslacht:
Hai Brook,

Wat zal je geschrokken zijn zeg!!
Snap je natuurlijk alles na wilt gaan.
Ik denk ook niet dat finasteride gelijk al de veroorzaker is van je moedervlek. Ik wil je wel aanraden hiermee te stoppen. De vraag is hoe lang je dit wilt gaan slikken. Je weet vast wel dat dit een zware medicijn is wat je slikt. Als je de bijsluiter leest of internet bekijkt dan zegt dat heel veel over het medicijn.
Stress is ook een factor waardoor je de moedervlek kan krijgen.
Heb je veel stress gehad laatste tijd/maanden/jaren?
Ik heb het zelf ook even geslikt maar was toch bang over wat de effecten van het medicijn zijn. En je kunt het ook niet je leven lang gaan slikken.
Ik heb het al bij n ander onderwerp geschreven en een ander vrouwtje heeft daar ook op gereageerd, ga je bloed checken. Doe het niet bij je huisarts maar ga naar n orthomoleculair therapeut toe! Hij/zij gaat checken waar het mis gaat in je lichaam. Je bent er niet zo maar. Je zal je levensstijl aan moeten passen. Gezond eten, voldoende vitamines en mineralen krijgen, beweging en zo min mogelijk stress. Uiteraard een lange weg maar dat is ook niet simpel. Je lichaam moet in balans komen. Klinkt zweverig maar dat ben ik absoluut niet. Het heeft met je darmen, schildklier en bijnieren te maken. Als die niet goed werken dan maak je te veel testosteron aan en cortisol etc. Je moet de oorzaak aanpakken en zo n medicijn als dit maakt alles alleen maar erger. Je kan ook niet je leven lang dit blijven slikken. Ik heb na 7 jaar m'n haaruitval onder controle!!!!!!
Zonder medicijnen. Ik hoop echt dat dit je gaat helpen een nieuwe weg in te slaan. Laat deze moedervlek een begin zijn van een start om je lichaam weer gezond te maken!!!!! Heel veel sterkte en mocht je meer info willen dan hoor ik het graag!!!! Groetjes m
stop haaruitval is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.