Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 juli 2006, 01:06   #1
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
uiterlijke zorgen

je maakt je druk om je haar, de rest gaat erbij in zitten, je geeft er geen attentie meer aan. Dan ben je over je haarprobleem heen, dan zie je dat de rest van je lichaam er minder uit ziet (door die slons, nl geen attentie/aandacht)
Dan denk je dat je verlelijkt...(grof gezegd)

Zoiets had ik dus...ben er nu achter dat ik door de rest aandacht te geven, het haarprobleem verklein...iedereen is mooi/kan mooi zijn, als ze het lichaam aandacht geven (voedsel, trainen e.d.)...dan maakt het niet uit of je haar of niet hebt...zo'n instelling heb ik nu

reacties?
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2006, 01:24   #2
dfasd
HaarWeb lid
 
dfasd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 april 2006
Berichten: 209
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another
reacties?
ik denk dat je gelijk hebt
dfasd is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2006, 10:10   #3
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Ik vind ook dat je gelijk hebt! Vooral als je je regime hebt samengesteld moet je weer lekker verder leven, sporten, uitgaan etc etc
Hoe staat het nu er bij jou voor dat je zegt dat je over je haarprobleem heen bent, gaat het dan juist goed met je haar of juist niet?
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2006, 18:09   #4
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
nog nooit zo slecht...vind van mezelf dat ik er niet uitzie...maar ik ben heel enthousiast en blij naar anderen toe...en daarom wordt ik goed opgenomen en zo...

Ik merk dat het minox effect is uitgewerkt (gestopt in mei) en dat alle haartjes weer krimpen/uitvallen...

Ik denk dat ik met sporten een fitte uitstraling ga krijgen, zodat ik niet "oud mannetjes kaal" ben, maar "fit, gezond, kaal iemand"

en daar hou ik me aan vast
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2006, 20:03   #5
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
ja maar hoe werkt finas bij jou dan nog? Als ik jou verhaal zo lees heb je geen vertrouwen meer in je regime, omdat je zegt dat je een sportief kaal mannetje wil zijn! Met finas kan je nog een lange tijd plezier hebben van je haar, anders moet je voor jezelf maar een ander regime samenstellen en misschien beginnen aan de duta?
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2006, 23:06   #6
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
fina raakt denk ik uitgewerkt...diffuus zeer dun haar gekregen...wil niet meer zwemmen, omdat je het dan nog erger ziet...
bij mij worden de haren voorop heel dun en klein (en pigmentloos), maar ze verdwijnen niet...dus ik heb een reep dun haar, daarachter haar dat langer is. Al het haar is diffuus zeer dun (wel alleen in AGA gebied).
Ik had liever dat mn inhammen echt groeiden, maar wel een dikke bos behouden, dan dit...maarja, ik ben er nu overheen aan het komen...
ik slik fina dus nog wel, en misschien ga ik wel weer minoxen...ik wil alleen de kansen op herstel weten van haartjes voorop (dat die dunne haartjes iets dikker worden, en pigment krijgen, het hoeft niet eens langer...maar dan dekt het meer als ik het voorover kam)

heb het "o nee, iedereen ziet dat mn haar dun is bij fel licht/zon" niet...meer, daar ben ik wel blij om, het is nu meer voor mezelf...
Ik weet dat ik mooier kan zijn (als ik terug kijk naar vroeger), maar het lukt niet, zonder HT (als ze die goed uitvoeren)...en de nodige training

daarom focus ik me nu op trainen...dan heb ik één zijde van het probleem aangepakt
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2006, 00:04   #7
Bas6562
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 261
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another
fina raakt denk ik uitgewerkt...diffuus zeer dun haar gekregen...wil niet meer zwemmen, omdat je het dan nog erger ziet...
bij mij worden de haren voorop heel dun en klein (en pigmentloos), maar ze verdwijnen niet...dus ik heb een reep dun haar, daarachter haar dat langer is. Al het haar is diffuus zeer dun (wel alleen in AGA gebied).
Ik had liever dat mn inhammen echt groeiden, maar wel een dikke bos behouden, dan dit...maarja, ik ben er nu overheen aan het komen...
ik slik fina dus nog wel, en misschien ga ik wel weer minoxen...ik wil alleen de kansen op herstel weten van haartjes voorop (dat die dunne haartjes iets dikker worden, en pigment krijgen, het hoeft niet eens langer...maar dan dekt het meer als ik het voorover kam)

heb het "o nee, iedereen ziet dat mn haar dun is bij fel licht/zon" niet...meer, daar ben ik wel blij om, het is nu meer voor mezelf...
Ik weet dat ik mooier kan zijn (als ik terug kijk naar vroeger), maar het lukt niet, zonder HT (als ze die goed uitvoeren)...en de nodige training

daarom focus ik me nu op trainen...dan heb ik één zijde van het probleem aangepakt
Dat zwemmen herken ik wel..tenminste, ik ga wel zwemmen maar niet met mn kop onder water . Dan valt mn haar helemaal plat op mn kop en ik gebruik ook nog s toppik... Maar heb gelukkig altijd een goede reden om niet onder water te gaan omdat ik ook lenzen draag .
Bas6562 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2006, 00:13   #8
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
ik ook lenzen, maar toen ik nog goed haar had , deed ik ze ook altijd in onder water
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2006, 10:48   #9
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
He another hoe lang gebruik je al finas dan?
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2006, 12:52   #10
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
mei 2005, zou nu juist een piek (positief) verwachten/...maarja
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2006, 23:29   #11
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
Ben weer begonnen met Minox...2 maal daags ditmaal (ipv 1 maal)....ik breng het aan op de inhammen, en het 'eilandje' (dat is er nog niet, maar waar die zou kunnen komen...)
we zullen zien heb er een goed gevoel over
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2006, 04:47   #12
ietsmethaar
VIP
 
ietsmethaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2006
Berichten: 92
Hou je zelf nou niet voor de gek man. Een paar posts geleden wist je de oplossing: Ik denk dat ik met sporten een fitte uitstraling ga krijgen, zodat ik niet "oud mannetjes kaal" ben, maar "fit, gezond, kaal iemand"
Minox betekent dus dat je 2 keer per dag met je kaalheid bezig bent + dat je de effecten zal gaan bestuderen. Wordt gewoon die sportieve kalende man. Ik weet zeker dat het werkt. Let op: train je biceps net zo lang, dat ze op stalen kabels gaan lijken, koop een chopper met een flinke motor, een zonnebril en scheer je kop kaal. Niks meer aan het handje. Minox is toch meer voor ....... en volgens mij wil jij dat niet zijn.
ietsmethaar is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2006, 10:42   #13
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Hahaha ik moet zo lachen om al die mannen hier die het kweken van spieren zien als een compensatie voor de haren die verloren gaan. Ook dit advies van ietsmethaar:

Citaat:
Wordt gewoon die sportieve kalende man. Ik weet zeker dat het werkt. Let op: train je biceps net zo lang, dat ze op stalen kabels gaan lijken, koop een chopper met een flinke motor, een zonnebril en scheer je kop kaal. Niks meer aan het handje.
Die domheid! Om je te bescheuren! Wat een advies!

Als je ontzettend onzeker wordt over je kaalheid wil dat zeggen dat je psychologisch niet sterk in je schoenen staat. Je moet je zelfvertrouwen en eigenwaarde nooit ophangen aan een uiterlijke eigenschap, doe je dat wel dan ben je dus onzeker over je persoonlijkheid. Iedereen zou dus heel blij moeten zijn met kaalheid: het dwingt je om terug te gaan naar de kern van jezelf en om van de persoon te gaan houden die je innerlijk echt bent.

Ik val zelf op mannen dus ik weet wel een beetje hoe het werkt. Ik kan kale mannen even aantrekkelijk vinden als behaarde mannen. Maar ik zit niet te wachten op een man die de behoefte heeft op zijn ego op te hangen aan zijn biceps. Mannen die grote vrienden zijn met hun eigen innerlijk, die zijn woest aantrekkelijk.

Je kunt dus beter zorgen dat je jezelf weer kunt waarderen en met jezelf door een deur kunt, in plaats van een nieuwe manier bedenken om het te verbloemen achter lichamelijke oppervlakkigheden.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2006, 12:12   #14
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Inderdaad Tiuri

En ietsmethaar, meen je nou echt wat je zegt?
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2006, 12:51   #15
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
trainen ging mij dan ook om de vorm van je schedel (als je fit bent, ziet die vorm er beter uit dan dat je overgewicht ofzo hebt...)

Ik kon goedkoper aan minox komen, dus ben ik er weer aangegaan...puur om te kijken of het werkt...niet omdat ik de hele dag ermee bezig wil zijn ^^

En dat idee van fitheid geld voor mij nog steeds...

--> Een gezonde geest in een gezond lichaam...Ik wil dus geen Arnold Schwarzenegger II worden, maar wel gewoon gezond (ipv 24/7 op de bank ronken )

ow en tiuri:

"Mannen die grote vrienden zijn met hun eigen innerlijk, die zijn woest aantrekkelijk."

Als je daarmee spontaan, zelfverzekerd, vrolijk en meelevend bedoelt (beetje egoïstisch om te zeggen, maar ik hoor het toch vaak) dat schijn ik ook te zijn...en het wijst uit dat het niet echt helpt...en dààr word je misschien minder zelfverzekerd van (maar dat merk je niet aan me)
__________________
Regime:
noks

Laatst gewijzigd door another; 27 juli 2006 om 12:53
another is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
LEDs zorgen voor hergroei??? Robert18 Overige behandelingen 100 30 juni 2009 10:33
Ik maak me zorgen... Hellen Haarproblemen bij vrouwen 48 23 januari 2005 20:31
voor mezelf zorgen?! jolien TTM - Algemeen 4 15 november 2004 23:45
[BETOOG] Zorgen over haarverlies een welvaartskwestie. Haarmannetje AGA - Algemeen 39 27 september 2004 17:41
zorgen... bolleke TTM - Algemeen 14 1 augustus 2002 20:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.