Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 november 2006, 20:27   #1
barbaravr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 143
uitgevallen haartje met wit bolletje eraan

als ik haar verlies, hangt daar altijd een wit bolletje aan. nu las ik hier in een andere topic, dat dat betekent dat er een ander haartje komt. is dat waar? of ben ik teveel aan't hopen?
groetjes
barbaravr is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2006, 21:30   #2
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 147
Nee dit klopt, haren met witte bolletjes geven nog hoop op nieuw haar.

Hoewel dit ook een haartje kan worden van slechts 5 a 6 cm die dan na een hele korte cyclus weer uitvalt.
Gezonde haren groeien ca. 4 jaar en vallen dan uit, bij AGA groeit een nieuwe haar ca. 4 maanden en valt dan uit (met wit bolletje).

Succes.
__________________
Dec. 2004 Zinksulfaat (ivm extr. disbalans) samen met Minoxil 5%. Geen resultaat.
Juli 2005 t/m Okt. 2005 Spironolacton Dumex (werd hier dizzy van) geen resultaat gestopt in okt. ivm heftige bloedingen.
13-12-05 Diana 35 en Androcur 14x10mg.
11-09-06 Diana 35 en Androcur 10 mg GESTOPT, nog steeds extreme haaruitval. Haar is dun, uitval het ergst achterop hoofd.
6-2-07 bezoek dr. Munte in Rotterdam. Bloed oké FSH=5, LH=3 en Testos = 1.1.
6-2-07 Proscar 1 mg p/d.
1-11-07 Fina 2,5 mg p/d i.o.m. Dermatoloog, 1 mg doet niets.
4-2-08 Nagels veranderen, in ene rechte nagels.
Juli 2008 drama met mijn haar, NIETS WERKT!
Maart 2009 haar groeit! Oude en nieuwe haar, korte plukken worden langer!!! Uitval sterk verminderd.
Dec. 2012 Femoston 1/10 en Calcium D ivm extreme overgangsklachten en Osteopenie.
Jan. 2013 nog steeds 2,5 Finasteride per dag. Haar is al een tijdje constant.
Okt. 2015, haar is constant. Dec. 2016 nog steeds constant. Juli 2020 nog steeds constant!
Deetje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2006, 21:18   #3
barbaravr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 143
hey, dank je! dit is dus wel altijd bij mij. nu kan ik toch een ietsiepietsie hopen.
barbaravr is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2006, 16:18   #4
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barbaravr
als ik haar verlies, hangt daar altijd een wit bolletje aan. nu las ik hier in een andere topic, dat dat betekent dat er een ander haartje komt. is dat waar? of ben ik teveel aan't hopen?
groetjes
Het klopt wel dat er een haartje komt, maar igv van aga wordt de levencyclus enorm verkort (normaliter ong een jaar of 5 bij aga soms slechts tot 2 maanden).
Mij persoonlijk zegt het dus niet zo veel meer of er wel of geen wit bolletje aan zit, ik let er helemaal niet meer op (geeft overigens ook wel wat rust moet ik zeggen).
Groetjes
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2006, 13:00   #5
monnie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2006
Berichten: 1
WOW, is dat echt zo!? Ik dacht steeds dat dit witte bolletje betekende dat ik deze haar definitief kwijt was....... Ik hoop dat er nog wat meer reacties komen op die "witte bolletjes!" Ik verlies dagelijks 2 á 300 haren en zeker de helft hiervan heeft een wit bolletje eraan zitten. Ik heb me trouwens rot gezocht op het internet naar die witte bolletjes maar ik kan er niets over vinden.

Heeft iemand misschien wat interessante links voor mij?
monnie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2006, 04:08   #6
vega24
HaarWeb lid
 
vega24's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2006
Berichten: 334
Wit bolletje?

Wat raar gemengde reacties zo te zien, Kijk maar eens even wat ik heb gevonden... Als er een wit bolletje aan het einde van de haren zit dan is dit een stukje van het haarzakje. Door het verlies van dit haarzakje zal geen nieuwe haar meer uit deze follikel groeien...

http://www.apotheekrijnsoever.nl/pag...id=25504:26111
(Dit is de hele tekst overgenomen vanuit de website)
Hoe kan ik mijn kaalheid tegengaan?
Cosmetische en chirurgische ingrepen zijn ingrijpend, kostbaar en garanderen geen blijvend resultaat omdat de eerder genoemde negatieve biochemische processen op de haargroei gewoon doorgaan. Diverse geneesmiddelen grijpen echter in op deze biochemische processen. Finasteride (Propecia) is een geneesmiddel dat haaruitval bij de wortel bestrijdt. Dit middel remt de werking van een van de twee enzymen die testosteron in het haargroei-remmende dihydrotestosteron (DHT) omzetten: 5-alfa reductase. Ongeveer 30% van de gebruikers neemt de haargroei weer redelijk toe, bij een andere 30% neemt de haargroei nauwelijks toe en bij de resterende 30% blijft de haargroei stabiel. Je houdt dus in ieder geval wat je hebt aan haar en wellicht neemt het zelfs weer toe. Wel kan het drie tot zes maanden duren voordat je veranderingen opmerkt. Als je met finasteride stopt dan zal het kalingsproces weer geleidelijk beginnen. Propecia (finasteride) is alleen op recept verkrijgbaar en zit momenteel niet in het basis ziekenfondspakket (2003) en kost ongeveer 49 euro per 30 tabletten.
Een ander geneesmiddel is dutasteride (Avodart). Waar finasteride maar een enzym afremt pakt dutasteride beide componenten van 5-alfa reductase aan. Dutasteride is echter in tegenstelling tot finasteride nog niet geregistreerd als haargroeimiddel. Het is op de markt als middel tegen een vergrote prostaat (evenals finasteride) echter aanvullend onderzoek moet nog uitwijzen of het ook geschikt is als haargroeimiddel.
Minoxidil is een derde geneesmiddel tegen haaruitval. Oorspronkelijk ontwikkelt als bloeddrukverlagende tabletten bleek het als "bijwerking" haargroei te hebben. Minoxidil werd toen in een haarlotion verwerkt en registreerd als haargroeimiddel. Als merkartikel onder de naam Regaine in Nederland op de markt.
Aminexil is een gepatenteerde molecule tegen haaruitval. Amenixil gaat het verhardingsproces van het collageen tegen rond de haarwortels een verschijnsel dat vaak gepaard gaat met voortijdige veroudering van de haarwortels. Aminexil is geen geregistreerd geneesmiddel en zal ook minder of geen bijwerkingen vertonen. In tegenstelling tot finasteride en dutasteride is Aminexil ook geschikt voor vrouwen. Aminexil zit onder andere in de speciale ampullen of shampoo's van Vichy-Dercos tegen haaruitval.
Wat is de kans dat ik kaal wordt?Het proces dat ten grondslag ligt aan mannelijke kaalheid is inmiddels grotendeels ontsluierd. Vast staat dat kaalheid zonder erfelijke voorbeschikking niet kan optreden. De haarfollikels, ook wel haarzakjes genoemd, hebben een genetische eigenschap te reageren op mannelijke hormonen door dunner-, minder- en tenslotte geen haar meer aan te maken. Kaalheid veel vaker bij blanke mannen voor dan bij mannen van negroide of mongoloide (aziatische) oorsprong. Bijna alle blanke mannen krijgen er vroeg of laat mee te maken. Bij mannen in de leeftijd tussen 30 en 40 komt kaalheid bij ongeveer 45% voor. Zwarte mannen beschikken over dik kroeshaar; slechts een kwart van hen wordt kalend. Het stugge haar van Aziaten blijft het langst overeind staan; 10-15% van hen wordt kaal. De "kaalheidsgenen" die je via de familie van je moeder hebt gekregen wegen zwaarder dan die uit het nest van je vader. Het is dus belangrijker dat je opa van je moeders kant op late leeftijd nog veel haar had dan de opa van je vaders kant.
Pas als je meer dan 100 haren per dag verliest, is er reden tot zorg. Als er een wit bolletje aan het einde van de haren zit dan is dit een stukje van het haarzakje. Door het verlies van dit haarzakje zal geen nieuwe haar meer uit deze follikel groeien.
vega24 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2006, 12:23   #7
barbaravr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 143
oesje! dan is het minder goed, maar toch geloof ik het niet echt. in een vorige uitvalfase had ik kale plekken en dat haar viel uit met wit bolletje eraan. dit haar kwam terug door minoxidil en in deze uitvalfase heb ik daar geen kale plekken. dit haar blijft staan. bwa ik denk dat ze het zelf niet echt weten. dat het voor iedereen verschillend is...
barbaravr is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2006, 14:10   #8
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barbaravr
oesje! dan is het minder goed, maar toch geloof ik het niet echt. in een vorige uitvalfase had ik kale plekken en dat haar viel uit met wit bolletje eraan. dit haar kwam terug door minoxidil en in deze uitvalfase heb ik daar geen kale plekken. dit haar blijft staan. bwa ik denk dat ze het zelf niet echt weten. dat het voor iedereen verschillend is...
Dat zg witte bolletje is het 'einde' van de haar waarmee hij verankerd zat in de haarfollikel, het zegt niets over het terugkomen van een haar
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2006, 16:29   #9
vega24
HaarWeb lid
 
vega24's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2006
Berichten: 334
Hoe weten jullie, de meeste mensen hier die zeggen dat het haar terug komt, ook daadwerkelijk terug komt, terwijl medici zeggen dat het niet zo is?
vega24 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2006, 18:35   #10
Roeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2006
Berichten: 129
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vega24
Hoe weten jullie, de meeste mensen hier die zeggen dat het haar terug komt, ook daadwerkelijk terug komt, terwijl medici zeggen dat het niet zo is?
doordat ik door gelgebruik genoeg haren uit me pony heb getrokken. en die zijn wel terug. daarnaast had me vriendin een x ruzie met dr zus waarbij dr zus een pluk haar uit dr hoofd trok. is allemaal weer terug
Roeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2006, 19:53   #11
barbaravr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 143
ja bij mij zijn die haren ook terug gekomen. en der scheelt niks mee nu (tot nu toe toch).
barbaravr is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2006, 19:56   #12
barbaravr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 143
ivm mijn zin 'ik denk dat ze het zelf niet weten', ik had het op de dokters hé, niet op de mensen hier. wil niet slecht overkomen...
barbaravr is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2006, 10:24   #13
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Ik heb net mijn wenkbrauwen geëpileerd, en aan elke haar zit een wit bolletje. En terug komen doen die haren wel degelijk, hoewel ik de meeste ervan al zeker 25 jaar uittrek. Mijn wenkbrauwen blijven bossen.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2006, 15:22   #14
barbaravr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 143
ja dat heb ik dus ook. daar hangt ook een bolletje aan.
barbaravr is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2006, 17:44   #15
Yhi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2005
Berichten: 31
Ik heb het idee dat bij het plukken van de wenkbrauwen de uitgetrokken haren stiekem hebben zitten te seksen. Er komen naar mijn gevoel meer bij.

Groetjes, Rachel
Yhi is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
zwarte bolletje herman AGA - Algemeen 12 24 oktober 2004 18:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.