Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 juni 2008, 13:47   #1
paniek mama
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juni 2008
Berichten: 3
uitgetrokken haar bij een meisje

Hoi, heeft iemand ervaring met uitgetrokken haar bij de kids. Mijn dochtertje heeft een flinke kale plek opgelopen na een ongelukje met de schommel( haar kwam tussen de draaiende touwen ). Komt dat haar ooit terug? Zij kan het zelf niet zien, dus vindt ze het niet zo erg, maar ik vind het vreselijk, want het valt zo op.
paniek mama is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2008, 17:38   #2
Lon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 168
Hallo mama,

Vervelend dat je dochtertje een kale plek heeft overgehouden, maar je hoeft je waarschijnlijk geen zorgen te maken. De haren zijn gewoon vroegtijdig verloren, en als het goed is groeien er gewoon nieuwe haren uit de haarzakjes. (ervanuit gaande dat er niets gebeurd is met de haarzakjes.)

Ik weet niet hoe lang geleden het gebeurd is, maar je zou toch al vrij snel weer nieuwe kleine haartjes op die plek moeten zien. Alleen groeit haar nu eenmaal langzaam, dus voordat de volledige kale plek verdwenen is duurt dat wel enige tijd.

groetjes,
Lon
Lon is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2008, 16:16   #3
paniek mama
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juni 2008
Berichten: 3
Hoi Lon, bedankt voor je reactie. Hoe kan ik weten of de haarzakjes beschadigd zijn of niet? Ik heb ook ergens gelezen dat de kans bestaat dat het uitgetrokken haar niet meer terugkomt , of als het komt kan het dunner en lichter van kleur kan zijn(soort donshaar).
paniek mama is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2008, 19:42   #4
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paniek mama Bekijk bericht
Hoi Lon, bedankt voor je reactie. Hoe kan ik weten of de haarzakjes beschadigd zijn of niet? Ik heb ook ergens gelezen dat de kans bestaat dat het uitgetrokken haar niet meer terugkomt , of als het komt kan het dunner en lichter van kleur kan zijn(soort donshaar).
Het laatste is bij herhaaldelijk uittrekken van dezelfde haren.
In de eerste instantie (ervan uitgaande dat de haarzakjes nog aanwezig zijn en niet beschadigd) zullen ze zelfs wat dikker en stugger zijn (verdedigingsreactie van het haarzakje).

Je kunt niet controleren of het haarzakje noc aanwezig is en / of onbeschadigd.
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2008, 09:22   #5
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Sorry hoor, maar help je je dochter door paniek te zaaien over haar uitgetrokken haar? Zij zit er blijkbaar niet mee, de kans is supergroot dat het gewoon weer terugkomt (wel eens wenkbrauwen geëpileerd? Dat is toch echt geen eenmalig klusje) en met jouw stress praat je haar straks ook nog een trauma aan of geef je haar het gevoel dat ze lelijk is. Ik weet waarover ik praat! Mijn moeder was daar ook altijd een ster in en daar pluk ik tig jaar later helaas nog regelmatig de vruchten van!
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2008, 18:46   #6
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Hoi Sammy,

Ik begrijp dat hier een gevoelige snaar schijnbaar bij je is geraakt, maar ik vind je reactie wel een beetje vinnig. Daar wordt paniek mama natuurlijk niet minder paniekerig om.
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2008, 16:17   #7
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Het was inderdaad een wat vinnige opmerking en zo bedoelde ik het ook. Los van mijn eigen gevoelige snaren, weet ik beroepshalve maar al te goed wat het met een kind doet als het op de een of andere manier niet geaccepteerd wordt (en dat begint al op een heel subtiel niveau, geloof me). Verder voelen kinderen stress en paniek bij hun ouders omtrent henzelf feilloos aan en hoplakee, daar is al weer de een of andere onzekerheid geboren! Ik heb het meegemaakt, ja, maar ik ben daar inmiddels wel overheen gegroeid. Daar hoef ik het dus echt niet meer over te hebben! Ik kan er alleen nog steeds niet tegen dat ouders zo sterk geneigd zijn om hun eigen onzekerheden op hun kinderen te gaan projecteren! Get a life! Laat dat kind nog even zorgeloos kind zijn, zeg! Over haar uiterlijk zal zij zich later nog druk genoeg (moeten) maken. En als je vindt dat ik nu nog vinniger wordt, dan klopt dat! Zachte heelmeesters maken in mijn ogen nu eenmaal stinkende wonden!
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2008, 13:15   #8
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammy Bekijk bericht
Het was inderdaad een wat vinnige opmerking en zo bedoelde ik het ook. Los van mijn eigen gevoelige snaren, weet ik beroepshalve maar al te goed wat het met een kind doet als het op de een of andere manier niet geaccepteerd wordt (en dat begint al op een heel subtiel niveau, geloof me). Verder voelen kinderen stress en paniek bij hun ouders omtrent henzelf feilloos aan en hoplakee, daar is al weer de een of andere onzekerheid geboren! Ik heb het meegemaakt, ja, maar ik ben daar inmiddels wel overheen gegroeid. Daar hoef ik het dus echt niet meer over te hebben! Ik kan er alleen nog steeds niet tegen dat ouders zo sterk geneigd zijn om hun eigen onzekerheden op hun kinderen te gaan projecteren! Get a life! Laat dat kind nog even zorgeloos kind zijn, zeg! Over haar uiterlijk zal zij zich later nog druk genoeg (moeten) maken. En als je vindt dat ik nu nog vinniger wordt, dan klopt dat! Zachte heelmeesters maken in mijn ogen nu eenmaal stinkende wonden!
Ik denk dat jij hier net zo goed je eigen problemen projecteert. Wellicht is deze moeder helemaal niet zo als jouw moeder. Als je nog zo fel reageert door een post als van PaniekMama, denk ik dat je er nog niet echt overheen gegroeid bent. Dan roept dit namelijk zulke reacties niet eens meer op. Jij trekt hier een aantal conclusies die je op basis van een enkel berichtje niet kunt en mag trekken.

En ik kan me best voorstellen dat je je afvraagt of een opvallende kale plek (die het kind inderdaad zelf (nog) niet ziet weer begroeid zal raken.
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 23 juni 2008 om 13:19
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2008, 14:50   #9
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Hi Sammy,

Ik ben het met Georgie eens. Misschien gaat paniekmama heel goed met de situatie om. Er staat nergens in haar post dat ze loopt te stressen richting haar dochter. Het kan natuurlijk wel het geval zijn.

Ik vind ook niet dat 'zachte heelmeesters maken stinkende wonden' gepaard hoeft te gaan met een vinnig reply. Voor mij is dat dat je gewoon eerlijk zegt wat je ervan vindt, zonder snauwerig te worden. Dat is nl. helemaal niet constructief als je de ander van je gelijk wilt overtuigen of wilt helpen.

Ik kan me nl. voorstellen dat paniekmama best geschrokken is je reactie (het was notabene haar tweede post) en ik vind dat op dit forum niet terecht. Ze heeft ons nl. om hulp gevraagd!

Ik ben het inhoudelijk met je eens dat je je eigen stress niet op je kinderen moet laten overslaan. En ik ben het ook eens met je principe over 'zachte heelmeesters maken stinkende wonden'. Maar de toon vond ik echt niet prettig richting paniekmama. Voor hetzelfde geldt doe je dat ook tegen mij of anderen die om hulp vragen die (in jouw ogen) niet goed bezig zijn. Dan ben ik meer gebaat bij een eerlijk antwoord over wat ik ook anders zou kunnen doen dan een vinnig antwoord (integendeel zelfs).

Laatst gewijzigd door Josie; 23 juni 2008 om 14:54
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2008, 22:54   #10
paniek mama
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juni 2008
Berichten: 3
Hoi Allemaal, bedankt voor jullie positieve/leuke en minder leuke reacties. En Sammy ,als je denkt dat ik de hele dag loop te stressen en paniek te zaaien, heb je het echt mis. Wij gaan er heel normaal met de situatie om, en hopen allemaal dat het uitgetrokken haar op den duur terugkomt. Mijn eerste bericht/ vraag hier op het haarweb was een schrikreactie op de gebeurtenis. Groetjes
paniek mama is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2008, 19:12   #11
pretty princess
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 september 2008
Berichten: 9
het klinkt misschien heel stom
maar pak een stukje knoffelook en smeer het erop
doe dit elke dag totdat het haar weer terug komt
ik weet bijna zeker dat het helpt
pretty princess is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2008, 20:32   #12
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Huh? Wat is dat nou voor hokes pokes?;-)
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2008, 01:34   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Die stinkende knoflooktruuk wordt vaak gedaan in Marokko en Turkije. Men gelooft er in en het kan geen kwaad, zolang men maar geen sneetjes in de hoofdhuid maakt om daar de knoflook in te wrijven.

Als de haren echter door knoflook weer gaan groeien, zouden ze ook weer zijn gaan groeien zonder knoflook.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2008, 20:01   #14
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Ja, dat zou wel heel makkelijk zijn; beetje knoflook erop erop en voila. Haargroei. Zou Haarweb ook niet meer bestaan...
Josie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Echt Haar Of Synthetisch/Cyberhaar Salvamia Haarwerken 13 31 december 2006 10:51
haar extensions en haar weaving celebrityhair Haarwerken 0 6 december 2006 14:54
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Kan alle hulp gebruiken sweet_muisje AA - Algemeen 17 14 maart 2006 10:53
uitgetrokken haar shantee TTM - Algemeen 1 29 maart 2005 22:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.