Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 6 stemmen, 3,33 gemiddeld. Weergave
Oud 6 december 2007, 18:17   #76
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donniedarko Bekijk bericht
ik gebruik nu de tonic maar ik heb meer haaruitval dan voorheen..
langer dan een week moet dat echt niet duren!
afwachten dus..
Toen ik Minox ging gebruiken volgen de haren eruit , maar na een ongeveer een maand had ik nergens meer last van , dus niet te snel oordelen wanneer je wat nieuws gebruikt , geef het zijn tijd.
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2007, 18:26   #77
Sjaak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Berichten: 78
de ingrediënten van de lotion zijn de volgende:

Aqua-Alcohol Denat- Carnitine Tartaric Acid- Propylene Glycol- Taurine- PEG 40 Hydrogenated Castor Oil- Parfum- Panthenol- Echinaceae Purpurea- Menthol- Limonene- Benzyl Salicylate- CitrusLimonum- Limanool Citronellol- Butylphenyl Methylpropional
__________________
m'n regimen

Alopesan 400 sinds februari 2004

Rooscure Shampoo om de dag sinds 7-06-2005

Groene thee capsules 315 mg, 2 stuks per dag.
Sjaak is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2007, 19:01   #78
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Bedankt voor de moeite Sjaak!

Helaas dus wéér een middel waar propyleenglycol in zit.......
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2007, 11:44   #79
Sjaak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Berichten: 78
mmmm vreemd.

ik zat net even op HLH en kwam daar een stuk tegen over activ M. het schijnt dat schwartzkopf twee middelen heeft uitgebracht met Carnitine Tartaric. Het middel heet Bonacure, en is ook verkrijgbaar in lotion en shampoo. Volgens Schwartzkopf is dit middel duurder dan Activ M omdat het dieper in de wortel doordringt. Maar als ik naar de prijzen kijk zie ik nauwelijks verschil. Iemand bekend met dit middel? De producten van Bonacure zijn te iig te vinden op de site van haarshop, maar zie hier alleen de shampoo staan niet de lotion.

Citaat:
On the contrary, carnitine tartrate has been available for some time since it emerged I think at last yrs EHRS conference -Lipoxidil used to have it in their lipoxidil 6 topical which I believe they no longer carry - but there are cheaper options from Germany. It is also found in a new series called "Dr Hoting Activ M: http://www.activ-m.de/ (only in German I believe) and also in Schwarzkopf's Bonacure series for men: http://www.schwarzkopf-professional....rowth-tonic/## - And for US customers it is also worth mentioning that it is part of the Revita shampoo from Divine skin - it would be interesting it they had also added it to their Spectral topical.

I asked a representative from Schwarzkopf & Henkel recently about the differences between the two German products as they both originate from the same firm - I have pasted the answer below - apparently the Bonacure topical uses liposomes which is not used in the Activ M topical which on the other hand also has caffeine added which I believe has more merrits than what the representative claims below - however maybe he got it mixed up as the website for Bonacure claims that there is also caffeine added.

I may get around using it as some stage as a supplementary treatment. It should be noted that Schwarzkopf was involved in the study but I also saw that some of the well known German hair loss researchers were also part of the study so that is a good thing.

Br

ED


Dear Mr. x,

many thanks for your e-mail of July 23, 2007. Unfortunately, due to our staff situation, we were not in the position to answer earlier.

The 'Dr. Hoting Activ M' range is not identical with the products of the 'Bonacure for Men' range, in spite of equal or similar ingredients.

In the 'Active M' range the active ingredient Carnitine Tartrate is used directly, whereas in the 'Bonacure' range this active ingredient is embedded in special liposomes, allowing a deeper penetration into skin and hair, where it unfolds a better effect. The liposome technique applied in the 'Bonacure' range helps the Carnitine Tartrate to get more directly to the roots of the hair.

As in the 'Active M' range the active ingredient is used without being embedded into a liposome, the Carnitine Tartrate does not get so deep into the hair roots. Nevertheless, it still has a great effect, but not as much as in the products of the 'Bonacure' range.

Thus, the liposome technique being very expensive and complicated, it can only be used in higher priced products.

The Caffein used additionally in the 'Active M' products enhances the blood circulation of the scalp in order to improve the effect of the product.

There is no need for Caffein in the 'Bonacure' products. Due to the liposome technique the products are highly effective, because the Carnitine Tartrate also stimulates the blood circulation of the scalp and hair roots.

We hope that we were able to help you.

Kind regards,

Hans Schwarzkopf & Henkel GmbH
Customer Service
__________________
m'n regimen

Alopesan 400 sinds februari 2004

Rooscure Shampoo om de dag sinds 7-06-2005

Groene thee capsules 315 mg, 2 stuks per dag.

Laatst gewijzigd door Sjaak; 7 december 2007 om 11:50
Sjaak is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2007, 23:36   #80
donniedarko
in search off...
 
donniedarko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: leeuwarden
Berichten: 353
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blizzard Bekijk bericht
Toen ik Minox ging gebruiken volgen de haren eruit , maar na een ongeveer een maand had ik nergens meer last van , dus niet te snel oordelen wanneer je wat nieuws gebruikt , geef het zijn tijd.
ja.... maar ik heb echt het idee dat mijn inhammen in eens dieper zijn geworden.
wat is wijsheid he... maar misschien geeft ik het middel nog een kans.
gebruik jij het middel ook?
donniedarko is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2007, 14:37   #81
lekkerding
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2007
Berichten: 28
Kan iemand mij al wat vertellen over resultaten die jullie geboekt hebben met active m? Ik zie dat mensen al resultaten noemen na een gebruik van 4 weken. Maar gebruikt iemand het product al 12 weken en kan ie daar iets over vertellen?
lekkerding is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2007, 18:03   #82
PauluZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 55
Gebruik het nu precies 2 maanden en kan er nog niets zinnigs over zeggen...
Ben van plan het minimaal 9 maanden te gebruiken,Fina sloeg bij mij ook pas na 9 maanden in.
PauluZ is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2007, 21:54   #83
lekkerding
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2007
Berichten: 28
Bedankt voor je antwoord PauluZ. Als er nog meer mensen het al langere tijd gebruiken dan hoor ik graag hun reactie. En dan had ik nog een vraag. Ik heb ergens gelezen dat het volledige hergroei van haar nog niet echt mogelijk is met de huidige middeltjes, maar dat het stoppen van de haaruitval, en daarmee voorkomen dat je verder kaal wordt, vrij makkelijk te bereiken is...weet iemand daar meer van?
lekkerding is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2007, 23:46   #84
Zoevo
kalend :o
 
Zoevo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 854
Geslacht:
haaruitval is een ingewikkeld proces. Men weet nog niet volledig waar het aan ligt en heeft ook nog niet 1 product die de gehe;e haaruitval tegenhoud.
Je kan het proberen te remmen met middellen, in sommige gevalleen stopt het (stabiliteit) en heel soms voor hergroei. Soms doet het helemaal niets...
Ik gebruik het product ook...vind het prettig om te gebruiken...makkelijk aan te brengen.
Vini het alleen jammer dat het niet via internet te bestellen is.
__________________
1x 1/4 proscar per dag.
Minoxidilmax 15% + RU in de avond(01-2009 + 01-06-2013)
Lipogaine in de ochtend(01-07-2013)
Multi
Algemene gezondheid
-------------------------------------------------
Status : Dikke haren, wel achteruitgang. Niet meer zo mee bezig als vroeger. Zou wel een goed middel willen voor mijn inhammen, die blijven groeien.
Zoevo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2007, 23:59   #85
MyGame
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2006
Berichten: 43
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoevo Bekijk bericht
Vini het alleen jammer dat het niet via internet te bestellen is.
Jawel hoor, op www.drogisterij.net is het te koop.
MyGame is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2007, 13:49   #86
Sjaak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Berichten: 78
Het lijkt me dat de Bonacurelijn van Schwartzkopf beter zou moeten werken, tenminste iig het product dieper in de wortel laten dringen, vanwege de aanwezige liposomen die ontbreken in Activ M.
__________________
m'n regimen

Alopesan 400 sinds februari 2004

Rooscure Shampoo om de dag sinds 7-06-2005

Groene thee capsules 315 mg, 2 stuks per dag.
Sjaak is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2007, 20:27   #87
Hairy Potter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2007
Berichten: 29
Eigenlijk is dit produkt het snel bijeen geraapte antwoord van Schwarzkopf op de succesvolle Alpecin lijn. Eerlijk gezegd vind ik dit een beetje een paniek product. Zowel studies als produkt opzet zijn feilloos nagemaakt volgens het "alpecin" principe.
Snel is er even een pattentje opgekocht van een universitaire pilot studie, de rest is marketing inclusief irritante website met valse testimonials.
Hetgeen opzich zelf overigens niet wil zeggen, dat l-carnitine-l-tartrate niet nuttig is.

In de studie met caffeine was er wel sprake van een voor AGA relevante in-vitro opzet aangezien de haar follikel als compleet orgaan (dus ook incl. a-5-reductase) in een medium met testosteron werd bestudeerd. Echter door het in-vivo karakter van dit model (conversie door a-5-reductase was aanwezig) werd de haar follikel zowel bloodgesteld aan testosteron en !!!! DHT !!!. Caffeine compenseerde in deze in-vitro studie zowel de effecten van testosteron en DHT !!!!
Helaas is hier op het forum door een vreemde verkeerde interpretatie van deze studie het onjuiste idee onstaan dat caffeine alleen tegen de effecten van testosteron zou werken. Ik zelf heb overigens zeer goede ervaringen met caffeine produkten (Alpecin doppel effect).
Hairy Potter is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2007, 20:44   #88
Norwood_III
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2007
Berichten: 153
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairy Potter Bekijk bericht
Echter door het in-vivo karakter van dit model (conversie door a-5-reductase was aanwezig) werd de haar follikel zowel bloodgesteld aan testosteron en !!!! DHT !!!. Caffeine compenseerde in deze in-vitro studie zowel de effecten van testosteron en DHT !!!!
Helaas is hier op het forum door een vreemde verkeerde interpretatie van deze studie het onjuiste idee onstaan dat caffeine alleen tegen de effecten van testosteron zou werken. Ik zelf heb overigens zeer goede ervaringen met caffeine produkten (Alpecin doppel effect).
Inderdaad. Al moet je wat caffeïne betreft opletten met de concentratie. te hoge concentraties hebben een averechts effect.
__________________
intern (voor algemene gezondheid) :

groene thee extract, B-complex, K-RALA, resveratrol, visolie, bernagieolie + teunisbloemolie, magnesiumglycinaat, EpiCor, vitamine D3

topisch :

Nizoral 2% shampoo
HW Topicals
Norwood_III is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2007, 00:52   #89
Hairy Potter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2007
Berichten: 29
Het optreden van een concentratie optimum is gedeeltelijk inherent aan in-vitro studies. Topical Creatine heeft het zelfde effect: http://www.freepatentsonline.com/20040171693.html

Elke stof kent in principe een optimum concentratie.
In-vivo is er echter nooit constant een hogere concentratie aanwezig (bloedstroom) en beschikt de cel over meerdere feedback systemen.

Toch is het echter wel zo dat caffiene bij lage concentraties ATP sensitieve K-channels kan activeren (vermoedelijk een adenosine agonist voor een aspecifieke receptor) en bij hoge concentraties kan deactiveren.

http://ajpcell.physiology.org/cgi/co...ct/292/6/C2239

Bij hoge concentraties treed een vasoconstrictor effect op. Ookal is het effect van een vasoconstrictor op AGA niet duidelijk, de bijgevoegde menthol in de caffeine producten gaat dit effekt vermoedelijk tegen (lichte vasolidator).
Hairy Potter is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2007, 21:53   #90
Mauriceje
HaarWeb lid
 
Mauriceje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2007
Berichten: 11
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mauriceje Bekijk bericht
hey
mijn eerste berichtje hier !

Na 1 jaar lezer van dit forum,
sinds januari gebruiker van Minox en Fina wat een goede positieve werking heeft bij mij. (kan natuurlijk altijd beter)
Tot een paar dagen geleden tijdens het kammen veel uitval in de kam ziek van.

gelijk gekeken wat ik nog meer kon proberen en wilde rooscure proberen, maar trof toen de activ M van dr. hoting aan bij de kruitvat.
was 8 euro maar met 3 euro retour van schwarzkopf ! dus nu allemaal inslaan ! alleen 1 per adres/gezin
vanavond gelijk beginnen, ik hou jullie op de hoogte.
Ik gebruik de producten voor inhammen en de frontline...

Ik gebruik het activ M (de shampoo) nu zn bijna 3 maanden, en ik durf voorzichtig dat mijn haar voorop wat (lees iets) dikker is geworden.

of dit nou door de shampoo komt durf ik niet te zeggen, al ben ik dat enkel extra gaan gebruiken.

maarjah ik vind het moeilijk te zeggen of dit ook bij iemand anders werk..... iedereen reageert anders.


over Bonecure (been, graat hersteller, verzorging)
http://www.schwarzkopf-professional....o/bc-bonacure/

Ik heb niet veel verstand van ingredienten maar als ik de site een beetje leest en de plaatjes bekijk is dt niet echt iets voor haaruitval, lijkt me meer een sterke haarverzorging voor mensen die wel gezond haar hebben.

Active M vermeld echt dat het tegen haaruitval is en Bonecure niet echt.
Lijk me niet dat ze 2 dezelfde producten op de markt gaan brengen.
Mauriceje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Schwarzkopf activ m Muffin Medicijnen/haargroeimiddelen 1 26 september 2007 21:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.