Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 december 2004, 09:08   #16
high
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 318
he thomas

Als ik jou was zou ik gewoon afwachten of je wel werkelijke haaruitval krijgt dan kan je altijd nog stappen ondernemen.

Maak een lijst van wat je aanstaat om te gebruiken tegen haaruitval en pas die toe als je haaruitval begint

Waarom nu al allemaal rotzooi proberen als er nog niks aan de hand is, leef nog wat jaartjes gezond
high is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2004, 10:38   #17
Zwarflai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2003
Berichten: 112
Thomas, de anderen hebben je goed advies gegeven. Het beste is te wachten tot je tekenen van kaalheid ziet. Het is allemaal heel onvoorspelbaar. Het kan goed zijn dat je, ondanks je vader's kaalheid, nog een perfecte kop haar hebt als je op je sterfbed ligt. Mijn vader bv. is 55 en heeft alleen wat haarverlies aan zijn haarlijn. Zijn vader was op z'n 55ste al jaren volledig kaal. Er valt echt geen touw aan vast te knopen. Het moment om een behandeling te beginnen is pas gekomen als echt haarverlies hebt.
__________________
1/4 Proscar per dag sinds 8 Juni 2004.
Nizoral 2%, 3 à 4 keer per week.
Zwarflai is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2004, 11:37   #18
wigger
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 30
he mensen
ik heb altijd gedacht dat je niet zo zeer naar je vaderskant moest kijken maar meer naar je moederskant bv de broers of vader van je moeder kan iemand dit bevestigen
wigger is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2004, 11:38   #19
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Volgens mij berust dat verhaal op een fabeltje. Hoewel het in mijn geval best zou kunnen kloppen...
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2004, 11:41   #20
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wigger
he mensen
ik heb altijd gedacht dat je niet zo zeer naar je vaderskant moest kijken maar meer naar je moederskant bv de broers of vader van je moeder kan iemand dit bevestigen
voor zover ik weet klopt het dat de haargenen van de moeder zwaarder wegen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2004, 11:44   #21
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Is dat echt zo?? Dat wist ik niet..
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2004, 12:57   #22
thomas18b
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 november 2004
Berichten: 34
thomas

Oke geen medicijnen dus maar zo'n onderbinding (operatie) is ook nix?
thomas18b is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2004, 13:16   #23
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Medicijnen kunnen wel degelijk helpen. Een middel als finasteride kan, zeker bij beginnende kaalheid, tot hele bevredigende resultaten leiden. Anderen zweren bij topicals of bij anti-histaminen.
Over zo'n operatie bestaat de nodige scepsis. Plastisch chirurg en randfiguur Robert Schumacher houdt zich er mee bezig, maar terughoudendheid is op zijn plaats. De man is aalglad. Bovendien, nu je nog geen haar verliest zou je je daar niet mee bezig moeten houden. Als het an toch begint, zou ik als ik jou was met lichte middeltjes zoals shampoo's, topicals en evt. finasteride beginnen.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2004, 13:31   #24
thomas18b
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 november 2004
Berichten: 34
thomas

Oke, bedankt voor je advies
thomas18b is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2004, 14:38   #25
wigger
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 30
ja in mijn geval klopt het indd mijn moeders broers zijn erg kaal en van mijn vaderskant helemaal niet dit kan natuurlijk ook toeval zijn
wigger is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2004, 11:11   #26
thomas18b
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 november 2004
Berichten: 34
thomas

Als dat zo zou zijn zou het mooi, zijn aan mijn moeders kant is niemand kaal. Aan mijn vaders kant ook niet eigenlijk... Alleen mijn eigen vader dan, maar mijn opa en ooms hebben al hun haar nog! 't blijft toch afwachten
thomas18b is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2004, 12:13   #27
high
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 318
wat ik heb gehoord kan je het best kijken naar de vader van je moeder
high is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2004, 13:51   #28
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Voor zover ik weet maakt het geen ene moer uit welke kant kalend is. Je kunt het erven van zowel je moeder als je vader en de kans is natuurlijk groter, wanneer het voorkomt aan beide kanten. Van wie je het geërfd hebt kun je volgens mij ook afleiden uit het idee van wie je jouw type haar geërfd hebt. Bijvoorbeeld de structuur, de dikte, de kleur, het natuurlijk model en het patroon van haaruitval.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2004, 13:52   #29
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door high
wat ik heb gehoord kan je het best kijken naar de vader van je moeder
Waar is dat op gebaseerd?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2004, 13:57   #30
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Waar is dat op gebaseerd?
staat in het haarboekje van de men's health (laat sam het niet horen, komt ie weer met z'n donald duck-vergelijkingen)
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 14:54
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
de pil en haaruitval marion Haarproblemen bij vrouwen 105 15 september 2007 01:41
Is er een relatie tussen AGA en lichaamsbeharing? RICK AGA - Algemeen 73 5 maart 2007 19:22
Extra (tijdelijke?) haaruitval door fina ??! Alecx Medicijnen/haargroeimiddelen 8 27 januari 2003 14:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.