Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 3 december 2004, 12:35   #31
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
205 Spironolactone lotion 5%, without propylene glycol, 2 Oz $ 30.95



Hoe lang kan je hier ongeveer mee doen?
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2004, 10:56   #32
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
205 Spironolactone lotion 5%, without propylene glycol, 2 Oz $ 30.95



Hoe lang kan je hier ongeveer mee doen?
als je het 1x per dag aanbrengt doe je er 2 maanden mee.
als je het 2x per dag aanbrengt doe je er 1 maand mee.

EDIT
Dr Lee zegt dat je het voor een optimale werking 2x per dag moet aanbrengen, met minstens 8 uur ertussen. Maar ik heb uitgelegd waarom ik denk dat 1x per dag ook kan helpen. Dr Lee zegt trouwens zelf ook dat 1x per dag al wat kan doen. Als je het maar 1x per dag aanbrengt kun je dat het beste 's avonds doen. Als je minoxidil en spironolacton beide gebruikt, moet je éérst de minox aanbrengen, dan een paar minuten wachten, en dan de spiro erop. Spiro en minox kunnen niet samen in 1 flesje worden gemengd omdat dat leidt tot ongewenste chemische reacties (zegt Dr Lee), dus je moet ze apart aanbrengen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 4 december 2004 om 11:03
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2004, 18:03   #33
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Ik ben van plan om eerst fluridil toe te passen en dan aan een kant, 1 uur later, spiro. 3-6 maanden wachten en kijken wat het gedaan heeft.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2004, 15:39   #34
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
apart wat ik net op pubmed vond

This 73-year-old white male has been bald since the age of 28. He developed nonA-nonB-induced liver cirrhosis and had been treated with spironolactone for the last 6 years. For the last 3 months, his hair had started to regrow over the scalp. This might be related to the antiandrogenic effect of spironolactone.

[bron]
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2004, 16:25   #35
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
apart wat ik net op pubmed vond



This 73-year-old white male has been bald since the age of 28. He developed nonA-nonB-induced liver cirrhosis and had been treated with spironolactone for the last 6 years. For the last 3 months, his hair had started to regrow over the scalp. This might be related to the antiandrogenic effect of spironolactone.


[bron]
Een kleine 6 jaar om haren terug te krijgen die hij al 45 jaar kwijt was, dat is wel erg netjes. Maar of het echt waar is en hoe hij behandelt is staat er niet bij.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2004, 16:29   #36
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Een kleine 6 jaar om haren terug te krijgen die hij al 45 jaar kwijt was, dat is wel erg netjes. Maar of het echt waar is en hoe hij behandelt is staat er niet bij.
het rare is dat er staat dat het middel pas de laatste 3 maanden is gaan aanslaan, terwijl hij het al zes jaar gebruikte Dat kan interessante info zijn en een aanwijzing dat middelen pas kunnen gaan werken na een hele lange tijd. Maar zo'n conclusie is natuurlijk niet te trekken uit één waarneming: daar zou meer onderzoek naar gedaan moeten worden.

Er staat ook niet dat deze man AL zijn haar heeft teruggekregen, er staat alleen dat er de afgelopen 3 maanden hergroei is opgetreden.

Zo te zien is hij behandeld met orale spironolacton (tabletten dus). Dat is voor haarverliezende mannen onverantwoordelijk: teveel bijwerkingen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2004, 16:32   #37
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.284
Geslacht:
Ja Laurensj, jouw posting trok ook even mijn aandacht.
Ik ben dan nog wel geen 73 . Maar toch hoopvolle informatie.
Maar wat ik zelf raar vind is dat spironolactone al meer dan 30 jaar wordt voorgeschreven, en dat het nu pas als effectief middel tegen haaruitval naar voren komt. Of mis ik soms een paar feiten?
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2004, 16:33   #38
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
het rare is dat er staat dat het middel pas de laatste 3 maanden is gaan aanslaan, terwijl hij het al zes jaar gebruikte Dat kan interessante info zijn en een aanwijzing dat middelen pas kunnen gaan werken na een hele lange tijd. Maar zo'n conclusie is natuurlijk niet te trekken uit één waarneming: daar zou meer onderzoek naar gedaan moeten worden.

Er staat ook niet dat deze man AL zijn haar heeft teruggekregen, er staat alleen dat er de afgelopen 3 maanden hergroei is opgetreden.

Zo te zien is hij behandeld met orale spironolacton (tabletten dus). Dat is voor haarverliezende mannen onverantwoordelijk: teveel bijwerkingen.
Maar spiro zorgt ervoor dat DHT zich niet kan binden aan de follicels en dit zou er dan ook voor moeten zorgen dat de follicels weer gezonde haren laten groeien?
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2004, 16:44   #39
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk
Ja Laurensj, jouw posting trok ook even mijn aandacht.
Ik ben dan nog wel geen 73 . Maar toch hoopvolle informatie.
Maar wat ik zelf raar vind is dat spironolactone al meer dan 30 jaar wordt voorgeschreven, en dat het nu pas als effectief middel tegen haaruitval naar voren komt. Of mis ik soms een paar feiten?
Spironolacton was oorspronkelijk verwerkt in het middel Aldactone. Dit middel was bedoeld om plasproblemen te behandelen door hormoonproblemen in de nieren. Ik las net een stukje erover op internet:
Spironolacton kwam in 1999 opnieuw in de belangstelling toen bleek dat het zeer effectief was bij de behandeling van chronisch hartfalen (N Engl J Med 1999;341:709). Het onderzoek werd niet eens goed afgemaakt omdat het verschil in sterfte onder de mensen die spironolacton gebruikten en de controlegroep zo groot was, dat het oneerlijk was de controlegroep niet ook de mogelijkheid te bieden spironolacton te slikken (N Engl J Med 1999;341:753).

[bron]
Haha Je ziet: er worden constant nieuwe indicaties voor medicijnen uitgevonden... En nu met de opkomst van het internet en de haarforums krijgen de wat onbekendere middelen natuurlijk meer kans. Daarbij heeft het een boost gekregen in de haarwereld doordat Dr. Lee het is gaan verkopen. Dus dat het pas de laatste tijd in de aandacht komt is niet zo heel erg gek.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2004, 10:26   #40
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Ben vandaag met spiro 2% begonnen aan de rechterinham en langs de haarlijn. De linkerinham behandel ik enkel met fluridil. Het spul is erg makkelijk aan te brengen en voelt wat dik aan en het ruikt niet smerig. Nu maar wachten
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2004, 10:49   #41
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Ben vandaag met spiro 2% begonnen aan de rechterinham en langs de haarlijn. De linkerinham behandel ik enkel met fluridil. Het spul is erg makkelijk aan te brengen en voelt wat dik aan en het ruikt niet smerig. Nu maar wachten
Goed nieuws!
Heb je het bij Dr. Lee gekocht? Zo ja, is de 5%-versie dan niet handiger? Dat is meer een zalf en dus beter aan te brengen... Waarom heb je voor de 2% gekozen?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2004, 11:15   #42
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Goed nieuws!
Heb je het bij Dr. Lee gekocht? Zo ja, is de 5%-versie dan niet handiger? Dat is meer een zalf en dus beter aan te brengen... Waarom heb je voor de 2% gekozen?
Ja heb het bij Dr.Lee gekocht en de 5% versie schijnt juist moeilijk te zijn met aanbrengen mede doordat het ook dikker is kan het je haar wat vettig maken, een grotere "zooi" dus dan de 2% versie. Daarbij komt ook nog eens bij dat er qua werking bijna geen verschil zit tussen de 2% en 5% versie en de 2% versie goedkoper is.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2004, 11:19   #43
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Ja heb het bij Dr.Lee gekocht en de 5% versie schijnt juist moeilijk te zijn met aanbrengen mede doordat het ook dikker is kan het je haar wat vettig maken, een grotere "zooi" dus dan de 2% versie. Daarbij komt ook nog eens bij dat er qua werking bijna geen verschil zit tussen de 2% en 5% versie en de 2% versie goedkoper is.
de 5% is een zalf en niet bedoeld voor behaarde plekken inderdaad, dat wordt een troep. Meer voor echte kale plekken, zoals de inhammen. De 2% is meer waterig en kun je zo in je haar sprankelen.

Hoe weet je eigenlijk dat de 5% niet effectiever is dan de 2%?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2004, 11:37   #44
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
de 5% is een zalf en niet bedoeld voor behaarde plekken inderdaad, dat wordt een troep. Meer voor echte kale plekken, zoals de inhammen. De 2% is meer waterig en kun je zo in je haar sprankelen.

Hoe weet je eigenlijk dat de 5% niet effectiever is dan de 2%?
Dat heb ik op verschillende sites gelezen (hairlosstalk.com, hairsite.com) Het effect is minimaal.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2004, 12:01   #45
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Dat heb ik op verschillende sites gelezen (hairlosstalk.com, hairsite.com) Het effect is minimaal.
O okee, ik heb nog even gezocht naar studies over het verschil tussen 2% en 5% maar die zijn er niet.

Deze studie is wel erg interessant:

Topical spironolactone inhibits dihydrotestosterone receptors in human sebaceous glands

Er staat dat een 5% spiro-crème effectief de DHT-receptoren van de talgklieren blokkeert.

Ook deze studie zegt dat 5% topische spiro effectief kan zijn in het verminderen van de talgproductie.

Als dit middel in staat is om de AR van de talgklieren te blokkeren, is het zeker weten ook in staat de AR van de haarzakjes te blokkeren.

Ik moet zeggen dat topical spiro van de drie grote topical AR-blockers (flutamide, fluridil, spironolacton) verreweg de meeste wetenschappelijke backup heeft.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
[fluridil] Algemeen ralluf Medicijnen/haargroeimiddelen 732 18 december 2013 11:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.