Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 januari 2006, 09:00   #31
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Ik doe mee!!!!! Vanaf vandaag geen enkel haar meer: gooooo, goooo goooo!

xx
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2006, 09:46   #32
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Waw... dit geeft me zoooooooooo veeeeeeeeeel energie!!! Yes yes yes!!!!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2006, 12:02   #33
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Ik doe ook mee. Heb vandaag ook nog een enkele haar getrokken !!! (tot nu toe he)
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2006, 13:24   #34
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
wat fijn al die enthousiaste mensen en woorden!!! ik krijg het gevoel dat ik het trekken helemaal niet nodig heb, ik (we) heb(ben) jullie (elkaar) al!

toch moet ik helaas mededelen dat het bij mij weer de verkeerde kant opgaat.. gister heb ik in totaal 12 getrokken en vandaag sta ik al op 7 ! Ik weet dat het nog steeds erg weinig is vergeleken met voorheen, maar toch heb ik er moeite mee...ik weet weer hoe het voelt...en dat verlangt naar meer...overal op mijn hoofd kriebelt het en ik hoor steeds een stemmentje "haartje met haarzakje!" vreselijk! Ik probeer steeds terug te schreeuwen "Nee geen haren meer!!!", maar af en toe gaat die hand toch onbewust naar een haartje en hop hij is der alweer uit...grrr!!!

maar we blijven vechten! en nu helemaal nu we met een groepje zijn! als jullie het kunnen, kan ik het ook (en dat heb ik al bewezen), dussssssssss!!!

iedereen succes! grt erna
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2006, 09:02   #35
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
en Bolleke, Oilily, Fashiongirl en Kristel en alle anderen???
hoeveel hebben jullie gister uiteindelijk getrokken???

zelf heb ik er helaas ongeveer 12 haren getrokken, nog steeds niet veel, maar nog steeds baal ik er wel van!

Vandaag gaan we dus weer opzoek naar de juiste trein en gaan we weer voor de 0 haren!

Succes iedereen! grt erna
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2006, 11:12   #36
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Nou, ik schaam me een beetje om te zeggen dat het niet is gelukt. De eerste uren wel en telkens als mijn hand naar mijn hoofd ging kon ik zeggen 'Nee, ik heb een afspraak met de anderen'. Maar daarna ben ik huurcontracten gaan lezen om zelf mijn huis te verhuren en toen moest ik me heel hard concentreren en aan vanalles denken dat het mis ging. Niet veel, allez, ik heb ze niet geteld maar het was zeker niet overdreven... 's Nachts was ik alweer om 5 uur wakker om te piekeren over het leeghalen van mijn huis enzo en waar ik nog allemaal aan moest denken, dat er ook een paar zijn gesneuveld omdat ik mezelf was aan het dwingen om te slapen en me al honderd keer had omgedraaid zonder resultaat. Ik doe het nog steeds niet veel maar helemaal niet lijkt me in deze periode wel heel moeilijk. Het interesseert me ook ni zo heel veel, alhoewel het natuurlijk altijd prachtig zou zijn als ik trekvrije dagen/weken kan hebben.
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2006, 11:23   #37
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Bij mij is het wel gelukt, ik vind het nu zelfs vervelend om hier te schrijven omdat het jullie 'niet lukte'...
Toch vind ik heel positieve punten terug in wat jullie schrijven.
Oilily, dit is idd een heel moeilijke periode, denken, denken en piekeren... Maar ik geloof dat het toch beperkt is gebleven? Je hebt in elk geval gedacht aan de anderen èn je was je bewust van wat je deed. Dus, positief! Vandaag nog eens proberen, en als het echt niet lukt en je wilt trekken, beperk je dan misschien tot ZEVEN (is een magisch getal )

En Erna, ben je deze morgen op de juiste trein gestapt, zit je nog steeds op het juiste spoor? 12 is echt niet veel hé, dat weet je zelf ook wel...
Positief: je hebt geteld en je bent kunnen stoppen, dus je bent heel bewust bezig. Vandaag gaan we er opnieuw voor!

Kristel?? Goe bezig???
Fashiongirl, hoe gaat het ginder? Positief blijven hé.. je bent hier nog maar pas dus alles overweldigt nog een beetje en ook dàt zijn moeilijke emoties om mee om te gaan en om te kunnen plaatsen...
We kennen het gevoel!

Succes meiden!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2006, 11:33   #38
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Ik lees met jullie mee...ik leef met jullie mee...maar,ik doe niet met jullie mee. Simpelweg omdat ik er nog steeds de kracht en de energie niet voor heb. Maar het blijft altijd erg prettig om te lezen,dat jullie zo goed bezig zijn! En een minder dagje mag erbij zitten he...laat je daar niet door uit 't veld slaan. Elke haar die je wel wilt trekken,maar toch kan laten zitten is er 1 he...en dat kost veel en veel meer moeite dan dat je die haar er toch maar uit trekt.
Succes!

Liefs,Marly
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2006, 11:58   #39
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Vandaag nog niets getrokken, na het werk ga ik zwemmen met een vriendin en daarna pinten pakken met een andere vriendin in Brasschaat dus het zal wel lukken vandaag (zonder al te veel moeite).

Groetjes!
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2006, 12:40   #40
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Hoeveel heb ik er getrokken ... mmm goei vraag.
Hoe komt het eigenlijk dat ik me dat vaak niet kan herinneren. Ik denk wel dat ik er getrokken heb, maar ik weet het in feite niet zo meer. Waarom kan ik dat niet onthouden, voor de rest heb ik toch een goed geheugen.

Gisteren door de dag niets, dat weet ik zeker, ik denk net voor het slapengaan op het toilet of in bed een stuk of 10 !? Veel waren het er zeker niet, want ik ben er zeker van dat ik niet een tijd aan het trekken geweest ben, maar meer zo van het niet weten en het dan pas beseffen als ze eruit is.
Daarnet 1, besefte het maar pas als ik ze vast had en ze in de vuilbak moest gooien, maar we gaan er weer voor he, de rest van de dag niks.

Erna, 12 is ook nog niet echt veel he, dus volhouden
Oilily, niet veel is ook al goed he en vandaag gaat het alweer goed dus
Bolleke, je moet het niet vervelend vinden omdat het bij jou wel lukt he, goed zo van je, ik ga jou voorbeeld volgen
Marly, alles aan je eigen tempo he, maar toch leuk dat je ons volgt

Laatst gewijzigd door Kristel; 18 januari 2006 om 12:42
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2006, 15:27   #41
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
He ladies

als jullie het niet erg vinden, spring ik even op de 'ik ga niet trekken - trein'. ik heb voor ik dit berichtje las nog wel wat getrokken, maar heb me voorgenomen om vanaf dit moment niet meer te trekken... probleem bij mij is, dat ik niet super veel trek (max 20 haren per dag, meestal maar 5 à 10), het is dus heel snel dat ik even trek, want het is meestal maar 1 haartje, en dat is zo snel getrokken. Maar ik spring dus mee op de trein en ga alle moeite van de wereld doen om niet te trekken: welcome back kneedgum, pleisters, rekkers...

ik zit wel weer in een trekperiode, het is een paar weken heel goed gegaan, echt maar enkele haren per dag, maar ik voel nu dat het weer erger aan het worden is (dju toch hé, waarom toch). goed moment om dit met jullie samen aan te pakken!

Good luck girlies!
x x x 10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2006, 15:33   #42
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Oké, spring maar op de trein, we maken er een gezellige reis van
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2006, 16:36   #43
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Ik durf geen beloftes te doen. Ik weet het eventjes niet meer... Ik zit hier weer alleen op het werk (huh? werk?) en ik zit gigantisch te piekeren over mijzelf, mijn heden en mijn toekomst. Ik voel mij niet gelukkig, maar onmiddellijk schaam ik mij heel hard daarvoor, want ik heb bergen van redenen om gelukkig te zijn: lieve ouders, toffe vrienden, fijn appartementje, tijd en geld voor leuke dingen, goede gezondheid etc. De TTM is ook niet 'de' oorzaak, het is maar een deel (of is het een gevolg?) van de problemen die ik met mijzelf heb.
Ik heb vandaag getrokken, gisteren, ... En dan lees ik hier dat jullie je druk maken over 5 of 10 haartjes per dag... Ik snap dat van jullie, maar mij zinkt de moed dan in de schoenen...
Sorry, maar het is weer een bui, en het zal wel overgaan.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2006, 20:21   #44
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Janika,
Waarom zou je wachten tot de bui weer over gaat? Net op deze momenten, de momenten dat het slecht gaat, is de tijd rijp om hulp te zoeken. Ik weet dat ik gemakkelijk praten heb, ik heb al zoveel achter de rug en sta al een heek eind verder in mijn proces. Maar nooit, nooit zou ik nog zo lang wachten zonder hulp van anderen. Altijd maar vechten en je hoofd alleen boven water proberen te houden, daar wordt een mens zo moe van...
Maak een afspraak met je huisarts en zeg dat je verdere hulp nodig hebt. Of bel naar een Centrum voor geestelijke gezondheidszorg in je buurt (even zoeken via Google, er zijn er zeker in het Antwerpse). Misschien is de wachttijd lang, geen nood, je hebt tijd... Alleen al het gevoel dat je nu daadwerkelijk wilt werken aan jezelf zal je opnieuw moed en hoop geven!
Liefs,
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2006, 22:04   #45
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Erna, Oilily en Bolleke: Hartstikke goed gedaan!!
Oilily ik las dat het even moeilijk was geweest 's nachts en dat zijn moeilijke momenten om niet te trekken, dat weet ik. Frustratie kan maken dat je je even wil afreageren. Maar desondanks: Super gedaan!
Erna je hebt me juist zo geïnspireerd!! Juist dat je ze geteld hebt zegt zo veel én je hebt het hierbij kunnen laten. Ik vind je een toppertje!!!
Daniëla goed gedaan!! Ik weet dat je nu heel stressy bent met school/opleiding, duzz petje af!
Tinneke Super dat je mee op de trein stapt!! Veel suc6!!
Kristel ook super goede instelling: "We gaan er voor", even niet alleen in de ttm, maar samen
Ik heb niet getrokken gisteren!!!! Als vervanging heb ik wel heeel veel gekrabbeld op mijn hoofd. Maar ja, voor mijn gevoel wél beter dan trekken. En als klap op de vuurpijl ben ik vandaag langs de kapper gegaan!! Dat gaat nu wel beter hoor, heb net een half jaartje een vaste kapster en ga met alle moed, 1 keer per maand (wel samen met mn zusje, voelt prettiger).
Als ik net naar de kapper ben geweest, kan het me wel helpen minder te te trekken, omdat mijn haren dan heel glad zijn. Hopelijk helpt het me nu om helemaal niet te trekken.
Maar waar ik écht trots op ben, is dat ik niet heb getrokken(oja toch wel 1 haartje, een dikke onregelmatige...), terwijl ik mijn eigen haren had gewassen op zaterdag. Ik heb krullend en kroezig haar en als ik het was lokt het nog meer drang uit, omdat het daarna dikke kroezige haren zijn...Duzz gelukkig zijn ze nu weer glad en onaantrekkelijk!
Veel liefs en iedereen gratis koffie en thee voor op de treinreis
Loïs
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
behandeling gestopt, resultaat onvoldoende maurice Hirsutisme - Behandelingen 2 13 oktober 2005 01:25
Haarverlies gestopt?! jemig Medicijnen/haargroeimiddelen 56 27 mei 2005 23:01
Gestopt met minoxidel, verkeerde beslissing? marjolijn Haarproblemen bij vrouwen 9 8 mei 2004 19:16
Haaruitval nog steeds niet gestopt 6 maanden finasteride!! Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 13 5 april 2004 10:29
Bij wie is de FRONTALE haaruitval GESTOPT??? Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 1 8 november 2003 10:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.