Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 juli 2010, 17:07   #1
_Djo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juli 2010
Berichten: 4
Unhappy 17 jaar en drie kale plekken op het hoofd

hallo,
ik ben 17 en ik heb 3 kale plekken ik ben al naar een dermatoloog geweest en zij zei dak ik er zalf op moest smeren maar na zes maanden is er nog steeds geen beterschap . nu is mijn vraag welke behandeling wel kan werken
_Djo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2010, 17:23   #2
_Djo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juli 2010
Berichten: 4
Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door _Djo Bekijk bericht
hallo,
ik ben 17 en ik heb 3 kale plekken ik ben al naar een dermatoloog geweest en zij zei dak ik er zalf op moest smeren maar na zes maanden is er nog steeds geen beterschap . nu is mijn vraag welke behandeling wel kan werken
HELP !!!!!
_Djo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2010, 17:36   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Areata geneest vaak vanzelf, maar als die zalf niet helpt, zou je de dermatoloog om een ander middel kunnen vragen. Je bent eigenlijk nog te jong om minoxidil-lotion of foam te gebruiken, maar misschien mag dat wel van haar.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2010, 17:45   #4
_Djo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juli 2010
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Areata geneest vaak vanzelf, maar als die zalf niet helpt, zou je de dermatoloog om een ander middel kunnen vragen. Je bent eigenlijk nog te jong om minoxidil-lotion of foam te gebruiken, maar misschien mag dat wel van haar.
ik had al gevraagd voor spuiten in het hoofd maar ze zegt dat het niet goed is
maar ik ben het echt beu ik moet altijd met een kap lopen want ik schaam me er echt voor
_Djo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2010, 17:52   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik kan me niet herinneren ooit op dit forum gelezen te hebben dat injecties hielpen. Daarom stelde ik minoxidil-lotion voor, om de haarzakjes te stimuleren weer nieuwe haren aan te maken.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2010, 19:32   #6
camisa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2010
Berichten: 1
Hoi, Toen ik een jaar of 16 was had ik ook een aantal kale plekken op het hoofd. De huisarts zei toen dat het door de stress kwam van het eindexamen. Ik heb er verder toen niks meer meegedaan en het ging gelukkig ook weer over.
Nu ben ik 39 en is het weer terug gekomen. Veel erger en kan nu niet meer zonder hoofdbescherming uit huis. Ik wil je niet bang maken maar de dermatoloog van mij zegt dat ik moet afwachten omdat het destijds ook zo weer over is gegaan.
Leuk is het niet en ik heb er al heel wat tranen om gelaten. Ben nu zover dat ik graag een haarstuk wil laten aanmeten. Ik hoop voor je dat het net als bij mij toen het zo weer overgaat en dat het voor jou niet meer terug komt. Heel veel sterkte.

Groeten Camisa
camisa is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2010, 02:37   #7
_Djo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juli 2010
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door camisa Bekijk bericht
Hoi, Toen ik een jaar of 16 was had ik ook een aantal kale plekken op het hoofd. De huisarts zei toen dat het door de stress kwam van het eindexamen. Ik heb er verder toen niks meer meegedaan en het ging gelukkig ook weer over.
Nu ben ik 39 en is het weer terug gekomen. Veel erger en kan nu niet meer zonder hoofdbescherming uit huis. Ik wil je niet bang maken maar de dermatoloog van mij zegt dat ik moet afwachten omdat het destijds ook zo weer over is gegaan.
Leuk is het niet en ik heb er al heel wat tranen om gelaten. Ben nu zover dat ik graag een haarstuk wil laten aanmeten. Ik hoop voor je dat het net als bij mij toen het zo weer overgaat en dat het voor jou niet meer terug komt. Heel veel sterkte.

Groeten Camisa
zo het kunnen mijn ouders zijn nu iets meer dan een jaar uit elkaar gegaan
maar het was een vechtscheiding waar heel veel gebeurd is
_Djo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2010, 12:25   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Haaruitval door stress ziet er heel anders uit dan areata. En areata wordt niet veroorzaakt door stress; areata wordt beschouwd als een auto-immuunziekte.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2010, 13:28   #9
manja.a
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 107
Laat ik dan net de eerste zijn! Ik was half kaal, alles weg aan de rechter kant van mijn hoofd. Ik word nu al een klein jaar behandeld in het OLVG metb cortnizone (of zoiets) spuiten in mijn hoofd. Ik mag om de 6 weken komen en dan behandelen ze 2 a 3 vierkante centimeter en dat slaat aan. Op de oudste behandelde plek is al haargroei van 5 centimeter en tot nu toe blijft het zitten. Zowel mijn dermatoloog als ik zijn erg tevreden en er van overtuigt dat het nooit zover had hoeven komen als ik niet eerder door de dokter was door verwezen. Laat je niet van de kast naar de muur sturen en ga ervoor. Tis wel heel pijnlijk maar ala. Sucses!
manja.a is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2010, 23:53   #10
TinneV
HaarWeb lid
 
TinneV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 52
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manja.a Bekijk bericht
Laat ik dan net de eerste zijn! Ik was half kaal, alles weg aan de rechter kant van mijn hoofd. Ik word nu al een klein jaar behandeld in het OLVG metb cortnizone (of zoiets) spuiten in mijn hoofd. Ik mag om de 6 weken komen en dan behandelen ze 2 a 3 vierkante centimeter en dat slaat aan. Op de oudste behandelde plek is al haargroei van 5 centimeter en tot nu toe blijft het zitten. Zowel mijn dermatoloog als ik zijn erg tevreden en er van overtuigt dat het nooit zover had hoeven komen als ik niet eerder door de dokter was door verwezen. Laat je niet van de kast naar de muur sturen en ga ervoor. Tis wel heel pijnlijk maar ala. Sucses!
Heej iedereen!

Ikzelf heb deze behandeling ook een hele tijd gevolgd. Met momenten sloeg het bij mij ook aan. Maar toen de plekjes te groot werden is mijn dermatologe overgestapt naar cortizone-pilletjes (in een hele lage dosis hoor) en dat sloeg bij mij ook aan. Ik heb ongeveer een half jaar die pilletjes genomen en een half jaar geleden ben ik ermee gestopt.

Ik heb nog één kale plek achteraan net boven mijn nek. Maar voor de rest heb ik geen haaruitval niet meer.
Hopelijk blijft dit zo.

Alopecia is natuurlijk een heel rare ziekte. Bij de ene slaat een behandeling meteen aan en bij de andere slaat deze helemaal niet aan. Het is ook zo onvoorspelbaar en kan jammer genoeg altijd terugkomen ...

Groetjes!
TinneV is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kale plekken camoufleren met afgeknipt haar en huidlijm theo sluis Camouflage 6 27 mei 2010 14:48
kale plekken en puisjes. Juffie Judith AA - Algemeen 8 16 oktober 2006 10:47
o jee, mijn dochter heeft kale plekken! manuela AA bij kinderen 49 14 augustus 2005 11:27
Alleen maar kale plekken sandra24 AA - Algemeen 9 27 augustus 2004 20:03
Artikel: De kale waarheid Webmaster Mededelingen 0 30 juni 2003 13:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.