Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 november 2005, 18:36   #1
simone85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 5
minder haaruitval in de stopweek

Hey allemaal,

Ik kwam deze week (tijdens mn stopweek van de diane-pil) tot de conclusie dat ik minder haaruitval heb dan tijdens de periode dat ik de pil slik. Een vb. ik was mn haar op dinsdag, donderdag en zondag. Normaal gesproken verlies ik in de periode vanaf het harenwassen op donderdag tot en met het harenwassen op zondag (dus met het haren wassen meegerekend) zo'n 75 haren. Deze week waren het er maar 55. Ik heb geen aga, maar ervaar wel seizoenshaaruitval in de zomerperiode (juli-augustus). Denken jullie dat deze (in mijn ogen vrij forse vermindering) te maken heeft met de stopweek of dat het te maken heeft met het feit dat de zomer steeds verder achter ons gaat liggen?

Grtjs Simone

Ps. Misschien is het een stomme vraag, maar zit er wel mee
simone85 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2005, 13:41   #2
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
simone

Hoi,
Als jij zeker weet dat je geen aga hebt... maar alleen wel last van seizoensgebonden haaruitval dat denk ik dat je je vermindering van uitval daaraan kunt toeschrijven.
Overigens 75 stuks in 4 dagen (toch?) is sowieso niet iets waar ik lang bij stil zou staan als ik jou was.

Pas als je zou gaan zien dat op bep. plaatsen je haar "opeens" dunner lijkt dan voorheen is het een ander verhaal (in aga geval dan)

Telogeen efflium is een andere vorm van bijna altijd tijdelijke haaruitval, over het gehele hoofd dat kan veel meer haar zijn dan 100 p.dag (richtlijn v dermatologen) dit ontstaat vaak na, ziekte, operatie, geboorte kind.. enz. Vrijwel altijd herstelt zich dit zich weer op natuurlijke wijze. Misschien kun je hierin iets herkennen? Ziek geweest misschien?

Kitty
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2005, 17:32   #3
simone85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 5
Hey Kitty,

Hardstikke bedankt voor je belangstellende antwoord. Ik denk dat mijn haaruitval in de zomer twee oorzaken had. 1. Ik heb altijd iets meer haaruitval tijdens de zomer. ik heb ook ergens gelezen dat dit normaal is en te maken heeft met het aantal zonuren. Ten 2e ben ik in de periode van november vorig jaar tot mei dit jaar min of meer gestalkt. Hier heb ik erg veel stress van ondervonden. Ik denk dat dit ook zeker invloed heeft gehad. Daarnaast heb ik van mezelf een erg gevoelige huid (niet alleen hoofdhuid, maar gewoon mijn hele lijf). De zon droogt mijn haar in de zomer min of meer uit terwijl de rest van mijn huid juist gevoed wordt door de zon. In de winter is het precies andersom. Dan wordt mijn hoofdhuid wat vettiger en de rest van mn huid kurkdroog en zit ik zo'n beetje de hele tijd onder de vaseline om het allemaal een beetje vet te houden.
Mijn 'overtrokken' reactie op dit alles komt mede ook door wat ik hoor en lees, terwijl is ik logisch nadenk en alles analyseer, weet ik ook heus wel dat er niet iets dramatisch aan de hand is. Zeker in vergelijking met wat een groot aantal mensen op dit forum dagelijks doorstaan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook zeer veel bewondering en respect voor jullie heb. Jullie steunen elkaar, terwijl jullie het vaak ook moeilijk met julliezelf hebben.

Ik zal in het vervolg ff mn verstand gebruiken, voordat ik van alles en nog wat (die hoogstwaarschijnlijk niet op dit forum horen) hierop zet.

Grtjs Simone
simone85 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2005, 17:47   #4
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
simone

Nee hoor meid,
je moet je echt niet gaan verontschuldigen voor je mail. Iedereen die ergens mee zit op haargebied wat dan ook is hier toch van harte welkom?/
Juist die herkenning is zo belangrijk voor dit probleem. Je Haar is gewoon hartstikke belangrijk joh. Vertel mij wat... ook ik ken het aspect veel haaruitval als ik jaarlijks in zuid-fr zat, begon na 1 wk in de hitte en nam na een aantal weken weer af. Als je dat eenmaal weet, hou je er rekening mee.
AGA heeft vaak ook bijkomende kenmerken waar veel mensen dan ook last van hebben (vetter haar, jeuk(licht) roos etc.) en daar heb ik jou niks over horen zeggen.
Joh.. fijne avond en tot hoors!!
XX Kitty
kas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
Voeding, ontsteking en haaruitval pindakaas AGA - Algemeen 4 28 juni 2009 18:23
Kort kapsel leidt tot minder haaruitval? John.. AGA - Algemeen 7 5 juni 2005 19:01
haaruitval voor de helft minder debby Haarproblemen bij vrouwen 0 7 januari 2005 18:49
Niet-medicinale aanpak van haaruitval: Lifestyle Changes sonofsam Medicijnen/haargroeimiddelen 16 19 september 2004 20:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.