Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 november 2020, 14:39   #1
12jesse12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2020
Berichten: 15
Geslacht:
Allergie minoxidil

5 maanden geleden heb ik een HT gehad.
Daarna heb ik bijna 2,5 maand probleemloos minoxidil op mijn hoofdhuid kunnen smeren.

Hierna werd mijn hoofdhuid ontzettend gevoelig (rode plekken, ontzettende jeuk, acné etc.). Omdat ik dacht dat misschien de PPG is waar ik niet tegen kon heb ik ook nog Rogain Foam en Foligain low alcohol geprobeerd, maar tevergeefs. Ook heb ik geprobeerd om gewoon heel weinig op mijn hoofdhuid te smeren. Ook dat hielp niet. De jeuk werd eigenlijk steeds extremer.

Nu toch maar op het punt beland om er volledig mee te stoppen. Zijn hier mensen die dit ook hebben gehad en een beter alternatief hebben gevonden? En hoe zijn de ervaringen van mensen die geen minoxidil meer zijn gaan gebruiken?
12jesse12 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2020, 12:47   #2
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 968
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 12jesse12 Bekijk bericht
5 maanden geleden heb ik een HT gehad.
Daarna heb ik bijna 2,5 maand probleemloos minoxidil op mijn hoofdhuid kunnen smeren.

Hierna werd mijn hoofdhuid ontzettend gevoelig (rode plekken, ontzettende jeuk, acné etc.). Omdat ik dacht dat misschien de PPG is waar ik niet tegen kon heb ik ook nog Rogain Foam en Foligain low alcohol geprobeerd, maar tevergeefs. Ook heb ik geprobeerd om gewoon heel weinig op mijn hoofdhuid te smeren. Ook dat hielp niet. De jeuk werd eigenlijk steeds extremer.

Nu toch maar op het punt beland om er volledig mee te stoppen. Zijn hier mensen die dit ook hebben gehad en een beter alternatief hebben gevonden? En hoe zijn de ervaringen van mensen die geen minoxidil meer zijn gaan gebruiken?
Welke producten heb je gebruikt?
Ik krijg van normale minoxidil vloeistof ook jeuk. Kirkland foam werkt voor mij perfect en de minoxidil van minoxidilmax is ook goed te doen voor mij.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2020, 16:01   #3
12jesse12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2020
Berichten: 15
Geslacht:
ik heb

- gewone minoxidil van apotheek 3 maanden gebruikt (1 flesje)
- daarna Rogaine Foam (deze is zonder PPG, dus ik dacht wellicht is dat het)
- daarna Foligain low alcohol

Ik ben gister even bij huisarts geweest. Die denkt toch dat de jeuk en schilfering voortkomt vanuit een schimmelinfectie op de hoofdhuid. Daarvoor heb ik nu een lotion gekregen. Het is lastig te concluderen of de klachten daadwerkelijk voortkomen vanuit de schimmel, want de bijwerkingen van minoxidil en een schimmelinfectie lijken overeen te komen.

Ik stop dus even met de middelen, zorg ervoor dat mijn hoofdhuid weer gezond wordt, en doe dan nog eens voorzichtig een poging.

en bedankt voor de tip. Ik zal eens kijken naar die kirkland Foam

Laatst gewijzigd door 12jesse12; 7 november 2020 om 16:05
12jesse12 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2021, 10:43   #4
myflox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 april 2015
Berichten: 6
Geslacht:
Beste Jesse,

Hoe gaat het inmiddels met de jeuk? Ik ervaar precies hetzelfde
IK heb jaren lang minoxidil gebruikt (altijd de FOAM versie van Foligain of Rogain) en nooit last gehad.
Na mijn 2e HT ben ik het weer gaan gebruiken en ging het mis. Vuur rode hoofdhuid, opgedroogde plekjes en vreselijke jeuk.
Een tijdje gestopt en een zalf gekregen van de kliniek. Daarna weer rustig begonnen maar precies hetzelfde effect.
Ik twijfel nu heel erg om definitief/permanent te stoppen met het gebruik van Minoxidil.
Maar dit gaat tegen mijn principes in omdat ik de haargroei wel wil blijven stimuleren.
myflox is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.