Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 4,75 gemiddeld. Weergave
Oud 10 september 2004, 15:52   #61
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
gewaardeerde wereldheerser,

voor info over ketoconazol verwijs ik je graag door naar deze thread, daar staat alle noodzakelijke info. Lees vooral de eerste post goed door. Ketoconazol is echt een onderdeel die in mijn ogen niet mag missen in een regimen. Makkelijk aan te komen, licht middel, nauwelijks kans op bijwerkingen, redelijke tot goede resultaten te verwachten.

voor info over zyrtec, zie deze thread. Misschien wil je in die thread ook jouw mening en visie geven over het gebruik van een anithistamine tegen AGA?

En dan gaan we in deze thread verder over "Verkeerde producten"
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2004, 15:56   #62
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
gewaardeerde wereldheerser,

voor info over ketoconazol verwijs ik je graag door naar deze thread, daar staat alle noodzakelijke info. Lees vooral de eerste post goed door. Ketoconazol is echt een onderdeel die in mijn ogen niet mag missen in een regimen. Makkelijk aan te komen, licht middel, nauwelijks kans op bijwerkingen, redelijke tot goede resultaten te verwachten.

voor info over zyrtec, zie deze thread. Misschien wil je in die thread ook jouw mening en visie geven over het gebruik van een anithistamine tegen AGA?

En dan gaan we in deze thread verder over "Verkeerde producten"
Thanks Laurensz,

Ik zal die threads effe gaan bestuderen...
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2004, 15:56   #63
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
het is trouwens niet laurensz, maar laurensj haha maar vooruit, jij mag laurensz zeggen
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2004, 17:04   #64
mjoy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 december 2003
Berichten: 134
Weet iemand toevallig waar je p5p Now in Belgie kan kopen?
__________________

fina (20/11/2003)
minox 5% 1x/d (terug begonnen op 01/10/2004)
msm 1000mg/d
omega3 1xdag
p5p NOW 2xweek (1/10/2004)
zink 2xweek
Nizoral schampoo 3xweek
Rozemarijn schampoo 4xweek
mjoy is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2004, 17:30   #65
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
het is trouwens niet laurensz, maar laurensj haha maar vooruit, jij mag laurensz zeggen
Komt door al t haarverlies...tast mijn brein aan
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2004, 21:32   #66
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
goed, iedereen verkiest nu p-5-p als vit.6 boven de standaard vitaminepillen waar de 'slechte' b6 in zit. Maar is het niet beter om gewone vitamepillen te slikken omdat daar ook andere vitaminen/mineralen inzitten die weer een gunstige werking op je haar hebben ?

Kortom, is het beter om alleen een pil met p-5-p te slikken dan een (bijv.speciaal voor haar,huid en nagels)vitaminepil waar dan wel de foute 'b6' inzit maar verder wel andere goede bestandsdelen ?

en waar zijn p-5-p pillen eigenlijk voor bedoeld ?
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2004, 21:50   #67
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter10
goed, iedereen verkiest nu p-5-p als vit.6 boven de standaard vitaminepillen waar de 'slechte' b6 in zit. Maar is het niet beter om gewone vitamepillen te slikken omdat daar ook andere vitaminen/mineralen inzitten die weer een gunstige werking op je haar hebben ?

Kortom, is het beter om alleen een pil met p-5-p te slikken dan een (bijv.speciaal voor haar,huid en nagels)vitaminepil waar dan wel de foute 'b6' inzit maar verder wel andere goede bestandsdelen ?

en waar zijn p-5-p pillen eigenlijk voor bedoeld ?
P-5-P pillen verlagen het 5-alpha-reductase type 1, het enzym dat met name in huid / hoofd voorkomt. Door de verlaging heb je lokaal ook minder DHT. En dat is uiteindelijk het doel.

Als je kiest voor "jouw" combi met foute B6 maar verder goede andere vitaminen: het foute vit. B6 zal het enzym 5-AR type 1 doen vermeerderen. Meer DHT (lokaal gezien). De goede andere vitaminen - bijv. vit. B11 (ook wel foliumzuur genoemd), of vit. B12 zullen met name de groei van haren bevorderen...maar haren die zwaar onder het DHT-vuur liggen zullen daar minder baat bij hebben. Het DHT-effect zal denk ik zwaarder wegen dan de "goodies" die het haar daar zullen proberen te doen groeien.

Groet,
Sam
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2004, 10:06   #68
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
ik heb zeer lange tijd de foute B6 geslikt. IK heb ook wel eens gehoord dat vitaminen uit dierlijke stoffen per definitie niet zo goed zijn. Wil nu dus ook de p-5-p proberen. Het kan aan mijn onkunde m.b.t. dit forum liggen maar waar kun je dit nu kopen??? Ook ik vertoef by the way in A'dam.


Oh ja vraag aan Cees: gebruik jij nog steeds aminexil??? Ik zit er nml. zelf weer aan te denken. Ik haal het altijd bij de grote kapsalon op de burg. de Vlughtlaan. Die kapsalon komt mij altijd wel betrouwbaar over.
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2004, 13:16   #69
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boris
Oh ja vraag aan Cees: gebruik jij nog steeds aminexil??? Ik zit er nml. zelf weer aan te denken. Ik haal het altijd bij de grote kapsalon op de burg. de Vlughtlaan. Die kapsalon komt mij altijd wel betrouwbaar over.
hee boris, heb je wel gelezen wat er in het haarwoordenboekje over aminexil staat? http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3819

volgens mij kun je je geld net zo goed door de plee spoelen...
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2004, 13:21   #70
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Aminexil NIET gebruiken! Er is geen enkel significant bewijs dat dit middel daadwerkelijk iets doet. Als je de huidige onderzoeksmethoden bestudeert die zij voor hun so-called onderzoekjes hebben gebruikt, kun je alleen maar tot de conclusie komen dat dit middel absoluut geen bestaansrecht heeft. En, het allerbelangrijkste: er is geen PubMed-publicatie te vinden die onder leiding van een arts heeft gestaan.

Conclusie: gebruik geen aminexil!
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2004, 13:48   #71
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
Beste resultaat = pyridoxal + zinksulfaat (of zinkgluconaat of zink-orotaat) + Saw Palmetto -> reductie DHT met minimaal 90%

Alles staat op internet / PubMed. Ik zal wat wetenschappelijker te werk gaan vanaf nu en proberen eerst artikelen op te zetten en vervolgens de conclusie eronder zetten. .
Sonofsam, ik vraag me af waarom je eigenlijk Duta gebruikt als je zo zeker weet dat SP en zink + p-5-p hetzelfde resultaat zouden geven.
Ben je overtuigd dat dit haaruitval tegen gaat /haargroei bevorderd ? ik kan namelijk nergens echt wetenschappelijk bewijs hiervan vinden, naast dat ene rammelende onderzoek op PubMed.

p.s. komt je nickname van het gelijknamige nummer van Elliott Smith ?
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2004, 13:51   #72
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Lightbulb edit

thread-titel aangepast
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2004, 13:58   #73
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter10
Sonofsam, ik vraag me af waarom je eigenlijk Duta gebruikt als je zo zeker weet dat SP en zink + p-5-p hetzelfde resultaat zouden geven.
Ben je overtuigd dat dit haaruitval tegen gaat /haargroei bevorderd ? ik kan namelijk nergens echt wetenschappelijk bewijs hiervan vinden, naast dat ene rammelende onderzoek op PubMed.

p.s. komt je nickname van het gelijknamige nummer van Elliott Smith ?
Heel veel onderzoeken zijn verricht op kleine groepjes mensen...ik wil eerst wachten tot er een grootschaliger onderzoek word verricht. In dier-onderzoeken is het wel duidelijk naar voren gekomen, bij mens-onderzoek kun je het pas significant maken - zoals dat heet - als je minimaal 300 mensen of meer gebruikt. Bij mijn weten is er nog geen grootschalig onderzoek geweest, maar staan die wel op het programma. Uiteraard zal ik het bijhouden en te zijner tijd berichten.

Ik zelf gebruik duta om bovenstaande reden, maar ook omdat:
1. Ik wilde simpelweg duta zelf proberen: heb veel over gelezen, maar was nog geen ervaringsdeskundige
2. Ik reageer niet zo goed op zink...is een lang verhaal, maar komt er in t kort op neer dat mijn huid wat allergische reacties lijkt te tonen...ik weet nog niet of dat 100% door de zink komt, of iets anders, maar dat wil ik eerst haarfijn uitzoeken

P.S. Son-of-sam komt niet van dat liedje, maar ik ga het nu zeker effe downloaden
Mijn naam komt van een beruchte overvaller die in de jaren 70 een vliegtuig heeft beroofd met alle passagiers en vervolgens met parachute uit het vliegtuig is gesprongen en nooit meer gezien daarna....
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2004, 14:00   #74
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
thread-titel aangepast
Ik heb de titel niet verandert...ik weet niet eens hoe dat moet...

Moet natuurlijk B6 zijn, wie kan dat veranderen?
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2004, 14:05   #75
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Lightbulb edit

ik had de threadtitel even aangepast omdat je een deel 2 had gelanceerd. leek me duidelijk voor t onderscheid maar had inderdaad een foutje gemaakt heb t al weer aangepast!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Voeding, vitamines & kruiden idoena Overige (haar)discussies - Algemeen 235 28 juli 2009 18:09
Vitamine E Succinate vermindert werking androgeenreceptor Vince001 Medicijnen/haargroeimiddelen 19 28 april 2008 00:12
Vit. B6, ik weet het ook ff niet meer Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 4 23 november 2006 22:55
Vitamine B6 klaas Medicijnen/haargroeimiddelen 3 23 maart 2004 21:26
Zinc gluconate en vitamine B6 (Pyridoxal 5' phosphate) Alonso Medicijnen/haargroeimiddelen 0 12 maart 2003 11:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.