Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 9 december 2016, 17:23   #1
Jopie2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2016
Berichten: 4
Geslacht:
Jopies FUE

Beste allemaal,

Ook ik heb een 2 daagse FUE ondergaan, en wilde even wat foto's en ervaringen met jullie delen.

Er zijn 2640 grafts verplaatst, met de opmerking dat ik veel 2, 3 en 4 tjes heb. Dit betekent dit dat er zo'n 2640 x 2,5 = 6600 haren zijn verzet (?). Let op dit is puur mijn eigen enigzins conservatieve inschatting. De eerste foto laat het resultaat na dag 1 zien waarbij het voorste stuk nog niet behandelt is. Ik kreeg het idee dat er na de tweede uithaalsessie maar net genoeg eentjes waren om de eerste 2 rijen te vullen, dit geeft me enigzins een idee van de verhouding tussen 1, 2,3 en 4 jarige grafts en geeft me hoop dat het al met al aardig wat 'nieuwe' haren (>6500) zijn geworden. De assistentes zeiden ook dat het zeker een mooi volume zal hebben omdat de haren van goede kwaliteit waren en er veel meerharige grafts waren. Ik heb genoeg donor haar om het eventueel nog een keer aan te vullen, maar dat ben ik nu voorlopig zeker niet van plan. Ik heb er overigens 7000 euro voor betaald.

Ik vond de behandeling zelf meevallen, afgezien van de zeer gemene verdovingen dan. Het ging allemaal redelijk snel. Misschien een paar dingen die mij opvielen en ideeën waar anderen hopelijk wat aan hebben:


- Ik heb her en der wat gelezen over verschillende klinieken op dit forum. Ik heb op dit moment niet zo'n zin om een discussie uit te lokken of kliniek A beter is dan B of andersom. Er wordt veel gepraat over dokter A en dokter B maar het is mijn indruk dat ook de assistentes veel invloed hebben op het eindresultaat aangezien zij degene zijn die de haartjes uithalen en plaatsen - althans in mijn geval. In mijn geval was de dokter er voor de verdovingen, tekenen vd haarlijn en het maken van de gaatjes. Ervan uitgaande dat dat een normale gang van zaken is, zou het dus zeker ook om de ervaring van het hele team moeten gaan in een beoordeling. Ik begrijp dat dit lastig te doen is overigens.

- Sommige mensen noemen de behandeling fysiek zwaar. Ik begrijp dat niet zo eerlijk gezegd en heb het zeker niet als fysiek zwaar ervaren. Een paar uurtjes stil in een stoel zitten kost me niet zoveel moeite. Voor mij waren het meer die verdovingen waar ik tegen op zag en die vielen me zeker niet mee. Ik moet hier waarschijnlijk wel bijzeggen dat mijn haren er vrij gemakkelijk uitgingen waardoor dit waarschijnlijk relatief snel ging.

- Naar mijn mening zou het verstandig zijn om van tevoren een betrouwbare inschatting te hebben / krijgen van het aantal haren dat verzet gaat worden. Ik ben geen kenner maar uiteindelijk zeggen het aantal grafts m.i. zeker niet alles lijkt me? Ik zou ook liever per haar betalen dan weet je misschien wat beter wat je krijgt.

Als jullie nog tips hebben voor de herstelperiode houd ik me aanbevolen. Voorlopig zit ik als een kluizenaar in huis en hoop dat ik e.e.a. snel herstelt, mijn hoofdhuid jeukt aardig in het donorgebied maar ik ga ervan uit dat dat een goed teken is. Ik denk dat ik binnenkort een flinke zwelling rond mijn ogen kan verwachten dus ik ga zo even koelen rond mijn wenkbrauwen om dit hopelijk wat te verminderen.

Ik zal proberen binnenkort nog wat foto's te posten om de voortgang te laten zien.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_3277.jpg‎ (119,1 KB, 160x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_3287.jpg‎ (107,4 KB, 138x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_3288.jpg‎ (99,2 KB, 134x gelezen)
Jopie2 is offline   Met citaat reageren
 

Labels
2600 grafts, haartransplantatie, transhair, vlijmen

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.