Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 augustus 2014, 15:26   #1
Pascallec
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2014
Locatie: westerlo
Berichten: 6
Geslacht:
ik ben bang...

Hallo allemaal,

Mijn naam Is Pascalle, ik ben 34 jaar.
Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik alopecia areata heb. De eerste onderzoeken zijn 3 maanden geleden gestart en ze dachten eerst dat het Lupus was. Normaal gezien zou ik opgelucht moeten zijn dat het AA is, maar dat ben ik dus niet, ik ben echt bang... De haaruitval gaat zo snel, ik kan het bijna niet meer camoufleren.
Bij mij zijn de plekken ook rood en niet strak afgelijnd, kan dit bij AA? Ook wordt mijn haarlijn eerst rood en daarna begint het haarverlies. Eerst dacht ik dat mijn hoofdhuid verbrand was door de zon.
Ik lig er echt van wakker, heb ooit zo gevloekt op mijn bos rode krullen, maar nu ik ze zie uitvallen ben ik erg in paniek.
Nu vraag ik me af hoe het verder moet. Ik heb al een hele tijd geen zin meer om me op te maken of mooie kleren aan te trekken, met die kale plekken op mijn hoofd heeft mijn vrouwelijkheid een serieuze deuk gehad.
Ik heb het gevoel dat ik machteloos ben, dat ik moet afwachten tot de dag dat ik de tondeuse moet bovenhalen en de rest van mijn haren dan vol ongeloof moet afscheren.
Als ik het forum lees dan weet ik dat ik echt niet alleen ben, maar toch voel ik me zo wel...

Dankjewel om mijn berichtje te lezen, het doet me deugd om het aan iemand te vertellen die begrijpt wat ik voel.


Groetjes,
Pascalle
Pascallec is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2014, 13:09   #2
Druktemakertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 november 2013
Berichten: 42
Geslacht:
Lieve Pascalle

Ik kan je niet helpen maar ik heb je berichtje gelezen en wil je laten weten dat ik met je meeleef en ik ken het bange gevoel de wanhoop en het gevoel dat je geen zin meer hebt in dingen zoals jezelf opmaken enzo.
Ik heb ook last van haaruitval ( heel erg) en gelukkig door mijn golvende haar is dit nog niet zichtbaar voor anderen maar ik heb ook twee dunne plekken op mijn hoofd waar het steeds jeukt en brand en daar vallen ook steeds haren uit ook kleine nieuwe ik moet het steeds camoufleren.

Ik hoop voor je dat er mensen met AA reageren op jouw berichtje en je kunnen helpen, het is niet leuk als je op een forum zit zoals deze en niemand reageert op je vraag dan voel je je helemaal rot! Het is nu natuurlijk wel vakantie tijd dus zullen er minder mensen op het forum actief zijn denk ik...

Een dikke knuffel voor jou, Druktemakertje
Druktemakertje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2014, 14:48   #3
Pascallec
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2014
Locatie: westerlo
Berichten: 6
Geslacht:
Hallo Druktemakertje,

Dankjewel voor jouw lieve berichtje!

Ik heb net jouw eerste bericht hier op het forum gelezen en dat beschrijft helemaal mijn gevoel. Ik vind het heel spijtig voor jou dat het bij jou ook nog pijn doet, ik hoop dat je ondertussen al meer te weten bent gekomen...
Ik ben nu in behandeling bij 2 dermatologen en soms heb ik ook idd het gevoel dat ze het zelf niet goed weten en er maar een stempeltje opzetten.

Het doet me deugd dat ik dit eens tegen iemand kan vertellen die hetzelfde ondergaat, ik durf het bijna tegen niemand zeggen. Ik weet dat ik er niks aan kan doen, maar toch heb ik een beetje het gevoel van schaamte naar de buitenwereld toe (stom hè).

Voor jou ook een knufje terug en nog een keertje bedankt om even te reageren,

Pascalle
Pascallec is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2014, 17:58   #4
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 870
Geslacht:
Hoi Pascalle, welkom op het forum! Ja, ik weet heel goed wat je doormaakt en wat je voelt. Heb het ook zo meegemaakt. Het is bij mij begonnen toen ik een jaar of 18 was. Ik heb besloten geen medische behandelingen te laten doen. Ga niet meer naar een dermatoloog en huisarts voor dit. Want het blijft toch terugkomen en ze kunnen niets doen. Tenminste bij mij bleven de plekken terugkomen.

Ik heb vorig jaar besloten een haarwerk te gaan dragen. De stap was erg groot, maar weaves maakten het allemaal nog veel erger. Nu ben ik erg blij dat ik een goed haarwerk draag en mensen die dat niet weten hebben volgens mij niets in de gaten. Misschien wel, maar dat is dan jammer.

Ik heb in ieder geval geen kopzorgen meer en dat is al heel wat.

Het zal even duren, maar op een gegeven moment kun je het niet anders dan maar accepteren en een leuk haarwerk kiezen zodat je je weer compleet voelt. Ik zie er nu weer verzorgd uit.

Misschien is een haarwerk ook iets voor jou op den duur?

Heel veel sterkte!!

Groetjes van Helmgirlie
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2014, 18:00   #5
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 870
Geslacht:
Ik ben ook evenbiets minder actief ivm vakantie. Morgen gaan we weg.
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2014, 18:35   #6
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Welkom Pascallec,
Ik sluit me helemaal aan bij Helmgirlie.
Succes en sterkte!

Laatst gewijzigd door Astrid26; 3 augustus 2014 om 22:39
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2014, 01:49   #7
willemyn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2013
Berichten: 5
Hoi Pascalle,

Wat vervelend om te horen.. Gelukkig zijn er op dit forum een hoop mensen die precies weten wat je doormaakt. Zo ook ik, een jaar geleden begon bij mij de AA pas echt. Sinds een paar maanden nu ben ik kaal. Niemand om me heen weet het, ziet het of hoeft het te weten. Behalve mijn familie, vriend en 5 goede vriendinnen.


Het zal moeilijk zijn en/of worden, maar vergeet alsjeblieft niet dat er ook een hele hoop deuren (die lijken nu misschien piepklein) voor je open gaan.

Ook ik had vroeger een grote bos roodachtige krullen. Nu heb ik een pruik met blond, lang stijl haar. Wie had dat gedacht? Niemand herinnert zich mijn oude bos haar nog (behalve ik natuurlijk). Ik ben een heel ander typ - en dat bevalt me prima.

De relatie met mijn vriend is nog nooit zo goed geweest. Als ik mijn pruik afdoe heeft hij het altijd over "mijn lekkere koppie".

Je hoeft echt niet kaal door het leven, er zijn zulke mooie oplossingen! Binnen een niet al te lange tijd zul je expert zijn in het herkennen van pruiken, zien of iets echt haar of nep haar is, en zul je lachen om oude mannen die een toupetje dragen die veel te erg zichtbaar is


Als laatste, het is niet erg om verdrietig te zijn. Bovendien is het bij jou zo te lezen nog lang niet zo ver. Daarnaast hoop ik dat je snel weer leuke kleren zult kopen en dragen en gaat genieten (van je uiterlijk)! Je haar is echt niet het enige wat je mooi maakt!

Ik hoop dat het niet doorzet bij je, en je je snel weer de oude gaat voelen.

Groetjes,
Willemijn
willemyn is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2014, 18:19   #8
Pascallec
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2014
Locatie: westerlo
Berichten: 6
Geslacht:
Hoi allemaal,

Dankjewel voor de moedgevende berichtjes!!!
Ik hoop dat ik het zelf ook snel kan accepteren maar een bezoekje aan de dermatoloog heeft dat toch moeilijk gemaakt.
Ik zou geen AA hebben, maar cicatriciele alopecia, dwz dat de kale plekken littekens zijn en dat daar ook geen haren meer zullen groeien. Er zijn ondertussen 4 kleine rode vlekjes bijgekomen...
Nu moet ik Plaquenil beginnen in te nemen, dit is een anti-malariamiddel.
Ik hoop dat het werkt.

Als ik jullie berichtjes lees besef ik wel dat een gelukkig leven (met kale plekjes)mogelijk is en dat jullie één voor één sterke vrouwen zijn.

Hopelijk kan ik binnenkort een haarwerkje als een leuk accessoire zien en me er goed bij voelen

Groetjes,
Pascalle
Pascallec is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2016, 14:58   #9
celine1971
wanhopig
 
Geregistreerd: 19 oktober 2010
Berichten: 24
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pascallec Bekijk bericht
Hoi allemaal,

Dankjewel voor de moedgevende berichtjes!!!
Ik hoop dat ik het zelf ook snel kan accepteren maar een bezoekje aan de dermatoloog heeft dat toch moeilijk gemaakt.
Ik zou geen AA hebben, maar cicatriciele alopecia, dwz dat de kale plekken littekens zijn en dat daar ook geen haren meer zullen groeien. Er zijn ondertussen 4 kleine rode vlekjes bijgekomen...
Nu moet ik Plaquenil beginnen in te nemen, dit is een anti-malariamiddel.
Ik hoop dat het werkt.

Als ik jullie berichtjes lees besef ik wel dat een gelukkig leven (met kale plekjes)mogelijk is en dat jullie één voor één sterke vrouwen zijn.

Hopelijk kan ik binnenkort een haarwerkje als een leuk accessoire zien en me er goed bij voelen

Groetjes,
Pascalle
HI Pascalle.
ik herken je verdriet en het maakt zo machteloos als je probeert van alles te doen en niets echt helpt, ik zelf heb denk ik aga mijn haar wordt aan de voorkant alleen maar dunner en ik raak beetje in paniek hoe moet ik dit accepteren aan de buitenwereld vertellen zoveel schaamte, ik heb zoveel stress en continu misselijk van de angst omdat ik niet weet hoe ik dit ga oplopssen ik heb ook een litteken om mijn hoofdhuid en ook nog aan de voorkant godzijdank kon ik het altijd camoufleren dooor haar eroverheen te kammen maar nu dit vervloekte dunner wordend haar dat gaat een keeer ophouden dat ik het kan verdoezelen ik ben hier heel erg verdrietig over en maakt me bang voor de toekomst zonder haar. heel veel sterkte Pascalle
celine1971 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2016, 16:13   #10
Sanchez123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2016
Berichten: 218
Geslacht:
Wat hoop voor AA: Jak inhibitors & Brotzu lotion (komt in 2017).
Sanchez123 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.