Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM bij kinderen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 april 2013, 12:56   #1
Appelboom
HaarWeb lid
 
Appelboom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 7
Exclamation TTM Terugval

Hallo!

Ik ben Anne, ben 14 jaar oud, en ik ben ongeveer rond mn 8ste begonnen met haren uittrekken( hoofdhaar en wimpers) ,(hoofd (toevallig, ik lees echt van heel veel mensen rond hun 8ste) Ik heb echt geen idee waarom, een jaar daarvoor zijn mijn ouders wel gescheiden, kan zijn dat het daar mee te maken heeft, maar heb geen idee... Ik kan namelijk niet zeggen dat ik het daar toendertijd zo moeilijk mee had.

Uiteindelijk moest ik naar de kapper, er zat een grote kale plek op mijn hoofd, die ik als kind zelf makkelijk kon verbergen door er andere haren overheen te doen in een staart. Maar de kapper zag de kale plek natuurlijk, en vertelde dit aan mijn moeder. Mijn moeder heeft er toen op gehamerd dat ik moest stoppen met het uittrekken van mijn haren, dat was in het begin niet zo'n sucses en ik ging stiekem door.

Ik wilde er wel vanaf, maar het lukte me niet, dus uiteindelijk heb ik het weer tegen mijn moeder verteld omdat ik me zo schuldig voelde. Toen heb ik heeeeel erg mijn best gedaan om opnieuw te stoppen, en het lukte. Dit was extra moeilijk omdat ik mijn haren ondertussen onbewust uittrok zonder dat ik het in de gaten had. Maargoed... Ik was al lang blij dat ik ervan af was, na wekenlang in de gaten houden waar mijn handen waren, en me in bedwang houden. Het stopte rond mijn 11/12

Nu een half jaar geleden had ik een slechte periode, en door allerlei omstandigheden en gedoe wat een héél verhaal is ging ik mezelf snijden. Gelukkig vertrouwde ik dit snel aan iemand toe, en nu heb ik al ruim 2 maanden niet gesneden.

Maar in die periode las ik ook een artikel in een tijdschrift over trichotillomanie. Ik was heel blij! Er was een naam voor hetgeen wat ik al die tijd had gedaan! Ik was niet alleen, er waren vele anderen die hetzelfde deden als mij, alleen op de een of andere manier had dat een negatief effect op mij, ik herrinerde me weer de momenten van een aantal jaren geleden, en ik kon het niet laten om weer haren uit te trekken.

Nu ben ik al weer een paar weken aan het plukken, steeds meer en vaker. Mijn moeder had héél duidelijk gezecht toen ze wist dat ik van het snijden af was: 'en nu NIET weer haren gaan plukken'. Dus ik durf het ECHT niet te zeggen!!!!

Wat moet ik doen!??
__________________
Carpe non diem!
Appelboom is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
trichotillomanie

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.