Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 20 maart 2019, 10:35   #11
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dikke vacht Bekijk bericht
Nicolaasdk,

Wat mij opvalt aan uw schrijven is dat u bijvoorbeeld Acell afwijst en Finasteride toejuicht. Behalve dat Finasteride de werking van testosteron op de prostaat en op de haarzakjes in de huid verminderd is er een hoop nadeel te benoemen van dit middel.
Denk hierbij aanpijnlijke en gezwollen borsten, borstvergroting, borstkanker en onvruchtbaarheid bij mannen en pijnlijke zaadballen.
Depressieve stemming en hartkloppingen.
Leveraandoeningen.

Zo gaat deze lijst nog even door, zeker niet voor iedereen, maar vroeg of laat zul je de nadelen van een dergelijke therapie gaan ondervinden. Heeft u dan niet liever een mogelijk placeboefect of zoals u het noemt, ordinaire geldklopperij, dan het willens en wetens creeeren van en chronische aandoening? Deze effecten zijn namelijk wel aangetoont.

U geeft werkelijk iedereen het advies aan het medicijnen te gaan, lees uw eigen zaakjes eens terug en u zult verbaasd staan hoe vaak u het middel Finasteride aanraad. Ook ik heb mij verdiept in zaken als deze, het terug lezen van uw reacties komen narcistisch over, een soort monopolistische schrijfstijl. Ik denk dat u met uw scherpe pen best ontzag creeert maar gebruik dat dan ter ondersteuning en niet om mensen verder de problemen in te helpen.

Net zo goed dat eenTurkse clinic er in uw beleving onterecht een verdienmodel van Acell maakt , gebruikt u deze zelfde methodiek om deze zelfde kwetsbare groep aan de finasteride te krijgen, zonder ook maar één maal de vreseijke nadelen te benoemen. (Geen haar beter zou ik zeggen) Misschien zelfs wel een tandje erger!
Beste Dikke vacht,

Bedankt voor uw opmerking. Personen met cosmetische problematiek begeven zich niet om het minste of geringste op een forum. Bij velen is de nood hoog en is de wanhoop nabij. Deze mensen hebben een daadwerkelijke hulpvraag die ik ten alle tijden serieus wil nemen. Bij een serieuze vraagstelling hoort een adequaat en transparant advies dat ik onderbouw met de huidige stand van zaken. Ik adviseer inderdaad geen middelen die al jaren op de markt zijn maar nog geen bewezen effect hebben getoond. Dit vind ik niet integer en eerlijk.

Het klopt dat ik (net als vele anderen) de BIG 3 adviseer als er duidelijk sprake is van AGA en een realistische hulpvraag. Dat is inclusief Finasteride. Daarnaast geef ik bij zorgen om bijwerkingen aan dat je moet stoppen op het moment dat je dit bemerkt. Ik geef in meerdere topics ook weer wat de cijfers omtrent bijwerkingen zijn in de finasteride vs placebo groep. Daarentegen ben ik ook zo eerlijk om finasteride af te raden bij individuen met een verkeerde perceptie van hun haarstatus. De afweging moet de TC vervolgens zelf maken op basis van de ernst van zijn AGA, psychisch lijden en gezond verstand.

De bijwerkingen die u hierboven benoemd kunnen inderdaad voorkomen. Het is daarom verstandig om Finasteride met gezond verstand op te starten en gedurende de behandeling te monitoren. Het liefst in samenwerking met de huisarts, zoals ik in vele berichten ook heb aangegeven. Veel van de bijwerkingen die worden gezien bij finasteride gebruik kunnen ook voorkomen bij vrouwen die de anticonceptiepil gebruiken. Toch maken vrouwen op basis van de huidige inzichten "afwegingen" om vervolgens tot hun keuze te komen. De wereld is helaas niet zwart/wit, en niet alles is rozengeur en maneschijn. Hetzelfde geldt voor medicijngebruik, dat ook negatieve kanten kan hebben.

Het spijt mij dat ik narcistisch en monopolistisch op u ben overgekomen. Dit is absoluut niet mijn bedoeling geweest. Je moet echter begrijpen dat ik niet altijd de tijd heb om reacties te geven in de vorm van proza of verhalen in reactie op forum berichten. Ik vind het spijtig dat u zelf niet inziet hoe uw bericht is opgebouwd, namelijk narcistisch en monopolistisch. U doet alsof uw bericht de absolute waarheid is zonder kritische kanttekeningen. U benoemt geen cijfers en legt geen nuance in uw uitspraken. Ook vind ik het spijtig dat u zelf alleen met kritiek komt, en niet met oplossingen voor dit vervelende probleem. Een constructieve bijdrage zou ik zeer kunnen waarderen. Dit geldt ook voor alle anderen op dit forum die graag een eerlijk en goed onderbouwd advies zouden ontvangen.

Groet en dank,

Nicolaas.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.