Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 6 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 3 januari 2007, 20:41   #16
haaribo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 januari 2005
Berichten: 167
wow ja ik zit nu ook een beetje in een depresie en vind het ook lastig me te concentreren vaak. Ben wel bang dat ik zowiezo wel depressief ben aangelegd en had voordat ik begon aan finasteride ook had ik al last van lichte depressies alleen was ik toen wat jonger en wist ik niet zo goed wat het allemaal was. Denk zelf ook dat ik een lichte vorm van manische depressiviteit heb, aangezien ik ook vaak wel hele opgewekte periodes heb, maar ik kan natuurlijk niet zelf die diagnose maken en heb besloten om met een psycholoog te praten. Ik kan de laaste tijd wel erg slecht omgaan met tegenslagen en als ik terugkijk naar de afgelopen twee jaar waarin ik fina heb gebruikt dan is het wel erg slecht gegaan met mijn studie waar ik me wel slecht op kan concentreren en steeds opzoek ben naar afleiding. En ook de tegenslagen daarin hebben natuurlijk niet geholpen. Maar of dat echt door de fina komt kan ik niet zeggen en het is ook niet zo dat het daarvoor zo geweldig ging. Of het op het moment dat ik besloot fina te gaan bestellen beter met me ging dan nu weet ik ook niet. Of ik er gelukkig van word als straks mijn haar weer begint uit te vallen doordat ik gestopt ben met fina dat denk ik ook niet. Misschien moet ik mijn bloed laten onderzoeken ofzo en kijken wat er zal veranderen als ik stop me fina. Ik heb ook topische duta besteld en spiro hoop daarmee het stoppen van fina op te vangen. Hoewel duta natuurlijk een nog grotere dht blokker is blokt is de hoeveelheid die in je bloed komt als je het topisch aanbrengt veel en veel lager, maar zal het dan ook bij je hersens komen aangezien die natuurlijk niet veel verwijderd zijn van je haren? Ik heb zowiezo besloten naar een psycholoog te gaan maar als ik tegelijk stop met fina is het ook weer moeilijk om te constateren of het probleem nu bij fina ligt of dat de gesprekken met de psycholoog hebben geholpen om met mijn tegenslagen om te gaan. Echt lastig dit maar als ik de berichten zo lees dan helpt fina zowiezo niet mee om van je depressies af te komen of om met tegenslagen om te gaan, maar of het verliesen van je haar meehelpt dat denk ik ook niet. Wat zou eigenlijk beter zijn om helemaal direct te stoppen met fina of om het geleidenlijk af te bouwen met een minder hogere dosering? Ga de komende tijdnog maar eens goed uitzoeken wat er met me aan de hand is en ook op welke manier fina daaraan meedraagt.
__________________
Status: NW 3A heel langzaam herstellend; op naar NW2!
Dermapen 1,8mm 1xp2w 1,2mm 1xp2w (2-2019);
Minoxidil 5% 2x pd (2-2019)
Finasteride topisch 0,167mg 2x pd (9-2020);
Ketoconazol shampoo 20mg 2x pw (2-2019);
Biotin 1000mg 1pd (8-2019);
Elvive haarverdikker shampoo 1xpd (5-2020)

Historie: Finasteride 1,25mg 1xpd (2005-2007); Minoxodil 5% 1 a 2x pd (2005-2009) sporadisch (2010-2018); Topical Duta 4 ml per flesje minox(2007); Zaagbladpalm 450mg 1x pd diverse perioden (2007-2019); Spironolacton 5% 1ml 1xp3d (2007-2009); Ketoconazol shampoo 20mg 2xpw (2005-2011); Revita (2011-2013); Alpacin shampoo (2017-2020)
haaribo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2007, 22:40   #17
hanz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 24
ik zou afbouwen
herken wel het een en ander in je verhaal
zit nu op 0.75 mg per dag
vind het zelf ook moeilijk te zeggen welke klachten toe te schrijven zijn aan het gebruik van fina
hanz is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2007, 20:14   #18
haaribo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 januari 2005
Berichten: 167
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hanz
ik zou afbouwen
herken wel het een en ander in je verhaal
zit nu op 0.75 mg per dag
vind het zelf ook moeilijk te zeggen welke klachten toe te schrijven zijn aan het gebruik van fina
Hoe deel jij je fina? Gebruik je procar of propecia? Ik gebruik procar en daar is het wel heel moeilijk om dat te snijden in stukjes kleiner dan 1.25 mg. Zijn er andere manieren om het te snijden of kan je het misschien vergruizen en dan delen in lijntjes ofzo.
__________________
Status: NW 3A heel langzaam herstellend; op naar NW2!
Dermapen 1,8mm 1xp2w 1,2mm 1xp2w (2-2019);
Minoxidil 5% 2x pd (2-2019)
Finasteride topisch 0,167mg 2x pd (9-2020);
Ketoconazol shampoo 20mg 2x pw (2-2019);
Biotin 1000mg 1pd (8-2019);
Elvive haarverdikker shampoo 1xpd (5-2020)

Historie: Finasteride 1,25mg 1xpd (2005-2007); Minoxodil 5% 1 a 2x pd (2005-2009) sporadisch (2010-2018); Topical Duta 4 ml per flesje minox(2007); Zaagbladpalm 450mg 1x pd diverse perioden (2007-2019); Spironolacton 5% 1ml 1xp3d (2007-2009); Ketoconazol shampoo 20mg 2xpw (2005-2011); Revita (2011-2013); Alpacin shampoo (2017-2020)
haaribo is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2007, 20:56   #19
gletscher
HaarWeb lid
 
gletscher's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2005
Berichten: 126
Finasteride: gevaarlijk goedje.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dionysius
Ik heb uitgebreid gezocht op internet en kwam de volgende, zeer verontrustende site tegen:

http://www.propeciahelp.com/

Ik ben echt geschrokken van deze site. Met name het forum 'mental side effects' geeft je de rillingen: verhalen van mensen die echt door een psychische hel zijn gegaan of de allergrootste moeite hebben eruit te komen, zelfs vele, vele maanden nadat ze gestopt zijn. Ik ben echt blij dat ik met dit spul gestopt ben, want ik vrees dat ik anders ook deze nachtmerrie had moeten doormaken. De site bestaat pas een paar maanden. Veel mensen kennen 'm dan ook nog niet, denk ik.
Dank je wel Dionysius

Wat een herkenning.
Die website is een verademing.
De voornaamste redenen dat ik 2 jaar geleden gestopt ben met Finasteride staat daar zo overduidelijk in beschreven. Nog niet zo zeer de lichamelijke bijverschijnselen gaven me de doorslag, maar de psychische.

Ondanks mijn jarenlange haarprobleem wandelde ik gezond en met een bovengemiddeld IQ door de samenleving. In de 3 jaar dat ik Finasteride slikte, merkte mijn omgeving sterk een verandering in mijn gedrag. Ik ging erg snel over tot het afzeiken van mensen, uitte me vaak negatief, verzeilde vaak in (slaande) ruzies met andere mensen, kortom een "pain in the ass". Ik had zelf concentratieproblemen, verminderd zicht, negatieve stress, verward, geen wil om de schouders ergens onder te zetten en vaak psychisch moe. De engelse term voor mijn verschijnselen: Brain Fog.

Door me zelf goed te bekijken kwam ik er zelf achter dat Finasteride best wel eens de oorzaak kon zijn van dit alles. Deze bijverschijnselen legde ik voor aan Boersma maar die vond geen link met Finasteride. Tegen zijn advies in ben ik gestopt met het risico om, volgens Boersma, binnen een half jaar volledig kaal te zijn. Het eerste half jaar geen enkele verandering. Het 2e half jaar ging het langzaam beter en nu ben ik, na 2 jaar van de klachten af.

Ik had erg veel herkenning bij het volgende stukje tekst gevonden op de betreffende website.

*********
Now, it is seen in rare cases that this Finasteride also reduces the production of Allopregnanolone in the body.

This Allopregnanolone is required for the proper functioning of the neurons of the brain and a decrease in its levels causes a degenerative accumulation of fat on the brain neurons, which causes a slowing of the neuronal impulses and gives rise to the Brain Fog and Weakness.

Now, this process in the early stages can be reversed, and you need to stop taking Propecia.

When you stop taking Propecia, the production of Allopregnolone in your body will rise and correct the imbalance and reduce your symptoms.This will definitely solve your problem.If you continue to use propecia then your brain fog can detiriorate and mimic symptoms of Nieman-Pick's Disease, with a progressive demylination of your brain neurons.
*********

Vaak lees ik hier extreme antwoorden van haarwebleden en zie vaak in hun regimen Finasteride en Dutasteride staan. Ik herken de antwoorden. Ik zou ze ook geschreven hebben in mijn finasteride tijd. Gelukkig is dat nu voorbij.
gletscher is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2007, 21:46   #20
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
ik denk dat mensen die zich zorgen maken om hun haar zich wel snel zullen herkennen in de verschijnselen die sommigen claimen aan het gebruik van finasteride.

als je kaal wordt en je denkt "so be it" en gewoon verder gaat zijn wat zekerder en misschien minder ijdel.

iemand die als ons snel kopzorgen heeft en over alles piekert zal zich dan ook snel herkennen in psychische symptomen.

ik vind het raar dat als wij met onze inname van 1 tot 1,25 mg finasteride opeens bijwerkingen ondervinden die in het wetenschappelijke onderzoek bij het gebruik van proscar (5 mg) niet zijn gevonden.

lijkt me dat men heel goed kijkt naar bijverschijnselen.
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2007, 22:33   #21
BiTemp
Live & Learn
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Locatie: Buitenland
Berichten: 115
Ik ben emotioneel ook flink afgevlakt het laatste jaar. Maar als je tussen Engelsen woont is dat alleen maar meegenomen.

Mijn haar zat ge-wel-dig vandaag, dus depressiviteit is er niet bij.
__________________

minoxidil 15% (sinds 2005)
shea butter
BiTemp is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2007, 23:22   #22
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Propecia wordt nu al zo'n 10 jaar gebruikt, Proscar al 15 jaar. Tegen het eind van 2006 dook op een aantal fora' s plotseling het mogelijke bijverschijnsel ''brain fog'' op als gevolg van Propeciagebruik. Het gaat in feite om een handjevol mensen die denken dat het door de finasteride komt, het is natuurlijk wel mogelijk, maar er zijn andere factoren die eerder een oorzaak kunnen zijn dan finasteride. Brain fog ontstaat ook vaak door stress en burnout. Er wordt te snel gelinkt naar finasteride als boosdoener als er iets niet pluis is, terwijl eerder vaak naar andere factoren gekeken moet worden.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2007, 23:46   #23
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Propecia wordt nu al zo'n 10 jaar gebruikt, Proscar al 15 jaar. Tegen het eind van 2006 dook op een aantal fora' s plotseling het mogelijke bijverschijnsel ''brain fog'' op als gevolg van Propeciagebruik. Het gaat in feite om een handjevol mensen die denken dat het door de finasteride komt, het is natuurlijk wel mogelijk, maar er zijn andere factoren die eerder een oorzaak kunnen zijn dan finasteride. Brain fog ontstaat ook vaak door stress en burnout. Er wordt te snel gelinkt naar finasteride als boosdoener als er iets niet pluis is, terwijl eerder vaak naar andere factoren gekeken moet worden.
de symptomen die men onder brainfog verstaat vind ik eigenlijk ook goed passen bij de verMSNing van de samenleving.
tegenwoordig en ook in mijn omgeving merk ik dat het leven sociaal geisoleerder word.
ja we hebben msn, gsm, sms, etc maar we spenderen steeds meer tijd in onze kleine kamertjes.

bij vrienden op bezoek of zomaar een avondje met zijn allen terassen, cafeetje, biosje, sporten, etc, lijkt veel minder.

ik heb huisgenoten die nog erger dan mij hun tijd achter hun pc op een kamer spenderen.

ikzelf ben eigenlijk een doe-mens en wil graag dingen beleven.
ik word ook depressief als ik op mijn kamertje zit terwijl 2 huisgenoten van mij rustig 2 weken op hun kamer kunnen bivakeren

en tja, ik ben er persoonlijk van overtuigd dat het mannelijke deel van AGA-haarwebbers hier in beperkte mate persoonlijk en social een beetje onzeker is en emotioneler dan een gemiddeld persoon.

neem dat en een obsessie voor haar(uitval) en je kunt psychisch doordraaien.
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2007, 10:16   #24
wampie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 69
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
neem dat en een obsessie voor haar(uitval) en je kunt psychisch doordraaien.
dat is te zien aan je regime
wampie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2007, 13:48   #25
haaribo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 januari 2005
Berichten: 167
besloten mijn fina te halveren en het straksop te vangen met spiro en topische duta.
__________________
Status: NW 3A heel langzaam herstellend; op naar NW2!
Dermapen 1,8mm 1xp2w 1,2mm 1xp2w (2-2019);
Minoxidil 5% 2x pd (2-2019)
Finasteride topisch 0,167mg 2x pd (9-2020);
Ketoconazol shampoo 20mg 2x pw (2-2019);
Biotin 1000mg 1pd (8-2019);
Elvive haarverdikker shampoo 1xpd (5-2020)

Historie: Finasteride 1,25mg 1xpd (2005-2007); Minoxodil 5% 1 a 2x pd (2005-2009) sporadisch (2010-2018); Topical Duta 4 ml per flesje minox(2007); Zaagbladpalm 450mg 1x pd diverse perioden (2007-2019); Spironolacton 5% 1ml 1xp3d (2007-2009); Ketoconazol shampoo 20mg 2xpw (2005-2011); Revita (2011-2013); Alpacin shampoo (2017-2020)
haaribo is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2007, 21:58   #26
hanz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 24
gebruik propecia en breek die in 2en en een van de helften nog een keer.
heb 2 maanden 0.5 mg genomen maar merkte toen meer achteruitgang.

denk erover om vanwege financiele redenen aan de proscar te gaan maar weet nog niet hoe ik die dan ga doseren. 5mg tablet in 8en breken is denk ik niet te doen. wie weet is oplossen een idee.

moet zeggen dat de psychische klachten me wel verontrusten.

blijft moeilijk te zeggen welke klachten veroorzaakt worden door het medicijn en in hoeverre je ze wil accepteren.
hanz is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2007, 09:45   #27
pleetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 september 2006
Berichten: 50
ik moet zeggen dat ik het ook merk

ik ben begonnen met propecia dec 2003
merkte eerst niets
maar blowde ook in die tijd wel eens(nu niet meer) maar merkte dat ik daar toen veel heftiger op reageerde depri en veel stress
nu heb ik duta en het lijkt wel meer te worden
moet ik dan tog maar stoppen?
voel mij meer moe en spieren zijn echt verslapt
pleetje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2007, 09:50   #28
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pleetje
ik moet zeggen dat ik het ook merk

ik ben begonnen met propecia dec 2003
merkte eerst niets
maar blowde ook in die tijd wel eens(nu niet meer) maar merkte dat ik daar toen veel heftiger op reageerde depri en veel stress
nu heb ik duta en het lijkt wel meer te worden
moet ik dan tog maar stoppen?
voel mij meer moe en spieren zijn echt verslapt
Stoppen is meteen zo drastisch en zou ik je echt niet aanraden, omdat het een van de beste middelen is tegen haarverlies op het moment. Als je bijwerkingen niet al te ernstig zijn, kun je het beste de dosis wat verlagen. Probeer eens Duta. te nemen op Maandag, Woensdag en Vrijdag. Na verloop van tijd moet je minder of helemaal niets meer merken van de bijwerking.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2007, 12:43   #29
pleetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 september 2006
Berichten: 50
zou het dan ook zin hebben om bijvoorbeeld maandag innamedag dinsdag en woensdag niet en donderdag weer innamedag en ga zo door ?

om de twee dagen dus

Laatst gewijzigd door pleetje; 9 januari 2007 om 12:46
pleetje is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2007, 22:06   #30
pleetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 september 2006
Berichten: 50
weet iemand ook hier hoe ik mijn GABA regulatie dan kan verbeteren
zonder gelijk te stoppen met het middel?
pleetje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
bijwerkingen dutasteride, bijwerkingen finasteride


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] [dutasteride] Averechtse werking? Vince001 Medicijnen/haargroeimiddelen 529 24 juli 2020 12:34
[finasteride] [dutasteride] Gevolgen voor de vruchtbaarheid / zwangerschap elpa Medicijnen/haargroeimiddelen 247 7 januari 2017 23:08
[finasteride] [dutasteride] Seksproblemen Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 180 9 mei 2009 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.