Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 augustus 2010, 22:12   #1
peter-jan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2010
Berichten: 1
kaal koppie!

Hallo mensen,
Ik ben Peter-jan, 49 jaar en nieuw hier op dit forum. In m'n pubertijd kwam ik voor de eerste keer in aan(varing)raking met AA.
M'n hoofdhaar verdween voor een groot gedeelte, erg frustrerend in die periode van je leven! Maar gelukkig naar ongeveer een jaar kreeg ik mijn haar terug.

Nu, zo'n 33 jaar later komt de ongenode gast opnieuw langs. Groot gedeelte van m'n hoofdhaar is weer verdwenen, op zich niet zo'n vreselijke ramp want ik liep toch al rond met een geschoren hoofd rond de laatste jaren. Kon hiervan ook nog wel het voordeel van in zien!
Maar..............................inmiddels zijn ook m'n wenkbrauwen en wimpers vertrokken naar het 'enge bos'! Dat kwam hard aan! Ik moet heel erg wennen aan m'n 'alienlook'!

De grote angst is natuurlijk:is dit blijvend???!!! Ook ben ik erg bang dat ook m'n baardgroei er aan moet geloven! Je begrijpt: stress alom!
Mijn oproep: mannen met soortgelijke problemen/ervaringen, reageer alstublieft, ik heb jullie nodig! Natuurlijk zijn ook de dames van harte welkom om te reageren! Graag zelfs!

Hoop snel iets van jullie te horen, zit nl. een klein beetje in 'zak en as'.
Vriendelijke groet,
Peter-jan
peter-jan is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2010, 15:44   #2
manja.a
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 107
Je moet even zoeken naar wonder olie dat werkt tegen wimpers en wenkbrouw verlies. boven in je scherm zie je zoeken. en dan wonder olie intoetsen en dan kan je alle ervaringen hiermee lezen. sucses mvg Manja
manja.a is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2010, 20:57   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Koop maar gewoon even een flesje wonderolie voor ca. €3 bij Etos of Kruidvat en smeer daarvan dagelijks een beetje met een wattenstaafje op de wenkbrauwen en voorzichtig bij de wimpers. Succes is niet gegarandeerd, maar bij sommige mensen met areata heeft het geholpen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2010, 13:10   #4
Janus1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2008
Berichten: 16
Kan je die wonderolie ook toepassen en vervolgens je wenkbrauw inkleuren?
Opvallend detail bij mij, mijn linkerwenkbrauw is voor 70% weg. Die kleur ik in. Maar ook voor mij is dit nu het grootste probleem, daar het activiteiten als sport belemmerd... Ik transpireer veel in mijn gezicht, met name bij uitvoeren van activiteiten.. Het wenkbrauw potlood blijft dan slecht zitten. Ik vraag me af of het potlood nog wel blijft zitten met die wonderolie.
Janus1 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2010, 15:18   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Nee, want wonderolie is heel erg vettig; misschien kun je 't gebruik daarvan beperken tot 's nachts.
Anders is het opplakken van een wenkbrauw-mini-haarstukje wellicht een betere oplossing: http://www.headcovers.com/cosmetics/eyebrows/
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2010, 17:30   #6
bernhard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2004
Locatie: Den Bosch
Berichten: 1
hallo ,
Ik ben een 55 jarige man en sinds mijn 7e totaal kaal !
Heb ook een tijd een pruik gedragen maar wijsheid komt met de jaren en sinds 15 jaar happy kaal door het leven. Geen baard , geen wimpers niets !
Ja was vroeger moeilijk maar anno 2010 lijkt het me geen probleem naar de buitenwereld toe !
Voor jezelf dat is een ander verhaal kan ik me heel goed voorstellen.
Maar in mijn vroege jeugd hebben mijn ouders met de beste bedoelingen veel met me gedokterd en daarom nu voor mij geen enkle middel meer maar er gewoon me leven !
Je mag me altijd mailen voor meer ervaringsuitwisselingen ! groet Bernhard
bernhard is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Begin ik kaal te worden (haar dunner + teruglopende haarlijn) Surenas AGA - Algemeen 16 15 juli 2016 12:13
Ik heb inhammen, word ik kaal? KevinK AGA - Algemeen 12 19 september 2012 22:08
Word ik kaal? Ray313 AGA - Algemeen 3 26 april 2008 18:42
Kaal aan één kant tweetyPandora AGA - Algemeen 2 24 april 2007 20:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.