Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 maart 2011, 11:32   #1
chrissey
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2010
Berichten: 27
wenkbrauwhaartjes

Dag,

Mijn linkerwenkbrauw is begin dit jaar voor de helft uitgevallen. Bizar genoeg begonnen de haartjes kort na de uitval weer opnieuw te groeien. Heel fijn natuurlijk! Echter, ze blijven licht, en heb zelf donkere wenkbrauw. Maskara ze nu donker, en met toevoeging van wenkbrauwpoeder zie je er nagenoeg niets van.
Wat ik me afvraag is hoe lang het kan duren voordat haren zelf kleuren. Het is nu al werkelijk ma-a-anden zo; haartjes zijn en blijven licht. Iemand een idee?
Heb zelf al geprobeerd te googlen, maar dan kom ik elke keer bij haren verven uit

Dank!
chrissey is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2011, 13:42   #2
belle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2004
Berichten: 74
De mijne zijn ook na vele vele lange jaren (>10 jaar)teruggegroeid. De verkleuring ging snel bij mij, plots waren die witte haartjes er en heel snel werden ze donker.

Onderwimpers waren ook uitgevallen, de ene kant volledig terug, de andere kant zie ik miniscule witte haartjes, die gaan tergend traag.

Hoofd: donshaartjes die met een vergrootspiegeltje donker zijn, maar dit schiet niet of in ieder geval heel erg traag op helaas.

Maa mijn wenkbrauwen zijn razendsnel donker geworden.

Laatst gewijzigd door belle; 22 maart 2011 om 13:44
belle is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2011, 13:26   #3
chrissey
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2010
Berichten: 27
Dank voor je antwoord. Hoop nog steeds op meer reacties. Er is dus geen 'standaard' tijd voor? Vind het zelf bizar lang duren. Ook merk ik aan de plekken op mijn hoofd dat het op de ene plek sneller terugkomt, dan op de andere. Daarnaast worden de haren op de ene plek sneller donker dan op de andere plek. Heel bijzonder.
Nah, ben al blij dat er wat zit natuurlijk, maar had gehoopt dat het donker worden ervan iets sneller zou gaan. Voorlopig maar even doorgaan met mascara-en .
chrissey is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2011, 13:36   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je zou 't kunnen proberen met minoxidil-lotion. Daarvan wordt ook vaak vermeld dat het de haren donkerder maakt, maar dat duurt wel een paar maanden...
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2011, 18:44   #5
belle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2004
Berichten: 74
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chrissey Bekijk bericht
Dank voor je antwoord. Hoop nog steeds op meer reacties. Er is dus geen 'standaard' tijd voor? Vind het zelf bizar lang duren. Ook merk ik aan de plekken op mijn hoofd dat het op de ene plek sneller terugkomt, dan op de andere. Daarnaast worden de haren op de ene plek sneller donker dan op de andere plek. Heel bijzonder.
Nah, ben al blij dat er wat zit natuurlijk, maar had gehoopt dat het donker worden ervan iets sneller zou gaan. Voorlopig maar even doorgaan met mascara-en .
Nee, op je tanden bijten en geduld hebben.
Ik deed het ook zo, eerst aanzetten met mascara en voor ik er erg in had, waren ze volledig (en vol!) terug. Ben er zo blij mee...het tekent je gezicht helemaal.
belle is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2011, 19:28   #6
Martijn
Moderator

 
Martijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 586
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Je zou 't kunnen proberen met minoxidil-lotion. Daarvan wordt ook vaak vermeld dat het de haren donkerder maakt, maar dat duurt wel een paar maanden...
Even een kanttekening: ook van dit middel is niet bewezen dat het werkt bij alopecia areata.
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback
Martijn is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2011, 23:31   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Martijn Bekijk bericht
Even een kanttekening: ook van dit middel is niet bewezen dat het werkt bij alopecia areata.
Tja, ik had de indruk dat de ts geen haarverf wou gebruiken.
Zelf zou ik dat al lang gedaan hebben.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2011, 16:10   #8
chrissey
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2010
Berichten: 27
@Hanna: haarverf kan, maar mascara + poeder gaat voorlopig ook, heb het toch in huis. Bovendien kan ik ook nog eens het verloop van het donker worden zien. Als ik ze verf, gaat dat een stuk moeizamer. Daarnaast: heb het idee dat de haren ook dunner zijn op dit moment, verschil -als ik ze verf- zal dan nog steeds te zien zijn.
Lotion ben ik zelf niet voor, effect is niet bewezen en krijg al genoeg troep in en op mijn lichaam.
Ik wacht wel braaf af, geef het nog een aantal maanden. Is het dan nog niet steeds niet verkleurd, kan ik het altijd nog verven.

Dank voor alle antwoorden.
chrissey is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.