Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Over de website/het forum > Suggesties en feedback

Reageren
 
Discussietools Weergave
Oud 2 juni 2005, 01:25   #16
Kretos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 182
Maar als je dan toch een mailtje stuurt, kun je net zo goed een mailtje met andere informatie geven.

Iets in de zin van:

Welkom,

er is veel informatie, probeer voordat je een vraag stelt uit te zoeken in welke rubriek jou vraag past en of er al dan niet iets over gevraagd is.

Je kunt veel informatie vinden in het Haarwoordenboekje.



Niet letterlijk dit natuurlijk, maar een mailtje om iemand wegwijs te maken.
Kretos is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2005, 01:43   #17
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
je kan het beide doen.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2005, 10:51   #18
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Op zich heeft het idee zijn charmes, al zal de invulling ervan in de praktijk heel moeilijk zijn. Het is gebaseerd op een systeem van vrijwilligheid en dan ben je afhankelijk van de discipline van mensen. Zowel van de newbies als van de oude rotten, die het na 10 newbies de man misschien wel zat zijn.

Ik vind zelf dat je beter kunt kijken naar een manier om newbies juist vragen te laten stellen als ze daar behoefte aan hebben. Dit is een forum, een plein waar je kunt praten, en niet een bibliotheek waar je stilletjes je informatie moet opzoeken.

Wat dat betreft vind ik het haarwoordenboekje waar Laurens aan werkt prachtig. Dààr staat eigenlijk alle informatie in die een newbie nodig heeft. Het is een soort super-FAQ. Als een newbie een vraag stelt waarvan het antwoord erop overduidelijk daarin staat, geef dan een minimaal antwoord en verwijs verder naar het haarwoordenboekje.

Ontmoedig het vragensteller niet, maar stimuleer hem/haar om de mogelijkheden van het forumarchief te gaan ontdekken. Wat namelijk niet in het haarwoordenboekje staat zijn de persoonlijke ervaringen van mensen. Die wil ik ook graag horen en iemand die zijn vragen hier niet kwijt kan, zal ook minder snel geneigd zijn om zijn ervaringen te delen.

Je ziet het regelmatig, met mensen die zich aangemeld hebben en die pas maanden later schorrevoetend hun eerste berichtje tikken. En er zullen nog veel meer mensen zijn die langskomen, na lang zoeken zelfstandig hun informatie vinden en die zonder iets gezegd te hebben weer verdwijnen. Ik vind dat jammer, ik had zo graag gehoord wat zij hebben ervaren en hoe zij daar mee omgaan. Maak vragen stellen juist makkelijker.

Ik vind persoonlijk dat eindeloze groeien van threads veel vervelender. Als een thread bestaat uit honderden berichtjes, dan is het doorlezen daarvan ondoenlijk. Ik zie veel liever dat vragen keer op keer gesteld worden en keer op keer beantwoord worden zolang er mensen zijn die willen antwoorden. De groep belangstellenden hier is denk ik groot genoeg daarvoor.

Ik weet dat je kunt zoeken op termen en dat je dan in de 'juiste' thread komt. Maar zoeken kan ook als er tientallen threads zijn waarin de informatie staat. In mijn ogen zouden de moderators dus veel terughoudender moeten zijn met het samenvoegen van threads en ook met het op slot doen ervan.
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2005, 17:02   #19
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Ik vind persoonlijk dat eindeloze groeien van threads veel vervelender. Als een thread bestaat uit honderden berichtjes, dan is het doorlezen daarvan ondoenlijk. Ik zie veel liever dat vragen keer op keer gesteld worden en keer op keer beantwoord worden zolang er mensen zijn die willen antwoorden. De groep belangstellenden hier is denk ik groot genoeg daarvoor.

Ik weet dat je kunt zoeken op termen en dat je dan in de 'juiste' thread komt. Maar zoeken kan ook als er tientallen threads zijn waarin de informatie staat. In mijn ogen zouden de moderators dus veel terughoudender moeten zijn met het samenvoegen van threads en ook met het op slot doen ervan.
Als we daarmee stoppen, heb je binnen 2 weken al 60 threads over fina. HW is een redelijk groot forum, dat heeft voordelen en nadelen. het is redelijk moeilijk zoeken in een grote megathread, maar het lijkt me helemaal vreselijk om tussen 60 threads op zoek te moeten gaan naar het juiste antwoord.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2005, 22:27   #20
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Je vindt gemakkelijker de informatie die je zoekt als je de functie Advanced search gebruikt, en als je dan niet de standaardoptie Show results as threads aanvinkt, maar Show results as posts.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2007, 12:35   #21
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Newbie Adoptie in de vorm van een Stappenplan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje Bekijk bericht
Heeft de Webmaster hier een gedachte bij?
Beste Haarmannetje,

Bedankt voor je suggestie!

Inderdaad een bijzonder origineel plan, zoals onze Moderator Tiuri al aangaf.

Hoewel het een nobel idee is, denk ik dat de praktische uitvoering ervan de nodige moeilijkheden met zich meebrengt. AnthonieH zegt daarover het volgende:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Op zich heeft het idee zijn charmes, al zal de invulling ervan in de praktijk heel moeilijk zijn. Het is gebaseerd op een systeem van vrijwilligheid en dan ben je afhankelijk van de discipline van mensen. Zowel van de newbies als van de oude rotten, die het na 10 newbies de man misschien wel zat zijn.

Ik vind zelf dat je beter kunt kijken naar een manier om newbies juist vragen te laten stellen als ze daar behoefte aan hebben. Dit is een forum, een plein waar je kunt praten, en niet een bibliotheek waar je stilletjes je informatie moet opzoeken.

Wat dat betreft vind ik het haarwoordenboekje waar Tiuri aan werkt prachtig. Dààr staat eigenlijk alle informatie in die een newbie nodig heeft. Het is een soort super-FAQ. Als een newbie een vraag stelt waarvan het antwoord erop overduidelijk daarin staat, geef dan een minimaal antwoord en verwijs verder naar het haarwoordenboekje.
Ik zie het hetzelfde. Een mentor-leerling constructie is afhankelijk van de beschikbaarheid/bereidwilligheid, kortom de vrijwilligheid van zo'n mentor zoals AnthonieH al aangeeft. Ik denk dat een nieuw HaarWeb-lid daar niet afhankelijk van zou moeten zijn, maar zélf al zijn informatie zou moeten kunnen vinden op HaarWeb. Het haarwoordenboekje is daar een goed voorbeeld van inderdaad. Daarom voel ikzelf meer voor het volgende idee wat eerder is aangedragen : 'Stappenplan' voor nieuwe leden

Als deze informatie eenmaal beschikbaar is op HaarWeb, zou het inderdaad een goed idee zijn om onze nieuwe leden hiervan op de hoogte te stellen in de aanmeldingsmail die wij hen sturen, zoals pizzacat en Kretos hier hebben aangegeven.

Mochten jullie nog aanvullende ideeën hebben, dan horen wij ze graag!
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------

Laatst gewijzigd door Tiuri; 5 september 2007 om 10:38
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Advies gevraagd door newbie henk1983 AGA - Algemeen 10 16 juni 2004 17:17
Vraagjes van een newbie Raymond79 Haarwerken 2 9 augustus 2003 13:30
Hallo Iedereen! Ik ben een newbie. Vlindertje TTM - Algemeen 7 28 oktober 2002 12:00
een newbie en vraagje fender Hirsutisme - Algemeen 25 1 april 2002 23:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.