Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 september 2007, 16:58   #1
ambergirl
Ambergirl
 
ambergirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2007
Berichten: 4
Unhappy ook ik heb het,alopecia areata

Hallo,ik ben amber en 10 jaar en dik 5 maanden
geleden zag mijn moeder dat mijn scheiding breeder werd,mijn
haar viel uit,en ik bergreep er niks van(ik was daarvan ook verdrietig toen het uitviel)wij gingen naar de dokter maar die zei dat het stress was.Niet dus.Die maffe dokter gaf ons ook zomaar een middel tegen schimmel mee,terwijl ik dat niet eens had.Uiteindelijk zag ik ook onder de douche dat mijn haar bij het putje lag op een hoopje.Het was ook heel irritant want de haren die uitvielen plakte op mijn lichaam.Het zat tussen mijn shirt op mijn kussen,overal.Het viel al meer uit en toen zijn we naar de kinderarts gegaan,die ons doorverwees naar de dermateloog.Ik zag ook dat er allemaal rode puntjes op mijn benen kwamen,en mijn beenharen vielen ook uit.Vooreen moest ik het zelfs scheren,(Erge donkere lange haren voorheen)maar dat hoefde ik niet meer te doen.ik probeerde posietief te blijven,dus maakte ik er een grapje van:tja,dat is ook handig nou hoef ik het niet meer te scheren.
Maar ondertussen dacht ik:een oerwoud had ik liever op mijn benen
maar toe n we eenmaal bij de dermateloog waren zei die dat ik alopecia areata had.Pleksgewijshaaruitval,bla,bla,bla.het viel zo veel uit dat ik later nog een paar plukken op mijn hoofd had.We gingen naar de kapper en haalde dat eraf.We hebben het ook op school vertelt en mijn moeder vroeg of ze me er alsjeblieft niet mee wilden pesten,na al die dingen heb ik nog niks gehoord.Cool toch?Maar ja,later heb ik verschillende kapjes op gedaan.Mijn tante had een tijd geleden kanker gehad en haar haar groeide weer aan van de chemokuren,en dus mocht ik al haar kapjes hebben,
later hebben we een pruik gekocht in mijn bruine kleur haar.Het kriebelde best en ik heb hem in al die maanden maar twee keer op gehad.Want ik vind het gewoon niet bij me passen.Nou toen begon ik slechter te zien(niet door alopecia areata hoor)en moest ik een bril eingelijk moest ik blij zijn maar voor mij was het een beetje dubbel en dat haar en nou ook nog een bril!In die tussen tijd heb ik wel een medecijn gebruikt CLARELUX.Het was een soort schuim dat je op je hoofd moet smeren en dat in je hoofdhuid trok.Het begon te werken want ik kreeg heel veel lekkere zachte blonde haren.Maar het viel ook weer uit een tijdje daarna ook weer uit.Daar werd ik heel verdrietig van.Het CLARELUX schuim werkte niet echt meer en nou heb ik een lotion dat sterker is en misschien wel helpt.Dat heet Dermovate.En me moeder zei al,misschien moeten we voorlopig gewoon eens niets doen.
Misschien kom het gewoon spontaan terug.Met deze ziekte weet je het toch niet.Of het komt en je weet ook niet of het wel blijft zitten

Ik hoop dat een paar mensen me begrijpen,want mijn vriendinnen vinden het wel erg,maar jullie zien misschien jezelf ook in dit verhaal en kan ik er met iemand over praten.

Ambergirl

Laatst gewijzigd door ambergirl; 1 september 2007 om 20:11 Reden: spelingfouten
ambergirl is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2007, 19:48   #2
GTwin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 15
hallo ambergirl

Hallo Ambergirl!

Als eerste vind ik je heel dapper!
Alopecia areata is inderdaad een rare ziekte, goed dat je dat zegt. Er is geen pijl op te trekken. Ik vind het wel een idee om niets te doen, een tijdje. WEet je, het moet ook niet je leven gaan overheersen, soms denk ik bij mezelf: het is maar haar !
Maar dan ben ik weer down, omdat ik weer een plek heb ontdekt.
Belangrijk is wel dat je erover blijft praten. Ook al snappen je vriendinnen het niet zo goed, ze kunnen je wel steunen. En dan weet je omgeving wat er met je ´gebeurt´. Zo van de ene keer vrolijk en de andere keer down...

In ieder geval ben ik blij je verhaal te hebben gelezen, en wens je heel veel sterkte !
GTwin is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2007, 19:59   #3
ambergirl
Ambergirl
 
ambergirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2007
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GTwin Bekijk bericht
Hallo Ambergirl!

Als eerste vind ik je heel dapper!
Alopecia areata is inderdaad een rare ziekte, goed dat je dat zegt. Er is geen pijl op te trekken. Ik vind het wel een idee om niets te doen, een tijdje. WEet je, het moet ook niet je leven gaan overheersen, soms denk ik bij mezelf: het is maar haar !
Maar dan ben ik weer down, omdat ik weer een plek heb ontdekt.
Belangrijk is wel dat je erover blijft praten. Ook al snappen je vriendinnen het niet zo goed, ze kunnen je wel steunen. En dan weet je omgeving wat er met je ´gebeurt´. Zo van de ene keer vrolijk en de andere keer down...

In ieder geval ben ik blij je verhaal te hebben gelezen, en wens je heel veel sterkte !


Dank je wel,dat zal ik onthouden
ambergirl is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2007, 16:02   #4
mama
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 185
Geslacht:
Lightbulb

Hallo Ambergirl,
Mijn dochter wilde ook liever sjaaltjes dragen.
Ik naaide het onderste deel van het sjaaltje vast(als de achterkant van een envloppe) en naaide daar een paardestaart op vast het bovenste gedeelte viel dan over het naaiwerk. Ik kocht die haarstukjes bij H&M (12.99euro blond of bruin) deed de speld eraf en naaide het vast op het onderste gedeelte dan kon je het vlechten of er een paardestaart van maken. Vlechtjes zonder kriebels!

Bedankt voor je moedig verhaal en blijf er in geloven
mama is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Informatie gevraagd Alex71 AA - Algemeen 18 7 juli 2006 11:47
Kan alle hulp gebruiken sweet_muisje AA - Algemeen 17 14 maart 2006 11:53
Artikel: Wieke Peters (12 jr) over haar Alopecia Areata Totalis Webmaster AA - Algemeen 9 17 september 2005 00:15
Aldara creme stimuleert hergroei bij Areata! pindakaas AA - Behandelingen 1 4 november 2003 00:08


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.