Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 augustus 2009, 21:48   #1
Woutergm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2009
Berichten: 50
Stabilisatie met natuurlijke middelen

In het geval van AGA, waar het bij mij om gaat, in hoeverre is het mogelijk stabilisatie van haaruitval en uitdunning te bewerkstelligen met natuurlijke middelen?

Ik ben bereid te accepteren dat het boven wat dunner en minder is geworden, het is nu een paar jaar aan de gang en ben 26 jaar. Maar graag zie ik het niet nog minder worden, ik wil het graag stabiliseren. Liever niet met chemische middelen, hier ben ik meestal wat gevoelig voor. Natuurlijke middelen zouden een prachtig alternatief zijn. Tot op heden heb ik nog niks geprobeerd. Heb verder een gezonde levensstijl en het enige opvallende aan mijn eetpatroon is dat ik weinig tot geen vlees & vis eet.

Speurwerk tot nu toe geeft nog een onbevredigend gevoel. Een thread over Viviscal geeft mixed reviews: http://www.haarweb.nl/forum/showthre...light=viviscal

En ik vraag me af wat mogelijk is met een vitamine b complex i.c.m aminozuren of een middel zoals Juvel-5.

Mijn meest prangende vraag: hoe groot is de kans (in het geval van AGA) dat met natuurlijke middelen een stabilisatie van de haaruitval en verdunning te bewerkstelligen is? Geen verdere uitval dus, en hergroei is niet noodzakelijk.
Woutergm is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2009, 22:21   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woutergm Bekijk bericht
... het enige opvallende aan mijn eetpatroon is dat ik weinig tot geen vlees & vis eet.
Dan eet je ongezond en zult waarschijnlijk al vitaminen- en mineralentekorten hebben. Laat eens een bloedonderzoek doen door de huisarts.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woutergm Bekijk bericht
Mijn meest prangende vraag: hoe groot is de kans (in het geval van AGA) dat met natuurlijke middelen een stabilisatie van de haaruitval en verdunning te bewerkstelligen is?
In geval van AGA is de kans nul, want AGA heeft een erfelijke oorzaak.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2009, 22:36   #3
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Cool vind ik ook

voor ik minox en duta gebruikte heb ik veel natuurlijke middelen geprobeerd...
niks deed er iets, bleef gewoon verslechteren, ook met enkel minox...
pas toen ik mijn hormoonhuishouding platlegde met duta zag ik drastische verbeteringen...

je kan natuurlijk saw palmetto proberen , maar je moet geluk hebben dat het werk , en dan rommel je nog hormonaal , al is het minder dan chemische pillen... maar natuurlijke middelen zijn daarom niet beter dan chemische
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2009, 23:56   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ook de mens zelf is een chemische fabriek: je ademt zuurstof(O2) in, maar ademt kooldioxide(CO2) uit, en het voedsel dat je genuttigd hebt, wordt chemisch omgezet in ontlasting.

M.a.w. chemie is niet onnatuurlijk.


.

Laatst gewijzigd door Hanna; 4 augustus 2009 om 00:00
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2009, 11:52   #5
Woutergm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2009
Berichten: 50
Bedankt voor de feedback. Mee eens dat ook chemische middelen uiteindelijk zijn terug te voeren op natuurlijke bestandsdelen, ik denk dat de mogelijkheid van bijwerkingen en de hormonen balans me gewoon niet lekker zit..

Maargoed, ik zou pas echt kunnen oordelen wanneer ik het geprobeerd zou hebben.

Had een klein beetje hoop dat met natuurlijke middelen stabilisatie mogelijk zou zijn, zeker als je e.e.a. leest over vitamine b en aminozuren. Hier wordt bijvoorbeeld gesproken over een bepaald aminozuur (http://www.aminozuur.com/anti-aging.html#haar) maar er staat weer niks bij of dit dan ook van toepassing is bij AGA...
Woutergm is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2009, 11:57   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ga gewoon eerst even naar de huisarts voor bloedonderzoek. Als je nooit vlees en vis eet, is de kans groot dat je tekorten hebt, die sowieso eerst verholpen moeten worden.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2009, 14:54   #7
Freak out
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2007
Berichten: 547
Ik ben ook begonnen met Saw Palmetto wat helemaal niks deed...

Maar ik was ook alwel met Minoxidil.
Nu gebruik ik spectral DNC, en minox en Finasteride,
en heb geen "slechte" ondervindingen ervaren tot nu toe...
__________________
Mijn regime:
Smorgens: Minoxidil 5% (sinds 01/03/'07)
Savonds: Minoxidil 5% + 1mg Finasteride/dag (sinds December 2008)
2x per week: Dermaroller 1mm i.c.m Minoxidil 5%
Savonds: 15% Minoxidil ipv de 5% (sinds januari 2015)

Status:
Haaruitval stabieler. Nieuwe donshaartjes.
Freak out is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2009, 13:28   #8
Woutergm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2009
Berichten: 50
Het lijkt mij op zich logisch dat wanneer er tekorten zijn de haaruitval dmv een beter dieet te beperken is. Nog eens goed het forum doorgespit en er zijn inderdaad nog wel verbeteringen mogelijk dmv dieet en/of supplementen (rooscure, visolie, groene thee, hairevit, silicia forte). Daarnaast nog eens gekeken bij natuurdrogisten en natuurvoedingswinkels:

-Solgar Cysteine (aminozuur) http://www.solgar.nl/producten/item/...steine-500-mg/

-Arkopharma Brandnetel capsules: http://www.gezondheidaanhuis.nl/prod...etel--arkocaps

-Trichovital: http://www.phyto.com/en/produits/thi...12057674163378

-Nanogen: http://www.fitplein.nl/aanbiedingpag...aag.php?id=456


Wat er van de claims klopt is natuurlijk altijd lastig te zeggen! Wil de goedkopere op zich wel overwegen te proberen. Verder van de week begonnen met een vitamine B shampoo.
Woutergm is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2009, 13:51   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Als uit het bloedonderzoek blijkt dat er helemaal geen tekorten aan vitaminen en mineralen bestaan, zijn alle supplementen weggegooid geld; bovendien kan een teveel aan bepaalde vitaminen en mineralen zelfs gevaarlijk zijn.

Nanogen-vezeltjes is een camouflagemiddel; de vezeltjes was je er later zo weer uit; het doet dus niets aan de haaruitval.


.

Laatst gewijzigd door Hanna; 8 augustus 2009 om 13:56
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2009, 15:32   #10
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Cool mee eens...

als dht je haar aanvalt wat bij een man in 95% van de gevallen wel is
dan zal wat aminozuren niks uitdoen...

ik begrijp je optimisme wel hoor : mischien doet die aminozuren of die haarvitamines wel de haaruitval stoppen...
het antwoord is : neen
ik heb alle waters bevaren , en je kan niet rond fina/duta als jonge man...

niks houdt je natuurlijk tegen om dit wel eerst te proberen
de beste les is natuurlijk het zelf te ondervinden...
zoals hanna al zei : als je evenwichtig eet, zal je geen vitaminetekorten hebben , wil je het zeker weten , ga je bij je arts om een bloedonderzoek...
praat er desnoods over met je arts, want elk jaar dat je wacht ga je meer haar kwijtspelen, en fina kan niet alles terughalen , alleen bepaald % , in sommige gevallen zelfs enkel stabilizatie en dan zijn er nog steeds gevallen dat zelfs fina niet helpt , waar dan duta je enige hoop nog is...

wist ik toen ik 18 was wat ik nu allemaal weet, ik had toen al fina begonnen, ik had er mischien mee weggekomen met lage dosis (0,6mg) als ik er vroeg bij was , zou mij haartransplantatie kunnen besparen hebben , en een pak geld aan waslijst haarmiddelen (voor hergroei vooral) en haartransplantaties...
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair




Laatst gewijzigd door wesley1982; 8 augustus 2009 om 15:34
wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2009, 04:54   #11
Freak out
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2007
Berichten: 547
Ik denk dat het maar weinig gebeurt dat mensne echt haaruitval hebben, door vitaminen tekorten en dergelijke...

Opzich had ik ook wel liever gehad dat dat het probleem was,
maar dat is jammergenoeg dus niet..
__________________
Mijn regime:
Smorgens: Minoxidil 5% (sinds 01/03/'07)
Savonds: Minoxidil 5% + 1mg Finasteride/dag (sinds December 2008)
2x per week: Dermaroller 1mm i.c.m Minoxidil 5%
Savonds: 15% Minoxidil ipv de 5% (sinds januari 2015)

Status:
Haaruitval stabieler. Nieuwe donshaartjes.
Freak out is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2009, 23:25   #12
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freak out Bekijk bericht
Ik denk dat het maar weinig gebeurt dat mensne echt haaruitval hebben door vitaminen tekorten en dergelijke...
Het gebeurt toch best vaak dat mensen vit. B12 of ijzertekort hebben, vooral bij vrouwen en bij vegetariërs of mensen die jarenlang ongezond fast/junk food hebben gegeten.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2009, 02:29   #13
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Uiteindelijk zijn er wel manieren om te proberen om het haaruitvalsproces te stoppen zonder medicatie te gebruiken. Je kan dan denken aan middelen zoals saw palmetto, groene thee, Omega-tabletten of zaken als de Hairlaser.

Of het werkt is echter zeer de vraag. E.e.a. hangt ook al van je eigen haaruitval uiteraard, als het erg snel gaat zal het zeker niet afdoende zijn. Gaat jouw proces echter erg gestaag dan is het te proberen, alhoewel ik toch zeker direct fina en minox zou proberen.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2009, 16:53   #14
0416Dr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 90
Whoaa...jullie zijn best wel negatief zeg. Ik denk dat er wel middelen zijn die bij het één beter werkt als bij de ander.

Ik gebruik sinds 2 a 3 maanden Rooscure en dat heeft me toch erg goed geholpen. Mn haren zijn dikker (cosmetisch maar goed) en ik heb niet het idee dat mn haren er slechter uitzien dan toen. Ik zal over een paar maanden nieuwe foto's plaatsen.

Er zijn nieuwe ontwikkelingen en deze moet je gewoon in de gaten houden, let wel op dat je niet wordt opgelicht.

Je kunt op andere engelse forums eea lezen over bijvoorbeeld lasers (dit helpt bij best veel mensen) of bijvoorbeeld Scalpure, welke een natuurlijk product is. De meeste hebben goede ervaringen maar het is nog te vroeg om te zeggen dat het nieuwe haargroei geeft. Het verminderdt haaruitval wel en je haren gaan er beter door uitzien....maar dat wil natuurlijk niets zeggen. Toch een goede oplossing lijkt me voor het schoonhouden van je hoofdhuid (dat is wel meerdere malen bewezen) wat weer kan helpen voor een langzamer proces van AGA. Ik ga het zeer waarschijnlijk uitproberen als er meer positieve resultaten zijn, dan laat ik dat hier ook wel weten.
0416Dr is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2009, 05:24   #15
Freak out
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2007
Berichten: 547
Ja, maar ik bedoel vooral voor mensen in ene verder stadium van haaruitval zullen natuurlijke middeltjes amper tot niets verschil maken... Zo is mijn mening toch. Ik heb al verdergevorderde kaalheid en in begin ook vele natuurmiddeltjes geprobeert maar werkte toch helemaal niet..
__________________
Mijn regime:
Smorgens: Minoxidil 5% (sinds 01/03/'07)
Savonds: Minoxidil 5% + 1mg Finasteride/dag (sinds December 2008)
2x per week: Dermaroller 1mm i.c.m Minoxidil 5%
Savonds: 15% Minoxidil ipv de 5% (sinds januari 2015)

Status:
Haaruitval stabieler. Nieuwe donshaartjes.
Freak out is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Natuurlijke middelen werken niet?! Brammie Medicijnen/haargroeimiddelen 3 13 april 2008 22:40
Voorkeuren voor topische middelen? Q'modo Medicijnen/haargroeimiddelen 3 5 april 2005 17:46
Alternative middelen? (Natuurlijke producten) Pieter19 Medicijnen/haargroeimiddelen 1 1 december 2004 09:02
Probleem opgelost op puur natuurlijke basis? Haarmannetje Medicijnen/haargroeimiddelen 0 29 april 2004 08:58
interessant artikel over natuurlijke middelen voor prostaat Frans K Medicijnen/haargroeimiddelen 3 29 augustus 2003 15:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.