Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 november 2012, 20:32   #1
Bishop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 224
Avodart: enkel shedding geen hergroei. Nu gestopt, groeit geshed haar terug?!

Beste,

Meer dan een jaar geleden heb ik Avodart gebruikt en fantastische resultaten mee gehad, jammer genoeg wou de dokter niet meer voorschrijven en was ik genoodzaakt te stoppen. (ik wil geen fake nemen...)

Onlangs ben ik via internet/haarweb aan echte avodarts geraakt en heb deze nu 4maand gebruikt. Tot nu toe de grootste shedding uit mijn leven gehad, veel veel meer dan de vorige keren en niets van hergroei. De vorige keer had ik na 2,5maanden al kleine haartjes op mijn haarlijn. Nu niets + dagelijks enorme uitval, vooral op mn voorhoofd is het echt in die 4 maanden tijd enorm slecht gegaan. Ik bleef het volhouden omdat de haartjes die uitvielen nog witte puntjes hadden en ik dacht dat dit goed was omdat die normaal terug groeien... Klopt dit?!

Ik zal in ieder geval stoppen en terug overstappen naar 2mg finasteride per dag.
Ik weet dat je normaal minimum 6 maanden moet wachten, maar wat ik nu meemaak is anders dan de vorige keer avodart nemen. Ik ben meer moe, drogere huid en veeeeeel meer haarverlies constant...

Mijn vraag is dus: groeien haartjes die door een shedding zijn uitgevallen gewoon terug? zoja, dan kan ik er wel meeleven, ik heb het risico genomen met dutasteride en het heeft niet gepakt... Maar als deze haren definitief weg zijn, dan heb ik mijn haaruitval enkel een duwtje in de rug gegeven :s
__________________
Fina 1mg/dag
Minoxidil 5%: 2x per dag 1ml
Nizoral: 3 à 4x per week
Zink: 100%
Omega: 100%

Gestopt:
2,5 jaar finasteride 1mg: 1x per dag
Dit heeft in het begin voor hergroei gezorgd en het haar wat verdikt, maar nu gaat het haarverlies verder...
Bishop is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2012, 21:10   #2
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Wat hoop je met 2mg finasteride te bereiken? Waarom moeten mensen altijd denken dat meer beter is? Houd het gewoon op 1mg per dag. Ik zou overigens gewoon doorgaan met de duta, je stopt en gaat weer beginnen. Ik heb zelf heel vaak deze ontzettend domme fout gemaakt met finasteride (een keer of 3x) gestopt en weer begonnen door de shedding. Ik kan je vertellen dat deze haren niet meer terug groeien. Gewoon doorgaan en dan een jaar lang, geen 2 of 3 maanden.. zelfs geen 6 maanden. Bij sommige duurt het altijd veel en veel langer voordat ze er ook maar iets van merken.

Ik heb het mezelf ook altijd afgevraagd waarom je meer haaruitval krijgt (shedding) bij sommige duurt dit enkel 2 weken bij andere weer een aantal maanden. Maar duta en fina zijn beide bedoeld om haaruitval tegen te gaan en niet erger maken. De reden waarom je eerste keer veel minder last had van shedding is waarschijnlijk omdat je haren destijds veel minder in rustfase zaten of gewoon veel minder waren beschadigd door DHT. Dit x maak je een hele zware shedding mee (misschien maar goed ook) omdat de haren nu veel meer zijn beschadigd, dus de zwakkere beschadigde haren gaan foetsie, en er komen er nieuwe terug. Dit is een hele simpele theorie van mij maar ik kan er ook volkomen naast zitten maar stop niet zomaar met medicatie.

Bijwerkingen, libido etc wel mee stoppen natuurlijk maar ook hier zou ik gewoon geleidelijk mee stoppen en niet in een x bam!! Het zijn wel hormonen waar je mee speelt.

Laatst gewijzigd door Memeber; 17 november 2012 om 21:16
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2012, 12:49   #3
Bishop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 224
En waarom zouden ze dan niet terug groeien? Graag een iets meer onderbouwd antwoord.

Normaal gezien zijn haren met een wit bolletje aan het einde van hun cyclus. Die vallen uit en groeien dan gewoon terug... Dus ik denk dat dit ook geldt tijdens een shedding.
__________________
Fina 1mg/dag
Minoxidil 5%: 2x per dag 1ml
Nizoral: 3 à 4x per week
Zink: 100%
Omega: 100%

Gestopt:
2,5 jaar finasteride 1mg: 1x per dag
Dit heeft in het begin voor hergroei gezorgd en het haar wat verdikt, maar nu gaat het haarverlies verder...
Bishop is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2012, 17:19   #4
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Ik heb geen onderbouwend antwoord voor je, maar als je mijn bericht goed hebt gelezen dan zie je mijn antwoord op je eerste verwarring: waarom je eerst weinig last had van een shedding en nu erg veel. Ik zeg niet dat het klopt, ik kan er compleet naast zitten.

Maar goed, waarom ik denk dat ze niet meer terug groeien is omdat ik het zelf heb meegemaakt. Ik ben echter een van de miljoenen die finasteride gebruikt. Bij mij zijn het ook witte bolletje maar ik weet niet of deze haren terug groeien, iig nog niks van gemerkt. :p

Volgens mij zegt dat niet zoveel een wit bolletje, heb ook een haren van de zijkanten geplukt met een pincet ter vergelijking = witte en zwarte bolletjes.

Ik hoop overigens dat het weer terug groeit. Maar waarom stop je met medicatie als je al weet dat ze terug groeien daar ze allemaal een wit bolletje hebben en volgens jou dus ook een pluspunt is.

Laatst gewijzigd door Memeber; 18 november 2012 om 17:22
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2012, 17:28   #5
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Even een quote van een lid van haarweb.


Dit is geen mee-eter, dit witte bolletje is een apicaal deel van een haarfollikel en wil zeggen dat het uitgevallen haartje zich in de telogene fase bevond. Oftewel, haaruitval passend bij haar dat uitvalt. Indien er dagelijks veel van deze haren uitvallen (meer dan 80) dan is dit een aanwijzing voor alopecia androgenetica.

Ze zouden met deze theorie dus weer terug moeten groeien, elke keer dunner en kleiner totdat ze niet meer terug groeien. Bij mij zijn ze in ieder geval al heel, heel erg dun.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2012, 21:49   #6
Bishop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 224
andere opinies?

De rit uitrijden of stoppen?
__________________
Fina 1mg/dag
Minoxidil 5%: 2x per dag 1ml
Nizoral: 3 à 4x per week
Zink: 100%
Omega: 100%

Gestopt:
2,5 jaar finasteride 1mg: 1x per dag
Dit heeft in het begin voor hergroei gezorgd en het haar wat verdikt, maar nu gaat het haarverlies verder...
Bishop is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2012, 10:35   #7
wsupwithmyhair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 december 2011
Berichten: 18
Exclamation

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bishop Bekijk bericht
andere opinies?

De rit uitrijden of stoppen?
De rit uitrijden, zowiezo. Wat member aangeeft is juist, telkens stoppen met een middel is een heel slecht idee. Even een voorbeeldje; ik heb ooit enorme sheds gehad van minox, uiteindelijk werd het bijna een permanent shedding omdat ik het niet met regelmaat gebruikte. Aan mijn haren zat ook wel een wit puntje, deze zijn achteraf ook teruggegroeid maar minder dik. Nu echter gebruik ik 1mg finasteride voor ongeveer een 3 maanden. Met regelmaat, elk ochtend om 8 uur voor mijn werk, in het weekend iets later :-). Maar het verschil is enorm te merken. Haaruitval bijna herleid tot 0. Ja af en toe vind je verdwaald haren terug op j hoofdkussen en kraag van je trui, maar dat heeft iedereen natuurlijk. Dus moraal van het verhaal, hou het gewoon een jaartje vol. Het verschil zal merkbaar zijn!
wsupwithmyhair is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2012, 02:23   #8
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
Shedding, kan een jaar duren voordat het begint terug te groeien.
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2012, 18:53   #9
haartje100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 22
Een half jaar is echt te vroeg! ik zat zelfs na 8/9 maand in een dieptepunt.
nu na een jaar is het gestopt en heb hergroei
haartje100 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2012, 19:13   #10
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
Citaat:
Mijn vraag is dus: groeien haartjes die door een shedding zijn uitgevallen gewoon terug? zoja, dan kan ik er wel meeleven, ik heb het risico genomen met dutasteride en het heeft niet gepakt... Maar als deze haren definitief weg zijn, dan heb ik mijn haaruitval enkel een duwtje in de rug gegeven :s
Als je fina gebruikt groeien deze gewoon terug hoor. Ga er alleen niet op zitten wachten want dat duurt even. 1mg fina is voldoende.

Citaat:
Dit is geen mee-eter, dit witte bolletje is een apicaal deel van een haarfollikel en wil zeggen dat het uitgevallen haartje zich in de telogene fase bevond. Oftewel, haaruitval passend bij haar dat uitvalt. Indien er dagelijks veel van deze haren uitvallen (meer dan 80) dan is dit een aanwijzing voor alopecia androgenetica.
Dat is over witte bolletjes etc is crap. Meer dan 80 verliezen hoeft ook geen aanwijzing voor androgenetica alopecia te zijn. Haren kunnen door een shock loss zijn gekomen en zo de telogene stand in zijn gegaan, medicatie wissel kan het zeker veroorzaken. Ernstige stress kan dit ook veroorzaken.

Conclussie: Ze groeien terug, geduld & keep te fina's rockin':p.

Wat gebruik je overigens veel nizoral?
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2012, 20:57   #11
Bishop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 224
Het nizoral gebruik is sterk verminderd...
Vroeg gebruikte ik rooscure wat ik super vond. Daarna overgestapt naar nizoral, maar door veel te gebruiken werd mn haar echt heel droog.
Ik ben overgestapt naar een aminexil shampoo en een 7kruiden shampoo.

Ik gebruik nizoral heel uitzonderlijk nog
__________________
Fina 1mg/dag
Minoxidil 5%: 2x per dag 1ml
Nizoral: 3 à 4x per week
Zink: 100%
Omega: 100%

Gestopt:
2,5 jaar finasteride 1mg: 1x per dag
Dit heeft in het begin voor hergroei gezorgd en het haar wat verdikt, maar nu gaat het haarverlies verder...
Bishop is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2012, 16:21   #12
Bishop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 224
haartje100, hoe heb jij dat zolang kunnen volhouden?!

Ik zie echt mijn haarlijn achteruitgaan en volledig dunner worden.

Nu pas valt het echt op... Ik weet niet of ik nog 6 maanden kan doorploeteren.
Moest 100% zeker zijn dat alles wat nu uitvalt door dutasteride teruggroeit, heb ik er geen enkel probleem mee,
Maar dat ben ik dus niet zeker..


Goh echt kut, voorlopig ziet mijn haar er dus veel slechter uit! Kben bang dat ik alles nr de knoppen help
__________________
Fina 1mg/dag
Minoxidil 5%: 2x per dag 1ml
Nizoral: 3 à 4x per week
Zink: 100%
Omega: 100%

Gestopt:
2,5 jaar finasteride 1mg: 1x per dag
Dit heeft in het begin voor hergroei gezorgd en het haar wat verdikt, maar nu gaat het haarverlies verder...
Bishop is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2012, 12:27   #13
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Wat ik kwijt was na de fina shed de vorige keer toen ik gestopt was is nooit terug gegroeid. Hopelijk is dat bij jou anders. Ik weet overigens niet zeker of het wel een shed was of gewoon zeer sterke haaruitval met of zonder finasteride.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2012, 10:49   #14
Bishop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 224
Das jammer Memeber. Maar ik zou niet helemaal stoppen, ik zou gwn terug overstappen op finasteride 1mg...
ik denk echt dat de testosteron verhoging in de hoofdhuid mijn haarlijn vermindert. De haren zien en voelen er veel slechter uit. Er was lichte hergroei, mr te weinig...

Ik heb nog +/- 10 dut pillen en dan stop ik. Vervolgens neem ik nog 6 maanden finasteride. Tegen dan ben ik gedaan met mijn studies. Ik hoop dat ik daarna sterk genoeg ben om met alles te stoppen en er gewoon niet meer wakker van te liggen.
Ik zou dan 25 jaar zijn.
__________________
Fina 1mg/dag
Minoxidil 5%: 2x per dag 1ml
Nizoral: 3 à 4x per week
Zink: 100%
Omega: 100%

Gestopt:
2,5 jaar finasteride 1mg: 1x per dag
Dit heeft in het begin voor hergroei gezorgd en het haar wat verdikt, maar nu gaat het haarverlies verder...
Bishop is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2013, 20:00   #15
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Shedding is echt klote. Ik ben daardoor een aantal keer gestopt met finasteride en weer begonnen = wanhopig. Ik slik het nu weer een tijdje alhoewel ik pas geleden 1 week gestopt was op verzoek van mijn huisarts. We zien wel wat het brengt. Inderdaad gewoon kijken wat finasteride op 1mg doet. Ik denk echter dat 6 maanden relatief kort is voor een goed resultaat.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.