Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 augustus 2010, 18:51   #1
Saraha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2010
Berichten: 3
vrij veel haar

hey iedereen,
Ik ben een meisje van 20 jaar. Ik heb donkerbruin-zwart haar en stoor me verschrikkelijk aan donkere haren op sommige plaatsen op mijn lichaam.
Onder mijn navel heb ik enkele donkere haren die ik meestal wegscheer omdat ik van epileren ingegroeide haren krijg die lelijke plekken nalaten die maar heel traag vervagen. Dit moet ik wel elke dag doen om een beetje een deftig resultaat te hebben. Ook tussen men borsten heb ik enkele vrij donkere haartjes en op mijn benen heb ik ook meer haar dan veel van mijn vriendinnen die ik eigenlijk elke dag zou moeten scheren om het glad te hebben. Ik heb een tijdje geëpileerd wat ik toen fantastische vond, alles was enkele weken glad, maar daar heb ik sinds een jaar ontstekingen en rode bultjes van gekregen op mijn benen waardoor ik niet meer durf zwemmen, rokjes dragen enz. Ik smeer elke dag een peelende lotion aan mijn benen van neostrata die de ingegroeide haartjes zou moeten verminderen, ook ontsmet ik ontstekingen altijd zeer goed! Ondanks dit alles lijkt het maar heel langzaam wat te beteren, maar ik heb nu wel vrij veel plekjes op mijn benen die ik erg lelijk vind. Ook heb ik sinds kort een nieuwe relatie. Ik schaam me erg voor mijn haar en ook voor mijn benen die vol plekjes staan. Ik zorg er altijd voor dat ik grondig geschoren ben als men vriend komt.. maar vind het erg vermoeiend dat ik me altijd zo goed moet 'voorbereiden' op een vrijpartij. van de plekjes op mijn benen heeft hij zelf nog nooit iets gezegd! Maar ik heb schrik dat als ik zelf iets over mijn complexen vertel hij er zich ook meer op gaat focussen. Zelf is hij ook wel vrij behaard, hij is van vreemde afkomst, en vind dit bij zichzelf ook niet mooi. Ik weet niet of ik iets van mijn beharing of huidprobleem op mijn benen tegen hem moet zeggen.. eigenlijk weet niemand van mijn complexen behalve men moeder en enkele vriendinnen van men problemen na het epileren.. maar ik schaam me enorm om over men overbeharing te vertellen tegen iemand! Ik heb eigenlijk vooral schrik dat men vriend me niet meer aantrekkelijk gaat vinden, nu zegt hij altijd hoe mooi ik wel niet ben, maar zal hij dit nog steeds vinden als hij van men 'probleempjes' weet? Wat moet ik doen? grtjes Saraha
Saraha is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2010, 11:22   #2
Luise*
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2010
Berichten: 4
Hey!

Ik lees je verhaal, en herken echt ALLES. Ik ben even oud, en heb hetzelfde probleem: teveel haartjes! Ik heb ook een relatie, en ik ben steeds onzeker, wat er voor zorgt dat onze relatie niet op alle vlakken even spontaan is (bed).
Ik heb sinds enkele maanden ook een apparaatje om mijn benen te epileren, en sinds jaren (!) is het niet meer noodzakelijk om elke dag mijn benen te scheren! Ik ben er ontzettend opgelucht mee, en de onzekerheid is al een heel stukje minder... tot ik jou berichtje las... Want ik krijg ook heel erg snel irritaties op mijn benen, maar deze keer niet, en ik hoop echt dat het echt zo blijft! Want ik wil niet opnieuw elke dag hoeven scheren. Maar naast mijn benen, heb ik ook haartjes onder mijn navel, op mijn bovenbenen, mijn onderarmen, en mijn gezicht
Niemand heb ik er over verteld, en ik doe er alles aan om het te verbergen! Het maakt me heel onzeker..
Mijn vriend zegt ook heel vaak hoe mooi hij me vindt, en ik krijg veel aandacht van jongens, maar vaak denk ik dan 'ze moesten eens weten...'
Want ik kan niet geloven dat ze een meisje met lichaamshaar aantrekkelijk vinden.
Slapen met mijn vriend gaat dus ook niet heel spontaan of onverwacht, ik heb altijd veel tijd nodig om me klaar te maken, en me te ontharen...
Daar zit ik erg mee, en hoop dat het ooit betert,

Ik weet dat ik je niet heb geholpen, dat kan ik ook niet,
maar ik herkende me zo in je verhaal...
Ik probeer alleen te praten met mensen die mijn probleem herkennen,
dat helpt soms echt,

liefs, Louise*
Luise* is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2010, 14:27   #3
Saraha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2010
Berichten: 3
hey Louise,
Ik vind het ook erg voor jou dat je met dit probleem zit, maar ben eigenlijk wel blij dat ik toch niet alleen ben, want soms voelt dit wel zo. Zelf men eigen moeder snapt niet waar ik me druk over maak... eigenlijk vind ik het ook wat vreemd aangezien niemand anders in mijn familie dit 'probleem' heeft, voor zover ik weet. Bij mij is het net hetzelfde als bij jou, ik krijg ook veel aandacht van jongens, maar dit geeft ook vaak een dubbel gevoel. Eigenlijk zou ik het heerlijk vinden moest ik dit alles eens tegen mijn vriend kunnen zeggen en dat hij zou zeggen dat hij het helemaal nt erg vind! Nu zie ik hem nt elke dag aangezien we het beide erg druk hebben, maar ik zie er erg tegenop als dit wel zo gaat zijn omdat ik toch nt altijd volledig glad kan zijn! En ik vind het wel jammer dat ik er daardoor tegenop zie om hem meer te zien want ik ben echt nog nooit zó verliefd geweest en tegelijk ook nog nooit zoveel complexen gehad! En hoe komt het eigenlijk dat je sinds jaren je benen minder hoeft te scheren? Heb je het laten laseren dan? Ik wil je geen schrik aanjagen met het epileerapparaat, want ik heb er het eerste jaar ook geen last mee gehad, dit is pas sinds vorige zomer begonnen, dus wees toch voorzichtig en gebruik het misschien niet al te vaak. En het haar op je bovenbenen en onderarmen zou ik me wel nt te druk over maken, dat heeft iedereen toch wel in meer of mindere mate Ben je eigenlijk een nederlandse of belgische of misschien van vreemde origine, want ik heb gelijk de indruk dat zuiderse types dit probleem vaker hebben? Ik wens je in ieder geval ook sterkte en het is leuk om er eens over te kunnen praten
Saraha is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2010, 14:02   #4
Luise*
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2010
Berichten: 4
heey!

Ik ben een Belgisch meisje. Jij? Puur ongeluk dus dat ik het probleem heb, want ik heb inderdaad ook het idee dat vooral meisjes met een donkere huidskleur hier last van hebben.
Ik zie mijn vriend elke dag, en ik moet me dus ook elke dag onder handen nemen en dat is natuurlijk zwaar. Maar je went eraan, hoewel... Soms is het zo frustrerend, ja vriend mag niet plots voor de deur staan, dan word ik kwaad en hij begrijpt helemaal niet waarom. Ik durf er echt niets over zeggen, hij is iemand die echt wel belang hecht aan het uiterlijk. Hij is een super lieve jongen maar ik vind dat als ik het hem zeg ik iets breek, dan gaat er misschien teveel nadruk op gelegd worden. Maar als jij het wil zeggen, heb ik daar alleen maar veel respect voor!
En ik vind het echt lief als ik je hoor over je vriend, die jongen heeft echt geluk met je. Weet je, wat ik het moeilijkst vind? mezelf mooi vinden.. want dan kan ik ook niet aanvaarden dat hij me mooi vindt..
ook in mijn familie komt het niet voor, en ik heb er nog met niemand over gepraat! Wel heb ik eens een interview gedaan in een tijdschrift, anoniem natuurlijk en op deze site, maar ik praat er met niemand over.
het is inderdaad leuk om met andere te praten, maar dat is ook dubbel natuurlijk.
liefs, x
Luise* is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2010, 16:13   #5
Saraha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2010
Berichten: 3
hey, ja ben ook een belgische Kan me wel voorstellen dat het lastig is als je je vriend elke dag ziet, dat 'geluk' heb ik dan nog dat er meestal wel een paar dagen overgaan.. denk eerlijk gezegd dat het ook wel nog even zal duren eer ik er iets van zeg en zou trouwens niet weten hoe hieraan te beginnen... en ik heb ook die schrik wat dat er dan teveel de nadruk op gelegd gt worden, en ik ben eigenlijk ook nog niet klaar om toe te geven dat het niet 'normaal' is! En wat is eig 'normale beharing' voor een vrouw, het is mij al opgevallen dat dat erg kan verschillen.. zie ik ook bij vriendinnen. Moet zeggen heb het ooit eens aan men huisdokter getoond (was eig vr de irritatie, en ik had al enkele maanden(!) men benen nt onthaard omdat de dermatoloog es gezegd had dat ik id winter men benen beter kon laten rusten..) en hij reageerde nt zo erg, zei iets van dat ik mss iets meer mannelijke hormonen kon hebben, maar dat het ook zeker nt extreem was en me er niet teveel zorgen over hoefde te maken en zeker niet met hormonen moest beginnen knoeien. En omdat men mama dan zei dat ik er echt wel mee zat zei de dokter dat jongens daar echt niet naar gaan kijken:p Maar echt geholpen was ik er ook niet mee natuurlijk.
Men vriend is trouwens ook iemand die veel belang hecht aan uiterlijk, hij vind echt weinig meisjes mooi (waardoor ik het al vreemd vind dat hij mij dan wel mooi vind:p). Dit maakt het er ook niet makkelijker op natuurlijk om het te zeggen.. maar ad andere kant denk ik soms dat hij het toch nt abnormaal kan vinden omdat in zijn cultuur de meesten wel iets meer behaard zijn (hij is turks), maarja jongens denken gelijk soms dat meisjes glad en haarloos zijn van zichzelf.. men broer zei zelf ooit eens: Ik wist eig niet dat meisjes haar op hun benen hadden:p da vond ik nu echt wel et toppunt! Ik vroeg me af.. heb je er zelf nooit met je mama ofzo over gepraat, mss dat zei je wel wat kan helpen of raad geven? Ik had er een tijdje geleden iets over gezegd tegen een vriendin, omdat zij erover begonnen was dat haar nichtje enorm veel haren op haar armen heeft en ze dit nogal raar vond. Ik zei dan iets van dat ik ook wel veel haren heb, mr op men benen dan. Haar reactie was gwn; maja da kunde scheren das dus toch helemaal nt erg:p Tis maar hoe je het bekijkt zeker:p Maar ik snap wel niet helemaal wat je bedoelt met dat van jezelf mooi vinden. Als je jezelf mooi zou vinden, zou je dan juist niet makkelijker kunnen aanvaarden dat hij je ook mooi vindt? Of bedoel je dat net Ja ken dat wel.. ik vind mezelf soms ook echt niet mooi, alleen dankzij men vriend soms wel, drm dat het echt een klap in men gezicht zou zijn moest hij me voor zoiets laten vallen, al denk ik (of hoop ik) ni da hij da zou doen. Het is alleen zo frustrerend de onzekerheid die het soms met zich meebrengt, vooral in bed dan, als hij nog maar aan men benen komt wordt ik al nerveus en dan duw ik subtiel zijn handen ergens anders naartoe gewoon omdat ik niet zou willen dat hij stoppels ofzo zou voelen en er een opmerking over zou maken. Ik hoop echt dat dit nog betert Mr voel me toch al niet meer zo alleen! grtjes x
Saraha is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haarwerken Stappenplan Webmaster Haarwerken 0 11 oktober 2009 15:41
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Mijn verhaal: ben 18-jarige jongen! devries Haarwerken 12 12 februari 2006 23:29
Haarwerken FAQ Webmaster Haarwerken 0 15 augustus 2005 11:08
Op de koffie... trekdrop Haarproblemen bij vrouwen 86 20 januari 2005 21:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.