Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 februari 2019, 22:28   #1
msharing
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2014
Berichten: 69
Geslacht:
laserhelm vs laserkam

Hallo,

Ik zit eraan te denken om nu (bijna 1 jaar na HT) een laserhelm of leserkam te gaan gebruiken.
Werk de laserhelm of laserkam echt? Is het een aanrader? Wat vinden jullie ervan?

Laserhelmen vind ik best prijzig en een laserkam is nog wel te betalen. Aangezien ik dagelijks mijn haar toch kam is een laserkam geen betere optie?
Doet de laserkam zijn werking even goed als de laserhelm?

Aangezien ik denk dat ik na een paar keer al geen discipline meer zal hebben met een laserhelm 3 x per week 20 minuten op mijn kop te gaan zitten, leek mij de laserkam wel een optie.
msharing is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2019, 01:55   #2
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Als ik het geld ervoor had zou persoonlijk eerder een laserhelm willen, maar daar heb ik het geld niet voor. Zo'n helm is dus inderdaad enorm prijzig (800/ 1200 euro). Het zal naar mijn denken slechts je haargroei stimuleren, maar niet genoeg zijn opgewassen tegen dehydratestosteron dat voor erfelijke kaalheid zorgt.

In combinatie met finasteride en liefst ook minoxidil lijkt me de laserhelm niet verkeerd om als een extra aanschaf te nemen. Afgezien van de behoorlijke prijs, maar ik kan natuurlijk niet in jou budget kijken. Mocht ik dus rijk genoeg zijn dan sloeg ik die zelf niet over.

Betreft de laserkam denk ik dat deze niet tot nauwelijks werkt. Ik ben zelf geheel niet overtuigd van dat een laserkam werkt zonder een basis-medicatie zoals finasteride. Maar wanneer je al 'kamt' dan stimuleer je een beetje de haargroei. Net zoals het masseren van je hoofd goed schijnt te zijn. Een laserkam is inderdaad niet duur, dus een leuke aanschaf om te proberen.

Ik heb de laserkam ook geprobeerd. En ik neem dan wel een beste medicatie, maar het kammen geeft een fijn gevoel, vooral als je dit iemand laat doen.

Laatst gewijzigd door 123hallo; 24 februari 2019 om 02:10
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2019, 22:19   #3
msharing
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2014
Berichten: 69
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
Als ik het geld ervoor had zou persoonlijk eerder een laserhelm willen, maar daar heb ik het geld niet voor. Zo'n helm is dus inderdaad enorm prijzig (800/ 1200 euro). Het zal naar mijn denken slechts je haargroei stimuleren, maar niet genoeg zijn opgewassen tegen dehydratestosteron dat voor erfelijke kaalheid zorgt.

In combinatie met finasteride en liefst ook minoxidil lijkt me de laserhelm niet verkeerd om als een extra aanschaf te nemen. Afgezien van de behoorlijke prijs, maar ik kan natuurlijk niet in jou budget kijken. Mocht ik dus rijk genoeg zijn dan sloeg ik die zelf niet over.

Betreft de laserkam denk ik dat deze niet tot nauwelijks werkt. Ik ben zelf geheel niet overtuigd van dat een laserkam werkt zonder een basis-medicatie zoals finasteride. Maar wanneer je al 'kamt' dan stimuleer je een beetje de haargroei. Net zoals het masseren van je hoofd goed schijnt te zijn. Een laserkam is inderdaad niet duur, dus een leuke aanschaf om te proberen.

Ik heb de laserkam ook geprobeerd. En ik neem dan wel een beste medicatie, maar het kammen geeft een fijn gevoel, vooral als je dit iemand laat doen.
Als ik op aliexpress kijk naar de laser diodes die zijn niet duur.
Kijk eens wat ik heb gevonden op AliExpress
http://s.aliexpress.com/INfuUJjQ
Als je er 350 tot 400 bestel, Kan ik wel zelf zo'n helm maken. komt alleen het materiaal van de helm er nog bij en accu en schakelaar.
msharing is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2019, 12:00   #4
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Persoonlijk vind ik een helm ontzettend veel fijner dan een kam. Die 20 minuten waar je het over hebt zijn zo voorbij. Je zet de helm op en je kijkt een serie of laptop. Overigens met de nieuwe helm (hairmax 82 etc) is het veel minder lang.

Bij een kam moet je deze actief vasthouden en verplaatsen. Daar krijg je na een tijdje wel genoeg van...

Zelf heb ik in het verleden een helm gemaakt. Let er goed op dat je de juiste diodes hebt en houdt er rekening mee dat de structuur van helm ook belangrijk is. Hairmax claimt dat het patroon van de tandjes belangrijk zijn om de haren te spreiden waardoor het licht op de hoofdhuid valt.

Jaren geleden veel informatie hierover gelezen. Veel online diodes bleken niet de geclaimde waarde te hebben en waren vaak minder sterk of juist sterker.

Vergeet ook niet een voedingsbron met transformator voor je diodes en zorg dat het geheel niet te warm wordt.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.