Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 6 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 17 juni 2007, 13:01   #61
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Met joints stop ik zowiezo, omdat ik er mentaal te sterk op achteruitga. Ik heb het dan niet over prestaties zoals leren, maar mijn zelfvertrouwen gaat sterk achteruit, ik kan bijvoorbeeld niet meer normaal flirten met een dame, krijg er een onzekere oogopslag door en voel me heel snel niet meer op mn gemak tussen de mensen, zelf al als ik met vrienden om de tafel zit bijvoorbeeld.

Als ik dan een hele tijd niet blow, hersteld dit zich weer, onzekerheid neemt af en ik zit weer lekkerder in mn vel.

Wat ik mij nu afvraag, is of finasteride dit herstel op enige wijze zou beinvloeden (vertragen, of stoppen, whatever). Je ziet nu vrij weinig sporen van AGA op mijn hoofd (behalve 'kenners' misschien, die er op letten), maar wil er toch zo snel mee beginnen, heb niet zo veel zin om nog 2 weken te wachten.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2007, 13:04   #62
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
En koppiekoppie ff offtopic, mag ik jou vragen wat MSM precies voor jou doet?

Ik ga dus binnenkort aan de finasteride, gebruik nu rooscure en in de toekomst ben ik ook nog van plan minox te gaan gebruiken. Maar ik zit er aan te denken dit nog iets uit te breiden.

Btw, doe je je regimen onder je verhaaltje? waar moet je dat invullen?
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2007, 12:48   #63
koppiekoppie
jeezes, wa een hair!
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Locatie: Belgium
Berichten: 338
Geslacht:
ik gebruik nog maar net MSM, dus kan er echt nog niet veel over vertellen. Ik gebruik het omdat ik niet echt gezond eet en gezond leef, en op deze manier de haarwortel toch iets te geven

je kan je regimen plaatsen onder je tekst door linksboven het forum op "User CP" te klikken en dan "edit signature" en daar kan je het invullen.
__________________
Phyto Phytolium 4
Phytologist 15 shampoo
Neofollics Shampoo (sinds januari 2016 om de dag)
Regenepure DR/NT shampoo (sinds januari 2016 om de dag)
koppiekoppie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2007, 12:56   #64
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Ok thx!
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2007, 18:29   #65
Vertig
HaarWeb lid
 
Vertig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Berichten: 97
Stoppen

Beste haarweb kerels(neem ik aan),

ik ga nu officieel voor ALTIJD stoppen. Het is gewoon egt troep,
en ik heb spijt dat ik daar nu pas achter kom..
Het maakt me een stuk minder uit of ik nou kaal word of niet,
het zal wel. Hier lag ik 2 jaar geleden egt letterlijk wakker
van constant in de spijgel kijken etc, het maakt gewoon niet mensen.
Doe het ingeval niet omdat je denkt dat het voorschut is of vrouwen
je niet moeten dat is egt bullshit in zijn puurste vorm.

Ik heb het nou 2 jaar gebruikt, en of het heeft geholpen i dunno..
zit nog op nw1 dus het zal wel. Ik heb alleen het afgelopen
jaar zonder reden gewoon een kut gevoel ELKE DAG als ik opsta.
en ik ben er egt van overtuigt dat dit komt door procepia. Nog
nooit eerder zon soort gevoel gehad, het heeft ook niks te maken
met wat er om me heen gebeurt hoe ik over mezelf denk ofzo. Het is
gewoon een constant gevoel. Bovendien begin ik nu pas egt de ersnt
in te zien van je eigenlijk allemaal doet met je lichaam... Het is egt
absoluut niet gezond. NOu heb ik me nooit zo druk gemaakt
over me gezondheid, maar begin nou pas in te zien wat voor een deel
van je leven je gezondheid wel niet bepaald. Alles heeft er direct mee
te maken. OOk al denk je dat je geen bijwerkingen hebt, geloof me
die heb je zowiezo, je lichaam word er ongezonder door hoe je het ook
went of keert(genoeg onderzoeken om dit te onderbouwen plus gewon
je verstand)en over 10 jaar word je wakker en zie je pas in wat je allemaal
wel niet hebt gedaan.

Een haarbos is mooi en leuk, maar niet tegen die prijs. Ik hoef jullie hier natuurlijk niks over bij te brengen ik denk dat iedereen wel weet wat je
wel niet met je lichaam doet... ik hoop alleen dat je het ook egt begrijpt
op een ander level, zoals ik nu pas, als dat zo is en je er toch voor kiest
be me guest waarom niet. Ik zou zeggen kijk naar de lange termijn effecten;
-als je dit nu gebruikt voor de komende jaren. Stel ipv van een nw5 heb je nu een 2. In deze jaren zit je constant in over je haren, oww het word wat minder wat nu, oww werkt het wel?, oww is dit een bijwerking?. Het kost enorm veel geld, en over een aantal jaar is je lichaam zo naar de klote op wat voor manier dan ook dat je je egt niet beter voelt. Ik zou zeggen stop, eet gezond leef gezond, geef je geld uit aan leuke dingen en zie dat kaal of niet kaal helemaal zoveel verschil niet maakt.

Ik las vroeger ook wel dit soort berichten toen ik bezig was/eraan begon, en dacht dat ze gek waren of geen succes hadden en wouden dat andere dat dan ook niet kregen. Ik heb nou door dat de meesten je waarschijnlijk egt willen helpen. Persoonlijk hoop ik gewoon dat iedereen EGT snapt wat het met je doet, egt uitzoekt wat er kan gebeuren en dat het zowiezo zorgt een slechtere gezondheid, en dan kiest EGT kiest, kiest uit feiten en niet uit ANGST. (als je egt kiest vanuit angst, scheer je kop kaal, loop er 3 maanden mee rond en zie dat alles nog gewoon hetzelfde is... het groeit gewoon weer trug en bespaart je veel stress etc..)

ok.. hope i made my point. Hoop dat iedereen hier gezond blijft! en dat het ook werkt! ik ben der ingeval klaar mee en ben van plan om egt gezond te gaan leven

kisssssss
Vertig is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2007, 18:47   #66
krazy22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 180
Hallo,

Is dat een gevoel van geen zin hebben in iets te doen,jezelf raar voelen.denken dat dingen niks voor je doen. of geen zin in mensen.geen zin in contact.Moe voelen,suf voelen,vergeetachtig,pijn aan je ogen.ga so maar door,gewoon denken dat je ,jezelf niet meer bent.dat je anders was,beter was..........

ik hoor het graag van je.

Laatst gewijzigd door krazy22; 27 augustus 2007 om 18:56
krazy22 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2007, 20:26   #67
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Als je niet met je lichaam wilt knoeien, waarom gebruik je dan niet gewoon topicals?
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2007, 21:24   #68
resultaat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2007
Berichten: 4
je word inderdaad echt raar van fina en duta, is misschien goed voor je haar ok maar verder voelde ik mij ook erg klote erdoor kon erg slecht tegen muziek terwijl ik normaal gesproken wel van muziek houd
maar ja dat haar he vind het ook heel erg dat het uitvalt maar ik ben wel met de fina gestopt omdat ik moest kiezen uit twee kwaden .ik heb een tijd geleden een tijdje duta gehad maar dat was nog veel heftiger
tijd is de smek van ome henkes

Laatst gewijzigd door resultaat; 27 augustus 2007 om 21:27
resultaat is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2007, 21:29   #69
resultaat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2007
Berichten: 4
die ome henk zei als je dat houten schuine dak gaat schilderen of lakken
voor je gaat isoleren dan doe je jezelf de das om
resultaat is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2007, 23:58   #70
Vertig
HaarWeb lid
 
Vertig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Berichten: 97
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krazy22 Bekijk bericht
Hallo,

Is dat een gevoel van geen zin hebben in iets te doen,jezelf raar voelen.denken dat dingen niks voor je doen. of geen zin in mensen.geen zin in contact.Moe voelen,suf voelen,vergeetachtig,pijn aan je ogen.ga so maar door,gewoon denken dat je ,jezelf niet meer bent.dat je anders was,beter was..........

ik hoor het graag van je.
het is gewoon een gevoel wat nergens op slaat en altijd aanwezig is.
het is een depresief gevoel, geen energie hebben, een leeg gevoel,
eenzaam gevoel, weet niet precies hoe je t kan uitleggen. Gewoon
de lol en plezier is ermee weg voor een groot deel, ook weinig energie
nog om gezelig en lol te hebben. heel moeilijk om uit te leggen, het heeft geen direct verband met gebeurtenissen ofzo(mss onbewust..) maar het is er gewoon, en het heeft wel sterk invloed op je.

Ik ben nou 1,5 week gestopt ong. Eet heel gezond voor mijn doen op t moment, en ik voel me nu al een stuk beter. Het is nou nog 50% van wat het was. Op sommige momenten helemaal weg op sommige weer net zo erg trug. Maar over het algemeen is het nu al een stuk minder.

ik had er wat onderzoek op gedaan en ik ben niet de enige die van zoiets last heeft. Teveel om te zeggen dat het allemaal in je hoofd zit. Mocht dit wel iets zijn van mezelf, zoek ik ten eerste gewoon egte hulp en stop ik er zowiezo mee omdat het gewoon simpelweg T-R-O-E-P is.

Er bestaat een forum over alle bijwerkingen van finesterine, ik zou zeggen zoek het op en kijk er es goed naar.(mij was destijds vertelt dat je niet naar al die doem scenarios moest kijken, dat moet je wel degelijk doen. dan je keuze maken)

en nee ik ga ook niet aan topicals of wat dan ook beginnen, ik laat de natuur zijn werk wel doen. Mss dat topicals geen bijwerkingen hebben(?), het heeft ingeval wel een mentale bijwerking. Het constant letten op je haren, verminderde zelfvertrouwen, afhankelijkheid, tijd moeite geld etc. Het lijkt mij een STUK beter om aan jezelf te werken en in te zien dat het niet zoveel uitmaakt, dan voel je je wss een stuk beter dan een bos haar maar een enorme angst om het kwijt te raken.
Vertig is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2007, 00:31   #71
dfasd
HaarWeb lid
 
dfasd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 april 2006
Berichten: 209
natuurlijk doet dit spul iets met je hormoon huishouding. In sommige gevallen is het middel erger dan de kwaal. Niets mis mee toch...
Acceptatie is de mooiste vorm van genezing (heeft mij ook 5 jaar gekost hoor... )
dfasd is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2007, 00:36   #72
Vertig
HaarWeb lid
 
Vertig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Berichten: 97
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ray Bekijk bericht
je kunt ook aids krijgen van finasteride...
ray.. waarom zit je zo vast in je denken. Je probeert de hele tijd te bewijzen dat het aan de persoon zelf ligt en niet aan het middel. Ik ben het ermee eens dat mensen af en toe wel erg snel denken dat ze iets hebben als ze zoiets lesen. Iedereen heeft wel es een kutdag, een depri maandje mss zelfs.
Waar we het hierover hebben is iets anders, iets wat aanhoud verandering van persoonlijkheid zelfs.

Je kan wel doen of je blind bent en domme (wel grapige)grapjes maken om het belachelijk te maken, maar kijk es verder dan je neus lang(of breed is ).
Ik vind het persoonlijk nogal makkelijk om te zeggen dat het er allemaal niks mee te maken heeft(zonder enige egte onderbouwing), en vervolgens lekker doorslikken(dat je het zelf doet ok, maar anderen gelofen je mss ook en dat kan schadelijk zijn). De waarheid ligt altijd in het midden, het gebeurt wel in heel weinig gevallen wellicht, en ja veel mensen denken wss dat ze het hebben omdat ze denken dat ze het hebben., maar er zit zeker ook een kern van waarheid in(lees onderzoeken, reacties van mensen etc kom dan terug en geef dan een wetenschapelijke onderbouwing waarom het niet zou kunnen)

mss beetje negatieve reactie maar je kunt mensen niet zo in hokjes stoppen. Niet iedereen is zoals jou.er is nou eenmaal een verschil tussen pschygolie en biologie, sommige van de gevallen zullen pscychologies zijn sommige biologies sluit het niet uit.
Vertig is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2007, 02:31   #73
krazy22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 180
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vertig Bekijk bericht
het is gewoon een gevoel wat nergens op slaat en altijd aanwezig is.
het is een depresief gevoel, geen energie hebben, een leeg gevoel,
eenzaam gevoel, weet niet precies hoe je t kan uitleggen. Gewoon
de lol en plezier is ermee weg voor een groot deel, ook weinig energie
nog om gezelig en lol te hebben. heel moeilijk om uit te leggen, het heeft geen direct verband met gebeurtenissen ofzo(mss onbewust..) maar het is er gewoon, en het heeft wel sterk invloed op je.

Ik ben nou 1,5 week gestopt ong. Eet heel gezond voor mijn doen op t moment, en ik voel me nu al een stuk beter. Het is nou nog 50% van wat het was. Op sommige momenten helemaal weg op sommige weer net zo erg trug. Maar over het algemeen is het nu al een stuk minder.

ik had er wat onderzoek op gedaan en ik ben niet de enige die van zoiets last heeft. Teveel om te zeggen dat het allemaal in je hoofd zit. Mocht dit wel iets zijn van mezelf, zoek ik ten eerste gewoon egte hulp en stop ik er zowiezo mee omdat het gewoon simpelweg T-R-O-E-P is.

Er bestaat een forum over alle bijwerkingen van finesterine, ik zou zeggen zoek het op en kijk er es goed naar.(mij was destijds vertelt dat je niet naar al die doem scenarios moest kijken, dat moet je wel degelijk doen. dan je keuze maken)

en nee ik ga ook niet aan topicals of wat dan ook beginnen, ik laat de natuur zijn werk wel doen. Mss dat topicals geen bijwerkingen hebben(?), het heeft ingeval wel een mentale bijwerking. Het constant letten op je haren, verminderde zelfvertrouwen, afhankelijkheid, tijd moeite geld etc. Het lijkt mij een STUK beter om aan jezelf te werken en in te zien dat het niet zoveel uitmaakt, dan voel je je wss een stuk beter dan een bos haar maar een enorme angst om het kwijt te raken.

Wat je hier allemaal hebt geschreven,herken ik ook bij mezelf.
dus komt door Fina?
krazy22 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2007, 08:12   #74
gletscher
HaarWeb lid
 
gletscher's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2005
Berichten: 126
Geneesmiddel?

Vertig,

Je ervaringen met het middel hebben je veel wijsheid gebracht. Een zeer wijs besluit om te stoppen met die troep. Een geneesmiddel zou ons moeten genezen nietwaar? Niet ziek maken. Ik denk dat de verandering in de psyche de meest onderschatte bijwerking is bij Fina en Duta. En erger nog, velen hebben het niet eens zelf in de gaten. "Ik heb nergens last van, maar in mijn omgeving gebeuren wel allerlei vervelende dingen". Relaties die mislopen, en dat is niet de schuld van hun eigen gedrag, laat staan dat een dergelijk middel er mee te maken zou hebben.
Ik hoorde het van mijn naasten, dat ik erg veranderd was. Kon het totaal niet plaatsten totdat men mij herhaaldelijk wees op mijn gedrag, waarbij ik de opmerkingen ging herkennen. Aangezien het mij geen verbetering heeft gebracht, behalve lichamelijke bijwerkingen, vlogen de pillen direct het huis uit en ben nog steeds dankbaar dat men mij attendeerde op mijn psychische veranderingen. Dergelijke middelen, welke zeer veel besproken en positief gewaardeerd zijn op een forum als dit, geven je hoop. Moeilijk om deze laatste hoop bij de vuilnis te zetten. Ik vind het nog steeds onvoorstelbaar dat dergelijke middelen goedgekeurd zijn waarbij zeer weinig wordt gewezen op de ernstige psychische en mentale bijwerkingen.
gletscher is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2007, 08:21   #75
anoniem22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2007
Berichten: 35
Bij mij is het tot nu toe juist andersom. Ik ben pas 3 weken bezig met fina, maar heb juist een beter gevoel. Een soort van rust, dat ik nu weet dat ik er wat aan doe en dat als dit niet werkt ik met een gerust hart mijn koppie kaal kan scheren. Maargoed ik kan er na 3 weken weinig over zeggen misschien. Wellicht komt het vreemde gevoel nog wel, maar ik was juist de laatste tijd wat meer depressief en nu ik aan de fina begonnen ben heb ik een soort van overtuiging dat ik het haar wat ik nu heb de komende jaren nog kan behouden (ik weet dat dit geen zekerheid is, maar toch) en de lichte hoop op wat teruggroei..
Ik vind het rot voor je als jij je er rot bij voelt, en hoop niet dat ik ook zoiets zal krijgen. Ik weet niet hoe oud je bent en wat je al geprobeerd hebt, maar wellicht kan je (als fina je depri maakt) bijvoorbeeld een topical proberen!
Succes iig!
anoniem22 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
bijwerkingen dutasteride, bijwerkingen finasteride

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] [dutasteride] Averechtse werking? Vince001 Medicijnen/haargroeimiddelen 529 24 juli 2020 12:34
[finasteride] [dutasteride] Gevolgen voor de vruchtbaarheid / zwangerschap elpa Medicijnen/haargroeimiddelen 247 7 januari 2017 23:08
[finasteride] [dutasteride] Seksproblemen Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 180 9 mei 2009 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.