Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 juni 2012, 11:49   #16
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FinaTwijfelaar Bekijk bericht
er zitten redelijk wat kleine haartjes rond de haarlijn, en vooral voor in het midden. Ik denk dat je hieraan kan zien dat DHT de haren aantast.

Zou het dan zou zijn dat, wanneer er GEEN kleine haartjes meer zitten, de volwassen haarlijn "voltooid" is? Overigens zijn er ook veel vrouwen met kleine haartjes op de haarlijn

Maar, mijn vraag was eigenlijk; hoort het frontaal uitdunnen ook nog bij een mannelijke haarlijn? Of is dit een duidelijk teken van AGA? Ik meen namelijk ergens te hebben lezen dat bij een NW2, ook het frontale gedeelte lichtelijk uitdunt. En aangezien NW2 nog niet als kalend wordt beschouwd is er nog geen reden voor actie.
Ik vind je foto's niet heel duidelijk. Er zit gel in je haar en je hebt de lamp er vol opgezet. Dan ziet het er bij ene gorilla zelfs dun uit. Bovendien zal je er zelf wel helemaal op gefocussed zijn (als je een beetje op mij lijkt). Voor ene vent van 27 jaar heb je een perfecte kop haar.

Ik heb dezelfde situatie. Over die kleine haartjes moet je je geen zorgen maken. Haren vallen sowieso uit en daar groeien nieuwe voor terug. Je moet miniaturisatie niet verwarren met teruggroei.

Ik heb er inmiddels een theorie over (die totaal niet op wetenschap is gebaseerd). Bij mij gaat het ook hele langzaam en mijn haar is midden voorop dunner dan vroeger. Ook is mijn haarlijn verder naar achteren. Ik denk dat dat zo wel zal doorgaan, maar dat is ook een natuurlijk proces die helemaal niet perse met AGA te maken heeft. Gewoon het feit dat een aantal cycli vaan haargroei op zijn (elke haar heeft er volgens mij 20 van 5 jaar, of andersom). Die traagheid heeft een nadeel. De cycli zijn echt op dus je krijgt ze niet terug met fina. Aan de andere kant heb je waarschijnlijk gewoon een kop haar op je 45-ste (alleen niet een van een 16 jarig jongetje)

Laatst gewijzigd door dave523; 30 juni 2012 om 11:52 Reden: toevoeging
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2012, 09:54   #17
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Het midden van je haarlijn is gelijk aan de haarlijn op je 12e. Je hebt namelijk een cowlick in het midden van je haar, een soort wervelwind met vellushaartjes en gewone haren die ronddraait.... dat hebben mannen vaak niet meer omdat het haar dan te ver teruggetrokken is. Dus wat dat betreft; niks aan de hand.

Je temple points kan ik niet beoordelen, dan zou je een foto van opzij moeten nemen. Seborisch exceem vind ik wel een slecht teken altijd.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.