Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 juli 2002, 14:13   #1
slapeloos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2002
Berichten: 4
...accepteren? Kan dat?

Sinds een maand of wat is voor mij duidelijk dat ik kaal word. En dat is mooi klote. De inhammen waren al lekker aan t groeien, maar nu gaat t achterop me kop ook aan de gang. Dus dan verdiep je je in allerlei mogelijke oplossingen, waaronder haartransplantatie e.d. Wat me opvalt echter is dat er door de klinieken flink wat wordt geouwehoerd. Zo vertelt geen van hen dat je blijvende littekens aan de operatie over houdt, daar kom je pas achter na lezen van deze site. Gemillimeterd haar kun je dan dus wel vergeten. Dat terwijl dat juist mijn idee was: eerst wat extra haren op mijn kop laten knallen, en dan millimeteren. Gaat dus niet gebeuren.

Volgens mij is er maar een oplossing voor kaalheid, namelijk accepteren voor nu en hopen dat er een ontdekking wordt gedaan die middeleeuwse praktijken als stukjes haar uit je kop trekken en op een andere plaats terug plakken moeten voorkomen.

Ik ga in ieder geval mijn best doen er aan te wennen dat ik, net als de meeste mannen, gewoon mijn haar verlies.

Groeten van slapeloos.
slapeloos is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2002, 08:51   #2
Max
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2002
Berichten: 96
Hoi Slapeloos,

Of je het kunt accepteren hangt misschien ook een beetje af van hoe je je haar hebt zitten. Jij zou het gemillimeterd hebben, bij mij staat een gemillimeterd hoofd niet, ik heb m'n haar altijd op 4 a 5 cm. lang gehad.

Als je al erg kort haar had en je wordt kaal, kun je het misschien makkelijker accepteren dan wanneer je het altijd lang gedragen hebt en het begint kaal te worden. Bij mij is het ook flink aan het uitdunnen, maar ik moet er toch nog niet aan denken om met een kalende kop rond te lopen. Ik accepteer het dus niet zo makkelijk.

Slaap zacht,


Max
Max is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2002, 02:50   #3
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Weinigen kunnen haaruitval op den duur accepteren.

Het is altijd beter om tijdig naar oplossingen te zoeken dan achteraf je hoofd tegen de muur te slaan, dat je tijdig wat aan je haaruitval had kunnen doen.


Maar mocht je het toch kunnen accepteren....dan is niets mooier dan dat !!

Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2002, 18:28   #4
rickie rick
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2002
Locatie: omgeving eindhoven
Berichten: 19
Onzin dat weinigen hun haaruitval kunnen accepteren. Ik ken zelf redelijk veel kalende mannen en die hebben geen probleem met hun kaalheid. Omdat mensen als wij er wel mee zitten komen we op sites als deze terecht en dan lijkt het of iedereen er mee zit, maar in werkelijkheid leiden veel kale mannen een gelukkig leven. Geluk zit uiteindelijk niet in een volle haardos. Acceptatie is mogelijk als je de moeilijkheden in je persoonlijkheid leert herkennen. Alle goeds, Rickie
rickie rick is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2002, 22:18   #5
Thunderbird
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2002
Berichten: 11
ik heb zelf een haartransplantatie alten doen, en het valt mij op dat manne die 'er nooit problemen mee hadden dat ze kaal waren'toch wel erg geinteresseerd waren over de prijzen en mogeijkheden als ik ze erover vertelde.

Ook al lijkt het dat iemand er geen moeite mee heeft, schijn bedriegt vaak.
Thunderbird is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2002, 17:30   #6
leen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Limburg (België)
Berichten: 15
haaruitval

Hoi mannen,

Ik weet niet of ik hier mag reageren, ben een vrouw, (zou eigenlijk niet weten waarom niet?). Zal dat achteraf wel horen dnek ik. Jullie zitten met het probleem van haaruitval? Begrijp best dat er sommigen zijn die zich dat heel erg aantrekken, en sommigen die zich erbij neerleggen.
Wil jullie hier iets vertellen over mijn broer. Hij was nog heel jong toen het bij hem begon, ik denk zo'n 18 of 19 jaar. Langzaam aan ging zijn haarlijn verder naar achter, tot hij boven zijn oren en vanachter nog alleen haar had. Hij liet een zijkant lang groeien en kamde die haren dan zo over zijn hoofd naar de andere kant. Dit was een enorme klus. Ik zie hem nog staan voor de spiegel, ieder haartje werd zorgvuldig naast elkaar gekamd, er mocht geen opening zijn tussen de haren. Dit werd afgewerkt met een halve bus haarlak, en dan kon hij vertrekken. Dit was dus een werkje dat wel veel tijd in beslag nam.

Zwemmen en sporten kon hij wel vergeten, en dan als 't buiten waaide, was een hel voor hem! Later met dochtertje spelen en op kermis, was ook al een probleem.
Zo gingen de jaren voorbij.
Op een gegeven moment, hij was toen bijna 50 jaar, voor tweede maal getrouwd en bijna een zoon erbij(vrouw was veel jonger dan hem,. Zij was dat moe dat hij zoveel tijd stak in zijn 'probleem' en vond dat hij die lange haren maar es moest laten knippen.
Uiteindelijk heeft hij dat gedaan, en ik moet zeggen, hij ziet er nu veel beter uit!!
In 't begin was dat voor hem wel even wennen, maar is nu tevreden, geen gesukkel uren voor de spiegel! En zeg nu zelf, een kaal hoofd krampachtig wil len verbergen lukt niet goed, dat valt misschien meer op dan het gewoon laten zoals 't is. Hij kan
nu weer gaan zwemmen, fietsen in de wind , voetballen met zijn zoon, kortom hij heeft een heel ander leven nu.

Ik besef wel dat niet iedereen hier mij gelijk gaat geven, en er zijn mannen die er problemen mee blijven hebben, maar misschien is er toch iemand die iets aan dit verhaal heeft.
Wees dus aub niet te hard tegen me.

Groetjesssss
Leen2
leen2 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2003, 20:07   #7
Priya
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 121
ikzelf denk dat het ook te maken heeft met de vorm van je hoofd, sommige mannen hebben gewoon een mooi hoofd en dan is kaal geen probleem. bv. die presentator van 'ready steady cook' (BBC)zou zelfs lelijk worden als hij haar had zo goed staat dat kale hoofd bij hem! maar bij mijn man staat het voor geen meter, we hebben eens een keer z'n haar naar achter geplakt om een idee te krijgen. het staat echt vreselijk
Priya is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2003, 16:56   #8
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Aan Priya.

Hoi, ik ben het helemaal met je eens, het moet je echt staan een kaal hoofd.
Ik heb ttm, en mijn peut heeft al een paar keer tegen mij gezegd, waarom scheer je niet al je haar eraf....net zoals Sinead OÇonnor het doet.
Ik zeg dan steeds hetzelfde tegen hem:'' mij staat het niet anderen weer wel".
Ik heb er echt geen hoofd voor, dus ik loop liever met een haarwerk op dan voor paal!!
Dus ik kan je begrijpen.

groetjes van Monique3.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2003, 19:27   #9
Priya
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 121
Sinead OÇonnor is ook een van de weinige vrouwen die het staat, en die man van dat tv programma een van de weinige mannen, helaas staat het bij de meeste niet. maar gelukkig zijn er tegenwoordig hele mooie haarwerken die je echt niet ziet.
ik weet niet of jij dat ook hebt, maar als ik in de wachtkamer van zo'n haarwerkenbedrijf zit denk ik toch van de mensen om me heen: zouden ze nou wel of niet een haarwerk/weaving/extensions hebben. dat zegt genoeg:waarschijnlijk hebben ze allemaal iets, maar je ziet het absoluut niet!
Priya is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.