Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 maart 2007, 01:39   #16
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Een Chinees met krullen? Dat heb ik nog nooit gezien! Maar 't kan juist hartstikke leuk staan.
Denk nou niet dat er in jouw cultuur geen (half)kale mensen voorkomen, want die zijn er wel degelijk en tegenwoordig komen er steeds meer bij, waarschijnlijk door de levenstijl en het voedingspatroon wat steeds Westerse wordt.
Hehe het is inderdaad best wel raar, ik had toch liever stijl haar gehad kan je veel meer dingen meedoen :p
Jep klopt..tja er zijn speculaties..maar nergens zijn er wetenschappelijke onderzoeken gedaan naar die veranderingen..het kan ook net zo goed zijn dat het moderne leven/industrialisatie impact heeft op het lichaam en niet zo zeer het eten..Toch blijft het haar gezien als een belangrijk onderdeel van uiterlijk/schoonheid, terwijl in het westen daar weinig aandacht wordt geschonken bij mannen.
Maar goed in the end, heeft het toch te maken met je eigen persoonlijkheid en hoe je ermee omgaat..

Maarja ik heb niet echt een sterke ruggegraat wat dat betreft
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2007, 01:56   #17
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Dundee,
Voordat je een haartransplantatie laat verrichten, moet je toch echt eerst eens de foto's zien van mannen met een haarwerk. Hier op het forum staan een paar foto's. Verder kun je kijken op websites van o.a. toplace.com en coolpiece.com
Zo'n schreeuwend dure transplantatie met alle risico's vandien, kun je dan in ieder geval uitstellen.
Hanna ,ik heb gekeken naar de haarwerken ,en het is echt wel ongelooflijk die techniek...je ziet het totaal niet vind ik ,t'ja het zijn geen jaren 70/80 pruiken meer natuurlijk. Maar toch ga ik me er niet echt goed bij voelen denk ik, dat weet ik wel zeker ,ik ken mezelf ,het gevoel van 'echt' is er niet ,het blijft toch nog altijd een hulpmiddel vind ik. Moest ik bv 52 zijn ,zou ik er wel de voorkeur aan geven, inplaats van een HT ,maar ben pas 42....en geloof me ,ik sta echt te poppelen voor een HT ,wat niet betekent dat ik gelukkiger ga zijn dan iemand met een HW natuurlijk ,maar ieder heeft daar nu eenmaal een ander gevoel bij ,en hier speelt het zelfvertrouwen vooral een grote rol bij volgens mij.
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2007, 02:36   #18
dezcend
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2006
Berichten: 51
Draait wel veel om zelfvertrouwen denk ik ja, dat zal ik een stuk minder hebben met een grote kale kruin
Soms voel ik me schuldig dat ik er zo over in zit, er zijn immers veel ergerder dingen.. maar toch.. als je altijd flirtend door het leven bent gegaan en opeens is afgelopen omdat je zelfvertrouwen weg gaat door een steeds dunner wordend bosje zit ik er (net als vast de meesten hier) toch mee.. Ga toch maar aan de fina.. ben benieuwd
dezcend is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2007, 04:40   #19
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
dezcend, je bedoelde waarschijnlijk deze borstel in je eerdere post :

http://www.lasercomb.net/
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2007, 10:52   #20
dezcend
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2006
Berichten: 51
Ja klopt! heb er wat artikelen over gelezen en die waren wel positief.. hij is in Nederland te koop voor tussen de 500 en 600 euro..
dezcend is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2007, 11:17   #21
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Dundee,
Wat heeft de leeftijd er nou mee te maken? Niets. Als je 52 bent, vind je 't minstens net zo erg als nu.
Wat betreft de geplakte haarwerkjes: de meesten die dat hebben, doen er alles mee: slapen, douchen, zwemmen etc. en voelen 't ding niet eens.
Wat betreft de transplantaties: heb je er echt veel over gelezen en ook over de mislukte e.d.? Bovendien wordt de ruimte tussen de transplantatie en het biohaar natuurlijk steeds groter, omdat de bioharen blijven uitvallen; daardoor heb je steeds weer aanvullende transplantaties nodig, tot je dood toe.
Ik denk dat ieder die zoveel geld heeft moeten neertellen, niet graag zal toegeven dat 't hem eigenlijk tegenvalt.
En als iemand betaalt heeft voor b.v. 2000 grafts, heeft hij die dan ook nageteld? Geloof ik niets van. Ik vermoed dat de doktoren er doodleuk 500 minder kunnen plaatsen, zonder dat je dat merkt. Dan heb je dus teveel betaald. Ook zullen vele grafts misschien niet aanslaan en weer uitvallen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2007, 15:33   #22
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Hanna, de keuze heeft wel degelijk met leeftijd te maken vind ik ,vergelijk het nu bv met iemand die slechte tanden heeft ,en bv een gebit nodig heeft ,wel op jongere leeftijd zal die persoon ook vlugger kiezen voor ingeschroefde tanden ,dan voor een standard vals gebit (als ie er het geld voor heeft)....terwijl iemand van 55 bv ,vlugger zal zeggen ,ik ben reeds 55 ,ik besteed er zoveel geld niet maar aan. Dit is idem met haar zo ,ik heb hier al dikwijls gelezen ,van forumleden die schrijven ,''wat kan het mij nog schelen als ik kaal ben op mijn 55tigste''. Bovendien ben ik nog vere van kaal ook ,vorig jaar zat ik nog niet eens aan een norwood 3 ,terwijl de minox me wel een NW3 bezorgt heeft door de ellende die ik ermee gehad heb. Het zijn alleen inhammen en dunner bovenop ,geen kale kruin ook ofzo ,en geen kale plekken...zou dus moeten gek zijn om mijn haar af te scheren voor een HW bv . Niemand van men 3 broers is (echt kaal) ,waarvan de oudste reeds 56j is ,het het zijn alleen inhammen en dunner geworden haar. Verder is mijn haarverlies gewoon 0 ,ik verlies geen haar meer. Als ik een HT laat doen ,zal de chirurg mij eerst klaar en duidelijk mogen uitleggen ,hoe hij weet (en ik weet) ,dat het 2000 grafts zijn.
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2007, 15:57   #23
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Leuke vergelijking met tanden/gebitten, maar er zijn natuurlijk meer factoren die meespelen, vooral het financiële aspect.

Forumleden die schrijven ''wat kan het mij nog schelen als ik kaal ben op mijn 55tigste''.... zijn zelf waarschijnlijk pas 25 jaar en hebben geen flauw idee hoe snel de tijd gaat en realiseren zich niet dat iemand van 55 nog lang geen 85 of 95 is, dus dat die persoon dan nog 30 of 40 jaar lang kaal moet rondlopen...en dat is een afschuwelijk lange tijd. Bovendien wil iemand van 55 er ook nog best graag leuk uitzien. De meeste forumleden zijn tussen de 20 en 25 jaar en een 55-jarige is naar hun gevoel een (hoog)bejaarde.

Je hoofd kaal moeten scheren voor een haarwerk, nee, dat wil ik ook niet; daar heb je gelijk in. Ik wist niet dat jouw haarstatus eigenlijk zo goed is.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2007, 16:50   #24
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Ja het is misschien een rare vergelijking ,maar laat ons zeggen, dat eigenlijk mijn voorkeur naar een ht gaat (voor het gemak achteraf) ,en ook omdat mijn status kwa kaalheid nog niet zo ver gevorderd is + dat er dan nog bijkomt dat ik financieel wel de middelen beschikbaar heb ,want anders zou ik ook wel andere middelen moeten zoeken hebben denk ik ,dat zeg ik eerlijk.
Weet je dat ik vorig jaar in het verlof nog niet eens aan die dingen dacht. Ik had toen nog een (redelijke) bos haar ,ik had alleen wel inhammen ,en wat dunder haar bovenop ,en gebruikte toen de Kérastase Bain Volumactive, shampoo ,en daarmee was mijn haar voller en dikker ,en had ik er geen probleem meer mee. Tot ik besliste om minox te gaan gebruiken ,omdat ik dacht dat dit de dichtheid wat zou verbeteren. Ik heb heel wat meegemaakt door de minox.....eerst na een maand kreeg ik daar een heel duidelijke shedding van ,maar nadien kreeg ik maar liefst 2x acute eczeem ervan op mijn hoofd ,met als gevolg dat mijn inhammen een stuk groter geworden zijn ,en ik er ook nog eens veel haar door kwijt ben. Men eerste eczeem was op 5 januari ,en men 2de eczeem op 20 januari .Heb dan zalf en pillen gebruikt ,en het is genezen ,maar wat ik niet wist, is dat de bovenste huidlaag nog ging afsterven en afschilferen ,maar door dat ik mijn haar dagelijks of om de 2 dagen waste ,waste ik steeds de natuurlijk aanmakende vetlaag weg ,en kon die dode huidlaag niet gaan afschilferen. Ondertussen zijn we reeds maart ,en ik had nu de raad gekregen ,van de dokter om mijn haar voorlopig max 1x per week te wassen en als ik kon nog langer wachten ,zodat die laag kon afschilferen , en je hoor ,ben nu dag 6 zonder wassen ,en het is een volledige witte korst die nu van men hoofdhuid komt ,en krijg nu pas men normale hoofdhuid terug. Ik hoop nu dat ik ook terug hergroei krijg ,nu die korst eraf zal zijn .
Dit heeft minox mij aangedaan

Laatst gewijzigd door Dundee; 7 maart 2007 om 16:52
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2007, 18:18   #25
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Dundee,
Ja, ook ik kreeg ernstig eczeem door minox 2% met ppg. Kreeg jij eczeem door minox met of zonder ppg?

Overigens, nadat mijn eczeem genezen was, werd de haarsituatie weer zoals 't was vóór de Minoxidil, dus niet slechter. Ik had toen wel gewoon mijn hoofd 2 x per week met milde shampoo gewassen.

Hopelijk geneest 't bij jou snel.

Laatst gewijzigd door Hanna; 7 maart 2007 om 18:30
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2007, 18:30   #26
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Haarmens2,

De Chinese geneeskunde heeft duizenden jaren voorsprong op de westerse, dus hebben Chinese artsen hoogstwaarschijnlijk allang een heel goed middel uitgevonden tegen haaruitval.

Heb je daar al eens naar geïnformeerd ?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2007, 19:59   #27
chacha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2007
Berichten: 105
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht
Hanna, de keuze heeft wel degelijk met leeftijd te maken vind ik ,vergelijk het nu bv met iemand die slechte tanden heeft ,en bv een gebit nodig heeft ,wel op jongere leeftijd zal die persoon ook vlugger kiezen voor ingeschroefde tanden ,dan voor een standard vals gebit (als ie er het geld voor heeft)....terwijl iemand van 55 bv ,vlugger zal zeggen ,ik ben reeds 55 ,ik besteed er zoveel geld niet maar aan. Dit is idem met haar zo ,ik heb hier al dikwijls gelezen ,van forumleden die schrijven ,''wat kan het mij nog schelen als ik kaal ben op mijn 55tigste''. Bovendien ben ik nog vere van kaal ook ,vorig jaar zat ik nog niet eens aan een norwood 3 ,terwijl de minox me wel een NW3 bezorgt heeft door de ellende die ik ermee gehad heb. Het zijn alleen inhammen en dunner bovenop ,geen kale kruin ook ofzo ,en geen kale plekken...zou dus moeten gek zijn om mijn haar af te scheren voor een HW bv . Niemand van men 3 broers is (echt kaal) ,waarvan de oudste reeds 56j is ,het het zijn alleen inhammen en dunner geworden haar. Verder is mijn haarverlies gewoon 0 ,ik verlies geen haar meer. Als ik een HT laat doen ,zal de chirurg mij eerst klaar en duidelijk mogen uitleggen ,hoe hij weet (en ik weet) ,dat het 2000 grafts zijn.
Hallo Dundee,

Kan me voorstellen dat je bij dat dunner wordend haar je helemaal niet goed voelt .Doe wat je zelf het beste vindt, ik vind dat een kale man ook heel mooi kan zijn.Al aan haarweving gedacht dat is minder ingrijpend.Wil niemand ongerust maken maar heb het is wel lang geleden,een man gekend die een inplanting heeft ondergaan en zijn lichaam heeft die haren afgestoten met resultaat terug naar af en littekens op zijn hoofd om dan uiteindelijk een toupet te moeten dragen dus laat je goed informeren.ik zeg wel het is zeker 25 jaar geleden.
Veel sterkte
chacha is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2007, 20:04   #28
chacha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2007
Berichten: 105
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chacha Bekijk bericht
Hallo Dundee,

Kan me voorstellen dat je bij dat dunner wordend haar je helemaal niet goed voelt .Doe wat je zelf het beste vindt, ik vind dat een kale man ook heel mooi kan zijn.Al aan haarweving gedacht dat is minder ingrijpend.Wil niemand ongerust maken maar heb het is wel lang geleden,een man gekend die een inplanting heeft ondergaan en zijn lichaam heeft die haren afgestoten met resultaat terug naar af en littekens op zijn hoofd om dan uiteindelijk een toupet te moeten dragen dus laat je goed informeren.ik zeg wel het is zeker 25 jaar geleden.
Veel sterkte
Ja sorry ben nog niet echt thuis op het forum dat komt wel zeker. had het mis i.v.m.haartransplantatie.maar dit wil niet zeggen dat ik er misschien wel iemand kan met helpen.Was van het ene naar het andere aan het springen.
Sorry
chacha is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2007, 22:04   #29
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Dundee,
Ja, ook ik kreeg ernstig eczeem door minox 2% met ppg. Kreeg jij eczeem door minox met of zonder ppg?

Overigens, nadat mijn eczeem genezen was, werd de haarsituatie weer zoals 't was vóór de Minoxidil, dus niet slechter. Ik had toen wel gewoon mijn hoofd 2 x per week met milde shampoo gewassen.

Hopelijk geneest 't bij jou snel.
Hanna
Ik kreeg eerst eczeem door minox met ppg ,dan heb ik het behandeld met pillen en zalf ,en het was genezen ,(zichbaar) was alles verdwenen, en ook de jeuk was weg etc.. .Ben toen begonnen met minox met glycerin ,maar 8 dagen nadien kreeg ik het terug . Zoals ik reeds hierboven in men eerdere post schreef ,is nu pas maar de aangetaste huidlaag aan het afschilferen. Dat is zo een witte korstlaag ,vandaar dat ook mijn haar dat door minox en dat eczeem uitgevallen is ,nog steeds niet kon terug groeien door die korst. Nu pas 2 maanden later krijg ik pas opnieuw mijn gezonde huidlaag terug ,en verwacht ik dus hergroei (hopelijk). Hoe minder je je haar wast , hoe sneller die korst eraf schilfert,omdat je huid van nature een vetlaag aanmaakt ,en ik er die steeds afwaste omdat ik dagelijks of om de 2 dagen mijn haar waste.Die raad had ik nu gekregen van de dokter ,en het klopt.
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2007, 22:22   #30
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chacha Bekijk bericht
Ja sorry ben nog niet echt thuis op het forum dat komt wel zeker. had het mis i.v.m.haartransplantatie.maar dit wil niet zeggen dat ik er misschien wel iemand kan met helpen.Was van het ene naar het andere aan het springen.
Sorry
Elke goeie raad is welkom hoor Chacha

Ik denk niet dat je door bv haarweving je inhammen kan dichtkrijgen ,volgens mij is dat gewoon niet mogelijk ,of je moet al heel lang haar hebben denk ik. Het is wel raar dat die man zijn lichaam zen haren afgestoten heeft , de kans daarop is zo goed als 0 ,dat je je eigen haarinplantaten afstoot ,die man zal hier wel een hele uitzondering in geweest zijn dan . Dan is er nog de techniek van 20-25j geleden ,toen waren het echt nog grote brokken die ze inplante ,ik heb het vandaag nog zitten lezen en vergelijken op internet ,was echt wel grof tegenover de techniek van nu.
Dundee is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
stomme haren LIEB TTM - Algemeen 7 31 augustus 2005 21:27
Nieuw...(depri) lid Marsha Haarproblemen bij vrouwen 9 24 augustus 2004 09:16
Kaal Worden Sucks! Ik Ben Depri! Jaapie AGA - Algemeen 11 30 oktober 2003 09:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.