Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 oktober 2007, 03:28   #1
krisss
HaarWeb lid
 
krisss's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2007
Locatie: Belgium
Berichten: 69
1 Inham en fijn wordend haar

Hoi Haarwebbers,

Mijn naam is kris ben 24 jaar oud en kom uit Belgie
Sinds een 2tal jaar zit ik met een haarprobleem dankzij een lange depressie 3 tal jaar geleden . na die periode begon men haar iets of wat te beteren , maar nu sinds een paar maanden word 1 inham groter en groter . de haartjes worden zeer dun en pigmentloos .. voor de rest is men hele haar ook zeer dun geworden in die stressperiode ( het lijkt zo futloos en dood ) toen ik 18 - 20 jaar was had ik zoveel haar ! echt een groot verschil

Ik ben vorig jaar eens naar de dermatoloog geweest , heb eerst paar maanden minox geprobeert maar zag geen resultaat dus heeft hij me toen aangeraden om aan de proscar te gaan .. maar daar heb ik dus zware twijfels over , ik lees dat er veel mensen zijn met bijwerkingen en dat het precies toch niet echt resultaat boekt

Verder heb ik ook last van pijnlijke haren , jeuk en schilfers ( op de kalende inham ) Voor de rest heb ik een vrij slechte leefgewoonte ... Ga laat slapen , doe geen sport meer rook veel , denk veel na over vanalles ...
mijn depressie begon te beteren maar nu ik dit weer aan de hand heb met men haar word ik stillaan terug in die diepe put gezogen
elke dag 25 x ontevreden in de spiegel kijken daar word ik gek van !

Nu mijn vraag is zou de haaruitval te maken hebben met men depressie en leefgewoonte of zou het gaan om klassieke kaalheid ? en wat zijn mijn kansen ? mijn vader is 60 en heeft nog een mooie haarlijn maar wel fijne haren , mijn grootvader had wel inhammen en toevallig lijk ik veel op hem soms weet ik niet waar te beginnen en wat ik moet doen , maar mss helpt het wel om er is serieus over te kunnen praten met lotgenoten ..



Graag zou ik jullie mening weten over mijn probleem
Greetz
Kris

( zie foto in de bijlage )
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 1193102851NDSC00293.JPG‎ (9,6 KB, 206x gelezen)

Laatst gewijzigd door krisss; 23 oktober 2007 om 04:01
krisss is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2007, 13:46   #2
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Dag Kris,

Zodra de haaruitval zich concentreert op de inhammen of de kruin weet je eigenlijk al 100% zeker dat je met AGA te maken hebt. Er zijn vele andere soorten haaruitval maar die verlopen niet via dit bekende patroon, en bovendien komt AGA verreweg het meeste voor. Je zegt dat je vooral last hebt aan één inham, ook dit is geen uitzondering. AGA verloopt wel vaker asymmetrisch (zie ook deze discussie). De androgeenreceptoren zijn dan wat gevoeliger aan een kant waardoor het daar wat eerder begint.

Haaruitval is een erfelijke aandoening en dus krijg je het alleen als het in de familie voorkomt; de kant van de moeder speelt hierin meestal een grotere rol. Het is niet bekend welke factoren van invloed zijn op het startmoment van AGA, maar ook dit zal grotendeels erfelijk zijn bepaald. Je leest ook wel eens dat AGA getriggerd kan worden door stress of slechte leefgewoonten. Dit is dan wel voornamelijk iets waardoor het proces gestart wordt, als het eenmaal begonnen is is het niet meer terug te draaien door je stress weg te nemen. Wel kan stoppen met roken helpen doordat je je DHT-waarden dan wat verlaagt.

Als je er dus iets aan wilt doen kun je het beste een van de bewezen middelen nemen, zie voor een overzicht het haarwoordenboekje. Maar beter is nog om het gewoon te accepteren en je er niet meer druk om te maken. Je hebt nu nog mooi en veel haar, so what als het wat minder wordt bij het ouder worden, je beslist zelf of je daar je levensgeluk van laat afhangen. Beter dan aan de proscar is dus misschien je leven een andere wending geven, ga naar een psycholoog en probeer wat meer te bewegen en te genieten van alles wat het leven je wel te bieden heeft ipv te focussen op wat mis gaat.

Veel sterkte en inzicht toegewenst.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 23 oktober 2007 om 13:51
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2007, 13:57   #3
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Als je last het van een pijnlijke hoofdhuid, dan moet je Kevin's Haarweb toipcal eens proberen, die heeft bij mij op dat gebied veel succes geboekt
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2007, 23:49   #4
e1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2007
Berichten: 25
Zo'n inham als bij jou zie je best vaak onder jongere mensen hoor (ik zie er een hoop lopen elke dag), dus je hoeft je niet enorm druk te maken dat het er raar uitziet. Ik snap wel dat het je beangstigt met het oog op de toekomst, maar als het erfelijke kaalheid is dan is accepteren inderdaad het beste denk ik.
Wat betreft depressie, ik heb daar ook een tijd last van gehad, inclusief slechte gewoontes (roken op stressmomenten, te weinig eten en drinken, slaapproblemen) en heb juist nu het wat beter gaat meer problemen (of in ieder geval: zorgen) over m'n haar. Geen idee of daar een verband tussen bestaat. Zoals in mijn topic te lezen is heb ik last ook last van geïrriteerde hoofdhuid/haren en jeuk, maar niet van schilfers. Dat lijkt me ook niet iets normaals, dus ik zou daarmee gewoon eens langs de huisarts gaan, al is het maar om de jeuk te verminderen.
Succes in ieder geval en stel gerust vragen als je nog wat wilt weten.
e1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2007, 01:01   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Maar beter is nog om het gewoon te accepteren en je er niet meer druk om te maken.
Sorry hoor, maar je accepteert 't zelf toch ook niet?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2007, 01:04   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Krisss,
Ga even naar je huisarts. Als je haarpijn, jeuk en schilfers hebt, kan 't seborroïsch eczeem zijn en dan krijg je ketoconazol voorgeschreven.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2007, 02:21   #7
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Sorry hoor, maar je accepteert 't zelf toch ook niet?
Dus?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2007, 02:46   #8
krisss
HaarWeb lid
 
krisss's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2007
Locatie: Belgium
Berichten: 69
Hoi

Bedankt voor jullie reply's ! het doet goed om er over te kunnen praten !

Het probleem is inderdaad zitten denken over de toekomst en mijn haren ..
Komt dit nu goed of komt dit niet goed ? hehe
Stel mijn stress gaat weg en men levensgang gaat ineenkeer beter dan kan ik misschien nog hopen op hergroei uhum.. of toch een beetje verbetering ( ben nog wel steeds positief ingesteld
Maar zolang dit blijft verergeren ga ik er alleen maar met in men hoofd blijven zitten , dus .. ga ik aan de pillen ofniet ?

wat ik daar zei over hergroei , ik weet het ik kan er alleen maar van dromen maar ik ken zoon man die bijme werkte die geheel kaal was door de werkstress en in zen verlof begon er steeds terug hergroei optetreden..
raar maar waar , dus ik blijf hopen :p

zijn er mensen die echt goede resultaten geboekt hebben door finasteride ? en wat zijn dan goede resultaten ?
ik zie het meer als een uitweg voor een periode , als ik het zou gebruiken en ik zie naar een jaar niks stop ik er gewoon mee , maar zit dan weer met de vraag ... kan dit geen kwaad om ermee te stoppen , mss zijn er nog wel slechtere gevolgen dan als ik ze gewoon niet zou nemen ??
maw als ik maar een paar haartjes bijkrijg zou ik het zonde vinde om het te nemen en er dan nog meer uitval van te krijgen .

anyway thx voor de leuke info en de steun hehe

Greetz
kris
krisss is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2007, 13:10   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Herhaling:

Ga even naar je huisarts. Als je haarpijn, jeuk en schilfers hebt, kan 't seborroïsch eczeem zijn en dan krijg je ketoconazol voorgeschreven.
Daartegen helpt finasteride niet.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2007, 16:38   #10
krisss
HaarWeb lid
 
krisss's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2007
Locatie: Belgium
Berichten: 69
Ga ik eens doen Hanna
maar ga eerst eens nizoral testen

Greetz
krisss is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2007, 16:53   #11
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
[quote=krisss;145193]
zijn er mensen die echt goede resultaten geboekt hebben door finasteride ? en wat zijn dan goede resultaten ?
ik zie het meer als een uitweg voor een periode , als ik het zou gebruiken en ik zie naar een jaar niks stop ik er gewoon mee , maar zit dan weer met de vraag ... kan dit geen kwaad om ermee te stoppen , mss zijn er nog wel slechtere gevolgen dan als ik ze gewoon niet zou nemen ??
maw als ik maar een paar haartjes bijkrijg zou ik het zonde vinde om het te nemen en er dan nog meer uitval van te krijgen .


Hoi Krisss,
Het klopt dat er veel mensen zijn die bijwerkingen krijgen door Finasteride waarvan ondergetekende , maar dit wil niet zeggen dat jij dat ook krijgt , zeer mooie resultaten kunnen geboekt worden geloof mij maar ik heb genoeg gezien , vaak verdwijnt ook je roos door het gebruik van Fina en als je geluk hebt krijg je veel hergroei ook nog , je bent er nog bijtijds bij dus zou zeker dit middel overwegen , en wat is er nou zo erg aan een pilletje per dag te moeten slikken ? .

Succes
Groet Blizzard

Laatst gewijzigd door blizzard; 24 oktober 2007 om 17:02
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2007, 10:50   #12
e1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2007
Berichten: 25
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krisss Bekijk bericht
Ga ik eens doen Hanna
maar ga eerst eens nizoral testen

Greetz
Als je nou gewoon naar de dokter gaat en (als hij/zij er al niet zelf over begint) gewoon nizoral/ketoconazol oppert, dan weet je in ieder geval zeker of een arts het verstandig acht dat je dat gebruikt of dat hij/zij ziet dat er iets anders aan de hand is en dat je wellicht beter een ander middel kunt gebruiken.
e1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2007, 02:58   #13
krisss
HaarWeb lid
 
krisss's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2007
Locatie: Belgium
Berichten: 69
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door e1985 Bekijk bericht
Als je nou gewoon naar de dokter gaat en (als hij/zij er al niet zelf over begint) gewoon nizoral/ketoconazol oppert, dan weet je in ieder geval zeker of een arts het verstandig acht dat je dat gebruikt of dat hij/zij ziet dat er iets anders aan de hand is en dat je wellicht beter een ander middel kunt gebruiken.
I know
Maar mijn ervaring met dokters zijn niet zo best

bij de dermatoloog net hetzelfde , die mens heeft 10 sec naar men haar gekeken en zei probeer eens minox , 2 de bezoek ah het is nog niet gebetert dus ga maar wat proscars slikken...

ik hoor hier van mensen dat ze haaronderzoek hebben laten doen , ze trekken een haartje uit en gaan dat dan onderzoeken , als ze me dat nu eens zoude voorstellen he , maarnee

de meetste dokters zijn gewoon geldwolven , hoe sneller buite hoe beter ! :s NEEJ ik heb het er niet mee hehe
krisss is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2007, 09:26   #14
vega24
HaarWeb lid
 
vega24's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2006
Berichten: 334
Als ik jou was dan zou ik aan de proscar/propecia de kans is erg groot dat je AGA hebt.



Met vriendelijke groeten,
Vega.
__________________


Regime:

18-7-2008 1e HT FUE 1050 AC te Hasselt.

1.25Mg Finasteride - (10-11-2006)

5% Minox/Duta Topical - (28-1-2008)

1x 320MG Saw Palmetto.

Rooscure 2x per week - (26-11-2006)
Folligen Therapy Spray - (27-8-2007) 1x per week.
Emu Oil for Hair - (27-8-2007) Gestopt!
Vitamines ( IJzer,Zink etc,)

Status NW_2

Pitiful Scum.

You Die...
vega24 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2007, 17:41   #15
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
die depressie en dus je lichamelijk en geestelijke gesteldheid is gewoon een kwestie van je levenstijl veranderen.

gezond eten en vooral regelmatig sporten.
uit diverse onderzoeken is namelijk gebleken dat dat wel erg mee helpt om een depressie te voorkomen en te bestrijden.

en gewoon af en toe bier drinken, dat is goed voor alles
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
kan niet meer verder.. parell Hirsutisme - Algemeen 150 17 augustus 2007 22:43
dunner wordend haar Yash Medicijnen/haargroeimiddelen 10 16 augustus 2007 20:56
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Kan alle hulp gebruiken sweet_muisje AA - Algemeen 17 14 maart 2006 10:53
Op de koffie... trekdrop Haarproblemen bij vrouwen 86 20 januari 2005 21:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.