Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 januari 2002, 13:59   #1
Rob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 september 2001
Berichten: 61
"DE WAARHEID" graag lezen...

Na aanleiding van sommige berichten op deze site wil ik graag het volgende kwijt:

-mensen met haarproblemen zijn goede "prooien" voor geldwolven, aangezien ze er vaak alles voor over hebben om van hun probleem af te komen.

-mensen zoals dr. Boersma zijn echt geen liefdadigheidsinstellingen hoor! Ik zweer dat hij binnenloopt op financieel gebied met zijn honderden zoniet duizenden "prohair"gebruikers a 100 gulden per maand. (Groene thee en pygeum africanum klinken trouwens leuk als toevoeging aan de finasteride, maar zijn echt geen wondermiddelen)

En dan nog alle onzinnig dure foto onderzoekjes waar je eigenlijk niks aan hebt. Het klinkt inderdaad verleidelijk als hij zegt "jij wordt niet meer kaal", maar als je diep in z'n ogen kijkt zie je toch echt alleen maar dollartekens. Menselijk..., maar brutaal!
Het is een klein wereldje en de belangen zijn inderdaad verstrengeld. Boersma maakt reclame voor Laser-Aesthetic (waarschijnlijk voor zijn eigen gratis behandelingen) en adviseert ook aminexil omdat hij waarschijnlijk banden heeft met Hans Bolder.

-over aminexil gesproken. Dit is gewoon een aftreksel van het, verouderde en matig werkende, minoxidil. Echt goed werkende middelen komen vanzelf in de publiciteit terecht, en niet op zo'n supercommerciele site als www.haaruitval.net....
Je gelooft toch zelf niet dat dit plakkerige goedje je haren terug geeft. Het enige dat groeit is de bankrekening van kapper Hans Bolder!!!

-nog even mijn over haartransplantaties: deze beloven veel maar maken weinig waar. Voorbeeldfoto's zijn altijd misleidend (maar wel verleidelijk om te zien). De "voor" foto is vaak in helder licht gemaakt en de "na" foto in een donkere omgeving zodat lijkt dat iemand een volle haardos teruggekregen heeft.
In werkelijkheid valt dit echter zwaar tegen (kijk naar Barney en Advocaat: de boegbeelden van s lands meest commerciele kliniek).
Barney heeft gewoon "nog steeds niks" om het zo maar te zeggen, en bij Advocaat heeft men een klein toefje kunnen creeren mbv vele behandelingen, en zijn voordeel dat hij vrij dik donorhaar heeft op zn achterhoofd.
Zelfs Gerard Joling staat erom bekend dat hij spijt heeft van zn behandelingen!


Mijn advies is:
-spendeer niet al je geld aan dure middelen als finasteride (prohair), aminexil e.d.
Saw Palmetto bijvoorbeeld heeft dezelfde werking als finasteride, kent geen bijwerkingen, is goedkoper en op vele plekken verkrijgbaar (bijv. www.vitamine-afslanken.nl)

-Onderga geen haartransplantatie: deze zijn vreselijk duur, de resultaten vallen bijna altijd tegen, de behandeling is behoorlijk ingrijpend, je wordt voorzien van een behoorlijk litteken en je zit er je hele leven aan vast!!

Als je nuchter nadenkt kun je je ook wel indenken dat je met die "paar strips uit je nek" later echt geen complete haardos kunt creeren!

-wacht op patientvriendelijke en resultaatvolle technieken die er aan zitten te komen zoals bijvoorbeeld Haarvermenigvuldiging en gen therapie.
Op Amerikaanse sites als www.hairsite.com of www.hairlosshelp.com kun je je erin verdiepen en tot de conclusie komen dat vele wetenschappers aan deze technieken werken en sommige al zeer ver met hun onderzoek zijn gevorderd!


nog even dit: ik weet dat als je met haarproblemen zit, dat zogenaamde oplossingen zeer verleidelijk zijn. Het laatste dat je wilt is wachten! Maar toch: wees verstandig en neem geen overhaaste beslissingen. Daar zul je gegarandeerd spijt van krijgen!

DEZE INFORMATIE HEB IK MET MIJN EIGEN KENNIS EN BRONNEN VERZAMELD. NEEM ME NIKS KWALIJK WANT HET ZIJN UITSLUITEND FEITEN, MENINGEN EN ADVIEZEN, ALLEN MET DE BEDOELING OM JULLIE ALLEMAAL TE INFORMEREN

Met vriendelijke groet,
Rob
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2002, 19:15   #2
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Maar wat probeer je nou te vertellen, dat finasteride e.d. niet helpen ook al is de werking gebleken ook door gebruikers.
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2002, 19:22   #3
Rob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 september 2001
Berichten: 61
Om dat even recht te zetten: van finasteride is wel degelijk bewezen dat het werkt. Het wordt dan ook wereldwijd (itt tot aminexil) gebruikt en vaak met succes om je bestaande haren zo lang mogelijk te behouden. Dat wil overigens niet zeggen levenslang!

Echter, Prohair in de vorm zoals Boersma het aanbiedt, is veel te duur. Het betreft hier gewoon normale finasteride met wat extra toevoegingen die de prijs van 100 gulden voor een maandvoorraad echt niet waard zijn.

Het middel proscar, wat bestaat uit 5 milligrams finasteride tabletten, is beduidend goedkoper maar helaas niet zonder recept verkrijgbaar en daar maakt Boersma naar mijn mening misbruik van!

Rob
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2002, 23:19   #4
jornkielman
Eigenaar ABC Clinic
 
jornkielman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2001
Locatie: Breda
Berichten: 502
ff reageren

Als reactie:

-mensen met haarproblemen zijn goede "prooien" voor geldwolven, aangezien ze er vaak alles voor over hebben om van hun probleem af te komen>>>

Reactie: Heb je helemaal gelijk in:Nihafor, Ervamatine, Attilla, Rhodanide, Saini, Fabao etc>>ALLEMAAL KWAKZALVERS!!!

-mensen zoals dr. Boersma zijn echt geen liefdadigheidsinstellingen hoor! Ik zweer dat hij binnenloopt op financieel gebied met zijn honderden zoniet duizenden "prohair"gebruikers a 100 gulden per maand. (Groene thee en pygeum africanum klinken trouwens leuk als toevoeging aan de finasteride, maar zijn echt geen wondermiddelen)

Reactie: Propecia helpt gewoon. ik slik het ruim 2 jaar en heb gewoon geen haaruitval meer. Echter, ik geloof wel dat Prohair niets extra's biedt tov propecia


En dan nog alle onzinnig dure foto onderzoekjes waar je eigenlijk niks aan hebt. Het klinkt inderdaad verleidelijk als hij zegt "jij wordt niet meer kaal", maar als je diep in z'n ogen kijkt zie je toch echt alleen maar dollartekens. Menselijk..., maar brutaal!
Het is een klein wereldje en de belangen zijn inderdaad verstrengeld. Boersma maakt reclame voor Laser-Aesthetic (waarschijnlijk voor zijn eigen gratis behandelingen) en adviseert ook aminexil omdat hij waarschijnlijk banden heeft met Hans Bolder.

Reactie: Boersma maakt alles behalve reclame voor laser. hij is er behandeld, maar weet dat laser ook zijn nadelen heeft. Dat wist hij toenertijd, toen hij de gratis behandeling onderging, nog niet.

-over aminexil gesproken. Dit is gewoon een aftreksel van het, verouderde en matig werkende, minoxidil. Echt goed werkende middelen komen vanzelf in de publiciteit terecht, en niet op zo'n supercommerciele site als www.haaruitval.net....
Je gelooft toch zelf niet dat dit plakkerige goedje je haren terug geeft. Het enige dat groeit is de bankrekening van kapper Hans Bolder!!!

Reactie: ik heb aminexil al vaak gebruikt en heb er een goed gevoel bij. plakspul?Aminexil?Echt niet!Minoxidil, dat was plakspul en werkt slechts bij 10%!!!


-nog even mijn over haartransplantaties: deze beloven veel maar maken weinig waar. Voorbeeldfoto's zijn altijd misleidend (maar wel verleidelijk om te zien). De "voor" foto is vaak in helder licht gemaakt en de "na" foto in een donkere omgeving zodat lijkt dat iemand een volle haardos teruggekregen heeft.
In werkelijkheid valt dit echter zwaar tegen (kijk naar Barney en Advocaat: de boegbeelden van s lands meest commerciele kliniek).
Barney heeft gewoon "nog steeds niks" om het zo maar te zeggen, en bij Advocaat heeft men een klein toefje kunnen creeren mbv vele behandelingen, en zijn voordeel dat hij vrij dik donorhaar heeft op zn achterhoofd.
Zelfs Gerard Joling staat erom bekend dat hij spijt heeft van zn behandelingen!

REACTIE:
Als je de juiste kliniek kiest praat je wel anders. Het verwachtingspatroon is erg belangrijk dat een client heeft. Als Advocaat de 2e keer niet met laser was behandeld, dan zag hij er nu veel beter uit. Barney ziet er gewoonweg niet uit en Joling(heeft 1e behandeling bij transhair gehad:toen bestond LAser-Aesthetic nog niet, toen werkte de directeur nog bij transhair als adviseur!)gebruikt ook Toppik, naar mijn weten!
Klopt als je zegt dat er veel voor/na foto's worden getoond om klanten te trekken. Echter, er zijn ook klinieken die dat niet doen en zo eerlijk en objectief proberen te zijn. En ook wijzen op propecia ipv hier over te zwijgen!
ALs de dichtheid+groote van het donorgebied goed is en de soepelheid van de huid ook, dan kan je perfecte resultaten krijgen, mits de juiste arts, zusters en technieken gehanteerd worden!

Mijn advies is:
-spendeer niet al je geld aan dure middelen als finasteride (prohair), aminexil e.d.
Saw Palmetto bijvoorbeeld heeft dezelfde werking als finasteride, kent geen bijwerkingen, is goedkoper en op vele plekken verkrijgbaar (bijv. www.vitamine-afslanken.nl)

ANTWOORD:
Koop wel finasteride, want het helpt!


-Onderga geen haartransplantatie: deze zijn vreselijk duur, de resultaten vallen bijna altijd tegen, de behandeling is behoorlijk ingrijpend, je wordt voorzien van een behoorlijk litteken en je zit er je hele leven aan vast!!
ANTWOORD: wat voor resultaten heb jij in godsnaam gezien. Van de behandeling voel je niets!Over het litteken: Wederom: Wat voor resultaten heb jij gezien. De juiste chirurg zorgt voor een perfect klein litteken. Als je 2 of 3 behandelingen ondergaat dan is je litteken misschien iets groter, maar nog niet te zien. Kom ajb eens langs op een open dag!Dan kun je het zien!


Als je nuchter nadenkt kun je je ook wel indenken dat je met die "paar strips uit je nek" later echt geen complete haardos kunt creeren!
ANTWOORD:
klopt, maar als je veel donorrhaar hebt sta je versteld van de resultaten

-wacht op patientvriendelijke en resultaatvolle technieken die er aan zitten te komen zoals bijvoorbeeld Haarvermenigvuldiging en gen therapie.
Op Amerikaanse sites als www.hairsite.com of www.hairlosshelp.com kun je je erin verdiepen en tot de conclusie komen dat vele wetenschappers aan deze technieken werken en sommige al zeer ver met hun onderzoek zijn gevorderd!
ANTWOORD:
voordat dat commercieel wordt zijn we 5 a 10 jaar verder!! Maar ik hoop ook dat het binnen 5 jaar commercieel wordt




Met vriendelijke groet,
JOrn
__________________
Jorn Kielman

[SIZE="1"]
1998 - FUT Transhair (400 FU's), Dr. Hanneken
1999 - Nabehandeling FUT Transhair (330 FU's), Dr. Neidel
2011 - FUE (1120 FU's ) ABC Clinic, Dr. de Reys
jornkielman is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2002, 23:34   #5
Rob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 september 2001
Berichten: 61
Hoi Jorn,

Bedankt voor je reactie! Op sommige punten kan ik me wel met je inleven hoor.
Zo getuigt Transhair zich in mijn ogen zeker van een eerlijke en informatieve houding!
Dit is erg belangrijk aangezien mensen met haarproblemen vaak erg beinvloedbaar zijn, wat tot spijtige beslissingen kan leiden!

groeten
Rob
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2002, 16:36   #6
Savior
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2001
Berichten: 24
Ey Rob

Het is fijn om te weten dat er meer mensen rondlopen die er ook zo over denken als ik. Ook ik heb ooit bij Boersma gezeten en ook mij wilde hij Finasteride aansmeren. Daarnaast werd vermeld dat ik al mijn haar kwijt zou zijn binnen 1 jaar als ik het niet zou gebruiken. Nu een jaar later is er weinig veranderd. De heer Boersma is een grote kwakzalver ide misbruik maakt van de onzekerheid en wanhoop van zijn clienten om er zelf beter van te worden. Dat iemand verdriet heeft en soms psycisch lijd mbt zijn of haar haarprobleem interesseert hem niks. Het enige dat hij iwl is geld verdienen.

Daarnaast deel ik je mening over het afwachten tot een echte oplossing zich aandient. Een haartransplantatie maakt in de meeste gevallen idd geen wezenlijk verschil. Zeker niet als men helemaal kaal is. Ook zou ik zelf niet aan medicijnen beginnen die met je hormonenhuishouding rommelen,. Daar komt alleen maar ellende van.

Ik denk dat het belangrijker is dat mensen met haarpoblemen duidelijk gemaakt worden dat ze niks onderdoen voor hun behaarde medemens. Ik weet dat zoiets niet voldoet als je in onze schoenen staat maar om het af en toe te vermelden kan geen kwaad.

Zelf ben ik nu ook ergens mee bezig. Iets heel veelbelovends. Als ik tastbare resultaten heb die te fotograferen zijn zal ik deze zeker plaatsen hier.
__________________
Never give up
Savior is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2002, 03:00   #7
Quinten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2002
Berichten: 10
Nihafor

Het valt mij op dat Nihafor van Haarlab (http://www.haarlab.nl) wordt genoemd in het rijtje met kwakzalvers. Voor mij is dit juist het eerste product wat eindelijk werkt. Ik heb ongeveer alle 'aangeprezen' producten op het gebied van haaruitval uitgeprobeerd (Aminexil, Minoxidil, Finasteride, Atilla en de nodige kruidenmengseltjes), maar via Haarlab heb ik nu iets gekregen wat echt werkt.

Veel middeltjes die zichzelf aanprijzen als effectief, werken alleen maar bij haaruitval vanuit de kruin. Het punt is dat de meeste gevallen van haaruitval (bij jonge mensen) haaruitval vanuit de voorkant van het hoofd betreft (de mij o zo bekende inhammen). DAAR WERKEN AL DIE WONDERMIDDELTJES DUS NIET VOOR. Wanneer legt iemand daar eens een keer de nadruk op? Aminexil, Minoxidil en Finasteride werken ALLEEN bij haaruitval vanuit de kruin, maar intussen verkopen ze het aan iedereen. PURE OPLICHTERIJ!

Haarlab was voor mij het eerste bedrijf dat daar eerlijk in was en een goed advies gaf. Ik gebruik nu Dabao en Nihafor (bewezen effectief!) en eindelijk: het werkt. Niet dat ik nu met een volle dos haar rondloop, maar ik verlies geen haar meer en zie nieuwe haartjes groeien.
Quinten is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2002, 07:30   #8
Max
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2002
Berichten: 96
Klinkt goed, maar hoe komt het dan dat finasteride wereldwijd bekend is om z'n werking en ik nu pas van Nihafor hoor, terwijl ik me toch al een tijdje met het zoeken naar info over haaruitval bezig hou?

Groeten,


Max
Max is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2002, 09:56   #9
Chris
HaarWeb lid
 
Chris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2001
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 291
Question Re: Nihafor

Citaat:
Originally posted by Quinten
Het valt mij op dat Nihafor van Haarlab (http://www.haarlab.nl) wordt genoemd in het rijtje met kwakzalvers. Voor mij is dit juist het eerste product wat eindelijk werkt. Ik heb ongeveer alle 'aangeprezen' producten op het gebied van haaruitval uitgeprobeerd (Aminexil, Minoxidil, Finasteride, Atilla en de nodige kruidenmengseltjes), maar via Haarlab heb ik nu iets gekregen wat echt werkt.
Hmm... ik ben blij voor je dat het bij jou werkt. Jouw reactie is inderdaad de eerste positieve reactie omtrent Nihafor (en in dit geval de (meerdere malen door jouw genoemde) leverancier ervan: HaarLab c.q. het Maasland Instituut).

Lees deze threads er eens op na:

http://www.haarweb.nl/forum/showthre...hlight=nihafor
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...hlight=nihafor
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...hlight=nihafor

Citaat:
Veel middeltjes die zichzelf aanprijzen als effectief, werken alleen maar bij haaruitval vanuit de kruin. Het punt is dat de meeste gevallen van haaruitval (bij jonge mensen) haaruitval vanuit de voorkant van het hoofd betreft (de mij o zo bekende inhammen). DAAR WERKEN AL DIE WONDERMIDDELTJES DUS NIET VOOR. Wanneer legt iemand daar eens een keer de nadruk op? Aminexil, Minoxidil en Finasteride werken ALLEEN bij haaruitval vanuit de kruin, maar intussen verkopen ze het aan iedereen. PURE OPLICHTERIJ!
Kan iemand (Rocco, Russell en anderen ervaringsdeskundigen) dit bevestigen? Werken Aminexil, Minoxidil en Finasteride alleen bij de kruin?

Citaat:
Haarlab was voor mij het eerste bedrijf dat daar eerlijk in was en een goed advies gaf. Ik gebruik nu Dabao en Nihafor (bewezen effectief!) en eindelijk: het werkt.
Hoezo 'bewezen effectief!'? Bewezen door WIE? Bewezen door HaarLab/Maasland Instituut zèlf of onafhankelijk wetenschappelijk bewezen? Over Aminexil beweert men (lees: de leverancier) ook dat het wetenschappelijk bewezen is. Helaas ik dit ook weer de grootste ONZIN, aangezien er in Nederland alleen testen zijn uitgevoerd door de dermatoloog Boersma.

Ik ben blij voor je dat het bij jouw allemaal werkt en dat je zo tevreden bent over HaarLab, gezien je aanprijzende woorden. Je bent tot nu toe echter één van de weinige mensen die er tevreden over zijn....dus of het bij meerdere mensen helpt?

Chris.

PS: Oja, nog even een opmerking over je statement 'Nihafor (bewezen effectief!)' Met alle respect, maar deze uitspraak komt wel erg overeen met de uitspraak van HaarLab ('het bewezen beste product ') op hun website hè? Mijn excuses als ik er naast zit, maar een uitspraak als 'bewezen effectief!' komt nogal commercieel en in dit geval pro-HaarLab over als je het mij vraagt. Als je dit anders hebt bedoelt dan hoor ik het uiteraard zeer graag.

Laatst gewijzigd door Chris; 11 april 2002 om 10:55
Chris is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2002, 10:17   #10
Chris
HaarWeb lid
 
Chris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2001
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 291
Angry Nihafor/HaarLab

Citaat:
Originally posted by Max
Klinkt goed, maar hoe komt het dan dat finasteride wereldwijd bekend is om z'n werking en ik nu pas van Nihafor hoor, terwijl ik me toch al een tijdje met het zoeken naar info over haaruitval bezig hou?

Groeten,

Max
Ja. Een HELE goede vraag dit! Ik sluit me er geheel bij aan.
De reden dat iedereen van Finasteride weet en niemand van Nihafor komt volgens mij door het feit dat Nihafor een eigen product is van HaarLab. Althans, ze zijn de exclusieve distributeur volgens hun website.

Als je hun website zo leest dan zie dat je ze er alles aan doen hun eigen Nihafor op de voorgrond te plaatsen, in vergelijking met de anderen (wel wetenschappelijk bewezen) producten op hun website. Moet je maar eens lezen:


------------------------------------------------------
3. Propecia
Betrekkelijk recentelijk stonden de kranten bol van weer een nieuwe ontdekking tegen haaruitval: Propecia. Dit middel, dat in pil-vorm wordt toegediend, gaat vorming van de stof dihydrotestosteron tegen, dat wordt beschouwd als de hormonale oorzaak van mannelijke haaruitval. De eerste resultaten zijn zonder meer goed te noemen. In 40% van de gevallen treedt nieuwe haargroei op. Ook voor dit middel geldt dat het vooral goed werkt bij haaruitval en kaalheid vanuit de kruin. De lange termijn effecten van Propecia zijn nog niet bekend.
Minder geruststellend zijn de hardnekkige geruchten dat Propecia erectieproblemen en zelfs impotentie kan veroorzaken. Voorzichtigheid is dan ook geboden. Via HaarLab Nederland is dit product derhalve niet te verkrijgen.

Voordelen
- Snelle, nieuwe haargroei bij beginnende kaalheid vanuit de kruin

Nadelen
- Levenslang gebruik noodzakelijk
- Lange termijn effecten nog onbekend
- Alleen geschikt voor mannen
- Alleen verkrijgbaar via een dermatoloog

Mogelijke bijwerkingen
- Erectieproblemen, impotentie, reductie van de zaadproductie
------------------------------------------------------


Nou, volgens mij Propecia gewoon nog niet te verkrijgen in Nederland vanwege het toelatingsbeleid van medicijnen door het Ministerie (of de Gezondheidsraad). Wedden dat HaarLab dit product ook gaat leveren als men eenmaal groen ligt geeft voor Propecia? En sinds wanneer is het een nadeel dat een product alleen verkrijgbaar is via een dermatoloog? Ik ben van mening dat alle 'zware' medicijnen alleen verkrijgbaar zouden moeten zijn via huisarts/dermatoloog.

Hun website is ook weer een typisch voorbeeld van misleidende uitspraken t.b.v. de commercie. Kijk maar eens:


------------------------------------------------------
Welkom bij HaarLab Nederland

Welkom bij HaarLab, het Haar Laboratorium Nederland. Deze site is eenvoudig te onthouden via de URL

www.haaruitval.com

HaarLab Nederland doet onderzoek naar haaruitval en heeft onder meer studie verricht naar de werking van middelen die haaruitval voorkomen en nieuwe haargroei stimuleren. HaarLab Nederland is de ontdekker van Nihafor, het bewezen beste product tégen haaruitval en vóór nieuwe haargroei.
------------------------------------------------------


1. Men doet alsof het een 'ontdekking' is, dit geweldige product. Het is niets unieks: uitsluitend een combinatie van bepaalde producten die wellicht een positief effect zouden kunnen hebben op haarverlies. Vergelijk het met ProHair van Boersma: dit is Finasteride waar hij zelf wat aanvullende middeltjes heeft bijgestopt. Met dat verschil dat Finasteride een WETENSCHAPPELIJK BEWEZEN product is. Finasteride is het actieve ingrediënt van Propecia.

In het product van HaarLab zit GEEN ENKEL wetenschappelijk bewezen product zo te zien. Wat overigens NIET hoeft te zeggen dat het NIET werkt, want er zijn uiteraard veel producten die NIET wetenschappelijk bewezen zijn, maar toch werken (voor sommige mensen dan).

2. .....het bewezen beste product tégen haaruitval en vóór nieuwe haargroei beweert men. Ja, amehoela! Bewezen? Bewezen door WIE? NERGENS op de site wordt verder verklaard HOE dit dan bewezen is. Sterker nog...... even verder kun je lezen:


------------------------------------------------------
De volgende middelen worden hier behandeld:

1. Regaine
2. Dabao
3. Propecia
4. Nihafor

Mocht u geconfronteerd worden met andere middelen tegen haaruitval, vraagt u dan te allen tijde naar gedocumenteerd wetenschappelijk bewijs!
------------------------------------------------------

Nou, laat het gedocumenteerde wetenschappelijke bewijs van Nihafor dan maar eens zien! Voelt iemand zich geroepen dit aan te vragen bij het HaarLab?

Dus Max, zo vreemd is het niet dat je nog nooit van Nihafor gehoord hebt. Het komt om mij over als het zoveelste commerciële product die een leverancier er tegenaan gooit om geld binnen te halen. Je zult begrijpen dat ze méér geld ontvangen voor dit eigen brouwseltje (ze hebben het zelf in de hand) dan dat ze dat voor Regaine of Propecia ontvangen (want daarbij zijn ze afhankelijk van de leverancier).

Zou het niet eens een goed idee zijn dat iemand contact opneemt met de patiëntenverenigingen in Nederland om eens duidelijkheid te krijgen in dit soort zaken? Of dat de Comsumentenbond eens een test publiceert hierover?

Chris.

Laatst gewijzigd door Chris; 11 april 2002 om 10:57
Chris is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2002, 12:33   #11
Alonso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 205
Re: Re: Nihafor

Citaat:
Originally posted by Chris



Kan iemand (Rocco, Russell en anderen ervaringsdeskundigen) dit bevestigen? Werken Aminexil, Minoxidil en Finasteride alleen bij de kruin?

Aminexil helpt absoluut niet bij het afremmen van kaalheid of nieuwe haargroei. Ik heb het gebruikt, het zorgt er alleen voor dat de haren wat dikker worden, maar niet dat DHT in je hoofdhuid wordt afgeremd. Echter Minoxidil en Finasteride zorgen voor het afremmen van het DHT gehalte in je hoofdhuid en in je bloed. Zeker als die twee samen worden gebruikt zorgt het voor een synergie effect, waardoor frontaal ook nieuwe haargroei kan plaatsvinden. Ik zie dus dat er wat nieuwe witte haartjes opkomen frontaal, het zijn er niet zoveel, maar toch.

Alonso
Alonso is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2002, 12:50   #12
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Dag Alonso en Chris

Ik kan Alonso wel volgen.Aminixil ken ik niet,hier kan ik ook niet over oordelen.Maar een medicijn die ik niet ken,dan betwijfel ik of het wel een ECHTE haar medicijn is .

Maar Minoxidil en Propecia helpen wel degelijk!.Finasteride stopt de haaruitval over je GEHELE bovenkant.Zowel je kruin als je inhammen.Voor Minoxidil geldt hetzelfde.Vaak is het wel zo dat de hergroei en de verdikking van de haren op je kruin beter is dan bij de inhammen.Inhammen zijn gevoeliger voor DHT.In combinatie krijg je het beste effect.


TIP; VERMIJD Minoxidil,de haren die je hiermee wint,kan men je niet garanderen deze te kunnen behouden bij gebruik van Fina of Duta als je eenmaal met Minox stopt.Dus je moet Minox anders je hele leven lang blijven gebruiken.Stop je met Minox en blijf je op Fina of Duta,dan is de kans heel groot dat al die haren die je met Minox hebt gegroeid weer uitvallen.Men weet niet of Fina of Duta bij stopping van Minox die haren kunnen beschermen.Omdat Minox anders werkt dan Fina en Duta.Dus de haren die met Minox zijn gewonnen zijn op een andere manier gewonnen dan met Fina of Duta.Zonder dat er DHT inhibiting bij kwam kijken.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2002, 13:08   #13
Nate
Senior
 
Nate's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2001
Berichten: 466
Klopt wat Rocco zegt over minoxidil afhankelijk haar er is geen garantie dat je je haren houdt na stoppen minoxidil.
Daarom zou ik alleen minoxidil gebruiken op die plekken waar bijna geen haar tebekennen valt zoals inhammen dan kan je niet veel gebeuren en ben je niet afhankelijk van minoxidil en wacht op FNS.

Groeten Russel.
Nate is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2002, 03:52   #14
Quinten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2002
Berichten: 10
Minoxidil: alleen voor de kruin (bewijs)

Op de website van Pharmacia, de producent van Rogaine (in Nederland: Regaine) staat te lezen dat te lezen dat Minoxidil alleen werkt bij haaruitval vanuit de kruin ('top'). Pharmacia loopt hier niet mee te koop, maar is verplicht het te melden volgens de FDA-regels.

http://www.rogaine.com/whyrogaine.asp

('works on hair follicles to reverse their shrinking process to stimulate new growth on the top of your scalp')

Propecia (c.q. Finasteride, Proscar) werkt NIET bij inhammen. Lees de volgende pagina op Propecia.com:

http://www.merck.com/product/usa/pro...s/ppi/use.html

('vertex and the anterior mid-scalp area' - oftewel kruin en bovenop de schedel)!

Let wel: dit zijn dus de officiële sites van de fabrikanten van deze middelen.

Ik heb al heel wat 'deskundige' meningen voorbij zien komen op dit forum, maar telkens zonder deugdelijke verwijzingen. Terwijl het gewoon op internet te vinden is!
Quinten is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2002, 13:19   #15
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Quinten


" More recent results proved that PROPECIA is also successful in reversing FRONTAL hair loss, although slightly less effective than at the vertex. This additional information is very encouraging to many men who are disappointed in the limited ability of Minoxidil to stimulate frontal hair growth. PROPECIA is also much easier to use than Minoxidil .... simply one pill a day!"

Bron :http://www.propecia.co.uk/


" These drugs are 35% effective in regrowing hair in the crown of the head. There is no clear research yet that indicates that they have much effect on the frontal hairline."---->>> Interpreteer dit stuk correct.Hier staat 35 % effectief voor hergroei op kruin,maar nog geen onderzoek dat laat zien hoe effectief( hergroei) op haarlijn.met EFFECTIEF duidt men op HERGROEI en niet op stoppen van haaruitval.Want haaruitval wordt ZOWEL op je kruin als op je haarlijn gestopt.

Bron :http://www.hairloss-reversible.com/...al_approach.htm


Beide medicijnen MET NAME FINASTERIDE zijn in staat om je GEHELE haaruitval te stoppen. In 83 % van de mensen werd haaruitval gestopt,bij gebruik van Fina.

Wat jij wil doen is Finasteride hier onderuit proberen te halen.Dat zal je niet lukken.Je hebt een slechte tekst interpretatie,of je Engels is bar slecht.Of je wil gewoon lezen WAT je eigenlijk wil lezen.

Finasteride helpt zowel voor je kruin als je haarlijn. ALLEEN ( lees al die internet sites goed ! ) is Fina MINDER in staat om haren op je haarlijn weer terug te laten groeien,zoals hij ze op je kruin WEL terug kan laten groeien.


Conclusie : Fina en Minox helpen ZOWEL voor kruin als je haarlijn,maar minder effectief in hergroei bij je haarlijn dan als op je kruin.

Rede dat Fina minder in staat is om haren op je haarlijn terug te groeien : die haarwortels daar zijn veel meer gevoelig tegen DHT dan Fina DHT kan stoppen.





quote:
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.merck.com/product/usa/pr...ns/ppi/use.html


('vertex and the anterior mid-scalp area' - oftewel kruin en bovenop de schedel)!
--------------------------------------------------------------------------------



Merck weet heel goed dat Fina GEEN haren op je haarlijn kan groeien.Om hier haren te kunnen laten groeien moet je MEER dan 66 % van je DHT kunnen blocken.Propecia blocked alleen maar 66% ,daarom heeft het voor hen ook geen NUT om onderzoek te doen naar hergroei op je haarlijn terwijl ze donders goed weten dat daar geen haar kan groeien mbv Fina.Ze zeggen WEL dat frontale haaruitval wordt gestopt.In HELE extreme haaruitval gevallen kan zelfs Fina niets voor je doen,maar dit komt zelden voor.Duta hierentegen kan wel haren op je haarlijn groeien omdat hij tot 96% DHT kan blocken.



quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb al heel wat 'deskundige' meningen voorbij zien komen op dit forum, maar telkens zonder deugdelijke verwijzingen. Terwijl het gewoon op internet te vinden is!
--------------------------------------------------------------------------------




WIJ praten uit ERVARING .Wij hebben INZICHT ( in interpreteren van tekst),ik weet niet wat jij van plan bent,maar Fina haal je niet onderuit.Over Minox kan ik niet echt specifiek zijn,want ik gebruik het zelf niet.

NOGMAALS: in 83% ! van de mensen werd TOTAAL de haaruitval gestopt,bij gebruik van Fina.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.