Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 februari 2014, 17:50   #31
Hendriks
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 april 2013
Berichten: 73
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Nicolas, ik wou dat er iemand mij destijds wakker had geschud en had gewezen op de mogelijke gevolgen als ik zou kiezen voor een ht.
Een ht is geen oplossing voor al je problemen en als je niet alles goed hebt overwogen, de voor- en nadelen van een ht, dan bestaat de kans dat je problemen er alleen maar groter op worden.

Iedereen is wat mij betreft vrij om te doen wat hij/zij met zijn eigen hoofd doet, het enige advies wat ik ze wil geven is om geen overhaaste beslissing te nemen en realistisch te zijn wat betreft de verwachtingen van een ht.
Zou je mij dan jouw voor en nadelen kunnen vertellen in het kort. en ligt het ook aan waar je bent behandeld of gewoon de behandeling zelf?

mvg Stijn
Hendriks is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2014, 20:20   #32
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.271
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
Zou je mij dan jouw voor en nadelen kunnen vertellen in het kort. en ligt het ook aan waar je bent behandeld of gewoon de behandeling zelf?

mvg Stijn
Jawel. Met name het verdichten van de inhammen op jonge leeftijd is erg " riskant". Als je jong kalend bent zul je waarschijnlijk binnen korte tijd eindigen met een norwood 6 (hoefijzerpatroon), dan is het verstandiger om even te wachten, eventueel voor medicatie te gaan en te kijken als het aanslaat en na een paar jaar te kiezen voor een behoudender haarlijn. Anders krijg je een heel raar kapsel, opgevulde inhammen met een redelijke dichtheid met daarachter een lagere dichtheid.
FUT (waar van achteren een reep haren wordt weggesneden) zou ik sowieso afraden, het is meestal een groter en breder litteken dan er wordt voorgespiegeld.

Het allerbelangrijkste is denk ik het verwachtingspatroon, wat ga je verwachten van een ht, wees reëel, oriënteer je goed.
Dat is nog een reden waarom ik het bij jonge, snel kalende, mannen zou afraden. Je bent jong, je haar is je heilig en je wilt het redden, maar als je al niet kunt leven met "dunner wordend haar, of inhammen", hoe wil je dat na een paar jaar doen met het alleen maar ht-haar bovenop je hoofd, want hoogstwaarschijnlijk zal het grootste gedeelte van je haar binnen een paar jaar zijn uitgevallen.

Heb je uiteindelijk er goed over nagedacht en je wilt een ht (ga er geen geld voor lenen), doe dan een paar consulten bij verschillende klinieken en ga op je gevoel (en op de ervaringen van haarweb ) af.

Laatst gewijzigd door Henk; 11 februari 2014 om 21:53
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2014, 20:37   #33
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Ik zou eerst aan stabilisatie werken, dmv medicatie, om dan vanuit dat punt eventueel een HT te ondergaan. Wil je liever geen medicijnen gebruiken, dan kun je het beste de gehele gifbeker leegdrinken en 'uit te kalen' voor je aan een soort van reconstructie van je haardos gaat werken. Waarom? Dat heeft Henk hiervoor al mooi uitgelegd. Hoe dan ook is het in beide gevallen helaas niet zomaar iets wat je op korte termijn kunt doen. Tenminste, als je het een beetje goed wilt aanpakken.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2014, 01:47   #34
Hendriks
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 april 2013
Berichten: 73
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Jawel. Met name het verdichten van de inhammen op jonge leeftijd is erg " riskant". Als je jong kalend bent zul je waarschijnlijk binnen korte tijd eindigen met een norwood 6 (hoefijzerpatroon), dan is het verstandiger om even te wachten, eventueel voor medicatie te gaan en te kijken als het aanslaat en na een paar jaar te kiezen voor een behoudender haarlijn. Anders krijg je een heel raar kapsel, opgevulde inhammen met een redelijke dichtheid met daarachter een lagere dichtheid.
FUT (waar van achteren een reep haren wordt weggesneden) zou ik sowieso afraden, het is meestal een groter en breder litteken dan er wordt voorgespiegeld.

Het allerbelangrijkste is denk ik het verwachtingspatroon, wat ga je verwachten van een ht, wees reëel, oriënteer je goed.
Dat is nog een reden waarom ik het bij jonge, snel kalende, mannen zou afraden. Je bent jong, je haar is je heilig en je wilt het redden, maar als je al niet kunt leven met "dunner wordend haar, of inhammen", hoe wil je dat na een paar jaar doen met het alleen maar ht-haar bovenop je hoofd, want hoogstwaarschijnlijk zal het grootste gedeelte van je haar binnen een paar jaar zijn uitgevallen.

Heb je uiteindelijk er goed over nagedacht en je wilt een ht (ga er geen geld voor lenen), doe dan een paar consulten bij verschillende klinieken en ga op je gevoel (en op de ervaringen van haarweb ) af.
Bedankt voor je reactie! ik ben ook nog vrij jong, en slik nu momenteel 1,5 jaar fina. In die 1,5 jaar is het niet erg veel achteruit gegaan en is het haar zelfs dikker geworden op sommige plekken. Hierdoor heb ik nu besloten om een FUE HT te laten doen 1300grafts. Het blijft natuurlijk riskant omdat je niet weet hoe het verdere verloop zal zijn, maar ik voel me nu met die fina na 1,5 stukken zekerder om deze stap te zetten.
Hendriks is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.