Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 mei 2019, 03:29   #16
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lectamindose Bekijk bericht
De theorie dat haren van het achterhoofd en van op zij niet gevoelig zijn voor DHT volg ik eigenlijk niet. Er is daar iets anders aan de hand. DHT is immers net een uitlokker van haargroei. Ik denk dat DHT eerder een gevolg is dan een oorzaak.
Het is weliswaar al laat, maar hier volg ik juist jouw theorie helemaal niet. Kan je toelichten waarom je de bestaande wetenschap niet gelooft, en wat je dan wel denkt?
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2019, 11:46   #17
Lectamindose
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2019
Berichten: 69
Geslacht:
Ik denk niet dat Dht schuld betreft wat de follikels betreft.

Kijk: wat klinkt het meest logisch?

A: de follikels buiten de “hoefijzerzone” zijn niet vatbaar voor DHT en deze erbinnen wel. Waarom weten we niet, maar toevallig is het altijd in het zelfde patroon...

B: er is een onderhuidse oorzaak in het weefsel die, door een wonderbaarlijk toeval exact overeenkomt met daar waar de haren verdwijnen. Een zone waar, op het moment dat de haren verdwijnen een blinkende huid te voorschijn komt...

Er zijn diverse theorieën.

Waar is er wel consensus over?

=>

A) Minoxidil, die een nog ongekende werking heeft op de bloedvaten, werkt

B) Haarfollikels sterven niet, ze veranderen tot op microscopisch niveau. Diverse onderzoeken hebben dit al aangetoond. Het moet dus omkeerbaar zijn. Atrofie is dus nog iets anders dan necrose.

C) finasteride etc werken, als Dht verlager. Dit is inderdaad een interessante.
Wat doet Dht nu eigenlijk? Het schiet in werking in de puberteit: het stimuleert haargroei, laat spieren ontwikkelend, weefsels groeien en laat vet verdwijnen. Het is dan ook mijn overtuiging dat door een teveel aan DHT er vet verdwijnt in de hoofdhuid en het vasculaire stelsel bekneld raakt wanneer het spierweefsel (incl die galea aponeurotica) beginnen te knellen. Op die plaatsen worden haarwortels gewurgd. Ik denk niet zozeer of toch niet alleen door minder voeding maar ook door mineralen die zich makkelijker kunnen afzetten zoals bvb calcium wat het bloedvat doet verkalken net zoals dat ook gebeurt bij gewone aders. De haren krimpen meer en meer tot aanwezig doch onzichtbaar niveau.

Dat is ook de reden waarom de meeste mensen baat hebben bij een galeatomie en sommigen met kerastem al zal dit hoogstens voor behoud en niet voor hergroeizorgen.



Nu kun je zeggen: ja maar bij een haar transplantatie vallen de nieuwe haren niet uit...

Wel, wellicht groeit er een vernieuwd bloedvatstelsel voor die haren die behoud mogelijk maakt. Bewijs hiervoor vind je oa in het feit dat veel aanbieders zeggen dat transplantatie pas zin heeft bij stabiel haarverlies of wanneer maw het weefselverlies zich gestabiliseerd heeft zodat nieuwe bloedvaten kunnen groeien. De ingespoten vloeistof die de huid scheidt van de schedel zal hier aan meedragen.

Dat is wellicht ook de reden dat acell werkt. Acell is niet ontworpen voor haar en de fabrikant (zij zullen het wel weten) meldt nergens dat het daarvoor mag gebruikt worden of ervoor dient. Het zorgt echter wel voor weefselregeneratie precies wat op de schedel gebruikt waardoor bloedvaten zich terug gezond kunnen bewegen.

Is die theorie perfect? Nee, maar ik vind het aannemelijker dan zeggen dat haar bevorderende stoffen haren vernielen en dan nog eens selectief zijn ook of de haren buiten telkens datzelfde patroon plots niet vatbaar zouden zijn voor dht.
Lectamindose is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2019, 11:48   #18
Advisor
Adviseur
 
Geregistreerd: 11 augustus 2017
Locatie: Amsterdam
Berichten: 172
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lectamindose Bekijk bericht
Of DHI oude koek is, weet ik niet, maar bij 4500 grafts gebruiken ze het normaal niet.

DHI zou wel de enige mogelijkheid zijn om niet te hoeven scheren in het ontvangstgebied.
Dat volg ik niet. Ook bij DHI moet er geschoren worden. De enige methode waar niet noodzakelijk geschoren hoeft te worden is FUT.
__________________
Hier aanwezig om lotgenoten te helpen

Ervaringsdeskundige in:
- Haartransplantaties
- Medicijnen t.b.v. haargroei
- Vitamines e.d.
- Haar verzorgingsproducten
Advisor is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2019, 12:32   #19
Lectamindose
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2019
Berichten: 69
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Advisor Bekijk bericht
Dat volg ik niet. Ook bij DHI moet er geschoren worden. De enige methode waar niet noodzakelijk geschoren hoeft te worden is FUT.
Zoals ik al schreef: moet er niet worden geschoren in het ontvangstgebied.


Het ontvangstgebied is het gebied waar de haren terecht komen.

En nee, dan hoeft er niet geschoren te worden. Werd mij verzekerd door een paar Turkse klinieken, maar ook door Hidde van Esteworld en Visus.

Of denk je dat een vrouw die een transplantatie overweegt gemillimeterd zal rondlopen? Ik wil het ook niet. En net daarom bieden ze die No shave technieken aan en dat staat los van fut. Als iemand dat nog aanbiedt, zou ik gaan lopen. Repen huid lossnijden is gewoon barbaars.
Lectamindose is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2019, 12:34   #20
Lectamindose
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2019
Berichten: 69
Geslacht:
Veel leesplezier:

https://www.esteworld-haartransplant...l/dhi-methode/
Lectamindose is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2019, 13:21   #21
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lectamindose Bekijk bericht
A: de follikels buiten de “hoefijzerzone” zijn niet vatbaar voor DHT en deze erbinnen wel. Waarom weten we niet, maar toevallig is het altijd in het zelfde patroon...
we weten wel waarom, en dat zijn genen en evolutie. en het is bovendien niet altijd in hetzelfde patroon: de één houdt uiteindelijk amper een krans over, en wordt zelfs op het achterhoofd volledig kaal. een ander houdt al zijn haar en alles daartussenin, in allerlei verschillende patronen. de hoefijzer is een gemiddelde, geen ijzeren regel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lectamindose Bekijk bericht
Ik denk niet dat Dht schuld betreft wat de follikels betreft.
dat mag je natuurlijk vinden, maar vervolgens kom je met een hypothese die veel ver gezochter is dan de gangbare theorie na tientallen jaren van onderzoek. heb jij meer dan een onderbuikgevoel waarom je dit denkt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lectamindose Bekijk bericht
Wel, wellicht groeit er een vernieuwd bloedvatstelsel voor die haren die behoud mogelijk maakt.
kijk, dit is een theorie die je kan testen! zoek een HT-aanbieder die frontaal haar wegneemt en het dan precies op dezelfde plek weer terugzet. je spaart je donor en je wordt nooit kaal. patenteer het en je loopt binnen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lectamindose Bekijk bericht
Bewijs hiervoor vind je oa in het feit dat veel aanbieders zeggen dat transplantatie pas zin heeft bij stabiel haarverlies
dit is helemaal geen bewijs voor jouw theorie. aanbieders zeggen dit omdat kaalheid doorgaat en op deze manier je nieuwe HT-haar binnen enkele jaren het enige is dat daar nog staat, wat voor een cosmetisch raar effect zegt. logisch, toch?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lectamindose Bekijk bericht
Is die theorie perfect?
nee. het klinkt uit de duim gezogen. nogmaals, dat mag, en niks persoonlijks hoor, maar als je ingaat tegen wat door tientallen jaren onderzoek als de standaard wordt gezien kan je toch wel met wat meer komen dan een vage onderbuiktheorie?

Laatst gewijzigd door minten; 12 mei 2019 om 13:24
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2019, 13:58   #22
SheldonCooper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2019
Berichten: 14
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lectamindose Bekijk bericht
Zoals ik al schreef: moet er niet worden geschoren in het ontvangstgebied.


Het ontvangstgebied is het gebied waar de haren terecht komen.

En nee, dan hoeft er niet geschoren te worden. Werd mij verzekerd door een paar Turkse klinieken, maar ook door Hidde van Esteworld en Visus.

Of denk je dat een vrouw die een transplantatie overweegt gemillimeterd zal rondlopen? Ik wil het ook niet. En net daarom bieden ze die No shave technieken aan en dat staat los van fut. Als iemand dat nog aanbiedt, zou ik gaan lopen. Repen huid lossnijden is gewoon barbaars.
Hoe groot is het prijsverschil van DHI en FEU? Kan dat niet vinden op de website. Misschien kun jij me helpen. Ga deze week even een offerte aanvragen nadat iemand even goede foto’s heeft geschoten.
SheldonCooper is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2019, 13:59   #23
Advisor
Adviseur
 
Geregistreerd: 11 augustus 2017
Locatie: Amsterdam
Berichten: 172
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lectamindose Bekijk bericht
Zoals ik al schreef: moet er niet worden geschoren in het ontvangstgebied.


Het ontvangstgebied is het gebied waar de haren terecht komen.

En nee, dan hoeft er niet geschoren te worden. Werd mij verzekerd door een paar Turkse klinieken, maar ook door Hidde van Esteworld en Visus.

Of denk je dat een vrouw die een transplantatie overweegt gemillimeterd zal rondlopen? Ik wil het ook niet. En net daarom bieden ze die No shave technieken aan en dat staat los van fut. Als iemand dat nog aanbiedt, zou ik gaan lopen. Repen huid lossnijden is gewoon barbaars.
Het ontvangstgebied had ik even overheen gelezen

Scheren in het ontvangstgebied is afhankelijk van de situatie van de patient, niet van de methode. Als iemand alleen inhammen heeft, kan er worden volstaan met een klein stukje overgang scheren.
__________________
Hier aanwezig om lotgenoten te helpen

Ervaringsdeskundige in:
- Haartransplantaties
- Medicijnen t.b.v. haargroei
- Vitamines e.d.
- Haar verzorgingsproducten
Advisor is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2019, 14:15   #24
Lectamindose
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2019
Berichten: 69
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
we weten wel waarom, en dat zijn genen en evolutie. en het is bovendien niet altijd in hetzelfde patroon: de één houdt uiteindelijk amper een krans over, en wordt zelfs op het achterhoofd volledig kaal. een ander houdt al zijn haar en alles daartussenin, in allerlei verschillende patronen. de hoefijzer is een gemiddelde, geen ijzeren regel.



dat mag je natuurlijk vinden, maar vervolgens kom je met een hypothese die veel ver gezochter is dan de gangbare theorie na tientallen jaren van onderzoek. heb jij meer dan een onderbuikgevoel waarom je dit denkt?



kijk, dit is een theorie die je kan testen! zoek een HT-aanbieder die frontaal haar wegneemt en het dan precies op dezelfde plek weer terugzet. je spaart je donor en je wordt nooit kaal. patenteer het en je loopt binnen.



dit is helemaal geen bewijs voor jouw theorie. aanbieders zeggen dit omdat kaalheid doorgaat en op deze manier je nieuwe HT-haar binnen enkele jaren het enige is dat daar nog staat, wat voor een cosmetisch raar effect zegt. logisch, toch?



nee. het klinkt uit de duim gezogen. nogmaals, dat mag, en niks persoonlijks hoor, maar als je ingaat tegen wat door tientallen jaren onderzoek als de standaard wordt gezien kan je toch wel met wat meer komen dan een vage onderbuiktheorie?

Male pattern baldness is ALTIJD volgens hetzelfde patroon. Inhammen en kruin en als het verergert blijft enkel nog de eeuwige krans over.

Bij vrouwen zijn er inderdaad meerdere vormen waarvan de meest voorkomende de brede weggevallen scheidingslijn is met frontaal "gat".


Dat het genetica is, is niet bewezen! Althans niet tav de haarfollikels. Wat is daar trouwens de logica van dat de ene haar vatbaar is en die een cm verder ' de eeuwige krans " plots niet meer?

Vind je het ook niet frappant dat dat patroon (en het is wel altijd hetzelfde: zie de norwoodschaal, met hoogstens een kleine afwijking) overeenkomt met spierweefsels?

Bij Cosmipolis in Brugge en de Wellnesskliniek en Hoffkliniek bieden ze galeatomie resp onderbindingingreep aan. Het merkwaardige is dat de techniek werkt (!) tav behoud van het haar, helaas geen hergroei. Hoe kan dit als het dan toch een genetische kwestie is waarbij DHT de follikel atrofeert zogezegd? Dan zou die techniek geen effect mogen hebben. Dan vervalt de theorie van DHT toch? Ik heb ook over die ingreep nagedacht, maar toen ik hoorde hoe het gebeurde, lokaal verdoofd, weet ik dat ik ofwel flauw val ofwel ter plaatse zou overgegeven: kennelijk hoor je allerlei geknars, gescheur en gekraak extra hard door dat de schedel alles vibreert naar het oor en daar kan ik niet mee om. Voor het geld moet je het niet laten: het cirkelt rond de 1500 en 2000 euro en minoxidil in Espumilfoam kost me ook 80 euro per kwartaal of 320 per jaar ofwel na 6,25 jaar spaar je het uit, maar het is een nogal barbaarse ingreep waarbij men helaas geen algehele narcose wil doen.

Haar ontnemen en terug inplanten in dezelfde zone zou enkel kunnen werken als de follikels nog gezond zijn. Als de follikels reeds aangetast zijn, dan hebben ze al zekere schade. Ik neem aan dat gezonde follikels er meer in zullen slagen om nieuwe bloedvaten te laten verbinding maken.

Ik heb ook niet het antwoord bij uitstek, maar ik zie wel dat de huidige methodes echt niet goed genoeg zijn en de theorieën niet kloppen. Ik wil ook maar een oplossing, net zoals de meesten van jullie. Men grapt vaak dat mannen om de 7 seconden aan seks denken, voor mij telt dit niet, want ik denk letterlijk om de 7 seconden aan mijn haar om het zo te houden dat het niet te veel opvalt voor anderen dat ik het verlies...

Haartransplantaties zijn momenteel de enige echte oplossing, hoewel dat ik ook wat hoop verlies, als ik hier op het forum lees dat donorzones minder gunstig zijn als men doet uitschijnen. Overigens: de vraag is maar of ik over twintig jaar eventueel getransplanteerd haar nog zou hebben. Tenslotte vermelden sommige ht aanbieders zelf dat haarverlies moet gestabiliseerd zijn wat eigenlijk een zeer slecht verkoopsargument is, maar mss wel een teken van oprechtheid.

Ik hoop dat replicel alsnog iets kan betekenen, maar ook daar stinkt het. Men doet al meer dan een jaar alsof men nog steeds een partnership heeft met shiseido en dat ze in Japan ook zelf extra onderzoeken zouden doen. maar ik kreeg dit als antwoord op een mail in juni 2018 ofwel bijna een jaar terug:

Dear *,

Thank you for your interest in Shiseido.

At the current time, Shiseido is no longer working with Replicel. Shiseido is currently working with Tokyo Medical University and Toho University to develop a hair regeneration medical treatment. The technology is at a clinical testing stage and at this time, we cannot confirm timing on when it will become available. When the treatment is ready for commercialization which will be limited to Japan, we will make an official announcement.
The expansion to other countries is not yet planned.


If we can assist you further please do not hesitate to contact us with any future questions.



Sincerely,



Jeanette

Shiseido.com Customer Service
1-866-758-5966
www.Shiseido.com



In januari 2019 kreeg ik zelfs geen antwoord meer...
Lectamindose is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2019, 14:21   #25
Lectamindose
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2019
Berichten: 69
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Advisor Bekijk bericht
Het ontvangstgebied had ik even overheen gelezen

Scheren in het ontvangstgebied is afhankelijk van de situatie van de patient, niet van de methode. Als iemand alleen inhammen heeft, kan er worden volstaan met een klein stukje overgang scheren.
Mij verzekerden ze me dat ze tussen de haren zouden kunnen implanteren zonder scheren. Nu ja, het kan ook zijn dat ze me dan gewoon beliegen om maar te kunnen verkopen, maar dan zegt dat ook al veel over wat voor een rot wereldje is, zelfs al gaat het dan om minimaal 1 grote naam.

Dan weet ik het ook niet meer, ik was voor 80 procent overtuigd om het toch te laten doen, maar ik twijfel nu alleen nog maar meer.

Aan de andere kant heb ik wel weet van iemand die in Brazilië een dikke vijf jaar terug voor omgerekend een duizend euro een haartransplantatie onderging en helaas ook kaal geschoren terug kwam, t zag er een beetje degoutant uit zelfs. Ik weet ook niet hoe ze het gedaan hebben, maar die mens heeft een dikke bos haar en achteraan zie ik niets raar aan zijn donorzone. Dus prijs zegt ook niet alles, maar toch.
Lectamindose is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2019, 14:27   #26
Lectamindose
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2019
Berichten: 69
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SheldonCooper Bekijk bericht
Hoe groot is het prijsverschil van DHI en FEU? Kan dat niet vinden op de website. Misschien kun jij me helpen. Ga deze week even een offerte aanvragen nadat iemand even goede foto’s heeft geschoten.
Micro FUE

<1500 Grafts € 1.999,-

1500 – 3000 Grafts € 2.999,-

3000 – 4500 Grafts € 3.999,-

Vaste, totaalprijs
Gratis consult
Gratis nacontroles
Laagste prijsgarantie
Behandeling in 1 dag
Levenslange groeigarantie
Design met ARTAS Hair Studio
Naaldvrije verdoving
Extra €300 met Sapphire Methode
Een cadeaupakket twv €50
Meer over Micro FUE methode
Vergelijk prijzen







DHI methode

<1500 Grafts € 2.999,-

1500 – 3000 Grafts € 3.999,-

3000 – 4500 Grafts –

Vaste, totaalprijs
Gratis consult
Gratis nacontroles
Laagste prijsgarantie
Behandeling in 1 dag
Levenslange groeigarantie
Design met ARTAS Hair Studio
Naaldvrije verdoving
Een cadeaupakket twv €50
Meer over DHI methode
Vergelijk prijzen





Artas FUE

<1500 Grafts € 5.999,-

1500 – 3000 Grafts € 6.999,-

3000 – 4500 Grafts € 7.999,-

Vaste, totaalprijs
Gratis consult
Gratis nacontroles
Laagste prijsgarantie
Behandeling in 1 dag
Levenslange groeigarantie
Design met ARTAS Hair Studio
Naaldvrije verdoving
Extra €300 met Sapphire Methode
Een cadeaupakket twv €50
Meer over Artas FUE methode
Vergelijk prijzen
Lectamindose is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2019, 14:30   #27
Lectamindose
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2019
Berichten: 69
Geslacht:
Bij esteworld krijg je voor iets meer dan die 4000 euro een acell erbij. Bij visus is het puur de transplantatie.

Maar gans die reis naar Turkije lijkt me ook niet alles. De prijs van dat vliegticket is niks, maar al een dag op voorhand een ganse dag en nacht liggen stressen voor een ingreep, terwijl je dan nog in een vreemde omgeving bent, helemaal alleen, want niet iedereen staat te springen om mee te gaan voor een paar dagen om daar uiteindelijk ook niets aan te hebben en dat gedurende vier dagen.

Wat als het fout loopt: procederen in een Turkse rechtbank? Je weet hoe gevoelig het politieke systeem daar is, die gaan nooit de kant kiezen van een Europeaan. En dan nog. In het beste geval krijg je mss je geld terug en dan...
Lectamindose is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2019, 15:00   #28
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lectamindose Bekijk bericht
Dat het genetica is, is niet bewezen! Althans niet tav de haarfollikels. Wat is daar trouwens de logica van dat de ene haar vatbaar is en die een cm verder ' de eeuwige krans " plots niet meer?
heel veel aspecten van genetica zijn niet per se "logisch", maar gewoon willekeurig over-geerfd. niet alles hoeft logica te hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lectamindose Bekijk bericht
Bij Cosmipolis in Brugge en de Wellnesskliniek en Hoffkliniek bieden ze galeatomie resp onderbindingingreep aan. Het merkwaardige is dat de techniek werkt (!) tav behoud van het haar, helaas geen hergroei.
heb je daar een studie van? en dan bedoel ik niet anecdotaal.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lectamindose Bekijk bericht
Ik heb ook niet het antwoord bij uitstek, maar ik zie wel dat de huidige methodes echt niet goed genoeg zijn en de theorieën niet kloppen.
finasteride (of duta) werkt voor de meeste mannen uitstekend. het is geen genezing, maar het is een verdomd goed lapmiddel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lectamindose Bekijk bericht
Haartransplantaties zijn momenteel de enige echte oplossing,
nogmaals, één of meerdere haartransplantatie in combinatie met fina en eventueel minoxidil is, met uitzondering van de agressieve gevallen, gewoon een grote kans op tientallen jaren haar als de patiënt er maar op tijd bij is en niet pas actie onderneemt als men al jaren onderweg is.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2019, 15:20   #29
Lectamindose
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2019
Berichten: 69
Geslacht:
Dit is geen studie van de galeatomie, maar wel van een ontspanning van de spieren met haargroei tot gevolg door intradermale toediening van botox:

https://www.jwatch.org/jd20111110000...air-with-botox

Er was nieuwe haargroei.

Detail: op het einde wordt vermeld dat het moeilijk is om intellectuele eigendomsrechten te verkrijgen, maw, het zal kennelijk niet te patenteren zijn en wat niet te patenteren valt, daar valt niets aan te verdienen als iedereen het zou mogen aanbieden en de winstmarge van de pioniers er aan gaat. Daarom zal er wellicht geen furore mee gemaakt zijn. Ik geloof meer en meer dat de oorzaak in de weefsels zit.

En aspecten van genetica zijn altijd logisch: alles is een geval van oorzaak - gevolg. Daarom is het genetica, daarom is DNA een aandrijfstructuur.

Wat ik vooral bedoelen wil is: waarom zou erfelijkheid er toe leiden dat de eeuwige krans bij al die mannen wel blijft bestaan. Er is dus een constante: nl de eeuwige krans. Het omgekeerde zie je nooit: mannen zonder haar achteraan en een weelderige bos vooraan in het geval van alopec andro...

En nogmaals: waarom o waarom is de huid in de kalende zone zo blinkend? Dat staat los van DHT in de follikel haar receptoren. En nee, het is geen talg, want je krijgt die glans er niet afgeboend. Die huid is zo blinkend omdat ze gespannen staat. En daar heeft het klassieke dht verhaal geen verklaring voor. Soms moet je zelf nadenken. ;-)

Een ander onderzoek uit Japan toont aan dat met een mechanisch massage apparaat specifiek voor haaruitval, er hergroei kwam. Dat massage apparaat zal de DHT er niet uitmasseren, maar wel de scalp losser maken. Overigens spuit men bij een ht altijd vloeistof in om de huid te scheiden van het bot, maar ik maak me op dit eigenste moment de realisatie: is dat niet gewoon omdat de huid in het geval van aa gewoon zodanig spant, dat men niet anders kan dan de boel te laten opblazen met vloeistof?

Sinds ik haarverlies heb, heb ik ook last van hoofdpijn. Iets wat volgens de osteopaat van spanningen voortkomt in de schedel, al legde deze geen verband met haaruitval. Volgens mij is er echt een verband met spannende scalpen.

De huid van mijn niet kalende zones is zo mooi mat en de rest glanst. Allez kom, dat kan geen toeval meer zijn.

Laatst gewijzigd door Lectamindose; 12 mei 2019 om 15:29
Lectamindose is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2019, 15:27   #30
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lectamindose Bekijk bericht
Dit is geen studie van de galeatomie, maar wel van een ontspanning van de spieren met haargroei tot gevolg door intradermale toediening van botox:

https://www.jwatch.org/jd20111110000...air-with-botox

Er was nieuwe haargroei.
en in de comment op de studie wordt direct al een theorie geformuleerd dat dit komt doordat de aanmaak van DHT geremd wordt net zoals fina dat doet, alleen op een andere wijze. perfect consistent met de bestaande denkbeelden over DHT dus, en helemaal niet in tegenstrijd. DHT als boosdoener.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lectamindose Bekijk bericht
Daarom zal er wellicht geen furore mee gemaakt zijn.
dat kan. waarschijnlijker is dat, zoals met tientallen zo niet honderden middeltjes en techniekjes die al dan niet haargroei bevorderen, de aanbieders helemaal niet gebaat zijn bij wetenschappelijke onderbouwing, maar het het liefst zo vaag mogelijk houden om zoveel mogelijk wanhopige kalende mannen zoveel mogelijk geld af te troggelen.
minten is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.