Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 februari 2008, 19:40   #91
Nishinakajima
HaarWeb lid
 
Nishinakajima's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 95
gelezen

Hartelijk dank voor dit advies ik ga dit meteen opvolgen. Helaas heb ik vandaag dermatolin niet kunnen vinden en ben alleen met een flesje rozemarijnshampoo een "kruiden"winkeltje uitgelopen. Ik heb er nog niet over nagedacht dat het beddengoed het allemaal mogelijk kan verergeren.

De laatste tijd draag ik ook een modieus mutsje zodat ik minder aan mijn haar friemel en mijn haren minder snel loslaten door een harde wind (van afgelopen weken), misschien dat een eczeem ook in mijn mutsje zit en ik hierdoor in een vicieuze cirkel ben terechtgekomen.

Ik heb over mijn huid diverse pigment korrels, maar een paar daarvan zijn ineens explosief gaan groeien. Het gebeurt wel eens wat vaker dat er een paar bijkomen, maar nu staan deze ook een beetje dik op de huid en voelen niet echt prettig aan.

Die rare plek op mijn linkerbovenarm is iets raars van de afgelopen maanden, voor het eerst overkomen in october 2007. Het is in die maanden een paar weekjes verdwenen, waardoor ik er geen aandacht meer aan schonk, maar nu het ineens weer terug en weet ik echt niet wat het is.

Ik ga heel snel naar mijn huisarts toe, jammer dat het nu net weekend is. Groetjes Nishi.
Nishinakajima is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2008, 20:10   #92
valencia.
Banned user
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 111
ik zou zelf met mijn contact eczeem nooit geen rozemarijn shampoo gebruiken omdat dit geurstoffen bevat.

het zou enkel de doorbloeding van de hoofdhuid stimuleren, een aantal mensen hier op het forum gebruiken het.

succes bij de huisarts, ben benieuwd, misschien heb je toch seb. eczeem (roos) of psoriasis.
valencia. is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2008, 20:26   #93
Nishinakajima
HaarWeb lid
 
Nishinakajima's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 95
:-s

Hallo Valencia, zou ik wat advies van je mogen krijgen. Even bij het begin beginnen, in het weekend heb ik mijn hoofdhuid gekortwiekt. Dat was even wennen, de voornaamste reden was dat ik er bijna niet meer tegen kon om bij elke aanraking 20 haren mee te nemen.

Vandaag ben ik bij de huisarts geweest, ik voel me niet op mijn gemak met de manier waarop me de middeltjes zijn voorgeschreven. Ik heb een denorex RX shampoo en sandoz keto 20mg (0.2% neem ik aan) mee gekregen. De ongemakkelijkheid komt nu o.a door:

-begin ik nu niet te agressief, ik ken al deze middeltjes niet. Had ik beter met rozemarijn shampoo, dan wel dermanol dan wel rooscure kunnen beginnen?
-in de bijsluiter staat dat 1 op de 10 mensen last kan krijgen van broos haar en lichte haaruitval..dat lijkt me ook niet prettig
-heb ik dit verkeerd aangepakt, had ik eerst naar de verwijzing naar een dermatoloog moeten vragen?
-het is alsof de apotheek een slaatje uit me probeert te slaan, er worden meteen twee flesjes 60ml shampoo in mijn handen gedrukt, terwijl dit met het verzekeringsstelsel dan aardig in mijn portemonee te voelen is. Deze shampoo's kosten 18 euro per flesje

wat kan ik nu het beste doen? rustig aan beginnen of de agressieve middeltjes er meteen in smeren. Is wat mij voorgeschreven is riscovol of heb ik veel te dure spullen. Als ik te veel heb kan ik nog proberen om wat terug te brengen. Door die bijsluiters heb ik dit nog niet uitgeprobeerd en was ik eventueel van plan om geheel te wassen met rozemarijn en alleen mijn hals gedeelte te gaan behandelen, omdat de jeuk daar het ergst is. Wat vinden jullie? Groetjes.

ps. voor mijn rare irritatie op de arm heb ik een merkwaardig zalfje meegekregen. Behalve dat de arts geen verband kon geven met mijn hoofdjeuk is het weer eens zo'n overdreven grote tube waar ik ik maar een heel klein beetje van nodig heb. Stom is dat he.. ik bedenk me dit soort dingen nooit ter plekke, had ik moeten vragen of ze kleinere tubes hadden?

Laatst gewijzigd door Nishinakajima; 12 februari 2008 om 20:37 Reden: ps.
Nishinakajima is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2008, 21:03   #94
valencia.
Banned user
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 111
Precies wat ik al dacht! elke huisarts gaat bij dergelijke klachten dus uit van seb. eczeem (roos) en schrijft deze "agressieve" middelen voor.
Volgens de huisarts is er dus sprake van een schimmel.

wat denk jij zelf??
ben je overgevoelig voor bepaalde producten? gebruik je het laatste jaar andere shampoos en douchegels? en zou het daar dus aan kunnen liggen?

als je zelf denkt dat het wat anders is, zoals seb. eczeem (roos) dan moet je natuurlijk gewoon direct met de denorex en ketoconazol aan de slag.

wel gek dat je volgens de huisarts op je arm wat anders hebt. wat heb je daarvoor gekregen? ik heb zelf voor mn rug een mix van triamcinolon aceton(bijnierschorshormonen/corticosteroďden) en fucidin.

ps, ik heb ook denorex en ketoconazol te koop. maar de verzendkosten zijn al €6,20 en iets van €9,- naar belgië. die rommel is normaal echt heel duur bij de apotheek.

Laatst gewijzigd door valencia.; 14 februari 2008 om 04:40 Reden: ...
valencia. is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2008, 21:14   #95
valencia.
Banned user
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 111
en nogmaals, ik zou zelf die rozemarijn dus niet gebruiken, dat is geen oplossing voor je probleem.
seb. eczeem (roos) moet je met antischimmel middelen zoals ketoconazol te lijf.

en bij een irritatief contact eczeem moet je gewoon met dermolin wassen, en krijg je dus dergelijke zalfjes met bijnierschorshormonen/corticosteroďden voorgeschreven. wat je waarschijnlijk voor je arm hebt.

hoe dan ook, bij alle vormen van eczeem wordt het gebruik van zeep/geurstoffen en niet phhuidneutrale middelen afgeraden omdat ze alleen maar meer jeuk zouden veroorzaken.

je hebt overigens je haar nu gemillimeterd, dus dat het broos word daar hoef je niet bang voor te zijn. als je lang en geverfd/geblondeerd haar had dan is het iets anders

Laatst gewijzigd door valencia.; 12 februari 2008 om 21:31 Reden: ...
valencia. is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2008, 21:58   #96
Nishinakajima
HaarWeb lid
 
Nishinakajima's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 95
thnx

Hartelijk dank voor je supersnelle antwoord. Wat bof ik dat je toevallig aanwezig was.

Allereerst moet ik zeggen dat ik heel even stil geweest ben van een reactie van jou in een ander topic... en daarna heb ik het eczeem topic nog eens goed gelezen. Een paar reacties steken me toch wel: verergerd, haaruitval, huid/haar verdund.. dan weerhoudt me ervan om meteen de badkamer in te duiken. De wasmachine stond te draaien, vandaar dat ik nog even heb gewacht. Er zitten ook reacties tussen van mensen die alternatieve middeltjes hebben gebruikt zoals haldi kruidpoeder vermengd met baby olie en azijn? Je hoofd behandelen emt azijn? Dat zou toch een sensatie zijn zeg als de kuur zo makkelijk te vinden zou zijn. Wie zou zoiets proberen, ik zie mezelf geen azijn smeren.

Bedankt voor je advies ik vermoed ook wel dat dit het beste is. Ik zat er ook aan te denken om maar in het eczeem topic te reageren, want ik zit nu het voorsteltopic te bevuilen. Ik had zeker vanaf mijn veertiende last van roos. Alleen erg jeuken zoals de laatste tijd deed het nooit eerder. Af en toe goed borstelen om die troep eruit te krijgen en het ging zo wel weer een week. In die tijd heb ik altijd wel langer haar gehad. De korrels zaten nooit echt in mijn haar, maar meer dat ik na elke wasbeurt precies de nacht daarna ineens korstjes had. Dat was toch raar dacht ik altijd al, want ik heb vorige dag nog gedoucht. Ik heb de meest rare shampoo's gebruikt, van fructis~zus tot onzinnige volume mousses~zo van de kapper, die toch niet werken, maar mijn roos probleem was altijd aanwezig. Heel misschien dat in mijn lange haar dagen (sinds eergisteren en voorbij tijdperk) de shampoo's de hoofdhuid niet voldoende konden bereiken. Het is pas echt sinds 1,5 jaar dat mijn haar zichtbaar, te zien wat er op de vloer ligt dan, aan het uitvallen is en gepaard gaat met een niet meer te houden jeuk.

Sinds zo'n 8 maanden heb ik niet al te veel meer gedaan aan sport, dat was voornamelijk mountainbiken en hardlopen. Ik ging ook gewoon 's avondslaat in het donker nog. Hierbij voelde ik dan het voorhoofd en achterkant bij de nek goed warm en nat worden, en had ik daar ook eigenlijk geen last van jeuk, dat was meer op de kruin. Ik weet niet of dit een verband moet hebben, want tijdens deze sportieve periode lagen er ook honderden haren op mijn vloer.

Dat zalfje heet trouwens calmurid met 100mg ureum. samengesteld met glycerylmonosteraat, batainemonohydralaat etc wordt gebruikt bij vissenschubbenhuid(?). Zo klinkt het best griezlig, maar ik heb namelijk een tattoeage op mijn linkerarm van 8 x 9 cm die in zijn geheel verdikt, verschilfert en jeukt. Dat heb ik in de laatste 5 maanden gehad en daar is het maar 2 x verdwenen om daarna razendsnel weer op te treden. Ik zat te denken aan een allergie voor bepaald voedsel, maar na experimentatie blijft er niks meer over. Ik weet niet waar dit nou ineens vandaan moet komen. Deze tatoeage heb ik overigens al bijna tien jaar en daarin was hij altijd al tiptop gezond.

Als ik dit van te voren wist had ik die shampoo's wel van je over genomen. Dat had me een zak duiten kunnen besparen. Ik heb niet echt gemilimeterd haar , maar nog iets van 3 misschien 4 centimeter, misschien dat dat nog wel uitval en broze uiteindes kan veroorzaken? Groetjes.

Laatst gewijzigd door Nishinakajima; 12 februari 2008 om 22:14 Reden: foutjes verbeterd, laatste poging..
Nishinakajima is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2008, 22:26   #97
valencia.
Banned user
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 111
als je zelf denkt dat het seb. eczeem (roos) op je hoofd is dan zou ik echt de ketoconazol gebruiken. 3 á 4 x per week wassen en dan 5 minuten in laten trekken.

je moet niet teveel de reacties van andere personen lezen van dat het niet zou werken, misschien hebben deze personen het veel te kort gebruikt of is er sprake van een andere oorzaak.
heel veel mensen zijn gewoon eigenwijs. net zoals met dat zeep / parfum gebruik. ook bij seb. eczeem is het af te raden.

en tja, het is gewoon heel belangrijk dat je zéker weet dat die jeuk en schilfertjes op je hoofd niet door een allergie of overgevoeligheid komen voor een bepaalde stof.
ik kan bijvoorbeeld ook niet tegen mars of twix (pinda's e.d.) daardoor kreeg ik ook jeuk op mn hoofd... en ook natuurlijk van alle cosmeticaproducten die parfum bevatten zoals shampoo, conditioner etc. zelfs van mn deoderant had ik nog kriebel op mn achterhoofd/nek! (kreeg het aan mn handen en kwam dan in mn haar ermee)

Ureum zit ook in de herstellende creme van dermolin.
als de huisarts het voor heeft geschreven dan moet je er rekening mee houden dat je zo en zo een (droge/gevoelige) eczeemhuid hebt.

je kan trouwens beter ook een vitamine b complex kopen en dat even slikken. dan groeit je haar weer een beetje snel en sterk aan.

Laatst gewijzigd door valencia.; 12 februari 2008 om 22:38 Reden: ...
valencia. is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2008, 22:43   #98
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Nish,

Hier zakt me toch werkelijk de broek van af! Heb je de snelgroeiende moedervlekjes verzwegen voor de dokter?? En dus geen biopt geëist?

Vind je de kans dat het huidkanker is niet véél belangrijker dan haaruitval of eczeem?

Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2008, 16:06   #99
Aiksas
HaarWeb lid
 
Aiksas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2008
Berichten: 1
Hallo, ben net gearriveerd hier

ik ben een 33-jarige alleenstaande moeder met een zoontje van 2 en heb sinds mijn puberteit (en vooral later in de puberteit)last van overbeharing. Ik schaam me er diep voor. Ik word bijvoorbeeld ook heel panisch als een man mijn kin wilt aaien (al is het gewoon uit lief heid) Die hand sla ik dan meteen weg. Arme man zal ook wel denken 'oh díe spoort niet!'

Maar goed, ik ga nog ff rondneuzen....
Tot later
__________________
Eigenwijs is ook wijs
Aiksas is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2008, 04:40   #100
Nishinakajima
HaarWeb lid
 
Nishinakajima's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 95
biopt?

Hallo allemaal. De huisarts schrijft snel dure spullen voor zonder ook echt een diagnose te stellen, maar hij heeft wel snel gekeken en wat gezien dat serr.eczeem moet zijn. Ik heb wel eens eerder opmerkingen gehad van kappers, maar de laatste tijd is de roos wat verergerd. Ik heb vaker korreltjes in plaats van vlokken, en ik heb een soort drukkend gevoel alsof mijn haar krom trekt. Kan ook zijn dat mijn hoofdhuid er mee vol ligt of dat mijn haar eraf wil, maar echt een vrij gevoel mis ik.

Ik was eerder bang voor de verhalen waarbij de gebruiker sneller zijn haar is kwijt geraakt, ja wie weet hebben deze mensen te veel gebruikt of waren ze er overgevoelig voor. In de bijsluiter staat wel dat 1 op de 10 gebruikers die bijwerkingen gaat krijgen. Nu ik mijn haar geknipt heb, merk ik dat ik minder haar verlies, toch voel ik de kleine haartjes van mijn hoofd vallen. Is dat misschien gek?

Met die groeiende moedervlekken worstel ik al langere tijden. Ik weet niet beter dan dat ik ze al sinds mijn geboorte heb en dat er geregeld meer bij komen. Ik heb de dokter al vanaf dat ik als veertien jarige voor het eerst bij hem op zijn consult kwam er naar gevraagd, maar kon me niet meer zeggen dan dat het een normaal proces is dat je tot je dertigste nieuwe moedervlekken krijgt. Dat was toen, nu antwoordde hij weer precies hetzelfde, alleen was het merkwaardig dat nu ik die leeftijd haast bereikt heb, hij het nu had over 35 jaar. En over vijf jaar zal hij natuurlijk weer met vijf jaar verhogen. Hij heeft zoals elke keer dat ik er naar vraag, naar de moeder vlekken gekeken en hij kijkt er dan met zo'n speciaal lampje doorheen. Elke keer antwoordt hij me dat deze moedervlekken gezond zijn en dat er pas een wordt behandeld als ze echt groen uitslaan of weet ik wat. In dat geval zal het ook veel te laat zijn, maar ik weet echt niet wat ik er mee moet. Ik vind het ook niet leuk om elke keer van die spikkels erbij te krijgen. Kan het iets vreemds betekenen?
Nishinakajima is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2008, 05:05   #101
valencia.
Banned user
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 111
je zou er nog eens mee naar een dermatoloog kunnen gaan voor de zekerheid....
maar zoals de huisarts zei heeft iedereen moedervlekken. als ik de mijne exact ga tellen lijkt het ook of er steeds meer bij komen.
ze worden volgens mij niet groter, behalve eentje op de zijkant van mn buik. maar volgens mij is dat omdat in de loop der jaren de huid gewoon wat uitrekt. ik had er ook een op mn tepelhof (lelijk) maar die is onlangs weggehaald.
ik heb laatst besloten niet meer onder de zonnebank te gaan.... ik ging al heel weinig maar toch. ben bang om oud te worden en mn moeder had ook huidkanker op haar hals/borst. heeft ze een zalfje voor gekregen.

je kan beter starten met de denorex en ketoconazol.
je hoeft echt niet bang te zijn dat je haaruitval erger word, want dit is ook niks...,je moet het gewoon even 2 maanden aankijken.
straks komen al die uitgevallen haren weer terug.... en heb je hopelijk nergens meer last van.

ik had al slaappillen genomen dus kan jammer genoeg niet meer verder typen
ik kom er later nog wel op terug....
valencia. is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2008, 05:33   #102
Nishinakajima
HaarWeb lid
 
Nishinakajima's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 95
De meeste van mijn moedervlekken zitten op mijn onderarmen en ik heb er een paar in mijn gezicht. het zijn wel precies de plekken die onbedekt zijn. In de zomer merk ik dat mijn onderarmen slecht tegen zonlicht kunnen, maar ergens in Januari had ik een dikke leren jas aan en voelde ik mijn rechterarm tintelen. Ik stroopte mijn mouw op en zag dat twee moedevlekjes gegroeid waren en er een beetje dik op zaten. Zou het ook kunnen dat ze in warme omstandigheden harder gaan groeien. Je schrijft dat je er eentje hebt laten weghalen, dat zou ik ook graag wel willen. Ik zou de grote op mijn linkeronderarm graag weg willen hebben. Hoe heb jij dat aangepakt en wat zou zoiets kosten? Ik wens je nog een goede nachtrust toe trouwens, tot laterz. Nish.
Nishinakajima is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2008, 11:13   #103
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hoi Nish,

Je schreef over snelgroeiende moedervlekken en daaronder versta ik dat de moedervlekken steeds groter worden, dus niet dat er steeds meer bij komen.
Als ze groter worden in hoogte, lengte of breedte, dan is dat verdacht.

Bij ieder vlekje waar ik tot dusverre mee naar de dokter ben gegaan, is prompt een biopt genomen; dan wordt er met een soort tangetje een stukje uit de huid geknipt en dat stukje wordt in het laboratorium onderzocht of het kwaadaardig is of niet.

Als ik jou was zou ik naar een dermatoloog gaan met alle klachten over je huid en je haar, en pas als de moedervlekken goedaardig zijn bevonden, kunnen ze weggehaald worden.

Maak maar een afspraak met een dermatoloog en dan hoor je wel of je een verwijsbrief van de huisarts nodig hebt; vaak heb je helemaal geen verwijsbrief nodig.

Sterkte en succes!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2008, 02:40   #104
Nishinakajima
HaarWeb lid
 
Nishinakajima's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 95
Hoi hallo. Bedankt, ik zal wat bij de dermatoloog proberen te laten onderzoeken. Ik heb hier al ergens gelezen dat er eentje in rotterdam zit die heel goed is, alleen een enorme wachtlijst heeft. Reizen hoeft voor mij geen probleem te zijn, als ze maar makkelijk te vinden zijn.

Klopt, het is alletwee. Ik krijg er telkens bij en de bestaande worden groter. Het is denk ik ook veel langer meer dan dat. Ik was er nooit gerust op, de arts kan er ook verder niks mee.

Ik verlies toch nog steeds aardig wat haartjes. Jaja, het bekende geklaag dat je wel vaker hoort sorry. Het verschil met mijn langere haardos was dat de haartjes tussen de andere vast bleven zitten. Nu, voel ik de haartjes tijdens het tikken op armen en benen vallen en liggen ze vlak naast mijn toetsenbord. Vooral omdat ze op het huidhaar gebied- vlakboven de nek en boven de oren ook net zo hard uitvallen heb ik hoop dat dit een tijdelijk probleem moet zijn. Tot spreeks, groetjes.
Nishinakajima is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2008, 03:45   #105
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hoi,
Je hoeft niet direct naar Dr. Munte in Rotterdam, want dan ben je over 3-4 maanden pas aan de beurt. Je kunt best naar een dermatoloog bij jou in de buurt gaan en pas als die jou niet naar tevredenheid zou helpen, naar een andere dermatoloog toestappen.

Bel maar gewoon het dichtstbijzijnde ziekenhuis.

Succes!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Attentie : nieuw alternatief voor de blauwe tape! Webmaster Haarwerken 15 18 november 2005 21:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.