Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 4,75 gemiddeld. Weergave
Oud 24 juni 2005, 11:52   #421
Deckard
Alles is relatief
 
Deckard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2004
Berichten: 231
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Ok, maar zijn verhaal van p-5-p was dat onzin? Deckard, ik zie dat jij zelf ook p-5-p bent gaan gebruiken? Het verhaal zal toch wel kloppen? en waar kopen jullie je p-5-p?
http://www.vitaminstore.nl/vitaminen...egasorb-50-mg/

P-5-p is geen middel om de uitval te stoppen maar kan de balans in het positieve doen omslaan. Voor stabilisatie/hergroei heb je echt de zware jongens nodig: Meneertjes Fina en Duta.

Vitamine b is gewoon goed voor je haar, that's it.
Ik neem zelf om de 3 dagen een pilletje in.
__________________
Ofcourse you realise...this means WAR...!

Mijn regimen:
Extern:
- Nizoral Shampoo
- Alpecin After Shampoo Liquid
Intern:
- Omega 3 vetzuren
- Proscar (per dinsdag 29-03-05)
Deckard is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2005, 02:37   #422
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Question

Ok, bedankt allebei! Ik las trouwens dat je p-5-p moet innemen in combinatie met zink. Dan zou je het beste resultaat hebben. Doen jullie dat ook?

De dingen die ik tot nu toe aannaam over het p-5-p onderwerp kwamen van meneer Son of Sam, maar hem kon ik beter niet serieus nemen hoorde ik. Maar het is toch echt zo dat de pyridoxine slecht is voor je haar of hoef ik dat niet aan te nemen? Ik heb hier namelijk nog pillen van essential organics, centrum en een b-complex die allen pyridoxine bevatten, maar ik nu niet meer gebruik. Dus ik kan deze beter laten liggen of zoog Sonofsam echt alles uit zijn duim?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2005, 10:03   #423
Deckard
Alles is relatief
 
Deckard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2004
Berichten: 231
Nee, het "pyridoxal is beter dan pyridoxine" verhaal klopt wel.

Met zink moet je goed opletten want je zit al snel over je dosis heen en te veel zink is juist slecht voor je.
__________________
Ofcourse you realise...this means WAR...!

Mijn regimen:
Extern:
- Nizoral Shampoo
- Alpecin After Shampoo Liquid
Intern:
- Omega 3 vetzuren
- Proscar (per dinsdag 29-03-05)
Deckard is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2005, 13:03   #424
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Question

Ok, ik weet dat ik deze vraag misschien beter op de zink thread kan stellen, en als mensen dat liever hebben zal ik dat dan daar ook wel doen. Maar aangezien we het er nu toch over hebben :

Hoeveel mg zink kan je per dag tot je nemen? Ik hoorde dat teveel zink slecht voor je is, en te weinig zink averechts werkt. Dus tussen welke minimum en maximum mg zink is goed?

En kan je dit ook in andere vormen binnen krijgen behalve zink sulfaat aangezien ik die nergens te koop zie en ik niet van buitenlandse internetopagina's wil bestellen?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2005, 15:13   #425
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Ok, ik weet dat ik deze vraag misschien beter op de zink thread kan stellen, en als mensen dat liever hebben zal ik dat dan daar ook wel doen. Maar aangezien we het er nu toch over hebben :

Hoeveel mg zink kan je per dag tot je nemen? Ik hoorde dat teveel zink slecht voor je is, en te weinig zink averechts werkt. Dus tussen welke minimum en maximum mg zink is goed?

En kan je dit ook in andere vormen binnen krijgen behalve zink sulfaat aangezien ik die nergens te koop zie en ik niet van buitenlandse internetopagina's wil bestellen?
Hey Guoy,

Inderdaad is het beter als je deze vragen in de zink-thread stelt. Als je die thread leest, zul je ook zien dat niemand weet wat de juiste zinkdosering is. En aangezien je met een te lage dosis je DHT juist een boost geeft, zou ik mijn vingers er niet aan branden. Zeker niet omdat er ook andere goede 5AR-1-remmers zijn, zoals pyridoxal. Maar ook omdat 5AR-1 een marginale rol speelt in AGA. Besteed dus niet teveel energie en aandacht aan 5AR-1-remmers.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2005, 17:45   #426
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Ok dank je . Ik zal voortaal in de goede thread posten!
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2005, 22:33   #427
lanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Berichten: 316
pyridoxine......

Even wat orthomoleculaire zinnigheid:

Pyridoxine - vitamine B6
[referenties 3, 4, 19–34]

Haskells literatuuroverzicht [ref. 23] liet geen nadelige effecten zien op patiënten die behandeld werden met dagelijkse orale doses pyridoxine van 20–100 mg (d.i. tot vijftig maal de RDA) voor perioden tot drie à vier jaar toe. Het FDA-panel benadrukte ook dat "er bij mensen geen bijwerkingen waren gevonden van een dagelijkse toediening van 50 tot 200 mg pyridoxine hydrochloride gedurende meerdere maanden" [ref. 14]. Recente publicaties echter hebben verscheidene patiënten beschreven die aan sensorische neuropathie leden na het innemen van bovenmatige doses pyridoxine (tot 6 g per dag toe) gedurende lange perioden [ref. 24–26]. Het innemen van 500 mg pyridoxine per dag kan na meerdere jaren neuropathie oproepen, en inname van nog hogere doses geeft hetzelfde beeld na een kortere periode. De neuropathie verdween meestal snel nadat men was gestopt met de pyridoxine [ref. 27–30, 33, 34]. "Het doseringsgebied tussen 200–500 mg per dag is niet systematisch onderzocht, maar de drempel schijnt daarboven te liggen en grotendeels af te hangen van de duur van de behandeling".

Er is beweerd dat hoge doses pyridoxine tot leverschade, interferentie met de normale functies van riboflavine en afhankelijkheid kunnen leiden. Met uitzondering van de mogelijkheid van afhankelijkheid worden deze beweringen niet gesteund door wetenschappelijke gegevens. Bij drie volwassenen zijn afhankelijkheidsverschijnselen [ref. 20, 21, 31], bestaande uit slecht gedefinieerde symptomen zoals zenuwachtigheid en beverigheid, waargenomen na onthouding van suppletie met pyridoxine hydrochloride na enkele weken op een niveau van 200 mg per dag (ongeveer honderdmaal de RDA voor volwassenen), maar de reactie was snel voorbij.

Op basis van het huidige bewijsmateriaal ligt de algemeen geaccepteerde veilige hoeveelheid voor langdurige toediening tussen vijftig- en honderdmaal de RDA.

http://www.soe.nl/veilig/wateropl.htm
lanne is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2005, 15:00   #428
pepi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2004
Berichten: 4
vitamine b complex met de p-5-p

weet iemand misschien een merk waar de goede vitamine b6 in zit, namelijk p-5-p maar dan in een vitamine b complex. ik heb er namelijk naar gezocht maar zonder resultaat.

alvast bedankt
pepi is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2005, 17:30   #429
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Beste Pepi, probeer de Plantina Multivitaminen. Wel prijzig, maar ze bevatten de goede b6.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2005, 21:22   #430
luvion
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2005
Berichten: 18
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pepi
weet iemand misschien een merk waar de goede vitamine b6 in zit, namelijk p-5-p maar dan in een vitamine b complex. ik heb er namelijk naar gezocht maar zonder resultaat.

alvast bedankt
Biotics, bijvoorbeeld Biotics Bio B 100 of Biotics BIO 3B G. Solgar heeft ook wel wat producten met pyridoxaal-5-fosfaat, maar volgens mij niet echt een vitamine b complex (zoek op solgar.nl op pyridoxaal).
luvion is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2005, 21:47   #431
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pepi
weet iemand misschien een merk waar de goede vitamine b6 in zit, namelijk p-5-p maar dan in een vitamine b complex. ik heb er namelijk naar gezocht maar zonder resultaat.

alvast bedankt
Inderdaad Plantina Multivitaminen zijn de enige multi vitamine die ik heb kunnen vinden met pyridoxal-5-fosfaat (20 mg = 1000% ADH). Helaas kosten die krengen iets van 15 eurie per 30. Persoonlijk vind ik dat iets teveel van het goede. Helemaal als je bedenkt dat je voor 5 euro bij het kruitvat iets van 90 vitamines voor sporters kan krijgen. Verder kosten 60 p-5-p tabletten van NOW 12 eurie.



Maar ik baal echt van het feit dat zoveel multi vitamines en haarcomplexen de verkeerde vitamine b6 bevatten! En wat ik me echt afvraag is het feit of het ene fuck uitmaakt of je multi-vitamine nu wel of niet de juiste b6 heeft!

Ik heb bv “super haar formule” van de tuinen. Deze bevat 27 mg (1350% ADH) Vitamine B6 (Pyridoxine Hydrochloride). Opzich is het een perfect extra vitamine die goed is voor mijn haar het bevat dus alleen de verkeerde vitamine b6

Nu slik ik daarbij ¼ proscar & zaagbladpalm die beide zowel 5-alpha-reductase type 1 & type 2 remmen. Pyridoxine zou juist de aanmaak van 5-alpha-reductase type 1 verhogen.



Ik kan me voorstellen dat als je bv Zix maakt of de combinatie nonaandizuur, vitamine b6 en zink slikt het van belang is dat je de juiste vitamine b6 gebruikt (namelijk pyridoxal).

Maar hoe nadelig is het gebruik van Pyridoxine (in je dagelijkse multivitamine) als je al een arsenaal aan andere 5-alpha-reductase remmers in je regime hebt!!!!!



Zou het slim zijn om tegenover de 27 mg Pyridoxine een Pyridoxal tablet te zetten (50 mg of gedeeld door 2 = 25 mg)? Zodat zo de nadelige effecten van pyridoxine beperkt blijven. Of zijn de nadelige effecten te verwaarlozen en maken we van een mug een olifant?
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2005, 22:00   #432
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Je vraagt je af of het een fuck uitmaakt welke vitamine b6 er zit maar vraag je zo weer zo af wat een supplement voor je haar kan beteken.
Ik denk weinig , het vergaren van vitamines op een natuurlijke manier bijv omega 3 door vette vis is effectiever dan een pilletje.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2005, 22:08   #433
John00
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 43
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ycelik
Je vraagt je af of het een fuck uitmaakt welke vitamine b6 er zit maar vraag je zo weer zo af wat een supplement voor je haar kan beteken.
Ik denk weinig , het vergaren van vitamines op een natuurlijke manier bijv omega 3 door vette vis is effectiever dan een pilletje.
En bovendien heeft het in de praktijk vrijwel geen invloed op je haargroei. Je druk maken over welke vitamine je moet slikken heeft geen enkele zin.
John00 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2005, 22:53   #434
luvion
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2005
Berichten: 18
Wat het uithaalt voor je haar is natuurlijk de vraag, ik sta ook vrij sceptisch tegenover de meeste supplementen.

Ik denk ook niet dat het veel uitmaakt uitmaakt of je nu B6 neemt als p-5-p of als pyridoxine. Lijkt me toch dat pyridoxine gemetaboliseerd wordt tot pyridoxaal fosfaat (zoals bijv ook hier vermeld).
luvion is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2005, 00:11   #435
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luvion
[...]Ik denk ook niet dat het veel uitmaakt uitmaakt of je nu B6 neemt als p-5-p of als pyridoxine. Lijkt me toch dat pyridoxine gemetaboliseerd wordt tot pyridoxaal fosfaat (zoals bijv ook hier vermeld).
Ik ben er ook sceptisch over. Uit kleine tegenstrijdige studies, kan je lastig harde conclusies trekken.
ugh is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Voeding, vitamines & kruiden idoena Overige (haar)discussies - Algemeen 235 28 juli 2009 18:09
Vitamine E Succinate vermindert werking androgeenreceptor Vince001 Medicijnen/haargroeimiddelen 19 28 april 2008 00:12
Vit. B6, ik weet het ook ff niet meer Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 4 23 november 2006 22:55
Vitamine B6 klaas Medicijnen/haargroeimiddelen 3 23 maart 2004 21:26
Zinc gluconate en vitamine B6 (Pyridoxal 5' phosphate) Alonso Medicijnen/haargroeimiddelen 0 12 maart 2003 11:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.