Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 juli 2005, 14:27   #1
Birgit Jansen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2004
Locatie: Utrecht
Berichten: 64
Werking van medicijnen stopt?

Hoi Allemaal,
Ik heb een brandende vraag. Ik was heel blij met mijn regime tegen haaruitval namelijk proscar 1 mg minoxidil 5% en de diane-35 pil. Mijn haartuitval was binnen 3 maanden gereduceerd naar haarverlies van 4 haren na een wasbeurt of kambeurt en dit heeft driekwart jaar geduurd. Maar ineens neemt de haartuitval weer toe naar wel 20 haren per kambeurt of als ik door mijn haren ga komen er weer plukken tegelijk los. Heel frustrerend. Ik vraag me af waar het van komt, went je lijf eraan zodat de werking stopt? De proscar 1% wordt door mijn apotheek gemaakt en ik vraag me af zouden ze wat anders in de pilletjes gestopt hebben want het is wel opvallend dat het begon toen ik weer een nieuwe pot pillen had besteld voor een half jaar en die pillen maken ze zelf. Wat velen ook herkennen is dat het gepaard gaat met meer jeuk op mijn hoofd. Of moet de dosis omhoog van de proscar?
Hopelijk heef iemand hier iets nuttigs over te melden. Of hebben er meer in de zomer last van dat de haaruitval toeneemt?
Alvast bedankt
liefs Birgit
Birgit Jansen is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2005, 15:51   #2
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Haaruitval komt en gaat in flunctuaties, dus de ene keer heel veel de andere keer heel weinig.
Het hoeft niet te betekenen dat het allemaal de slechte kant op gaat.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2005, 19:58   #3
lanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Berichten: 316
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Birgit Jansen
Hoi Allemaal,
Ik heb een brandende vraag. Ik was heel blij met mijn regime tegen haaruitval namelijk proscar 1 mg minoxidil 5% en de diane-35 pil. Mijn haartuitval was binnen 3 maanden gereduceerd naar haarverlies van 4 haren na een wasbeurt of kambeurt en dit heeft driekwart jaar geduurd. Maar ineens neemt de haartuitval weer toe naar wel 20 haren per kambeurt of als ik door mijn haren ga komen er weer plukken tegelijk los. Heel frustrerend. Ik vraag me af waar het van komt, went je lijf eraan zodat de werking stopt? De proscar 1% wordt door mijn apotheek gemaakt en ik vraag me af zouden ze wat anders in de pilletjes gestopt hebben want het is wel opvallend dat het begon toen ik weer een nieuwe pot pillen had besteld voor een half jaar en die pillen maken ze zelf. Wat velen ook herkennen is dat het gepaard gaat met meer jeuk op mijn hoofd. Of moet de dosis omhoog van de proscar?
Hopelijk heef iemand hier iets nuttigs over te melden. Of hebben er meer in de zomer last van dat de haaruitval toeneemt?
Alvast bedankt
liefs Birgit

Hoi Birgit,

Het klonk zo goed.
Maargoed, ik zou beginnen met navraag te doen bij je apotheek.
Het kan ook zijn dat je misschien niet tegen een of ander ingredieent kunt dat ze erin gestopt hebben.
En ik acht het niet onaannemelijk dat je vrees klopt, dat je lichaam na een poosje anders gaat reageren.
Ik heb ook nog steeds het vermoeden dat mijn lichaam op de fina naar verloop van tijd ook anders is gaan reageren.
Misschien worden bepaalde hormonen meer of minder aangemaakt door vermindering van DHT, en wordt het DHT daardoor impliciet aangezet tot meer aanmaak. Ik weet het niet, in mijn situatie had ik wel dat vermoeden.
Ook omdat ik bijv. meer last kreeg van puistjes, die nu minder zijn geworden na stoppen fina. Het blijft lastig.

sterkte and good luck ermee.

Lanne
lanne is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2005, 21:31   #4
puck25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2005
Berichten: 11
Hoi Birgit,

Wat vervelend om te horen dat je je weer zo'n zorgen maakt.
Heb je al navraag gedaan bij je apotheek? Jouw positieve verhaal op dit forum heeft mij doen besluiten om ook aan de fina te gaan na 2 jaar andro en diane. Ik vind namelijk dat mijn haaruitval ondanks de medicijnen weer ontzettend is toegenomen en na het lezen van jouw verhaal heb ik toen besloten om ook fina te gaan proberen. Ik baal daarom met je mee want je bent mijn klankbord.
Ik kan wel zeggen dat 20 haren nog niet veel is na een wasbeurt maar ik begrijp dat je weer schrikt na zo'n tijd heel weinig haarverlies. Ik hoop dat je wat meer te weten bent gekomen ondertussen en laat het ons weten. Sterkte, Puck
puck25 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2005, 11:35   #5
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hoi Birgit,

je vertelde dat je voorheen 4 haren verloor na een kambeurt en nu gemiddeld 20 haren.
Het zou goed kunnen dat je gemiddelde verlies de juiste hoeveelheid haar verlies is die je nodig hebt voor de natuurlijke verjonging van het haar. Vier haren verlies lijkt me namelijk, gek genoeg, veel te weinig.
Misschien dat je haar in het begin ´te goed`
op het medicijn heeft gereageert en dat het nu goed in balans is, ook kijkend naar de natuurlijke verjonging van het haar.
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2005, 19:50   #6
Birgit Jansen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2004
Locatie: Utrecht
Berichten: 64
Bedankt voor jullie reacties!

Misschien maak ik me inderdaad te snel zorgen. Ik denk dat ik inderdaad erg weinig haren verloren heb de afgelopen maanden. Het was net zo weinig als toen ik zwanger was. Ik ben de haren nu weer aan het tellen en kom denk ik op een dag nog niet eens aan de 60 en ik begrijp dat 100 per dag normaal is. Ik ben alleen wel weer gaan zoeken en las dat de werking van de finasteride na een jaar minder gaat worden( in het haarboekje) dus als het maar niet erger gaat worden nu, zoals jullie ook herkennen dan begin ik weer angstig te worden en dat is nou juist niet goed.
Ik zit te denken om ook Saw Palmetto (of hoe het ook heet) erbij te gaan gebruiken die werkt op meer dan de fina alleen. En de laser waar ik berichten over las lijkt me ook niet verkeerd.
Het was super dat ik 10 maanden lang nauwelijks haren verloren heb en ik hoop dat ik nooit meer het heftige haarverlies krijg dus ik blijf informatie tot me nemen.
Bedankt voor het meedenken.
Birgit Jansen is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2005, 17:40   #7
Jelleke
HaarWeb lid
 
Jelleke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: Utrecht
Berichten: 65
Hoi Brigitte,

Ik herken je probleem volkomen. Ook bij mij kwam na een tijd van verminderde haaruitval, de uitval weer terug. Echter, sinds een maand wordt het weer minder . Ook mij dermatoloog heeft bevestigd dat haaruitval fluctueert. Dus: wanhoop (nog) niet.

Groetjes,
Jelleke
Jelleke is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2005, 12:14   #8
Birgit Jansen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2004
Locatie: Utrecht
Berichten: 64
Bedankt Jelleke,

Gelukkig is bij mij inmiddels ook de haaruitval weer aan het minderen dus misschien was het toch een tijdelijke verergering uiteindelijk is het ruim een maand erger geweest. Ik ben wel 2x per dag minoxidil 5% 1ml gaan gebruiken in plaats van 1x 1 a 2 ml misschien dat dit ook een positief effect heeft.
Maar fijn dat er meegedacht en gereageerd wordt, fijn dat er lotgenoten zijn waar je met je verhaal terecht kan.

liefs Birgit
Birgit Jansen is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Effect op de lange termijn Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 111 15 juni 2011 08:01
Grapefruitsap versterkt werking medicijnen? AnthonieH Medicijnen/haargroeimiddelen 146 3 augustus 2009 21:34
heb ik aga en werking androcur/cyproteronacetaat sigur Haarproblemen bij vrouwen 2 20 september 2004 16:41
Bewijzen van werking Aminexil? Chris Medicijnen/haargroeimiddelen 1 23 december 2001 20:08


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.