Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 15 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 12 april 2006, 10:46   #256
josephguy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2005
Berichten: 75
Ik heb nu zo n lasercomb SE in huis,vanwege de prijs.Het is idd erg boring om da ding toe te passen.Het laserlicht dat eruitkomt lijkt erg veel op het laserlicht dat uit een laserpod komt,die ik ooit gekocht heb(soort moderne lavalamp).Ik doe gewoon de laserkam met de tanden tegen mn hoofdhuid aan en per plek ong een minuutje laten zitten en dan weer een nieuw plekje,doe alleen mn bovenkant en kruin en ben hier ong 20 min zoet mee.Ik denk niet dat t laserlicht weerkaatst word door je haar,dringt toch wel door op je scalp,denk ik zo.
josephguy is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2006, 11:34   #257
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
ik ben blij dat mensen hier hun gebruikservaringen posten.
als ik lees dat sommige trouwe fanatieke mensen hier het kammen al gaan uitstellen en dat slechts na 2 maand dan weet ik al zeker dat zo'n ding nooit wat voor mij is geweest
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2006, 15:17   #258
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Ik heb nu ook twee lasertjes van AnthonieH overgekocht en wil ze ook voornamelijk gaan gebruiken voor m'n haarlijn. Maar als het tien minuten kost om je hele hoofd te doen, hoe kan je dan 15 minuten bezig zijn met je hele haarlijn? Je moet ieder stukje hoofdhuid toch 4 seconden beschijnen, en wij hebben dezelfde lijn-lasers toch flappie aangezien we ze allebei via Anthonie hebben. Met een lijnlaser ben je toch veel sneller klaar dan een puntlaser.

Ik heb de laser nog niet gebruikt, maar ik heb het gevoel dat als ik alleen de haarlijn en omgeving wil doen ik er sneller mee klaar ben dan met tanden poetsen, of zit ik nu in totaal de verkeerde richting te denken?
Misschien deed ik dan iets verkeerd , maar in als ik erover nadenk zou het ook sneller moeten zijn. Ik had trouwens maar 1 werkende laser, de andere twee waren volgens mij DOA (mooi liedje van Foo Fighters btw ).
(of ze konden niet tegen mn geweldige soldeer skills...eigenlijk betere verklaring..)
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2006, 19:48   #259
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Ik moet zeggen dat het wel prettig is ook van andere leden even wat over de LaserComb te horen. Ik gebruik 'm nu sinds 18 februari en het valt mij idd ook niet altijd licht om om de dag dat apparaatje weer ter hand te nemen. Ook is het okee om te zien dat ik niet de enige ben die af en toe een dagje overslaat. Daar voel ik me namelijk nog wel eens kloterig over... Wat bij mij wel werkt, is even wat over de LaserComb te lezen. Bijv. die onderzoeksresultaten uit eerdere tests. Die zijn niet bepaald representatief, maar wel erg positief... dan weet ik meteen weer waarom ik 's avonds zo lang met dat ding sta te rommelen. Hehe, hoe bedoel je, jezelf voor de gek houden....

Wat Tiuri zn vraag betreft, ik doe drie banen van voor naar achter en drie van links naar rechts. Die eerst drie zijn eigenlijk iets te veel, maar zo weet ik zeker dat ik alles gehad heb. Aan het hoefijzer gebied doe ik ook niets.

Ik vroeg mij nog wel af hoe secuur jullie zijn bij het verplaatsen van de LC. Je moet 'm een halve inch verschuiven per keer en dat zou neerkomen op ong. een centimeter... Voor mijn gevoel is dat wat veel. Ben bijna geneigd iecere millimeter te doen... Hoe zien jullie dat?

Uiteindelijk denk ik dat ik zeker de discipline heb om met de LC door te gaan. Ik geloof simpelweg in doorzettingsvermogen en daarnaast vond ik het aanbrengen van bijvoorbeeld Fluridil veel irritanter. Zeker in afwijkende situaties. Ik ging met een fohn en een zak met ampullen op vakantie, man wat irritant... . Nu neem ik de comb mee en die kan ik gewoon gebruiken waar en wanneer het uitkomt. Dat komt allemaal wel goed. Nu die FDA-trials nog....
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2006, 21:44   #260
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Kan je niet gewoon een muziekje luisteren als je aan het lasercomben bent? Is twee nummers luisteren terwijl je zit te kammen.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2006, 23:11   #261
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Ik vroeg mij nog wel af hoe secuur jullie zijn bij het verplaatsen van de LC. Je moet 'm een halve inch verschuiven per keer en dat zou neerkomen op ong. een centimeter... Voor mijn gevoel is dat wat veel. Ben bijna geneigd iecere millimeter te doen... Hoe zien jullie dat?
Ik neem een kortere afstand dan een halve inch, zodat zoveel mogelijk hoofdhuid bestraald raakt. Ik probeer de stralen zo dicht mogelijk naast elkaar te zetten.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2006, 10:09   #262
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud
Ik neem een kortere afstand dan een halve inch, zodat zoveel mogelijk hoofdhuid bestraald raakt. Ik probeer de stralen zo dicht mogelijk naast elkaar te zetten.
Okee, dat blijf ik toch ook doen. Het is volgens mij het beste om 't zo precies mogelijk aan te pakken.

@Guoy: Dat soort dingen gebeurt nu ook steeds meer. Gister een half uur aan de telefoon gehangen onder het laseren.... Maar je moet toch ook je kop er wel bij houden als je het goed wilt doen.
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2006, 07:52   #263
josephguy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2005
Berichten: 75
Ik had eigenlijk een vraagje over de adapter die bij de lasercomb zat,dit was namelijk geen adapter die bij ons in nl in t stopcontact kan dus heb ik een adapter gehaald in een electronica zaak en heb dezelfde voltage afgestemd(namelijk 9 v).Dit kan toch geen kwaad,lijkt me?Miss stomme vraag,maar ik wil t zkr weten(strax beschadig ik da ding)
josephguy is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2006, 11:03   #264
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Ik heb me in zo'n electronicazaak laten vertellen dat dat idd de juiste manier is. Heb zelf ook een andere adapter erbij gekocht.
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2006, 11:40   #265
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Bij mij werd er automatisch een verlengstukje bij de adapter geleverd. Deze past op de bijgeleverde adapter en maakt het geschikt voor de Nederlandse stopcontacten.

__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2006, 22:50   #266
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
dag vrienden,
ik lees deze tread door en vraag me af of er al een gebruiker is, die verandering heeft waargenomen die toe te schrijven is aan de lasertherapie????
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2006, 19:30   #267
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
we zijn 100 dagen verder, we kunnen die uitslag binnenkort verwachten neem ik aan! ben benieuwd naar de onderzoeksresultaten.
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.

mhogen is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2006, 00:48   #268
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mhogen
we zijn 100 dagen verder, we kunnen die uitslag binnenkort verwachten neem ik aan! ben benieuwd naar de onderzoeksresultaten.
Slecht nieuws, dat gaat nog wel effe duren [bron]:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Angela
Lexington Intl LLC is committed to achieving US FDA medical device clearance for the LaserComb to be allowed to make additional claims. In 2005, Lexington concluded a multi-center, sham-controlled clinical study and filed an FDA submission thereafter. As you are all aware, the FDA institutes a very arduous process to ensure the safety and efficacy of every medical device in review. If it weren’t for the diligence of the FDA, we could potentially have devices on the market that are making false claims or advertising exaggerated benefits. We all must appreciate the FDA’s diligence and be patient with their process.

The application process has a time line and deadlines that must be adhered to by the FDA and by the submitting party. The first deadline is a 90-day period in which the FDA must review the application and respond to the submitting party with questions, comments and requests for clarifications to ensure that the clinical study followed Good Clinical Practice and the study was conducted to the highest level of integrity and clinical standards. Now, it would be wonderful, and just short of a miracle, if the FDA granted clearance during this first 90-day window. But realistically, we anticipate that the FDA will respond with questions and clarification requests as it has done with many other device or drug clearances.

Lexington has recently received the first response from the FDA and we are currently in the process of responding and expanding on the statistical analysis. The FDA response is considered confidential information between Lexington and the FDA. It is not appropriate or ethical for Lexington to make public comments on the response. But let us assure you that we are committed to achieving this clearance and feel confident that our clinical data was significant and the clinical studies were conducted to the highest level of clinical standards.

We appreciate everyone’s support and patience as we proceed through the FDA submission process

- Team Lexington
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2006, 02:47   #269
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
En toch vind ik het vreemd dat ze niet de resultaten onofficiëel kunnen uitbrengen. Als het zulke "goede" resultaten zijn, hebben ze toch niets om bang voor te zijn?
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2006, 14:42   #270
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Ik vind het een rare boel. Ze zijn het nu al zo lang aan het rekken.. en altijd wanneer je denkt dat die goedkeuring van de FDA er staat aan te komen posten ze plots dat het nog een hele tijd kan duren... Zo houden ze ons al bijna drie jaar aan het lijntje.

Desondanks geloof ik nog altijd rotsvast in de LC.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Protopic EN Lasercomb combi: gevaarlijk?!? Guoy Overige behandelingen 16 24 augustus 2009 01:10
Nog steeds haaruitval 2,5 na zwangerschap lindaw Haarproblemen bij vrouwen 18 8 augustus 2009 17:37
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.