Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 november 2007, 10:31   #1
Esther86
Esther
 
Geregistreerd: 8 juli 2007
Locatie: Kopenhagen
Berichten: 55
weer terug, graag wat help

Hallo allemaal,

Ongeveer 4 maanden geleden was ik hier voor het eerst omdat ik dacht dat ik haaruitval had door het kleuren van mijn haar. Nu zit ik sinds 3 maanden in Denemarken om te studeren en "helaas" is dit niet zo, want ik heb mijn haar niet meer gekleurd en wordt steeds kaler. (ja echt kale plekken en ben pas 21 jaar dus voel me er erg rot over )
Mijn moeder denk dat het door stress komt, maar dan zou het toch niet zo lang moeten duren?

Nog in Nederland zeiden ze toen dat het door het kleuren kwam en ik had niet echt een groot vitamine tekort. Toch slik ik inmiddels sinds 3 maanden vitamine B, maar dat helpt dus niet. Ze raadden me toen ook Minoxidil af, dat zou voor oude mannetje zijn.

Verder ben ik sinds 3 weken aan de Vichy Aminexil kuur & shampoo, best duur maar geen verbetering. Heeft iemand hier ervaring mee, wanneer gaat dit helpen? Of is het gewoon geldklopperij..
Mijn haar klit ook best erg.


Ik ben hier naar de dokter geweest omdat het zo sterk veregerd en woensdag krijg ik de bloeduitslag. Waarschijnlijk vinden ze niets.

Het is vooral klote omdat ik in Denemarken studeer nu en hier ZO graag nog een halfjaar blijf, want mijn vriend woont hier en we hebben het fijn samen. Maar met die haaruitval kan ik niet meer genieten en dat is ook rot voor mijn vriend.

Heeft iemand tips of gewoon even een fijne reactie? Ik zou dat erg waarderen want hier kan ik er niet echt met iemand over praten.

Groetjes,

Esther
Esther86 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2007, 13:20   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Esther,
Aminexil is net zoiets als minoxidil, maar dan veel duurder. Het kan zijn dat je nu in de shedding-fase zit, waarbij eerst de oude haren er uit vallen voordat er nieuwe komen. Een tijdelijk kuurtje zoals bij Aminexil is echt niet voldoende; je zult levenslang minoxidil of andere middelen moeten gebruiken.

De anticonceptiepil Diane35 kan ook goed helpen bij haaruitval.

Sterkte!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2007, 13:28   #3
Esther86
Esther
 
Geregistreerd: 8 juli 2007
Locatie: Kopenhagen
Berichten: 55
Heey Hanna,

Hardstikke bedankt voor de info , ik hoop dat het inderdaad shedding is en het weer bij gaat trekken! (al staat er niets over shedding op de verpakking maar ik geloof jou eerder!)

Ik zit nu dus in het buitenland en zal de dokter om minoxidil vragen.
Wat ik eerder vergat te vragen is dat ik best vaak pijn aan mijn haar/hoofdhuid heb, ookal voor de aminexil. Is dit normaal?


Thanks,

Esther
Esther86 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2007, 14:30   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je leest hier wel vaker dat mensen pijn hebben aan de hoofdhuid, maar lang niet iedere alopecia-patiënt heeft dat. Vraag maar even aan de dokter.

Misschien heb je nu een "foute" anticonceptiepil ?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2007, 15:18   #5
Esther86
Esther
 
Geregistreerd: 8 juli 2007
Locatie: Kopenhagen
Berichten: 55
Ik gebruik de microgynon 20, en tot zo´n 9 maanden geleden de Lovette met dezelfde bestanddelen, dat is een lichte pil die ik al jaren zonder problemen heb gebruikt.

Er is nog lang geen diagnose bij mij gesteld, maar ben ook bang dat heb ja..

thanks anyway!
Esther86 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2007, 15:39   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Microgynon bevat ethinyl-oestradiol en levonorgestrel; dat laatste is een C-19 progestageen, terwijl C-21 progestageen, zoals cyproteronacetaat wat in de Diane35 zit, beter is.

Wacht inderdaad maar eerst even de diagnose af.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2007, 13:07   #7
Esther86
Esther
 
Geregistreerd: 8 juli 2007
Locatie: Kopenhagen
Berichten: 55
aminexil

Bedankt voor de informatie!

Gisteren durfde ik niet mijn haar te behandelen met Aminexil ( doe het normaal 3 X per week en heb nog 3 flesjes over) omdat ik niet wil dat er meer uitvalt door mogelijke shedding. Is dit een goed idee of kan ik beter doorgaan met de behandeling omdat shedding betekent dat het aanslaat?

Sorry voor al mijn vragen maar zoals iedereen hier wel weet is haaruitval niet niks
Esther86 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2007, 13:25   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Wèl doorgaan, totdat straks de diagnose misschien geen AGA is, maar alleen b.v. een mineralentekort.

Sterkte!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2007, 20:49   #9
Esther86
Esther
 
Geregistreerd: 8 juli 2007
Locatie: Kopenhagen
Berichten: 55
Oke , dan ga ik het morgen weer proberen. Ik zou alleen graag willen weten hoe het zit met die overbeharing in het gezicht, is dat bij iedereen en krijg je bijvoorbeeld baardgroei?
Al laatste wil ik graag weten hoe lang die shedding duurt, is dat na 2 weken voorbij en trekt het dan bij of duurt dat langer?

Ik probeer op het forum al veel op te zoeken, maar kan niet alles zo makkelijk vinden en het maakt me ook wat verdrietig om alle verhalen te lezen.

bedankt alvast
Esther86 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2007, 21:54   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hoe lang de shedding gaat duren, is niet te voorspellen; is bij iedereen anders; zelf heb ik nooit een shedding gehad.
Of je veel of weinig gezichtshaar krijgt, is voor iedereen anders, maar een echte baard krijg je niet, alleen wat ragdunne pluisjes.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2007, 09:20   #11
Esther86
Esther
 
Geregistreerd: 8 juli 2007
Locatie: Kopenhagen
Berichten: 55
nu al puistjes en overbeharing door Aminexil?

Hallo,

Gisteren ben ik naar de dokter geweest en mijn vitamine-b12 waardes zijn nog steeds aan de lage kant ondanks dat ik gezond eet en extra vitaminepillen slik. Toch kreeg ik een doorverwijzing en kan al over 2 weken terecht bij de dermatoloog omdat er een gaatje was - dit is wel Denemarken by the way.

Maar nu zit ik met een dilemma: ik heb nog 2 flesjes Aminexil (ik ga ervan uit dat dit een soort monoxidil is) over, en ik heb het gevoel dat ik meer donkere haartjes op mijn bovenlip en vooral meer puistjes heb gekregen sinds een week. Kan dit beide komen door Aminexil en binnen 3 weken?
Want dan heb ik erg de neiging om er mee te stoppen. Ik wil onderhand nog liever een pruik of iets dergelijks dan er elke dag veel tijd mee kwijt zijn en bijwerkingen.....

Ik zit nu in een fase waarin nog niks zeker is en rare bijwerkingen kan ik echt niet gebruiken. Volgens mijn Deense huisarts was aminexil onzin en dus geldklopperij.

please geef raad, ik wil het vandaag weer gaan gebruiken of het nu staken.

Esther

Laatst gewijzigd door Esther86; 15 november 2007 om 09:50
Esther86 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2007, 12:46   #12
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja, van minoxidil krijg je ongewenst gezichtshaar en puistjes zijn ook mogelijk, helaas. Daartegen zou je dan de Diane35 moeten gaan slikken.
Aminexil werkt dus wel precies zo als minoxidil, alleen 't feit dat je zou kunnen volstaan met een tijdelijke kuur, is onjuist; bovendien is Aminexil veel te duur. Jouw dermatoloog heeft dus half gelijk.

Maar, als je het druppelen met Aminexil of minoxidil al te tijdrovend vindt... een pruik opzetten kost evenveel tijd of méér tijd...
Als je de pruik als een muts opzet zonder goede bevestiging, heb je namelijk kans dat hij wegvliegt bij een harde windvlaag of als je voorover bukt en dat wil je niet meemaken.

Jouw lichaam neemt kennelijk geen vitamine B12 op en dáár moet wat aan gedaan worden.

Sterkte in je beslissing!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2007, 17:03   #13
steenbokje
mooi hè? àlles!
 
steenbokje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2007
Locatie: rotterdam
Berichten: 240
Ik denk dat de vitamine b geinjecteerd moet worden dat is bij meer mensen het geval even een prik in je bil en klaar.
steenbokje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2007, 15:48   #14
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ja, van minoxidil krijg je ongewenst gezichtshaar en puistjes zijn ook mogelijk, helaas. Daartegen zou je dan de Diane35 moeten gaan slikken.
Aminexil werkt dus wel precies zo als minoxidil, alleen 't feit dat je zou kunnen volstaan met een tijdelijke kuur, is onjuist; bovendien is Aminexil veel te duur. Jouw dermatoloog heeft dus half gelijk.

Maar, als je het druppelen met Aminexil of minoxidil al te tijdrovend vindt... een pruik opzetten kost evenveel tijd of méér tijd...
Als je de pruik als een muts opzet zonder goede bevestiging, heb je namelijk kans dat hij wegvliegt bij een harde windvlaag of als je voorover bukt en dat wil je niet meemaken.

Jouw lichaam neemt kennelijk geen vitamine B12 op en dáár moet wat aan gedaan worden.

Sterkte in je beslissing!
Hanna,
Hoe zou aminexil puistjes kunnen veroorzaken? Doel jij op een allergische reactie dan? Normaliter worden puistjes door talg/androgenen veroorzaakt.
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2007, 19:14   #15
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas Bekijk bericht
Hanna,
Hoe zou aminexil puistjes kunnen veroorzaken? Doel jij op een allergische reactie dan? Normaliter worden puistjes door talg/androgenen veroorzaakt.
Ja, androgenen kunnen acné/puistjes veroorzaken plus ongewenst gezichtshaar. Klopt toch?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Komt haar weer terug na een paar jaar bij Alopecia Areata Stress kip AA - Algemeen 20 14 oktober 2010 15:36
eerst wanhopig nu weer wat hoop Birgit Jansen Haarproblemen bij vrouwen 4 2 september 2006 11:09
terug van weggeweest N_tas TTM - Algemeen 4 12 augustus 2006 17:38
kwamen maar weer eens langs lies TTM - Algemeen 2 12 maart 2006 19:47
Weer terug bij af........ eus TTM - Algemeen 12 27 maart 2002 22:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.