Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 juni 2013, 10:06   #16
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Ik MOET echt van dat rot gevoel af. Ben inmiddels wel zo ver dat ik denk te weten dat er meer aan de hand moet zijn dan alleen rot voelen door haarverlies. Want als ik heel eerlijk ben dan leef ik best met heel veel (al dan niet terechte) angsten. Daarom maandag maar naar de huisarts voor een verwijzing naar de psycholoog. Maar dat KKKKK gevoel. Hoe doen anderen dat toch. Rustig wachten tot het overgaat? Wiet roken?
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2013, 18:46   #17
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Hoi meiden,

Hier nog een gevalletje AA; vrouw, 45 jaar en al jarenlang haaruitval. Het werd steeds dunner en dunner, was uren bezig om mijn hoofdhuid te camoufleren met mijn dunne haar. Ik was daar zo klaar mee!

Via huisarts, naar de dermatoloog, bloed op van alles en nog wat getest. Alles was goed, conclusie: AA.
Naar huis met recept voor minoxidil. Gebruiken? Niet gebruiken? Veel gelezen op internet; voor- en nadelen. Bij de een werkt het, bij een ander niet. Als je minoxidil gebruikt moet je het levenslang gebruiken op eigen kosten, etc.

Ik ben snel overgestapt en heb mij verdiept in haarwerken. Nu draag ik sinds 1 week een confectie synthetisch haarwerk. Het zit goed, staat goed, en ik ben blij! Niemand ziet het; ik krijg veel postieve reacties van collega's, moeders op schoolplein bij mijn kinderen etc.

Wat ik eerlijk gezegd niet begrijp, want ik ga van dun schouderlang bruin haar (altijd strak naar achteren in staart of knot en vol haarlak) naar kort rood nep haar! En niemand die iets opmerkt over nep/pruik oid, alleen maar positief! Iedereen denkt dat ik naar een zeer goede kapper ben geweest; die mijn haar kort & opgeknipt heeft met een mooie rode kleur erin. Ik laat iedereen in die waan

Ik zou willen zeggen: blijf niet te lang hangen in zelf medelijden, maar probeer het te relativeren en onderneem iets waar je blij van wordt!
Veel BN'ers lopen met haarwerk, haarstukjes, extensions, en geen haan die er naar kraait. Dus waarom zouden wij 'als de gewone man/vrouw' niet een mooie pruik opzetten?

O ja mijn haarwerk heeft een strakke band, waar hij al goed mee zit. Vandaag stormde het erg hard, toen heb ik - voor de zekerheid - een stukje dubbelzijdig tape op mijn haarwerk en op mijn voorhoofd geplakt! Mijn pruik waait echt niet meer af!!

Tuurlijk zitten er ook nadelen aan een haarwerk, maar die neem ik voor lief

Succes & sterkte

Laatst gewijzigd door Astrid26; 15 juni 2013 om 19:03
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2013, 15:43   #18
Doemdenkertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 140
Geslacht:
Nu niet thuis dus even een kort bericht. .... GHG super goed dat je hebt besloten naar de huisarts te gaan voor een doorverwijzing naar een psycholoog. Is in ieder geval actie ondernemen en zelf in charge zijn. Ik heb over anderhalve week eerste afspraak. Het is hard nodig, ik heb ook weer erg last van paniek.

Ik reageer snel wat langer.

Liefs Heleen
Doemdenkertje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2013, 22:34   #19
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Sorry dames voor de verwarring. Ik heb geen AA maar AGA (alopecia androgenetica). Dun (diffuus?) bovenop; je kijkt zo op mijn hoofdhuid. Aan de achterkant leek het nog wat, maar nu heb ik al mijn eigen dunne haartjes kort geknipt en dat bevalt me goed. Onder de pruik zit het beter en zelfs zonder pruik zit het beter en sneller in een modelletje voor thuis. Mijn man & kinderen vinden me zelfs zonder pruik en met dat korte koppie /mijn eigen haar leuk!
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2013, 08:43   #20
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Astrid: ging ik eigenlijk ook al vanuit hoor gezien je verhaal. Ben wel benieuwd of je met je korte koppie nou kale plekken ziet. Er is tenslotte weinig extra haar meer om dat te verbergen. Of valt dat mee? Ik heb trouwens bewondering voor je lef. En je verhaal blijft in mijn hoofd gonzen, als een serieus en goed alternatief.

Heleen: hoe is het nu met de paniek? Hoop voor je dat het weer wat afzakt (doet het uiteindelijk altijd wel, maar daar heb je niet zoveel aan als je er midden is zit weet ik uit eigen ervaring). Ik ben gisteren bij de huisarts geweest & heb een paar namen meegekregen van mogelijk geschikte psychologen. En een paar oxazepammetjes (lichtste dosering) om de ergste paniek af te zwakken. Werkt goed.

Laatst gewijzigd door GHG; 18 juni 2013 om 08:45
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2013, 17:14   #21
Doemdenkertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 140
Geslacht:
Met mij gaat het redelijk....ik zit voor mijn gevoel in een soort van tussenfase. De hele blinde paniek is een beetje gaan liggen, toch voelt elke haartje dat ik verlies (en dat zijn er erg veel op een dag) nog steeds als een gevecht.
Alsof ik een deel van mijn zelfvertouwen en met name vrouwelijkheid verlies. Ik weet dat ik meer ben dan alleen mijn haren, maar ik voel het nog niet zo. Ik merk wel aan mezelf dat ik meer en meer probeer om niet meer te vechten tegen deze nieuwe werkelijkheid. Het wordt nog steeds slechter, ik kan er niets aan veranderen, en het zal slechter worden. Misschien kan ik mijn energie beter stoppen in dit te accepteren. Ik probeer het!!

Wat helpt is het lezen van verhalen zoals het verhaal van Astrid. Wat een kracht en lef! Veel bewondering voor en ik vind het erg fijn dat er mensen zijn die ook positieve
berichten op het forum plaatsen. Het helpt om even met mijn neus op de feiten gedrukt te worden dat het niet het einde van de wereld is en dat er oplossingen zijn om er nog steeds mooi uit zien. Ik heb volgende week donderdag een afspraak bij een nieuwe psycholoog, hoop dat we bij de kern van mijn angst en gebrek aan zelfvertrouwen komen. Wel balen dat ik mijn hele verhaal weer opnieuw moet doen.

@GHG: ik ben ook trots op je!! Goed van je dat je actie onderneemt. Het voelt goed om zelf weer aan het roer te staan toch? Every cloud has its silver lining, ons zonnetje gaat ook vast weer heel helder en warm schijnen!!

Liefs,
Heleen
Doemdenkertje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2013, 18:26   #22
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Lieve meiden,

Ik ben blij dat ik jullie - enigszins - kan helpen met mijn verhaal. Ik ben nog steeds zeer blij en zelfs met deze warmte valt het dragen van de pruik mij reuze mee. Ik denk er niet meer aan en voel het niet eens. Dat plakkertje op de front geeft mee zekerheid en vol vertrouwen loop ik over straat en in de wind!

Van de week ga ik een tweede pruik aanschaffen; exact dezelfde! Voor het geval dat ik mijn pruik was en deze nog niet droog is, of als er iets mee gebeurt. Ik wil nu echt niet meer naar buiten zonder pruik. Binnenhuis vind ik geen probleem zonder, maar buitenshuis wil ik er weer tip/top en vrouwelijk uitzien. En dat doe ik met dit haarwerk. Echt, iedereen reageert positief; er is nog niemand geweest die twijfelt of vragen stelt. Iedereen denkt dat mijn haar geknipt is door een zeer goede & dure kapper

En dan te bedenken dat het 'gewoon' een confectie haarwerk is van synthetisch haar
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2013, 13:52   #23
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Afgelopen dinsdag ben ik bij een haarwerker geweest (was nummer 3 al, ik lees tenslotte op deze site dat je je goed moet oriënteren). En nu draag ik een haarwerkje. Ooit eerder van iemand gehoord dat het zo snel kan?
Deze mevrouw koopt kant en klare haarwerkjes in. Ik heb nu een kleintje van het formaat 'joods keppeltje' waar echt haar aan geknoopt is. En dat qua kleur en krul mooi aansluit op mijn eigen haar. Als ik met mijn handen op de achterkant van mijn hoofd voel, zit daar dus geen netje maar een lekkere volle bos haar. Ik voel het amper zitten (maar het zit er dan ook nog maar net zo'n 3 uur op, moet nog wat meer wennen. Maar dat komt helemaal goed). Mijn vriend is beide keren mee geweest & blijft maar zeggen dat hij het echt niet ziet en dat het nu weer mooi vol is. Wat geeft dat een rust! Ongelofelijk. Wou ik toch even met jullie delen.
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2013, 20:19   #24
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
@GHG; gefeliciteerd met de aanschaf van je haarwerkje. Top! Geeft rust hè?
Zet je het vast met klemmetjes aan je eigen haar? Succes meid.
Laat je ons weten hoe het bevalt na een aantal dagen?
Lief groetje, Astrid
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2013, 20:41   #25
Doemdenkertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 140
Geslacht:
@GHG wat fijn!!! Ik moet nog een paar weken wachten en hoop dat ik dan net zo blij ben. Wat fijn dat het zo snel kan gaan inderdaad. Waar ben je geweest en hoeveel heeft het stukje gekost? Heb je echt haar of synthetisch en bevestig je het met klemmetjes?? Voel je het zitten?
Sorry voor al mijn vragen, maar ben gewoon heel erg nieuwsgierig.

Ik ben blij voor je!!

Liefs,
Heleen
Doemdenkertje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2013, 21:59   #26
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Vanmiddag rond 12 uur opgedaan. En er vanavond pas weer afgehaald. Ik ben bij mijn schoonmoeder geweest met het ding op, kwam in de winkel mijn nichtje en mijn schoonzus tegen. Niemand die het opvalt, ik heb gewoon een volle bos haar. Ge-wel-dig! Grootste grap is nog dat ik het vanavond afdeed & mijn eigen haar goed vond zitten. Wat je je zelf allemaal niet aandoet hé, met dat verwrongen zelfbeeld.
Ik ben in Heerenveen geweest, bij een erkende haarwerker (vlot mens) die kant en klare haarstukjes met o.a. echt haar koopt. Dat heb ik nu dus. Kleur was al goed, ze heeft het alleen nog gepermanent en geknipt. Zit met 5 klemmetjes vast. 't Is even oefenen met zelf opzetten. En 5 klemmetjes was niet perse nodig voor mijn stukje maar zat er al op. Klemmetjes aan de zijkant voel ik alleen als ik veel met mijn hoofd beweeg (ik denk dat ik die nog niet helemaal goed had vastgezet), de voorste en achterste voel ik helemaal niet. Overigens heb ik geen moment het gevoel gehad dat iedereen het zag of dat de boel ging verschuiven. Terwijl ik daar juist zo bang voor was. Het kost zo'n 600 euro, zij heeft voor mij (zonder dat ik er zelf om vroeg) geregeld dat de verzekeraar die jaarlijkse bijdrage vergoed. Ik heb zelf nog 205 euro betaald. En het allerbelangrijkste: het geeft rust, rust en nog eens rust.
Dank jullie wel voor het meeleven! En Heleen: ik hoop dat je er net zo snel blij mee kunt zijn als ik (maar waarom ook niet?)!
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2013, 22:10   #27
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
@GHG; ik ben zo blij voor je en wat een positief verhaal.
Let je wel op met die klemmetjes, dat je ze niet te strak doet en af en toe verzet, zodat je eigen haar niet afbreekt!

Gek hè? Als ik mijn pruik afzet en mijn korte eigen haar een beetje in model doe ziet het er best goed & leuk uit (voor thuis gebruik
Ik laat mijn eigen haar nu met rust, geen gedoe en gefrunnik meer.

Fijn hè, die rust, rust en nog eens rust!

@heleen, jij bent nu (binnenkort) aan de beurt! Komt bij jou ook helemaal goed.

Meiden, we kunnen trots zijn op onszelf. Fijne avond !!
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2013, 15:31   #28
Doemdenkertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 140
Geslacht:
@GHG: Ik ben heel erg benieuwd of jouw negatieve..... noem het angstgevoelens door jouw haarstuk minder zijn geworden? Ik vraag dit omdat ik daar zelf erg veel last van heb. En tot nu toe heeft nog niets geholpen omdat gevoel echt te verminderen. Het maakt mijn dagen grauw. Ik hoop zo dat het haarstukje in combinatie met de psycholoog gaat helpen. Ik heb donderdag mijn eerste afspraak bij de psycholoog en 9 augustus is mijn haarwerk klaar. Heel spannend allemaal.

Liefs,
Heleen
Doemdenkertje is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2013, 15:40   #29
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Ik heb 3 dagen met mijn haarstukje gelopen. En vanaf het moment dat ik het op deed voelde ik me direct een stuk beter. Moet, uiteraard, nog steeds gaan uitzoeken waarom ik zo in de paniek schiet van iets als verliezen van haar (een vriendin van mij opperde dat het misschien met controle te maken heeft: ik wil dit niet maar heb er geen controle over. Zou best kunnen) & verwacht nu ieder moment een oproep van de psycholoog voor een intake. Tenslotte is dat rotgevoel datgene waar we nog het allermeest last van hebben.
Vervolgens is mijn haarstukje niet helemaal goed: permanent zit niet helemaal goed en/of het is te dik aan de zijkanten. En loop ik al weer een paar dagen zonder. Met alle ellendige rotgevoelens die dan direct terugkomen (je kent ze vast wel....). Donderdag ga ik naar de haarwerker terug om te overleggen. En maandag weer naar de dermatoloog (omdat het stoppen van de medicatie toch niet de oorzaak bleek te zijn). Soms denk ik: ik laat het helemaal kort knippen (á la Astrid), heb ik in ieder geval geen last meer van rot voelen door ieder losvliegende haar & kan ik lekker leuke haarwerken opzetten die tenminste vanzelf wél goed zitten.
Er komt een moment dat we sowieso weer een stuk beter in ons vel zitten hoor! Misschien gaan we ooit zelf nog lachen om dit gemodder en die energie verspilling van ons (zeg ik nu ook tegen mezelf hoor). Maar nu nog even niet.
Veel succes bij de psycholoog. Enne...ik heb er alle vertrouwen in dat je je straks direct een stuk beter voelt als je je haarwerk op hebt! Het gaf mij (en Astrid) in ieder geval direct een goed gevoel, dus waarom jou niet.
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2013, 20:50   #30
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Tuurlijk straks lachen we weer om alles & iedereen

Ik ben nog steeds ontzettend blij met mijn haarwerk en loop vol vertrouwen over straat. Vanmiddag een stukje gefietst; er stond best een harde wind. Ik hoefde niet achter mijn pruik aan te rennen of in een boom te klimmen om dat ding eruit te halen; de pruik bleef goed zitten! Voor de zekerheid had ik wel een extra stukje dubbelzijdig tape gebruikt & op mijn voorhoofd & pruikrand geplakt. Bij aankomst even mijn vingers door mijn haar en mijn pruikkie zat weer goed.

Nu ik mijn pruik wat langer draag zie ik wel dingetjes dat ik anders misschien zou willen, bijv. een lace front in plaats van een PU rand. Ik heb nu zo'n zichtbare hoofdlijn (als mijn pony in de wind omhoog staat) en dat vind ik niet zo mooi. Na de vakantie van Salvatore ga ik een keer bij hem langs om te kijken wat voor mogelijkheden er zijn. Ik blijf wel bij synthetisch haarwerk: dat bevalt me top!
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.