Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 augustus 2004, 23:26   #46
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hoi mathilda,

Mag ik je vragen waarom je de Diane hebt geslikt was dit tegen haaruitval of tegen acné? Je hebt op een gegeven moment androcur geslikt was dit toen je al haaruitval had? En bedoel je te zeggen dat androcur de haaruitval heeft verergerd? O, jee mijn plan was om over anderhalve week met androcur te beginnen, maar ben wel een beetje bang geworden van je verhaal!

liefs, Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2004, 10:02   #47
Mathilda
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 11
Hallo Sigur,
Sorry, ik wilde je niet bang maken. Is ook niet nodig denk ik. Ik ben met diane-35 begonnen vanwege acne. Hierna kreeg ik erg veel haaruitval en had ik vermoedens dat het met diane te maken zou kunnen hebben. Dus ben ik een tijdje gestopt, maar mijn haaruitval stopte niet. En artsen vertelden me zo snel mogelijk weer met diane te beginnen om verdere haaruitval te voorkomen. Dus sloot ik dit als oorzaak uit omdat stoppen met de pil immers niet hielp. Mij werd verteld dat mijn haaruitval androgenetisch was en dat mijn hormonen onder de duim zouden blijven als ik de pil maar slikte. Hier kreeg ik van de dermatoloog nog androcur bij. Ik nam hier steeds meer van omdat resultaat uitbleef. Het was niet zo dat het erger werd door androcur, het hielp me gewoon niet verder. Achteraf gezien logisch als mannelijke hormonen helemaal niet de oorzaak waren van mijn haarverlies. Op een gegeven moment vertelde een kapper me na een haaronderzoek dat het hoe dan ook geen mannelijke vorm van haaruitval was die ik had. En hoorde ik van een moeder van een meisje met haaruitval hoe laag haar dochter's ijzer/ferritine (ijzervoorraad) was geworden door diane-35. Ik ben toen met de pil+ androcur gestopt en elke dag veel appelstroop gaan eten en plots werd het haarverlies aanzienlijk minder.Ik denk zelf dat het geen kwaad kan om een tijdje androcur te proberen als je toch al aan de pil bent. Dan weet je in elk geval zeker of je het in die richting moet zoeken.Maar ikzelf ben ervan overtuigd dat de pil een grote veroorzaker is van haaruitval, en dat deze oorzaak ook weer op te heffen is. In elk geval voor een groot gedeelte. Ik hoop dat je op welke manier dan ook weer een gezonde haardos krijgt. groetjes.
Mathilda is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2004, 10:08   #48
jennifer
jennifer
 
jennifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2004
Locatie: Friesland
Berichten: 178
Hoi Mathilda,

Ik ben erg blij voor je dat het de goede kant op gaat met je haar. Vroeg me me nu af of je nog steeds ijzer slikt, en doe je dat in overleg met een dermatoloog? Hoe laag was het ijzergehalte in je bloed?
Na een bloedtest bleek bij mij alles in orde, maar de juiste waarden van b.v. ijzer, daar heb ik nooit naar gevraagd. Misschien is wat mijn dermatoloog genoeg vind, voor jou dermatoloog wel erg laag. Ben wel benieuwd. Teveel ijzer slikken is ook weer niet goed, want dan kun je ijzerstapeling krijgen, dus het komt denk ik wel heel precies.
Hoe ben je er achter gekomen dat de oorzaak aan de pil lag? Bij mij is het begonnen toen ik ermee ophield, het duurt nu al meer dan een jaar. Misschien is er toch nog hoop voor mij en al die anderen die met de pil opgehouden zijn?

Liefs, Jennifer
jennifer is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2004, 10:57   #49
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
hey iedereen,

vandaag is het mijn beurt dan maar om me even extra ongelukkig te voelen!heb juist mijn haren gewassen,en de MASSA die eraf gekomen is ligt nog in de was bak!ik blijf er maar naar staren,er kwam deze keer geen einde aan!ik heb het gevoel dat ik na al die jaren de strijd(want dat was het wel)verloren heb!ik huil op dit moment tranen met tuiten.dit kan niet waar zijn!ik weet dat een haarwasdag voor mij extra pijnlijk is,maar nu....ik kan even niet meer!ik vraag me af of ik de androcur die ik nu toch ook al 5 jaar slik+jasmyn enige werking hebben.volgens mij verslechtert het alleen maar,want mijn haarverlies neemt nog toe!ook slik ik nu al 5jaar ijzertabletten,mijn waarden zijn daardoor enorm verbeterd,maar voor de rest zak ik maar steeds dieper weg!ik wil jullie niet ontmoedigen,ZEKER niet,maar voor mij hoeft het even niet meer....wat kan ik nu nog meer doen?ik wou dat er iemand was die mij en jullie allemaal kon helpen,want zoiets bepaald je hele leven,bij mij toch allesinds!sorry voor mijn triestig verhaal,maar alleen op dit forum voel ik mij nog wat begrepen!

liefs,heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2004, 11:41   #50
feb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2004
Berichten: 419
Hoi Mathilda,
Wat fijn vooer je zeg, dat je niet meer zo veel haar verliest. Lijkt me heerlijk.
Maar bleek uit onderzoek dan ook dat je ijzertekort hebt. Want ik lees vaak dat je niet zomaar ijzertabletten mag slikken?
Groetjes Feb?
feb is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2004, 11:55   #51
feb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2004
Berichten: 419
Hoi Heidiken,
Wat erg voor je, ik had gisteren mijn haarwasdag en ik begrijp helemaal hoe je je voelt. Heb de hele dag gebaald en bij mijn vriend en een vriendin zitten 'klagen'. Ik wou dat ik meer voor je kon betekenen. Vandaag gaat het bij mij redelijk hoef gelukkig mijn haar niet te wassen en heb mijn haren nog niet geborsteld. Heel veel sterkte vandaag!
Heb je ook al eens geprobeerd onm met alle medicijnen te stoppen?

Sterkte Feb
feb is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2004, 12:27   #52
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Heidiken, ik wens je veel sterkte vandaag. Ik weet alles van die verschrikkelijke wasdag, kijk er ook altijd zo erg tegenop!

sterkte meid, en als je behoefte eraan hebt, dan lekker van je af schrijven!

liefs, Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2004, 12:45   #53
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Mathilda,

Heel erg bedankt voor de verdere uitleg van je verhaal. Ik moet wel zeggen dat ik toch mijn bedenkingen heb over het wel of niet gaan gebruiken van androcur puur omdat het van dezelfde fabrikant afkomt als de Diane. De Diane heeft bij mij geen haaruitval gebracht tijdens het slikken maar wel na het stoppen van deze pil. Het lijkt net alsof mijn haren eraan verslaafd zijn, dat ze niet meer zonder Diane kunnen. En de fabrikant zijn zakken lekker vullen! Ik heb momenten dat ik zo ontzettend kwaad ben. Als ik dit had geweten dan was ik er echt nooit aan begonnen!!!
Ook ik begon met deze pil omdat ik (lichte) acné had en mijn arts zei dat als ik toch een pil wilde gaan slikken, ik net zo goed deze zou kunnen slikken.

Liefs, Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2004, 13:09   #54
Joney
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2004
Berichten: 329
Hoi,

Ik ben zelf soms ook erg kwaad mijn huisarts gaf me ook deze pil tegen mijn puistjes, had ik hem maar nooit geslikt nu zitten we met de ellende. Haaruitval zit helemaal niet in mijn familie zelfs niet bij de mannen, Vraag me zo ie zo af of het met pil gebruik te maken kan hebben want het valt me op sinds ik een haarprobleem heb dat ik veel vrouwen zie die andrognetisch haar verlies hebben, De dokters zeggen allemaal dat dit niks met elkaar te maken kan hebben maar ik weet het niet.
Joney.
Joney is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2004, 13:21   #55
Mathilda
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 11
Hallo allemaal,
Om even wat vraagjes te beantwoorden: Ik ben erachter gekomen dat mijn haaruitval door de diane-35 kwam door het simpelweg uit te proberen. Ik had tips van wat dames op het internet gehad bij wie dit had geholpen. Geen arts die het met me eens zal zijn. Mijn ijzergehalte was slechts een klein beetje verlaagd, niet genoeg om haaruitval van te hebben. Maar mijn ferritine-gehalte (de voorraad ijzer in je lichaam) had een waarde van rond de 23. Dat kan op zich genoeg zijn (ferritine schijnt van 20 tot 150 te mogen zijn) maar schijnbaar niet hoog genoeg voor mij. Ik slik mijn ijzerpillen niet in overleg met een arts, dus in dat opzicht 'doe ik maar wat'. Het heeft resultaat. Maar ik ga binnenkort nog eens mijn ferritine laten opmeten om te kijken of het inderdaad niet te hoog word.
Verder heb ik ook een vriendin die niet met de diane-35 kan stoppen, want dan valt haar haar uit. Ze is dus weer gewoon gaan slikken en maakt zich er niet druk om, maar het lijkt me toch een probleem als je ooit MOET stoppen (bv.zwanger willen worden). Ik zou dolgraag willen weten wat die pil nu eigenlijk precies doet in je lichaam. Waarom valt het haar bij sommigen naderhand pas uit?!
Ik hoop in elk geval dat mijn haarverlies zich nog helemaal herstelt tot wat het vroeger was. Mijn lichaam doet in elk geval zijn best de oude staat weer te hervatten want er wordt volop nieuwe acne aangemaakt terwijl ik geen puber meer ben! Liefs Mathilda
Mathilda is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2004, 13:36   #56
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
hey ,

ik wou jullie vlug nog komen bedanken voor jullie steun!het betekent heel veel voor mij!ik trek me toch weer een beetje op aan jullie reactie!ik heb mijn hele massa in een enveloppe gestoken en neem het maandag mee naar de dermatoloog!wordt hij ook even met zijn neus op de feiten gedrukt!verder heb ik al mijn vragen op papier gezet,zodat ik maandag daar hoop een antwoord op te krijgen.ik ga ook eens voorstellen om met al die troep te stoppen,maar als ik eerlijk ben,sta ik er maar bang tegenover!ik hoop dat ik dan niet volledig kaal wordt,want waar sta ik dan?ik zal wel horen wat de dermatoloog mij te vertellen heeft!ik trek er nu eens op uit,gewoon mijn zinnen eens verzetten!nogmaals bedankt jullie allen!zeker feb niet vergeten!

heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2004, 13:53   #57
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hoi mathilda,

grappige woorden aan het einde!! Ja, dan zijn zelfs de pukkels weer vertrouwd he?!
Ik weet ook niet hoe het komt dat de één tijdens het gebruik haaruitval krijgt en de ander erna, maar heb er wel mijn eigen verklaringen voor, waarvan ik natuurlijk niet weet of ze kloppen:
Misschien dat de vrouwen die tijdens het slikken van de pil haaruitval krijgen doordat ze niet tegen de hoeveelheid vrouwelijke hormonen kunnen die erin zitten, net als dat anderen er gevoelig voor zijn en dit zich uit in migrene etc. En wat betreft de haaruitval na het stoppen van de pil (voornamelijk met een anti- mannen hormoon erin), misschien komt dit doordat het lichaam bij het gebruik van deze pil zich een geheel nieuw hormoon balans eenmeet en als je ermee stopt raakt je lichaam weer uit balans en gaat als een gek de onderdrukte mannelijke hormonen weer produceren, zonder dat de rest van je lichaam zich hierop heeft ingesteld Dit denk ik doordat ik ineens ook vetter haar heb gekregen terwijl ik nog nooit van mijn leven last van vet haar heb gehad al zou ik het een paar weken niet wassen, dat is nu wel anders!

Ook een verklaring van haaruitval door het slikken van de pil en door het stoppen ervan is simpelweg: een hormoonverandering. Net als dat sommigen depressief kunnen worden door het slikken van de pil maar juist ook door het stoppen ermee.
Ik denk dat het daarom ook heel erg slecht is als je stopt weer gaat slikken weer stopt weer gaat slikken, zoals ik een keer of drie heb gedaan. Volgens mij krijgt je lichaam daar een enorme hormonale klap van. Maar ja, soms moet je wel om te kijken en te onderzoeken waar die negatieve dingen vandaan komen. Maar ik heb genoeg onderzoek gedaan, ik stop niet meer met de Diane, ik durf niet meer. Telkens wanneer ik stop heb ik nog meer ellende dan dat ik nu heb.

Joney,
Hé meid, het is wat met die artsen hé!
Hoe gaat het inmiddels met je? Wat ik me trouwens nog afvroeg: is je haar nu wel minder vet geworden en is de jeuk al iets afgenomen?

Heidiken,
Ik hoop dat je je inmiddels al wat beter voeld!! Zo niet of zo wel laat het ons weten he! We zijn hier om onzelf te helpen, maar zeker ook elkaar!

Feb,
Ik wens je heel veel succes donderdag bij de Dermatoloog. Weet je al wat je hem allemaal gaat vragen?

Liefs, Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2004, 14:12   #58
feb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2004
Berichten: 419
Hoi allemaal,

Heidiken, fijn dat je je weer iets beter voelt, gelukkig maar.
Dit forum werkt echt bij mij tenminste, niet alleen om mijn hart te luchten maar ook om informatie te vinden. En te lezen hoe jullie er mee omgaan, zo herkenbaar zo voel ik me niet alleen. Prettig dat we elkaar op deze wijze enigszins kunnen helpen.
Sigur, ik ben wel geen dokter maar wat je allemaal schrijft klinkt erg logisch, men krijgt de dianapil niet voor niets voorgeschreven voor acne, dus die pil doet heel wat met je lijf. En de huisarts maar voorschrijven die pil.
Heb nu eigenlijk wel veel vragen voor de dermatoloog, maar ik wacht eerst af wat hij mij vertelt. Het is erg fijn dat ik nu al meer info heb. Weet ik tenminste waar over wordt gepraat en kan ik er op in spelen.
Joney, net als jou ben ik ook erg boos op de huisarts, had ik die dianapil maar nooit gekregen.
Mathilda, bedankt voor je antwoord, ik weet nu wel dat ik ook de waardes wil weten als ik een bloedonderzoek krijg, kijken of ze mij dat ook geven.

Groetjes iedereen, Feb
feb is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2004, 14:12   #59
Jelleke
HaarWeb lid
 
Jelleke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: Utrecht
Berichten: 65
Hallo allemaal!

Heidiken,

Veel sterkte maandag! Goeie actie hoor om gewoon je haar mee te nemen!

Feb,
Veel sterkte donderdag!

De rest,

Tjonge, ik sta nu op het punt om met Diane 35 te beginnen, maar als ik dit lees heb ik er niet meer veel trek in. Zijn er ook mensen met positieve ervaringen?? Morgen ga ik ook beginnen met mijn nieuwe lotion (oestradiol). Ik weet nu hoe en hoe vaak ik het moet aanbrengen. Ik hoop zóóó erg dat het helpt. Ik blijf jullie op de hoogte houden!

Liefs,

Jelleke
Jelleke is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2004, 14:18   #60
feb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2004
Berichten: 419
Hoi Jelleke,

Kan me voorstellen dat je twijfels krijgt of je de dianapil moet gebruiken of niet, maar wellicht helpt het bij jou wel, samen met die lotion. Een goede vriendin van mij heeft ook geruime tijd de dianapil geslikt en zij heeft nooit last gehad van haaruitval. Ieder persoon blijft toch uniek.
Hopelijk helpt het voor jou.
Succes

Groet, Feb
feb is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
zou het echt? Savior AGA - Algemeen 30 25 januari 2019 13:44
Haarhoeve Vermaat een rekenwonder! Do Haarwerken 25 13 december 2011 12:35
Nieuw en Wanhopig Xandra TTM - Algemeen 15 7 augustus 2004 22:34
scheren? Saar AA - Algemeen 27 21 juni 2004 11:40
Info over trichotillomanie, monique3 TTM - Algemeen 16 22 november 2002 23:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.