Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 oktober 2006, 14:12   #16
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loveli
Baarmoederhalskanker komt in veel gevallen door het HPV-virus, een seksueel overdraagbaar virus. Vrouwen en meisjes die aan de pil gaan, zijn in de meeste gevallen seksueel actief. Daardoor zitten ze in een risicogroep, niet per se vanwege het pilgebruik.
Omdat de leeftijd waarop meisjes seksueel actief worden daalt, worden steeds jongere meisjes met het virus besmet. Vaak is dat op een leeftijd dat de secundaire geslachtsdelen nog niet uitontwikkeld zijn, de kans op het ontwikkelen van baarmoederhalskanker is daarom mogelijk zelfs nog groter. De cellen van het weefsel van de baarmoederhals groeien en delen in die periode meer dan wanneer de baarmoeder volgroeid is.

Ik ben geen voorstander van massaal pilgebruik, maar deze vorm van kanker heeft in principe niets met de pil te maken. Als je meeneemt dat meisjes geen condoom gebruiken omdat ze aan de pil zijn kun je de pil wel de schuld geven, maar dat is van een heel andere orde.
Helemaal mee eens....
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2006, 21:45   #17
Lice
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Locatie: Groningen
Berichten: 84
Beste Helen,

In mijn geval hebben mijn curettages betrekking gehad op missed abortions (zwangerschappen die eindigden in een 'miskraam', waarbij de vrucht niet spontaan door mijn lichaam werd afgestoten; dit moest in alle gevallen door middel van een abortus, oftwel een curettage).

De laatste curettage was in december 2005. Ik heb sinds die tijd veel bruine afscheiding voorafgaand aan mijn menstruaties. De artsen hebben hiervoor geen oorzaak kunnen vinden.

Ik ben op jonge leeftijd aan de pil gegaan wegens heftige menstruaties. Ik bleek uiteindelijk allergisch te zijn voor het hormoon ethinilestradiol. De allergie uitte zich in mijn geval in ontstekingen in het onderhuids bindweefsel van mijn benen (nodeuze panniculitis). Heb 18 soorten pillen uitgeprobeerd en ben uiteindelijk op mijn 19de met die rotzooi gestopt.

Sinds die tijd gelukkig geen nodeuze panniculitis meer gehad. Dan heb ik liever haaruitval, hoe erg ik dit ook vind.

Ik sta nog steeds versteld van het feit dat ik nog redelijk wat haar op m'n hoofd heb. Momenteel loop ik bij een revitaliteitskliniek. Hier heb ik alternatieve medicatie voorgeschreven gekregen. Pillen met zink, vitamine B en Colostrum (de eerste moedermelk). Ik voel me er al wel beter bij. Nu mijn haar nog. Mijn haren zien er wel gezonder uit dan voorheen. Ik heb weer iets meer glans.

Ik merk dat ik ook jeuk op mijn hoofd heb, sinds ik haaruitval heb. Volgens mijn huisarts komt is dit normaal bij haaruitval. Voorheen had ik dit nooit. Ik heb ook geen roos o.i.d. Ik probeer er zo weinig mogelijk aan te denken, alleen soms kriebelt het ontzettend. Momenteel was ik iedere dag mijn haar. Ook föhn ik het na die tijd. Hierdoor raak ik de meeste haren van die dag al kwijt, waardoor ik de rest van de dag minder jeuk heb. Ik weet, het zal wel niet goed zijn, maar ik denk maar zo, als een haar uit gaat vallen, dan doet ie dat toch wel, of ik m'n haren nou was, föhn, of niet. Het is toch een proces dat van binnenuit wordt aangestuurd.
Lice is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2006, 23:50   #18
bbruin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2006
Berichten: 4
help

Ik ben een nieuwkomer op deze site. Sinds 3 a 4 maanden raak ik dagelijks enorm veel haar kwijt. In eerste instantie maakte ik me er niet zo druk om, maar nu de tijd verstrijkt en ik geen verbetering zie begin ik toch behoorlijk paniekerig te worden. Ik verlies zeker 50 haren per dag en als ik mijn haren gewassen heb is het zeker het dubbele of meer. Het voelt ook dunner ookal zegt iedereen niets aan mijn haar te zien. Als ik door mijn haar ga met mijn handen, zitten er voortdurend losse haren in mijn handen. Ik heb verder geen jeuk of roos.
Ik ben 38 en een jaar geleden gestopt met de pil (microgynon). Volgens de huisarts is het stress (ik heb een drukke periode achter de rug, m.n op mijn werk, maar aan de andere kant, ik heb wel eens stressvollere situaties meegemaakt.) Ik weet het allemaal even niet meer en vraag me af waar en wanneer dit ophoudt. Ik heb wel mijn haar jaren lang geverft. Ik lees overal dat het normaal is 50 tot 100 haren te verliezen, dus in die zin is het bij mij niet echt heel extreem. Maar ik heb echter nog nooit zoveel haaruitval gehad, dus dan vind ik 100 haren toch wel enorm veel.
Ik ben heel blij met deze site. Vind veel herkenning en informatie. Aan de andere kant beangstigen al die verhalen me ook heel erg, omdat ik dan lees waar het toe kan leiden.
Ik ben erg met mijn haar bezig, ben er erg gestresst onder. W.s wordt de uitval hierdoor ook erger en moet ik het meer los laten. Maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan, als je voortdurend met die losse haren geconfronteerd wordt.
bbruin is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2006, 14:19   #19
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lice
Beste Helen,

In mijn geval hebben mijn curettages betrekking gehad op missed abortions (zwangerschappen die eindigden in een 'miskraam', waarbij de vrucht niet spontaan door mijn lichaam werd afgestoten; dit moest in alle gevallen door middel van een abortus, oftwel een curettage).

De laatste curettage was in december 2005. Ik heb sinds die tijd veel bruine afscheiding voorafgaand aan mijn menstruaties. De artsen hebben hiervoor geen oorzaak kunnen vinden.

Ik ben op jonge leeftijd aan de pil gegaan wegens heftige menstruaties. Ik bleek uiteindelijk allergisch te zijn voor het hormoon ethinilestradiol. De allergie uitte zich in mijn geval in ontstekingen in het onderhuids bindweefsel van mijn benen (nodeuze panniculitis). Heb 18 soorten pillen uitgeprobeerd en ben uiteindelijk op mijn 19de met die rotzooi gestopt.

Sinds die tijd gelukkig geen nodeuze panniculitis meer gehad. Dan heb ik liever haaruitval, hoe erg ik dit ook vind.

Ik sta nog steeds versteld van het feit dat ik nog redelijk wat haar op m'n hoofd heb. Momenteel loop ik bij een revitaliteitskliniek. Hier heb ik alternatieve medicatie voorgeschreven gekregen. Pillen met zink, vitamine B en Colostrum (de eerste moedermelk). Ik voel me er al wel beter bij. Nu mijn haar nog. Mijn haren zien er wel gezonder uit dan voorheen. Ik heb weer iets meer glans.

Ik merk dat ik ook jeuk op mijn hoofd heb, sinds ik haaruitval heb. Volgens mijn huisarts komt is dit normaal bij haaruitval. Voorheen had ik dit nooit. Ik heb ook geen roos o.i.d. Ik probeer er zo weinig mogelijk aan te denken, alleen soms kriebelt het ontzettend. Momenteel was ik iedere dag mijn haar. Ook föhn ik het na die tijd. Hierdoor raak ik de meeste haren van die dag al kwijt, waardoor ik de rest van de dag minder jeuk heb. Ik weet, het zal wel niet goed zijn, maar ik denk maar zo, als een haar uit gaat vallen, dan doet ie dat toch wel, of ik m'n haren nou was, föhn, of niet. Het is toch een proces dat van binnenuit wordt aangestuurd.
De jeuk is een reactie van je hoofdhuid op, als je geen roos hebt zoals je zegt, naar alle waarschijnlijkheid de inflammation (ontstekingsreactie). Igv Aga zie je dit overigens vaak). Als je je huisarts om een receptje voor topicorte vraagt (wel de olie/water emulsie) kun je de jeuk op zich best goed wegkrijgen. Topicorte remt de ontstekingsreactie van de huid. Het is weliswaar een cortisone-preparaat maar als je de gebruiksaanwijzing goed volgt en zorgvuldig omgaat hiermee (dus niet wekenlang achtereen smeren maar echt de gebruiksaanwijzing volgen) kun je echt wel voor langere tijd dit gebruiken zonder je huid dunner te maken.
Mij is gebleken dat het in mijn geval dus, het beste werkt door een druppel topicorte via een wattenstaafje aan te brengen op de jeukende plekjes, heel klein beetje uitwrijven en vrijwel direkt is de jeuk weg.
Groetjes
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2006, 12:51   #20
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hoi Kas!

Heel erg bedankt voor je berichtje! Ik lees hem net.
Ik ben niet zo heel vaak op het internet, ga altijd even kijken als ik bij mijn zus ben, zoals vandaag, vandaar dat ik je nu pas een berichtje stuur.

Ik heb inmiddels de uitslag van de Biopt. Ik voelde er overigens niets van dankzij de lokale verdoving. Had wel knallende hoofdpijn toen de verdoving eenmaal zijn uitwerking had verloren.

De dermatoloog zei dat mijn haaruitval te wijten is aan TE. Volgens de Biobt zou ik geen AGA hebben. Hij vertelde me dat de TE een gevolg is door eczeem op mijn hoofdhuid, vandaar ook die gekmakende jeuk en haarverlies overal op mijn hoofd. Hij zei ook dat TE op zich niet echt een tijdslimiet heeft, het kan volgens hem zo 4 jaar doorgaan.

Kas, ik weet het niet meer zeker maar heb jij in het verleden ITRACONAZOL voorgeschreven gekregen? En hoe beviel dit?
Dit heb ik n.l voorgeschreven gekregen en heb mijn laatste 2 pilletjes gister ingenomen. Ik merk echter nog helemaal niets, maar lees in de bijsluiter dat het nog enige tijd kan duren.
Ik ben overal heel erg sceptisch tegen aan gaan kijken, denk dan bijv dat het vast bij veel mensen helpt, behalve natuurlijk weer bij mij. Ben altijd heel hoopvol geweest, maar heb inmiddels al zoveel (tevergeefs) geprobeerd!

Ik ben wel heel erg tevreden over mijn dermatoloog, hij is heel erg begripvol, praat heel rustgevend en laat niets in de kast mocht het enige kans hebben.
Allerlei soorten smeersels, lotions shampoos, androcur en nu die Biopt en de medicijnen, heeft hij me al voorgeschreven. Er zijn veel dermatologen die zeggen: wacht het maar af en sturen je zonder recept naar huis.

Liefs van Sigur!

Laatst gewijzigd door sigur; 3 november 2006 om 12:54
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2006, 14:25   #21
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
He Sigur,

Ik denk dat je wel met deze diagnose missch. je type haaruitval beter kunt verklaren, je gaf al eerder aan geen uitval te hebben op typische aga plekken.
Ik wist wel dat seb. eczeem idd voor erg veel haaruitval kan zorgen.
Itraconazole moet je zien als de orale versie van ketoconazole om het maar plastisch uit te drukken. Het is een kuur die schimmels/gisten aanpakt van binnenuit. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik geen verbetering heb bemerkt na/tijdens de kuur met itraconazole. Hierbij moet ik je wel zeggen dat ketoconazole voor mij werkte (ik had het toen nog maar pas 'ontdekt') en de toevoeging van itraconazole heeft althans zo komt het me nu voor niet echt veel extra' s meer toegevoegd.
Je sceptische houding begrijp ik, die herken ik ook als je al veel gehad hebt en iets gaat er gewoon niet van over, dan ontstaat dat vanzelf.
Mijn dermatoloog waar ik van de week was, gaf aan dat mijn hoofdhuid er 'prachtig' uitziet, wit zoals het hoort en totaal geen schilfering. Toch heb ik zijn hulp gevraagd omdat ik bij vlagen toch jeuk heb. Hij had het over een zalf op basis van rode pepers, die geeft kennelijk erg goede resulaten op de onbehaarde huid en wordt voorgeschreven 'ter stilling van de jeuk'. het verdooft als het ware de zenuwuiteinden en zorgt dat je geen jeuk hebt.
Hij wilde een samenstelling voor me laten klaarmaken die geschikt zou zijn voor de hoofdhuid, maar omdat het pas sinds kort gebruikt wordt en hij de uitwerking op de behaarde hoofdhuid zelf ook niet kent, ben ik er huiverig voor.
Groetjes
Kitty


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sigur
Hoi Kas!

Heel erg bedankt voor je berichtje! Ik lees hem net.
Ik ben niet zo heel vaak op het internet, ga altijd even kijken als ik bij mijn zus ben, zoals vandaag, vandaar dat ik je nu pas een berichtje stuur.

Ik heb inmiddels de uitslag van de Biopt. Ik voelde er overigens niets van dankzij de lokale verdoving. Had wel knallende hoofdpijn toen de verdoving eenmaal zijn uitwerking had verloren.

De dermatoloog zei dat mijn haaruitval te wijten is aan TE. Volgens de Biobt zou ik geen AGA hebben. Hij vertelde me dat de TE een gevolg is door eczeem op mijn hoofdhuid, vandaar ook die gekmakende jeuk en haarverlies overal op mijn hoofd. Hij zei ook dat TE op zich niet echt een tijdslimiet heeft, het kan volgens hem zo 4 jaar doorgaan.

Kas, ik weet het niet meer zeker maar heb jij in het verleden ITRACONAZOL voorgeschreven gekregen? En hoe beviel dit?
Dit heb ik n.l voorgeschreven gekregen en heb mijn laatste 2 pilletjes gister ingenomen. Ik merk echter nog helemaal niets, maar lees in de bijsluiter dat het nog enige tijd kan duren.
Ik ben overal heel erg sceptisch tegen aan gaan kijken, denk dan bijv dat het vast bij veel mensen helpt, behalve natuurlijk weer bij mij. Ben altijd heel hoopvol geweest, maar heb inmiddels al zoveel (tevergeefs) geprobeerd!

Ik ben wel heel erg tevreden over mijn dermatoloog, hij is heel erg begripvol, praat heel rustgevend en laat niets in de kast mocht het enige kans hebben.
Allerlei soorten smeersels, lotions shampoos, androcur en nu die Biopt en de medicijnen, heeft hij me al voorgeschreven. Er zijn veel dermatologen die zeggen: wacht het maar af en sturen je zonder recept naar huis.

Liefs van Sigur!
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2006, 15:41   #22
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
He kas,

bedankt voor je snelle antwoordt!
Ik word helemaal gek van deze computer, heb al twee keer een heel bericht getypt, telkens problemen met versturen, dus nu een beknopte versie.

Bleek dus dat de huisarts me anderhalf jaar geleden staaltabletten had moeten voorschrijven. De dermatoloog was in de veronderstelling dat dit ook gebeurt was. Mijn ijzer was 11 of 22, weet het niet meer precies.
Dus nu heb ik opnieuw bloed laten prikken, wacht nog op de uitslag.

Liefs!

Laatst gewijzigd door sigur; 3 november 2006 om 15:49
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2006, 11:07   #23
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
He Sigur,

Mijn dermatoloog waar ik van de week was, gaf aan dat mijn hoofdhuid er 'prachtig' uitziet, wit zoals het hoort en totaal geen schilfering. Toch heb ik zijn hulp gevraagd omdat ik bij vlagen toch jeuk heb. Hij had het over een zalf op basis van rode pepers, die geeft kennelijk erg goede resulaten op de onbehaarde huid en wordt voorgeschreven 'ter stilling van de jeuk'. het verdooft als het ware de zenuwuiteinden en zorgt dat je geen jeuk hebt.
Kitty
Kitty, die jeuk heb ik ook gehad. Niet te zien op de hoofd (ik liet mijn man elke avond kijken, soms zelf met een vergrootglas), maar de hoofdhuid was volkomen normaal: geen plekjes, schilfers of wat dan ook. Nadat mijn regimen aansloeg ging het weer over.

Echt heel vervelend.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2006, 10:06   #24
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Kitty, die jeuk heb ik ook gehad. Niet te zien op de hoofd (ik liet mijn man elke avond kijken, soms zelf met een vergrootglas), maar de hoofdhuid was volkomen normaal: geen plekjes, schilfers of wat dan ook. Nadat mijn regimen aansloeg ging het weer over.

Echt heel vervelend.
Ja, ik schijn dit dus ook zo te hebben, alhoewel ketoconazole wel helpt en dat is dan op zich opvallend omdat dit een middel is tegen een schimmelinfectie (seb. eczeem). Ik leg ook direkt verband met aga omdat ik het nooit eerder had, en het zich manifesteerde tegelijk met de 'doorbraak van aga'.
Enfin.. over hoofdhuidperikelen gesproken, ik lees veel posts van mensen die klachten hebben over jeuk etc. in comb. met haaruitval. Overigens niet enkel bij aga. Igv aa ook regelmatig.
Ik kan me beter neerleggen bij het haaruitvalprobleem dan de jeuk, omdat jeuksensatie en dan mn aan je hoofd zo allesoverheersend is, je wordt er bij alles wat je doet aan herrinnert en kunt het zo door de dag heen echt niet uit je kop zetten.
Overigens moet ik zeggen dat het al een tijdje op dit gebied echt wel leefbaar is, maar ik 'kan er vergif op innemen' dat als ik stop met androcur en de diane (hetgeen ik serieus overweeg vanwege uitblijven resultaat) de jeuk weer met sprongen toeneemt en daar ben ik wat huiverig voor.
Groetjes
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2006, 09:56   #25
Lice
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Locatie: Groningen
Berichten: 84
Nog even een verslagje van mijn huidige haarstatus.

Ik verlies dagelijks nog steeds een paar honderd haren. De uitval is diffuus, maar mijn scheiding wordt steeds breder en mijn hoofdhuid is bovenop mijn hoofd steeds beter zichtbaar. Mijn hoofdhuid jeukt af en toe een beetje (geen roos o.i.d.), maar ik vind het eerder een pijnlijk gevoel dan kriebelend.

Mijn menstruatiecyclus is nog steeds niet zoals voor februari 2006. Zo begin ik op de 19de dag van mijn cyclus donkerbruine afscheiding te verliezen. Dit gaat zo door tot aan mijn menstruatie, welke begint op de 26ste dag van de cyclus. Ik heb de laatste tijd ook ontzettend vaak hevige hoofdpijn; iets waar ik voorheen zelden last van had.

Mijn huisarts neemt mij niet serieus en denkt dat al deze klachten psychisch zijn, omdat ik vorig jaar rond deze tijd een missed abortion heb gehad. Dat is wel het laatste waar ik me druk over maak, maar dat schijn ik niemand aan het verstand te kunnen brengen.

Enfin, een doorverwijzing naar een dermatoloog heb ik nog steeds niet, terwijl de uitval al in juni dit jaar is begonnen, en sinds augustus echt in dramatische hoeveelheden (gemiddeld 300-400 haren per dag).

Volgende week ga ik een afspraak maken met een dermatoloog (zonder verwijsbrief, maar dat vertel ik pas op het moment dat ik bij de dermatoloog op het spreekuur ben).

Ik wil nu wel eens weten of mijn haaruitval een TE of AGA betreft! Is dat nou te veel gevraagd? Dan weet ik in ieder geval waar ik mogelijk rekening mee kan houden in de toekomst.

Woensdag ga ik naar een haarinstituut voor het laten aanmeten van een haarstuk. Ben er nu echt zat van.

Ik heb nog geen nieuwe haargroei bemerkt. Ook zie ik bijna nooit meer een wit bolletje aan de uitgevallen haren.

Tot zover mijn verslag van mijn haaruitval. Psychisch vind ik het ook heel zwaar. Ik had zo'n mooie bos haar, waar nu bijna niets meer van over is. (snik)
Lice is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2006, 14:17   #26
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lice
Nog even een verslagje van mijn huidige haarstatus.

Ik verlies dagelijks nog steeds een paar honderd haren. De uitval is diffuus, maar mijn scheiding wordt steeds breder en mijn hoofdhuid is bovenop mijn hoofd steeds beter zichtbaar. Mijn hoofdhuid jeukt af en toe een beetje (geen roos o.i.d.), maar ik vind het eerder een pijnlijk gevoel dan kriebelend.

Mijn menstruatiecyclus is nog steeds niet zoals voor februari 2006. Zo begin ik op de 19de dag van mijn cyclus donkerbruine afscheiding te verliezen. Dit gaat zo door tot aan mijn menstruatie, welke begint op de 26ste dag van de cyclus. Ik heb de laatste tijd ook ontzettend vaak hevige hoofdpijn; iets waar ik voorheen zelden last van had.

Mijn huisarts neemt mij niet serieus en denkt dat al deze klachten psychisch zijn, omdat ik vorig jaar rond deze tijd een missed abortion heb gehad. Dat is wel het laatste waar ik me druk over maak, maar dat schijn ik niemand aan het verstand te kunnen brengen.

Enfin, een doorverwijzing naar een dermatoloog heb ik nog steeds niet, terwijl de uitval al in juni dit jaar is begonnen, en sinds augustus echt in dramatische hoeveelheden (gemiddeld 300-400 haren per dag).

Volgende week ga ik een afspraak maken met een dermatoloog (zonder verwijsbrief, maar dat vertel ik pas op het moment dat ik bij de dermatoloog op het spreekuur ben).

Ik wil nu wel eens weten of mijn haaruitval een TE of AGA betreft! Is dat nou te veel gevraagd? Dan weet ik in ieder geval waar ik mogelijk rekening mee kan houden in de toekomst.

Woensdag ga ik naar een haarinstituut voor het laten aanmeten van een haarstuk. Ben er nu echt zat van.

Ik heb nog geen nieuwe haargroei bemerkt. Ook zie ik bijna nooit meer een wit bolletje aan de uitgevallen haren.

Tot zover mijn verslag van mijn haaruitval. Psychisch vind ik het ook heel zwaar. Ik had zo'n mooie bos haar, waar nu bijna niets meer van over is. (snik)
Lice,
Hartstikke vervelend voor je joh, je hebt gelijk dat je zelf initiatief neemt en naar een specialist gaat. Helaas neemt een aantal (huis)artsen haaruitval nog steeds niet op als een serieus probleem waar mensen onder kunnen lijden.
Sterkte
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2006, 21:05   #27
Lice
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Locatie: Groningen
Berichten: 84
Kitty,

Bedankt voor je medeleven. Heb vandaag een afspraak gemaakt bij de dermatoloog. Wat blijkt: ik kan donderdag al terecht en hoef geen verwijsbrief van mijn huisarts af te geven. Had ik dit eerder geweten ...

Ik bemerk steeds meer jeuk op mijn hele hoofd. Ik zie alleen geen roodheid of schilfers (roos). Mijn haaruitval is nog steeds heftig, alleen weinig tot bijna geen witte bolletjes meer aan de haaruiteinden. Ook zie ik dat ik hele kleine, dunne haartjes begin te verliezen. Ik vrees dat dit alweer de nieuwe haartjes waren.

Nou ja, donderdag hoop ik meer te horen. Mijn gynaecoloog heeft mij overigens de pil (Microgynon 30) voorgeschreven. Op mijn vraag of de Diane 35 in mijn geval niet beter zou zijn (deze bevat toch geen androgene progestagenen?) haalde de gynaecoloog zijn schouders op en zei dat dit niets uitmaakte. Ik ben nog niet begonnen met slikken, dus ik wacht mooi even de reactie van de dermatoloog af.

Lice
Lice is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2006, 22:06   #28
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 147
Lice

Weet je wat ik frappant vind?

Ook ik heb in het verleden een aantal missed abortions gehad waarvan er 3 onder algehele narcose weggehaald zijn. Ik heb verder geen hormonen geslikt om mijn kids te krijgen maar van de 6 zwangerschappen (7 volgens de arts maar toen wist ik niet eens dat ik zwanger was) heb ik 2 mooie kanjers mogen behouden.

Dit voegt niet veel aan jouw verhaal toe maar ik vind het gewoon frappant dat jij dit aankaart in combinatie met je haarverlies.

Ik heb mijn haarverlies in het begin steeds geweten aan mijn zwangerschappen want inderdaad na het beeindigen hiervan kwam het haarverlies.
Ik ben in 8 jaar tijd dus volgens mijn arts 7x zwanger geweest en dit waren zwangerschappen tot dik door de 3 maanden heen (wel hier dus er 2 van uitgelopen met als resultaat jongen en meisje van 9 en 8).
Ook ik heb trouwens het hpv virus en ben hiervoor behandeld 20 jaar geleden met een cryotherapie (ik had pap 4b).

Ik vind het allemaal zo frappant dat ik hier dingen zie langs gaan die ook allemaal op mij betrekking hebben.
Dat met die narcoses geeft mij ook wel een belletje, tussendoor ook nog een voetoperatie gehad onder algehele narcose.
Misschien triggert dit alles toch een bepaald systeem in ons lijf.
Ik heb overigens de pil geslikt vanaf mijn 15de tot mijn 32ste.
Alleen afgelopen jaar heb ik de diana+androcur geslikt maar dit sloeg helaas bij mij niet aan en zat ik na 5 maanden slikken al op de mammo poli vanwege knobbels in mijn borst, ben dus heel snel gestopt met deze bagger na dit verhaal.

Ik geef dus niet echt een antwoord op je vraag heb echter wel zelf een vraag over je haarstuk. Het aanmeten, hoe doet men dit, krijg je keuzes voor bevestiging, heb je het al en hoe voelt het?

Groetjes en succes,
Deetje
__________________
Dec. 2004 Zinksulfaat (ivm extr. disbalans) samen met Minoxil 5%. Geen resultaat.
Juli 2005 t/m Okt. 2005 Spironolacton Dumex (werd hier dizzy van) geen resultaat gestopt in okt. ivm heftige bloedingen.
13-12-05 Diana 35 en Androcur 14x10mg.
11-09-06 Diana 35 en Androcur 10 mg GESTOPT, nog steeds extreme haaruitval. Haar is dun, uitval het ergst achterop hoofd.
6-2-07 bezoek dr. Munte in Rotterdam. Bloed oké FSH=5, LH=3 en Testos = 1.1.
6-2-07 Proscar 1 mg p/d.
1-11-07 Fina 2,5 mg p/d i.o.m. Dermatoloog, 1 mg doet niets.
4-2-08 Nagels veranderen, in ene rechte nagels.
Juli 2008 drama met mijn haar, NIETS WERKT!
Maart 2009 haar groeit! Oude en nieuwe haar, korte plukken worden langer!!! Uitval sterk verminderd.
Dec. 2012 Femoston 1/10 en Calcium D ivm extreme overgangsklachten en Osteopenie.
Jan. 2013 nog steeds 2,5 Finasteride per dag. Haar is al een tijdje constant.
Okt. 2015, haar is constant. Dec. 2016 nog steeds constant. Juli 2020 nog steeds constant!
Deetje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2006, 14:38   #29
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
.
Ik denk idd dat je er goed aan doet met het even uitstellen van de nieuwe pil, want die is weldegelijk androgeen totdat je bij de dermatoloog bent geweest en die een diagnose heeft kunnen stellen. Ik hoop voor je dat laatstgenoemde het aspect haaruitval serieus neemt en jou het gevoel geeft dat je "in goede handen" bent.
Succes
Kitty

Lice[/QUOTE]
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2006, 14:47   #30
Lice
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Locatie: Groningen
Berichten: 84
Zo Deetje, jij hebt ook al heel wat ellende meegemaakt zo te lezen.

Ik heb nog geen haarstuk laten aanmeten. Heb toch besloten eerst even het een en ander te laten onderzoeken en uitsluiten (voor zover dit laatste mogelijk is).

Ben vanmiddag bij de dermatoloog geweest. Een co-assistent die natuurlijk wel wat weet van haartuitval, maar het behoorde niet echt tot haar specialiteit. Dat gaf ze ook toe. Ze kon goed zien dat ik behoorlijk veel last van haaruitval heb, omdat de inmiddels fijne implant bovenop mijn hoofd haar behoorlijk opviel. Ook vond ze dat er heel veel haren meekwamen tijdens een trektestje.

Ze heeft een uigebreid bloedonderzoek ingesteld en ze gaat mijn bloed ook laten controleren op hormoonafwijkingen. De uitslag hoor ik pas over 3 weken, dus nog weer langer wachten (zucht). Voor een telogeen effluvium vond ze de uitvalperiode wat te lang duren en ze sloot AGA zeker niet uit. Ben ik klaar mee. Had zo graag gehoord van: ja, duidelijk een TE, gaat wel weer over zodra de trigger verdwijnt of is verdwenen. Als er niets uit de onderzoeken komt, wil ze mij doorverwijzen naar dokter Boersma. Ook vond ze het raadzaam om het pilgebruik nog even uit te stellen, totdat er alles aangedaan is om de oorzaak op te sporen. Al met al ben ik niet door haar gerustgesteld; tenzij ik 'je wordt waarschijnlijk niet helemaal kaal' als een geruststellende opmerking moet opvatten.

Volgende week nog een een consult bij de gynaecoloog en de internist. Eens kijken wat zij te melden hebben.

Tot zover de actuele status.

Lice
Lice is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] [dutasteride] Averechtse werking? Vince001 Medicijnen/haargroeimiddelen 529 24 juli 2020 12:34
Chronisch Telogeen Effluvium ritzje Haarproblemen bij vrouwen 28 4 september 2006 19:57
Heb ik Alopecia Androgenetica of Telogeen Effluvium??? susie Haarproblemen bij vrouwen 14 16 augustus 2006 21:47
resultaat van mijn research: Telogen Effluvium Persian Overige (haar)discussies - Algemeen 16 22 november 2005 23:55


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.