Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 juni 2017, 18:33   #1
drs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2017
Berichten: 35
Geslacht:
Effectiviteit van enkel Minoxidil of enkel Finasteride vs combinatie van beide

Hallo,

Wat weten jullie van de effectiviteit van enkel een van de 2 medicijnen versus de combinatie van beiden? Van wat ik gelezen hebben, schijnen beide medicijnen hetzelfde te doen: behoud van het haar dat je al hebt en in sommige gevallen hergroei van haar op kale plekken. Maar minoxidil heeft minder bijwerkingen en is makkelijker te verkrijgen.

Welke voordelen zijn er wanneer je beide medicijnen combineert t.o.v. het gebruik van enkel een van de twee medicijnen?

Is het bijvoorbeeld genoeg om enkel minoxidil te gebruiken in een vroege fase erfelijke kaalheid, of doe je er dan beter aan om het krachterige finasteride te gebruiken?
drs is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2017, 20:32   #2
Greven
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2015
Locatie: België
Berichten: 42
Geslacht:
Het werkingsmechanisme van minoxidil is nog niet volledig gekend (prostaglandine theorie, kalium influx theorie,..) echter is de effectiviteit wel bewezen. Het remt haaruitval bij de meeste mannen en vrouwen en bij een kleine groep is er sprake van hergroei (niet alleen ter hoogte van hoofdhuid!).
Finasteride daarentegen gaat de oorzaak aanpakken van AGA; nl 70% omzetting dihydrotestosteron blokkeren. De effectiviteit bij mannen mét AGA is bewezen en sterker in vergelijking met minoxidil.
De combinatie kan nuttig zijn aangezien beide middelen een ander werkingsmechanisme hebben. Studies blijken dit ook te bevestigen. De combinatie geeft een beter resultaat dan monotherapie finasteride of minoxidil.
Greven is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2017, 09:40   #3
drs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2017
Berichten: 35
Geslacht:
Bedankt voor je antwoord.

Mijn huisarts heeft mij finasteride voorgeschreven, mijn twijfels daarover zijn dus weg.

Echter, minoxidil wou hij niet voorschrijven want dat zou antibiotica resistent werken. Wel vreemd dat juist minoxidil dan vrij verkrijgbaar is via online webshops (zoals Amazon). Nu heb ik dus mijn twijfels over het gebruiken van minoxidil producten zoals Regaine.

Wat adviseren jullie?
drs is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2017, 11:45   #4
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drs Bekijk bericht
Bedankt voor je antwoord.

Mijn huisarts heeft mij finasteride voorgeschreven, mijn twijfels daarover zijn dus weg.

Echter, minoxidil wou hij niet voorschrijven want dat zou antibiotica resistent werken. Wel vreemd dat juist minoxidil dan vrij verkrijgbaar is via online webshops (zoals Amazon). Nu heb ik dus mijn twijfels over het gebruiken van minoxidil producten zoals Regaine.

Wat adviseren jullie?
Minoxidil geinduceerde antibiotica resistentie is het meest vreemde wat ik ooit heb gehoord. Is hapklare onzin. Jij hebt een bijzondere huisarts.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2017, 12:05   #5
Greven
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2015
Locatie: België
Berichten: 42
Geslacht:
Je huisarts verward minoxidil met minocycline. Een antibiotica voornamelijk voor huidaandoeningen..
Greven is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2017, 17:02   #6
drs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2017
Berichten: 35
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Greven Bekijk bericht
Je huisarts verward minoxidil met minocycline. Een antibiotica voornamelijk voor huidaandoeningen..
Dat zal het wel geweest zijn

Jammer dit, moet ik weer een afspraak maken om minoxidil voorgeschreven te krijgen. Of ik koop dat Rogaine foam dat verkrijgbaar is via Amazon UK...
drs is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.