Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 januari 2007, 20:35   #1
musse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 januari 2006
Berichten: 50
ik ben er nog.

Halo iedereen,

Eerst en vooral een gelukkig, trekvrij en gezond 2007.
Heb al die maanden en dagen veel gelezen en rond gesnuffeld voor eventueel wat nuttige tips.

Met mij gaat het niet zo goed, met merel is alles goed. De laatste tijd is er iets veranderd in mij ik weet niet wat. Kvoel mij ombetant omdat ik altijd maar trek en ga terug elke maand bij de kapper.

Het heeft goed gestaan tot september bij doopsel van merel maar daarna est bergaf gegaan.

De laatste maanden heb ik bijna alle dagen hoofdpijn kdenk van altijd mijn pet te dragen echt ik word daar onnozel van,langs de ene kant mag ik content zijn dat dat bestaat, want ik ben echt niet om aan te zien.

Ik heb mijn voornemens genomen voor 2007, trekvrij maarja (heb ondertussen mijne start wel gemist), we zullen wel zien zeker waar ik eindig. Ik schrijf het wel op ne kalender wanneer en hoeveel. Ik zou en wil Merel dat niet aandoen, kzou gewoon er niet goed van zijn dat zij dat ook zou beginnen doen.

grtn An
musse is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2007, 22:06   #2
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hoi Musse,

Blij nog iets van je te horen, al is het niet zo'n opperbest nieuws... het is goed dat je het eens van je afschrijft...
Alle dagen hoofdpijn, jeetje zeg... denk je echt dat het van je pet komt?

Ja, goede voornemens... januari is de uitgesproken maand daarvoor, zeggen ze... maar dat is niet zo hoor, daar kan je elke dag mee beginnen. De vraag is alleen, hoe?

Misschien heb je iets aan deze tip:
Hou voor jezelf een dagboek bij wanneer je trekt en ook hoeveel. Stel voor jezelf geen 'verbod' op, probeer je gewoon heel hard te focussen op je gedrag. Na twee weken zal je een heel scherp beeld hebben van waar en wanneer en hoeveel je trekt. Maak dan een contract op met jezelf dat je toelaat om te trekken behalve op de -voor jou meest gevaarlijke plaats-. Probeer dit één week vol te houden (of langer indien nodig) totdat dit gedrag een gewoonte op zichzelf is geworden. Vb. "Niet in de badkamer". na x aantal weken doe je daar dan je tweede favoriete plaats bij, vb. "niet in bed"...

Het mag raar klinken, maar bij sommige mensen werkt dit goed omdat ze zichzelf geen totaal trekverbod opleggen (dwang bestraffen met andere dwang). Door niet te trekken tijdens de moeilijkste momenten (gevaarlijke plaatsen), is er ook geen trekdrang op andere plaatsen..

Het is één methode. Ik weet niet of ze voor jou werkt, voor anderen misschien wel.
In elk geval, ik wens je veel goede moed en sterkte toe!
Daniëla
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.