Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 4,50 gemiddeld. Weergave
Oud 31 oktober 2007, 21:15   #76
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Op de pagina van jan marini zie ik geen ingrediëntenlijsten staan hoor. Ook wil ik graag wat meer weten over de concentratie voor ik het goedje koop.
Ach ja. Ik denk niet dat je erachter zult komen, maar je kan het proberen. Heb je hierover ook een mailtje gestuurd?
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2007, 23:02   #77
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevin Bekijk bericht
Het mag wel gecontroleerd worden natuurlijk, alleen niet naar buiten gebracht worden voor de consument. Ze moeten voorzichtig hiermee zijn.
Het lijkt mij juist dat ze verplicht zijn naar buiten te brengen wat er in hun spullen zit en hoeveel, dat is bij ieder geneesmiddel zo.

Ik ben een beetje bang dat er helemaal geen TB4 in zit en dat de ingredienten voor een verhoging van de natuurlijk TB4-productie moeten zorgen ofzo, wat natuurlijk een enorme tegenvaller is. Maar ik vind het erg raar dat ze claimen TB4 te verkopen terwijl 1) er niks van bekend is dat RegeneRx dit aan ze heeft verkocht en 2) er niks van in de ingredientenlijst staat.

Ik heb tot nu toe alleen RegeneRx gemaild, ik zal ook even Jan Marini mailen met de vraag wat er precies in de topical zit volgens hun.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2007, 23:10   #78
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Het lijkt mij juist dat ze verplicht zijn naar buiten te brengen wat er in hun spullen zit en hoeveel, dat is bij ieder geneesmiddel zo.

Ik ben een beetje bang dat er helemaal geen TB4 in zit en dat de ingredienten voor een verhoging van de natuurlijk TB4-productie moeten zorgen ofzo, wat natuurlijk een enorme tegenvaller is. Maar ik vind het erg raar dat ze claimen TB4 te verkopen terwijl 1) er niks van bekend is dat RegeneRx dit aan ze heeft verkocht en 2) er niks van in de ingredientenlijst staat.

Ik heb tot nu toe alleen RegeneRx gemaild, ik zal ook even Jan Marini mailen met de vraag wat er precies in de topical zit volgens hun.
Maar het is geen geneesmiddel . Maar goed dat je ze even een mailtje stuurt.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2007, 23:12   #79
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevin Bekijk bericht
Maar het is geen geneesmiddel . Maar goed dat je ze even een mailtje stuurt.
Bij mijn weten is TB4 wel een geneesmiddel en dat is precies de reden dat het nu door de FDA gaat, daarom is het ook zo vreemd dat het nu al opeens te koop zou zijn. Bovendien zijn bedrijven ook bij niet-geneesmiddelen verplicht aan te geven wat er precies in hun spullen zit. Er is geen enkele reden om daar geheimzinnig over te doen, sterker nog, het is verboden.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2007, 23:25   #80
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Ik zou ook niet weten wat we hier mee moeten. In die link van dat forum die Kevin een paar posts geleden postte stond trouwens een hele discussie over het moleculaire gewicht van TB4, en dat dit zo groot was dat het niet eens opgenomen kon worden door de huid. Misschien valt het eerst uit elkaar in andere stoffen voor het wordt opgenomen? En misschien zijn die stoffen al aangegeven in de ingredientenlijst i.p.v. TB4? Ik zou het niet weten, maar op dit soort momenten baal ik ervan dat ik niet scheikunde heb gestudeerd.

Het ontbreken van een ingredientenlijst blijf ik, hoe dan ook een vreemd verhaal vinden. Als je op je verpakking zet hoeveel er van iets in zit dan is dat toch niet gelijk een medicinale claim?

Ik ben een leek op dit gebied, maar het blijft curieus.

Tiuri, fijn dat je ze even mailt! Als ik wist hoe e-mail zou werken had ik het ook even gedaan. Maar internet blijft vooralsnog een beetje hocus pokus voor me.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2007, 08:50   #81
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Ik heb nog geen antwoord ontvangen van RegeneRx en Jan Marini.

Wat doen we hier nu verder mee jongens?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2007, 09:13   #82
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Ik heb nog geen antwoord ontvangen van RegeneRx en Jan Marini.

Wat doen we hier nu verder mee jongens?
Proefkonijn?

Het is maar 45 euro en alhoewel ik het ook niet helemaal meer vertrouw, denk ik wel dat TB4 erin zit. Ik hoop alleen in de juiste hoeveelheid. Maar misschien dat je nog een email terug krijgt binnenkort. Of je kunt ze even opbellen?
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2007, 09:31   #83
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Bellen, idd. Of op HLH droppen. Men is daar meestal goed geinformeerd (en assertief)
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2007, 09:51   #84
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Ik heb het al op HLH gepost:
http://www.hairlosshelp.com/forums/m...threadid=73814

Andere threads die we in de gaten moeten houden:
http://www.regrowth.com/hairloss-for...fm?f=1&t=17539
http://www.regrowth.com/hairloss-for...fm?f=1&t=18188
http://www.regrowth.com/hairloss-for...fm?f=1&t=18196

Bellen naar Jan Marini zal toch geen zin hebben, zij zullen wel blijven volhouden dat TB4 erin zit... maar daar twijfel ik inmiddels wel ernstig aan.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 2 november 2007 om 09:54
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2007, 10:47   #85
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Goed dat 't op HLH staat. Ze zitten daar net iets dichter op het vuur en bellen misschien ook iets makkelijker naar RegenRX. (en anders moeten we dat zelf maar doen)

Van een belletje naar Marini verwacht ik ook niet veel, gaat tenslotte om haar product.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2007, 10:07   #86
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Arrow Nog een verkoopadres (ruwe vorm)

Check dit:
http://www.hairsite4.com/dc/dcboard....topic_id=37354

TB4 zou dus ook in ruwe vorm te koop zijn, maar lees ook die reacties in de thread.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 3 november 2007 om 10:29
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2007, 10:13   #87
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Question TB4 in Transformation Line van Jan Marini??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001 Bekijk bericht
Van een belletje naar Marini verwacht ik ook niet veel, gaat tenslotte om haar product.
Ik heb nog steeds geen reactie, maar de vraag is of een antwoord van RegeneRx überhaupt wel van waarde is. Check dit:
http://www.hairsite4.com/dc/dcboard....ng_type=search

RegeneRx ontkent daar zelfs dat Lee's Pharm met TB4 bezig is, terwijl dat nieuws toch op vele (onafhankelijke) sites te lezen is, en ik meen zelfs ook op de site van RegeneRx.

Die Jacob op Regrowth blijft stug volhouden dat Jan Marini de echte TB4 verkoopt, ik vind hem wel betrouwbaar overkomen. Maar nog even afwachten. Ik zal nog even contact zoeken met wat mensen. Blijkbaar hebben op Hairsite mensen vroeger nogal succesvol contact gezocht met mensen van NIH, zie http://ott.od.nih.gov/db/abstxt.asp?refno=635. Die heb ik dus ook gemaild, net zoals H. Kleinman (ook van het NIH) die ook bij de laatste TB4-studie als auteur vermeld staat.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 4 november 2007 om 16:45
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2007, 10:28   #88
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Lightbulb Verschillende vormen van TB4

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevin Bekijk bericht
We = Jan Marini.
Zoals je in de TB4-discussie op Regrowth kunt lezen komt deze quote niet van Jan Marini, maar van ofwel de NIH ofwel Panacea Biotec (welke precies kan hij zich niet meer herinneren). Hier is de quote voor het eerst te lezen:
http://www.hairsite4.com/dc/dcboard....topic_id=31535

Het feit dat de quote niet van Jan Marini komt vind ik alleen maar positief. Het blijft een fascinerende quote met interessante info, en het komt dus van een instelling die er verstand van heeft:

Citaat:
As desired, one write up on TB4 is given below which would give reply to your query.

Write Up

Thymosin, a 4.9 kDa polypeptide originally isolated from bovine thymus was initially thought to be a thymic hormone. At least sixteen Thymosin isoforms have been identified from various vertebrates & invertebrates and most, including Thymosin 4 (TB4) are constitutively expressed in most tissues.

One of the emerging remedies for hair loss is based on scientific research that involves a 43-residue polypeptide thymosin 4 (TB4). The hair regeneration has been observed by the use of Thymosin 4 (TB4) in experimental animals. However, hair growth activity of TB4 appears to be related to the actin binding motif which consists of 6 amino acid residues i.e. actin binding peptide. These 6 amino acid residues (actin binding peptide) is the active principal for TB4. We are working with the active principal motif i.e. a fragment of Thymosin 4, that has been shown to promote and mo module hair growth including regeneration of hair follicles. Thymosin 4 has been shown to promote hair growth in a normal rat, mice and nude mice. Following application three times in a week, new growth of hair is observed by day seven. It has also been demonstrated/documented that 6-7 amino acid motif. (actin binding domain) is active in hair growth/hair regeneration, while rests of the amino acid residues TB4 do not play a part in the hair growth. The Thymosin 4 and actin binding peptides upon topical application as a standard hydro gel formulation or in a simple water (the residue are soluble in the water) also result in the increase in the number of hair follicle (regeneration of a follicles), as seven days in normal, aged and nude mice. The hair growth is retained with additional applications. TB4 has several other potential biological activities. The actin binding motif of TB4 may or may not have other potential biological activities.
EDIT: uit dit verhaal blijkt dus dat er kennelijk een volledig molecuul is dat uit 43 aminozuren bestaat. Volgens deze discussie is dit molecuul veel te groot om door de huid te kunnen:
Citaat:
The product likely contains the 43-Amino Acid sequence known as Thymosin Beta-4. This is NOT the active portion of TB4 that has been shown in studies to stimulate hair growth/regrowth. The "active" portion of the entire sequence is a 7-Amino Acid snippet of the molecule. There AINT NO WAY that you are going to get a molecule with 43 amino acids to penetrate the skin (unless you use a syringe).

The 7-AA sequence is quite unstable and probably will become denatured (rendered useless) in solution in a matter of two or three days. I am not so sure about the stability of the 43-AA sequence.

The polypeptide known as Thymosin Beta-4 has a molecular weight of about 4900. The UPPER limit of skin penetration (by penetration enhancers) is about 1200 (a quarter of the size of TB4). Minoxidil, for example, has a molecular weight of 209.
Geen idee of dit verhaal klopt, weet iemand daar wellicht meer van?

Hoe dan ook is het dan dus ook van belang dat in de Jan Marini-producten niet het volledige 43-delige molecuul zit, maar slechts een deel ervan dat uit 6 of 7 delen bestaat en dat verantwoordelijk zou zijn voor de haargroeibevorderende werking. Volgens Jacob zit het kleine deel in de producten van Jan Marini, maar hij heeft daar (nog) geen onderbouwing voor gegeven.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 3 november 2007 om 17:47
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2007, 11:02   #89
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Lightbulb TB4 dosering en veiligheid

Uit de full-text studie van 2003 (zie HWbje) blijkt trouwens dat ze voor de muis- en ratstudies een crème hebben gebruikt met 0,02 tot 0,05% TB4, niet zoveel dus.

Over de veiligheid staat in de 2003-studie:
Citaat:
Thymosin β4 is overexpressed in metastatic tumors, and its up-regulation results in increased tumor cell motility and metastatic potential (18, 38). A related family member, thymosin β15, is also important in the metastasis of certain tumor types (39, 40).
Over de veiligheid staat in de 2007-studie:
Citaat:
Thymosin beta 4 has been found by a number of labs to promote tumor growth.12–14 This activity is due to its ability to promote cell migration and angiogenesis.12 It also increases vascular endothelial growth factor (VEGF) expression, which can promote cell migration and angiogenesis. It does not appear to be due to oncogenic activity, but rather has a passive role in promoting tumor growth. When animals are treated topically every day with thymosin beta 4, no tumors have been observed. Also, mice overexpressing high levels of this gene in their skin do not forman increased number of spontaneous tumors with age.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 3 november 2007 om 11:34
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2007, 17:26   #90
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Jacob denkt wel dat de Jan Marini-producten echt TB4 bevatten, en zijn argumentatie:

Citaat:
For some reason it's not listed on numerous sites..same for some other ingreds. I did get it confirmed by Jan Marini though. All 3 of those products contain the TB4.
Niet echt sterk argument.

Kevin, heb jij je bestelling al binnen? En zo ja, zit daar een ingredientenlijstje bij?

Ik wacht denk ik nog liever even een paar dagen met bestellen om te zien of ik nog mailtjes binnen krijg van mensen.

Wat betreft die veiligheid trouwens, ik denk dus ook niet dat het erg verantwoord is om lange tijd dagelijks TB4 te smeren. Kan me niet voorstellen dat de FDA dit goedje ooit gaat goedkeuren als haargroeimiddel (zie ook sonic hedgehog). Ik denk eerder dat dit middel wordt geaccepteerd als iets wat je tijdelijk mag gebruiken, bijv. bij ernstige verwondingen om het helingsproces te versnellen. Maargoed ik vind het opzich wel de moeite van het proberen waard, als het het echte en het goede TB4-molecuul is ga ik het bestellen en kijken wat het in een half jaar doet.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 3 november 2007 om 17:42
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
beta sitosterol lex Medicijnen/haargroeimiddelen 51 7 augustus 2006 00:55
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46
Status update HaarWeb (v2.3.4): belangrijke info m.b.t. de aankomende update Webmaster Mededelingen 16 22 maart 2004 12:59


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.