Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 maart 2008, 11:33   #91
golfje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 maart 2008
Berichten: 4
je gooit je hele hormoonhuishouding door de war als je de pil neemt. Hoe 'licht' die ook is. Hormonen gaan per molekuul.

Hormonen zijn als een kaartenhuis, ze hangen allemaal met elkaar samen. Als je ergens iets verandert heeft dat overal gevolgen.

Daarbij zijn anti-conceptiepillen opgebouwd uit lichaamsvreemde hormonen, ze zijn niet precies hetzelfde als de hormonen die je eigen lichaam aanmaakt. Dat is zo omdat op de afwijkende molekulen de producent een patent kan nemen. Op lichaamsidentieke hormonen kan dat niet.
En patenten leveren geld op in de medicijnenindustrie. Bijna alle medicijnen zijn dan ook lichaamsvreemd.
En hebben bijwerkingen.
Want een molekuul dat afwijkt van de natuurlijke vorm zoals die in je lichaam voorkomt heeft een afwijkende werking.

Als je hormonen inneemt kun je beter de lichaamsidentieke hormonen innemen. Maar waarom zou je aan je eigen kaartenhuis morrelen en je lichaam het idee geven dat het zwanger is?

Als je oestrogenen/progesteron (= de pil) inneemt heeft dat invloed op je testosteron, cortisol, adrenaline, schildklierhormonen, groeihormoon, insuline etc. Met andere woorden op je suikerhuishouding, je stress-bestendigheid, je celgroei, je gemoed, je immuunsysteem, je spijsvertering en .... je haargroei.
Je moet dus goed weten wat je doet en de andere zaken ook in balans houden. Dat kan alleen door de levels te meten in je bloed en eventueel aan te passen door ook andere hormonen te slikken/spuiten. Als je tegen het slikken/spuiten van hormonen bent zou je ook de pil moeten laten liggen.
golfje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2008, 11:40   #92
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Het gaat hier om de Diane35 die gebruikt wordt anti-haaruitval en officieel geen anti-conceptiepil is, maar wel als zodanig werkt, dus 2 vliegen in 1 klap en men heeft meestal sowieso een anticonceptiemiddel nodig.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2008, 15:24   #93
golfje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 maart 2008
Berichten: 4
2 vliegen in 1 klap?

Diane35 = cyproterone - ethinyl estradiol
oftewel een onnatuurlijke variant van het menselijke hormoon estradiol, één van de sterkste hormonen die er zijn.

Estradiol is het sterkste oestrogeen dat er is.
Ethinyl Estradiol -wat dus in Diane35 zit- heeft een heftige werking. Daarbij is het extra belastend voor de lever.

Het effect op je haar is een fijne bijwerking, niet de hoofdwerking van deze pil. Maar ja, als het werkt werkt het. Ik wil maar zeggen: weet wat je doet.
liefs, golfje
golfje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2008, 18:47   #94
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik heb jarenlang zonder enig probleem (zelfs geen haaruitval) de zware pillen geslikt zoals Stediril-d (0,05mg ethinyl-estradiol); de sub30-pillen waren nog niet eens uitgevonden.

Wie cyproteronacetaat slikt, moet er (ethinyl)estradiol bijslikken.

Heb je zelf alopecia ? en wat is volgens jou dan de beste aanpak?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2008, 18:55   #95
rie
HaarWeb lid
 
rie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lisa34 Bekijk bericht
Hoi,

Je schrijft dat jij al een dik jaar dostinex slikt, is je tumor een jaar geleden ontdekt? Ik slik parlodel sinds 1999, ik heb nooit dostinex gebruikt. Ik moet sowieso 2x per jaar naar de internist, jij ook?
Ja mijn tumor is een jaar geleden ontdekt.
Sidsdien ben ik met dostinex begonnen en heb dit opgebouwd tot 4 per week,nu is alles in orde.

Citaat:

Hoe is het inmiddels met je tumor? Haarprobleem? Heb jij ook AGA?.
Sorry voor al die vragen maar jij en ik zijn volgens mij in dit forum de enigen die een hypofysetumor hebben.

Gr.

Lisa34
Ik heb AA.
Maakt niks uit hoor, het is wel eens fijn om met een lotgenoot in contact te komen.
rie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2008, 23:00   #96
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Hi Golfje,

Ik kan wel met je meegaan in wat je zegt over de hormonen. Het is inderdaad een behoorlijke impact op je lichaam. Laten we dat inderdaad niet vergeten!
Het is evenwel wel erg lastig om aga te hebben, dus dan 'maar' de diane 35 of finasteride bijvoorbeeld.
Ik denk dat veel ziekten nog veel ergere pillen moeten slikken (auto immuunziekten bijvoorbeeld), dus ik probeer het in dat licht te zien. Maar ik moet toegeven: ergens zou ik dat natuurlijk helemaal niet willen....
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2008, 22:13   #97
Lisa34
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2007
Berichten: 129
Diane-35/stopweek

Hoi,

Even een terugkoppeling voor degenen die hierin geïnteresseerd zijn. Ik heb deze week Dr. Munte gesproken. Ik wilde weten of ik de pilvrije week moest doen of moest ik de pil gewoon doorslikken. Volgens hem moet ik gewoon een pilvrije week doen zoals bij de andere anticonceptiepillen.

Het probleem bij mij is dat ik dus die hypofysetumor heb, toen mijn tumor groot was, werd ik niet meer ongesteld. Als ik de pil gedurende de stopweek zou slikken, kan ik ook mijn menstruatie niet in de gaten houden. Als ik stop met menstrueren en ik slik mijn medicijnen tegen de tumor niet, dan kan dat betekenen dat de tumor is gegroeid.

Ik weet het, hormonen in je lijf is niet goed maar wat moet ik doen? Als deze pil niet bij mij werkt, dan weet ik in ieder geval dat ik het heb geprobeerd.

Trouwens, ik zal een tijdje afwezig zijn. Ga namelijk volgende week met vakantie. Lekker naar de Dominikaanse Republiek. Ik zal aan jullie denken als ik op strand lig . Ik heb deze vakantie nodig, dit jaar kreeg ik te horen dat ik AGA had, mijn hypofysetumor begon te groeien, etc. Het is tijd om even weg te gaan om mijn batterij op te laden...he he

Groetjes,

Lisa34
Lisa34 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2008, 22:16   #98
Lisa34
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2007
Berichten: 129
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rie Bekijk bericht
Ja mijn tumor is een jaar geleden ontdekt.
Sidsdien ben ik met dostinex begonnen en heb dit opgebouwd tot 4 per week,nu is alles in orde.



Ik heb AA.
Maakt niks uit hoor, het is wel eens fijn om met een lotgenoot in contact te komen.
Hoi, ik ben blij te horen dat je hypofysetumor met dostinex kleiner is geworden. Controleren ze bij jou ook de prolactine? Ik heb nooit dostinex gebruikt. Ik slik altijd parlodel maar bij mij heeft het een aantal jaren geduurd voordat mijn tumor kleiner werd. Mijn prolactinegehalte was boven de 5 toen de hypofysetumor werd ontdekt. Hoe was dat bij jou? Hoe kwam je erachter dat je een hypofysetumor hebt.

Veel vragen.

Groetjes,

Lisa34
Lisa34 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2008, 23:27   #99
rie
HaarWeb lid
 
rie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 66
Hoi Lisa,

Bij mij zijn ze er ook door het uitblijven van mijn menstruatie achter gekomen dat ik een tumor had.Ze controleren het bij mij ook via het prolactine gehalte,en ik heb daarmaals een scan gehad om de uitslag van de bloedonderzoeken te bevestigen.De tumor kan op veel dingen een negatieve uitwerking hebben dus ik had de hoop dat dit ook met mijn geheugen zo was,helaas mijn geheugen is er niet beter op geworden.Dus ik kan je nu ook niet precies vertellen hoe hoog mijn prolactine gehalte toen was,maar als ik mij goed kan herinneren was dit 695.Ik snap jouw 5 daarom ook niet?

Hoe kan het dat jouw tumor weer is gaan groeien?

Ik wens jouw een hele fijne vakantie,zal je even goed doen even lekker tot rust komen,geniet ervan!!

Groetjes Ryjan
rie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2008, 20:16   #100
Korthaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2004
Berichten: 160
vanaf heden slik ik weer de dianepil.
Mijn haar is extreem zwak geworden nadat de apotheker me de dianeversie van Sandoz gegeven heeft.
Ik heb het zelfs moeten afscheren.
Zowel mijn huidige huisarts als huidige apotheker deden absoluut niet moeilijk over de dianepil van Schering. Eerst wilde de apotheker me een andere meegeven maar toen ik zei, nee bestelde ze gewoon direct de diane pil van schering en nu maar hopen dat het ooit nog goed komt met mijn haar.

Ik keek naar het doosje en dacht, als ik deze had blijven slikken had ik nooit ergens problemen mee gehad.

Ik heb nooit enig vervelende bijwerking ondervonden met diane 35 niet tijdens het slikken en ook niet bij het stoppen.

Want vergeet niet, je ondervind misschien geen hinder van je pil maar die hinder kan altijd nog aan het licht komen bij het stoppen.
Korthaar is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2008, 15:51   #101
Lootje
HaarWeb lid
 
Lootje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Locatie: gelderland
Berichten: 1
Hallo,

Wat een hell zeg dat er zoveel vrouwen zijn met haaruitval door die rot pil.
Idem bij mij,ik ben 2 jaar geleden voor het eerst gestopt met de diane 35 die ik al vanaf mijn 12 de gebruikte,en niet beter wist.
Iemand in mijn omgeving zei'waarom stop je niet eens met de pil dat is veel gezonder voor je lichaam,je zit er al zo lang aan.
Dus dat deed ik,er was eerst nog niks aan de hand totdat ik weer acne door zag komen en maar weer begonnen was omdat die acne angst mij weer lichtelijk traumatiseerde.
Dus ik weer begonnen met de pil,binnen een aantal maandjes zo'n 5 mnd begon mijn haar wat dunner te worden dan anders.
Ik naar de dokter gegaan hij zei nou omdat je weer begonnen bent met de pil kost het weer even tijd zodat je lichaam hersteld.
Nou ik dacht okee hij zal wel gelijk hebben.
Na 6 maanden weer gestopt met de pil omdat ik bij de dokter was geweest omdat mijn haaruitval aan de voorkant en kruin erger werd.
Dus ik helemaal huilerig bij meneer de dokter die mij nog nooit zo had gezien,en altijd dacht dat ik het type'doorgaan en niet piepen was'.
Toen een bloedtest gedaan'hormonen waren normaal,schildklier normaal,vitamines waren ok.
En de dokter zei 'blijf maar stoppen met de pil omdat ik de laatste 6 mnd de yasmin slikte,hij zei dat de hormonen dus de haaruitval veroorzaken vermoedelijk.
Dus nu ben ik volledig gestopt met de pil vanaf 22 januari 08.
Ik was het zat en dacht ik ga naar een homeopate en iriscopist,als dat nou mijn laatste strohalm is dan kan het in ieder geval geen kwaad.
En ik ben van de natuurlijke producten.
Mijn homeopate zei 'meisje wat heb jij veel meegemaakt in je leven,ze zei dat ik toch onder veel stress en vastzittende emoties sta.
En van mijn iriscopist kreeg ik ook middeltjes.
Het kan aan mij liggen maar ik krijg aan de voorkant hele kleine haartjes door ,en ik ben door de homeopate ook ontspannen en voel me veel happier :-)

Ik zal jullie zeggen wat ik gebruik dan kunnen jullie het misschien ook proberen?

Weleda kastanje shampoo

3 x per dag een glas roosvicee ferro(ijzer)

s'avonds 2 uur voor het slapen gaan Kruidvat nachtrust met magnesium en melantoine(met valeriaan etc)

Vitamine d3 druppels(olie) van davitamon.

Calcium Fluoratum smelttabletten dr schussler.3x2 tabletjes versterkt haar,nagels,tanden en bindweefsel

Calcium Carbonicum smettabletjes dat haalt de pil uit je lijf.

Volle melkproducten eten en volkoren.

En ik smeer eens in de 2 weken mijn hoofd en haar in met rijstolie een uurtje in laten werken en er dan met de weleda shampoo uitwassen.
En misschien werkt een homeopate ook voor jullie.


Voor mij never ever de pil meer want die diana 35 heeft mij veel leed bezorgd

Ontzettend veel kracht en sterkte wens ik jullie toe,want ik weet precies hoe jullie je voelen,het is bij mij ook nog niet volledig hersteld hoor dat kost ook maanden.
Lootje is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2008, 12:43   #102
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lootje Bekijk bericht
3 x per dag een glas roosvicee ferro(ijzer)

s'avonds 2 uur voor het slapen gaan Kruidvat nachtrust met magnesium en melantoine(met valeriaan etc)

Vitamine d3 druppels(olie) van davitamon.

Calcium Fluoratum smelttabletten dr schussler.3x2 tabletjes versterkt haar,nagels,tanden en bindweefsel

Calcium Carbonicum smettabletjes dat haalt de pil uit je lijf.

Volle melkproducten eten en volkoren.
Hallo Lootje,

De Diane35 is geen anti-conceptiepil, maar wordt ingezet tegen acné en haaruitval, met anti-conceptie als "bijwerking". Zodra dan gestopt wordt met het slikken daarvan, volgt uiteraard opnieuw haaruitval en acné.

Als nu het innemen van ijzer, magnesium, etc. bij jou een goed resultaat geeft, dan had je dus toch een tekort aan die mineralen en vitaminen in je bloed, waar je de Diane35 niet de schuld van kunt geven.

Het zou natuurlijk fantastisch voor jou zijn, als je door dit nieuwe regime geen haaruitval en geen acné meer zult hebben en wel hergroei van het hoofdhaar. Hou je ons op de hoogte?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2008, 17:26   #103
kever691
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2008
Berichten: 33
Diana35

Hallo Lootje,

waar kun je de Calcium Flouratum smelttabletten van Dr Schlussler krijgen?
En de rijstolie?

Mijn haar is verschrikkelijk dun en ben dit zo zat ik wil mijn haar terug.
Maandag over een week ga ik naar alternatieve genezer die gaat mij onderzoeken ben benieuwd wat daar uit komt.
Dan weet ik hopelijk ook wat ik moet gebruiken voor mijn haarprobleem.
Groetjes Lisa
kever691 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2008, 10:29   #104
Sanny1973
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Berichten: 1
diane 35

na 18 jaar de diane pil geslikt te hebben heb ik mega haaruitval nu ik sinds januari dit jaar gestopt ben, lees er meer over op deze site. Maar ik lees niks over OF het overgaat? gaat het over is dus de vraag is het bij iemand over gegaan.
ik wil niet weer met de pil beginnen
alvast bedankt!
Sanny1973 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2008, 11:40   #105
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Sanny,
Als je AGA(alopecia androgenetica) blijkt te hebben, dan heeft de Diane35 al die tijd de haaruitval tegengehouden en als je stopt met die pil, start de haaruitval weer en zal doorgaan.
Als je geen AGA hebt, zal je lichaam zich langzaam herstellen en de haaruitval zal stoppen.
Je zou de huisarts even om advies kunnen vragen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 14:54
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
Haaruitval en nu weer korte haartjes _Annemieke_ Haarproblemen bij vrouwen 11 30 juni 2008 10:21
de pil en haaruitval marion Haarproblemen bij vrouwen 105 15 september 2007 01:41
Extra (tijdelijke?) haaruitval door fina ??! Alecx Medicijnen/haargroeimiddelen 8 27 januari 2003 14:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.