Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 november 2004, 14:39   #1
susa30
susa30
 
Geregistreerd: 15 november 2004
Locatie: Brabant
Berichten: 18
ff voorstellen

hoi allemaal,

Geweldig jullie hier alle te ontmoeten..ik zal me ff voorstellen als nieuweling...
Ik ben Susanne woon dichtbij Eindhoven samen met mijn lieve vriend en ben 19 wkn zwanger van ons kindje wat we half april 05 verwachten..
Ik trek aan mijn hoofdharen, gelukkig gedoseerd zodat ik het nog goed kan verbergen onder mijn haren, echte kale plekken heb ik niet meer sinds mijn 16e, heb toen nl mijn haar kort geknipt en was de camouflage moeilijker dus bleef ik er iets meer vanaf.. ik doe het ook al heel lang ,ik denk va mijn 11 jaar ongeveer, en ben nu 31 dus alweer 20 jaar (jeetje wat lang als ik dat zo op schrift zie)...
ik doe het erg bewust en word er lekker rustig en ontspannen van..het liefst voor de tv of als ik ergens anders rustig zit/lig...
Ik ben via de flair erachtergekomen dat DIT een naam heeft en direct op internet gaan zoeken en zo kom ik hier uit... wat een verademing... ik ben echt niet de enige dus !!!
als jullie nog iets willen weten hoor ik het graag !!

Liefs susannne
__________________
susa30 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2004, 14:59   #2
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Hallo en welkom hier!
Ongelofelijk hoeveel mensen TTM hebben, en ineens hier terechtkomen! Deel je verhaal met ons, en ontdek wat wij te vertellen hebben... Er is zoveel te lezen hier...
Suxes!
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 12:26   #3
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Hi Susanne

Ik heb de indruk dat jij je er helemaal hebt bij neergelegd en eigenlijk niet veel problemen mee hebt, of zie ik dat verkeerd?

Als dat zo is, dan is dat nieuw en kan dit misschien nog voor anderen een voorbeeld zijn om er positiever tegenover te staan. Zo van: ik heb een manier gevonden die me rust brengt...

Knappe zienswijze! en goed dat je de schade kunt beperken zodat het niet echt zichtbaar is en je er dus minder last van ondervindt.

Groetjes
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 15:50   #4
susa30
susa30
 
Geregistreerd: 15 november 2004
Locatie: Brabant
Berichten: 18
hoi kim,

ff reageren op je stukkie..
ik heb er idd niet zo'n grote problemen mee, maar zal toch fijn zijn als ik deze tic (?) om kan buigen naar iets positievers dan haren trekken want ik vind de gevolgen minder... ik heb het idd geaccepteerd van mezelf mede door mijn huisarts maar vind het moeilijk om er met andere (bekenden) over te hebben omdat vaak de reactie is : dan stop je toch gewoon !!!! tja was het maar zo makkelijk he ! en ik zal echt blij zijn als ik het kon laten....

een andere wending denk je ??
liefs susanne
__________________
susa30 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 17:20   #5
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Hoi Susanne

nogmaals dan van harte welkom op het haarweb! Hartstikke fijn dat je nog even de moeite hebt genomen om je in een nieuwe thread voor te stellen. Je zal wel ontdekken hier dat iedereen er verschillend mee om gaat met de TTM. Lees maar eens rustig alles door. Als je wat kwijt wilt of wat wilt weten, haarweb is er voor jou!
Inderdaad viel het mij ook op dat je je er min of meer bij neergelegd hebt, een soort van acceptatie, dat is meestal de eerste stap naar genezing of naar zoals het is als dat goed genoeg is voor jou. Knap hoor!

In elk geval, nogmaals welkom en tot ziens op het haarweb.

Karin
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 19:15   #6
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
hoi suzanne,
heel knap...als ik jouw verhaal zo lees denk ik idd...ze heeft er vrede mee...de situatie geaccepteerd zoals-ie is! ik kan het (nog?) niet....ik vecht al 33 jaar en ik blijf vechten tegen ttm. dat het ooit over gaat geloof ik allang niet meer,maar dat ik er controle over kan krijgen wel. welkom hier,en succes!
liefs,marly
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 21:02   #7
gretha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 april 2004
Berichten: 67
Ik ben het helemaal met Karin eens. Al eerder heb ik er in een thread over geschreven. Vechten vanuit acceptatie is een heel verschil met vechten vanuit frustratie! Vanuit een bepaalde innerlijke rust en acceptatie ten opzichte van je ttm zal de strijd zeker een goede kans van slagen hebben. Wat niet niet wil zeggen dat het doorbreken van deze gewoonte niet ontzettend veel energie gaat kosten! Het eist veel discipline wat volgens mij net het probleem is voor velen omdat de ziekte zelf alleen al zoveel energie kost. Daarom houden veel het niet vol. Want we hebben dan geen fut meer voor discipline! Maar geloof me als je in deze fase volhoudt, ook als het tegen zit, ben je echt een heeeeeeeeeeel eind op de goede weg. Het wordt echt steeds gemakkelijker! volhouden!

Gretha
gretha is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 21:20   #8
Blauwtje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2004
Berichten: 88
Hartelijk welkom susa30

Groetjes,
Hayat
Blauwtje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2004, 23:00   #9
Roemer
Roemer
 
Geregistreerd: 8 november 2004
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 7
Hoi Susanne,

welkom op deze site. Zelf ben ik hier ook nog niet zo lang.
Ik woon ook in Brabant maar dan omgeving Tilburg.
Ik hoop dat je hier net zo veel steun en begrip zult vinden als ik. Zelf schrijf ik niet zoveel maar lezen help al veel.
En natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap.

Liefdevolle groeten,

Roemer
Roemer is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2004, 13:46   #10
susa30
susa30
 
Geregistreerd: 15 november 2004
Locatie: Brabant
Berichten: 18
zo blij

bedankt voor jullie lieve verhaaltjes en hartelijke welkom, voel me direct thuis...

betreft de acceptatie is echt mede dankzij mijn vorige huisarts gekomen...na een lange kinderwens die niet wilde lukken werd het trekken aan mijn koppie alleen maar erger, ik ging naar de huisarts toe om me door te verwijzen naar een psycholoog en vertelde hem mijn haarproblemen, in huilen barste ik uit, de eerste x dat het probleem door mijn mond naar buiten ging, zelfs mijn ex wist er niets van en dat huilen maakte me zo vrij en zijn reactie maakte me nog veel vrijer.. hij zei : tja susan de een die steekt een sigaret op, en ander bijt een nagel en weer een ander vind rust om te trekken aan z'n haren.. hij zei dat ik er goed over na moest denken over de doorverwijzing naar de psycholoog.... ik dacht en dacht en trok en dacht en op een bankje op de hei waar ik op lag in de zon zei ik tegen mezelf; wat wil je nu echt allemaal? vooral wat wil IK ? zonder aan andere te denken (want dat kan ik erg goed hoor) en dat was RUST !! hoe creeer ik die ?? en is dat haalbaar ?? ik heb ooit een NLP coaching opleiding gehad waardoor ik mezelf kan coachen en inzicht kan geven en door DIE rust kreeg ik meer zelfacceptatie en bewust wording, heb alle plannen die ik niet wilde opzij gezet , dus ook de kinderwens met mijn ex en ben uiteindelijk gaan scheiden van hem...
(word lang verhaal !!!!!!!!!!!!!!!! ojee)
en dat gaf me echt een acceptatie van mezelf met het trekken erbij, maar zal het wel fijn vinden als ik het ook kon laten want altijd verbergen van de plekken valt niet mee....

misschien helpt het jullie ??!! ach het is gewoon fijn om elkaars verhaal te horen/lezen ...

ik ben blij jullie gevonden te hebben !!
liefs susanne
__________________
susa30 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ff voorstellen Ongeruste mam AA - Algemeen 40 7 juli 2005 22:35
Nieuw lid TTM wil zich voorstellen Desiree2 TTM - Algemeen 6 27 september 2004 15:35
ook even voorstellen: leanore TTM - Algemeen 7 3 mei 2002 09:03
even voorstellen roosje TTM - Algemeen 5 21 april 2002 23:53
Laseren in de salon. Voorstellen.... Edith Hirsutisme - Behandelingen 2 1 april 2002 19:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.